Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Silly season 2016/17
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Brukarn
Denna tråd är nu stängd
Författare Post
Brukarn
Thu Nov 03 2016, 09:30
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Nu har den börjat.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
dissteffe
Thu Nov 03 2016, 09:35
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Hahaha!

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Golli
Thu Nov 03 2016, 09:52
Registrerad medlem #271
Registrerad: Wed Dec 26 2007, 11:48
inlägg: 594
Ja detta är nog en mer passande tråd...

Ställer frågan igen. Någon som har någon uppfattning vad en marknadsmässig ersättning kan vara av en kontrakterad eftertraktad tränare som räknas som nyckelperson i en trupp?

Första gången i Allsvenskan sedan 1974. Möjligheter att helt enkelt nobba bud?
Tillbaka till toppen
Håwe
Thu Nov 03 2016, 11:01

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
Det finns två aspekter på den frågan. Den första är Kims värde. Med tanke på Bajens ekonomi tycker jag inte att fem mille är att ta i. Den andra aspekten är ju att om Kim verkligen vill gå till Bajen så skulle det innebära att lägga kroka för honom med ett för högt bud och med en vresig och sämre motiverad tränare inför säsongen. Man lyckas väl hitta en summa som inte är för liten men som inte heller stoppar det hela. Var den är har jag ingen aning om.

Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
Brukarn
Thu Nov 03 2016, 11:12
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Sett till vad Kim har gjort för Sirius så - nej, det skulle inte kännas bra att stoppa övergången om det är vad han vill. Men man får ju hoppas att Hammarby inte utnyttjar läget och kommer med skambud. Vi kan ju inte acceptera vad som helst.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
dissteffe
Thu Nov 03 2016, 11:25
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Jag vill inte släppa honom gratis bara för att det är en storklubb som hör av sig. Minst 100.000.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Nyllet
Thu Nov 03 2016, 12:19
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Den djupa ångest jag haft innan det allsvenska avancemanget blev klart har nu övergått i ångest över att våra tränare kan komma att lämnar oss. Jag hatar alla artiklar av dessa sensationslystna, giriga sportjournalister som tar upp ämnet. KIM FÅR INTE LÄMNA OSS NU! SNÄLLA!

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
nr 4
Thu Nov 03 2016, 22:02
Registrerad medlem #129
Registrerad: Tue Feb 13 2007, 23:27
inlägg: 207
När Rolle Nilsson lämnade mff för några år sedan så har jag jag förstått det som att ett skadestånd för det brutna kontraktet betalades. Skadeståndet motsvarade det värde som rolle kunde antas ha för klubben, nämligen vad klubben själva tänkte betala honom, alltså återstående lönekostnader.
Tillbaka till toppen
kniv-jonas
Fri Nov 04 2016, 07:02

Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10
inlägg: 3132
Jag skulle inte acceptera att vi släppte spelare gratis bara för att dom vill lämna. Samma med tränaren, har man kontrakt får man köpas ut eller stanna.
Tillbaka till toppen
Joint
Fri Nov 04 2016, 11:46

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Ja, KB verkar inte ha något problem med situationen öht. Han ser till här och nu, att han är kontrakterad och ämnar fullfölja kontraktet eller ta förhandlingen när det väl kommer upp på bordet. Som KB säger är det ju mycket rykten kors och tvärs. Inte konstigt när det gäller Bajen. I somras så sade "alla" att Gerhardsson (efter cupguldet med Häcken) var Nannes ersättare och nu i höstas (efter avancemanget med Sirius) har det varit KB:s tur att få bära denna mantel.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Joint
Fri Nov 04 2016, 12:22

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Vad gäller spelare så vill jag, om Gefle ryker, att vi aviserar intresse för Johan Bertilsson. Han ligger delad tvåa i poängligan trots att han spelar i ett så dåligt lag. När han mött oss känns det som att han utmärkt sig med mål också, senast i årets genrep minns jag. Well, borde vara intressant för klubbar högre upp i näringskedjan med tanke på hur han levererat som sagt. Hans kontrakt löper ut efter säsongen hur som helst! En annan i Gefle vars kontrakt löper ut och som skulle kunna vara lite intressant är ju anfallaren Dioh Williams. Detta förutsett att Gefle åker ur i år. Bellanders kontrakt löper också ut men osäker på om hans utvecklingskurva pekar åt rätt håll?

RÅP från ÖSK är ju annars alltid intressant, också med tanke på att han har förankring i Uppsala och att hans farsa spelat med Sirius i allsvenskan. Dessutom med utgående kontrakt! Var väl på Kim-Tolles önskelista för något år sedan också. Många allsvenska matcher i den mannen vid det här laget.

Mauricio Albornoz som var i ÅFF men hamnade i Giffarna på lån över hösten känns som ett aktuellt namn med tanke på KB.

Amadou Jawo får extremt sparsamt med speltid i Djurgården och de borde ömsesidigt se över hans framtid. Sirius? Fast då blir det väl på lån.

Annars gillar jag filosofin med att plocka ut russinen ur superettan. Diego Montiel har set ju ryktats om från Dalkurd och han kan vara en sådan. Den intressante Mirkan Aydin har ett utgående kontrakt också.
Varbergs Elias Andersson har förvisso kontrakt ett år till men har en jättefin fot och borde vara på radarn hos flera klubbar.
Åtvidabergs Ammar Ahmed har jag gillat enda sedan han hade show i Dalkurd. Superettans snabbaste fötter? Snart kontraktslös! Shkodran Maholli har det ju annars ryktats om men håller han klassen? Står under kontrakt.
En som står utan kontrakt är ESK-fostrade Daniel Jarl i AFC. Tycker han har varit en av superettans bästa mittbackar utav det jag sett. Och en mittback behöver vi ju hur som helst gärna ha in, även om det är positivt att OP-Hopkins, med flera, ställt sig positiva till en fortsättning i klubben.

Missförstå mig rätt nu: Jag är skitnöjd med truppen som den är, men nyförvärv ska vi ju inte blunda för. En i varje lagdel?

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Nyllet
Fri Nov 04 2016, 12:24
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Om Bajen sparkar Nanne tror jag Gerhardsson tar över. Han är ju fri och många bajare gillar hans offensiva taktik.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
johann
Fri Nov 04 2016, 12:34
Registrerad medlem #317
Registrerad: Sat May 31 2008, 11:47
inlägg: 2947
Joints trio Bellander, RÅP och Jarl bangar jag ej på!

"Det är vinter, det är kallt, det är Uppsala, det är kul med bandy" Magnus Berglund, 2009.
Tillbaka till toppen
kniv-jonas
Fri Nov 04 2016, 13:00

Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10
inlägg: 3132
Vill ha kvar truppen vi har nu, sen in med en snabbare mittback samt en forward., Då e sjundeplatsen våran
Tillbaka till toppen
Nyllet
Fri Nov 04 2016, 15:53
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Brwa Nouri är ledig. En av allsvenskans bästa spelfördelare. Vore kanonvärvning

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Joint
Fri Nov 04 2016, 16:05

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Nouri känns orealisisk att hoppas på. Lär garanterat erbjudas nytt kontrakt i ÖFK som tyvärr känns snäppet över oss både lönemässigt och sportsligt. Tror att diverse andra, större klubbar lär avisera intresse för honom också. Djurgården har jag hört nämnas, bland annat.
Vad gäller Bertilsson lär ju andraplaceringen i poängligan ge eko. Inser att det nog tyvärr är orealistiskt också.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Brukarn
Fri Nov 04 2016, 16:09
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Bertilsson är ju relativt nära släkt med vår förre ordförande. Kanske finns en chans. Tycker han har gjort några överraskande klubbval förut.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Nyllet
Fri Nov 04 2016, 16:15
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Djurgårdsfansen vill inte ha honom då han har spelat i Gnaget och förhandlingarna har spruckit. Norling och Nouri går tydligen inte ihop så AIK blir det inte. Återstår att se om Bajen vill ha honom. Nouri vill tillbaka till Stockholmstrakten och hm...Uppsala ligger ju nära men jag håller med, hans löneanspråk är säkert större än vad Sirius har råd med.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Fri Nov 04 2016, 16:26
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Nouri kanske går till AB Busmarket FC i Eskilstuna?
Tillbaka till toppen
Joint
Fri Nov 04 2016, 16:31

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Aha! Tja, det skulle ju kunna vara en öppning. Tyvärr känns det som han lika väl kan hamna i AFC. Fast de ska väl flytta hela sin dagliga verksamhet till E-tuna? Eller ska de fortsätta att träna i 08-området nästa säsong?

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Nov 07 2016, 17:42

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Sillynytt Sirius:

* Shkodran Maholli bekräftar "allsvenskt intresse". Vill spela i allsvenskan men sitter ju på kontrakt.

* Tomas Echague, målvakt med färska meriter från Paraguays U20-landslag, provtränar.

* Kevin Krans, fransk ytter som senast var i Eskilstuna City [sic] men skolats i Bristol City, provtränar.

* Mathias Benker "håller i gång" med Sirius inför diverse provspel som väntar. Nyholm-utveckling!?

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Nov 07 2016, 18:14

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Rättelse: Echagues sju U20-landskamper var mellan januari-februari 2015. Dessförinnan åtta U17-landskamper. Här lite sköna highlights: http://youtube.com/watch?v=Hx-_gKjP_xg

Krans var i Södertälje FK i våras förresten. Verkar var en bra box-till-box-spelare, men verkar inte ha spelat så mycket "riktig" fotboll om man frånser ett par FA Cup-matcher och nu senast i svenska division 2, dårå. Ett visst steg att ta. Här lite skumma highlights: https://m.youtube.com/watch?v=ULzYC2TxwJs

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Landau
Mon Nov 07 2016, 19:00
Registrerad medlem #299
Registrerad: Wed Feb 27 2008, 18:46
inlägg: 139
Har suttit i utlandsexil hela hösten och missat allt det sjuka som har hänt. Ni som har varit med är kanske mätta och nöjda, men jag är jävligt hungrig på rykten och spekulationer. Så jag skjuter in mina lösa funderingar. Det blir högt och lågt nu.

Viktigast, givetvis, är att Kim/Tolle stannar. Går Kim till Bajen hoppas jag Tolle blir kvar och får huvudträna, kanske med Mirza vid sin sida. Går båda så vete fasen. Antar att Gerhardsson är out of bounds.

Målvaktsläget känns ju spännande. Lukas har gjort en fin säsong, och har utgående kontrakt. Benny har väl gjort en halvbra säsong och har ett år kvar på kontraktet. Karim lurar i skuggorna. Nu provtränar dessutom en ung framåtlutad paraguayan. Vad kommer hända? Jag förmodar att vi kommer ha två kontrakterade målvakter nästa år, och Benny blir troligen en av dom. Känns väl som en hygglig back-up. Vem tar första-handskarna? Det verkar inte som att ledningen är helt trygga med Lukas då de bjuder in provspelare. Jag antar att Echague fullföljer sin träningsvecka, och att KB/Tolle tar beslutet då: Förlänga med Lukas eller signa Echague(/Karim?). Då Lukas är skadad får han nog bara vänta och hoppas att Echague(/Karim) inte är något vidare.

På backfronten har vi Jeppe som naturlig VB och JA, Larson och Bergman som naturliga HB. Jag utgår från att vi förlänger med OP+Hopkins; de verkar vilja stanna och vi borde vilja ha dom. Det behövs nog ändå en till mittback inför allsvenskan. Har ingen aning om vem som skulle kunna vara aktuell. Ni säger Jarl, kör på det. Finns det någon allsvensk mittback med utgående kontrakt som skulle kunna vara rimlig för oss? Ytterbacksläget känns lugnt tycker jag, Bergman har ju tagit bra kliv och gjort det allt bättre som VB. Dessutom hjälte! Tycker de kontrakterade spelarna definitivt ska med upp, det vore också bra om vi kan förlänga med Larson och JA.

På mittfältet är det bara Moses och NBT som har utgående. Moses skulle jag gärna ha med om det går att lösa honom gratis från J-Södra. Men det tror jag knappast. Min stora personliga avskedsprocess från honom gick jag igenom förra hösten, och med tanke på att det inte har sprakat iår och korten har blandats sen dess så känns det ok om han inte följer med upp.
I de matcher jag har sett under året tycker NBT varit vår svagaste länk (farligt spel, bolltapp, sämre presicion). Det beror till stor del av att han under våren formdippade och fick spela VB mycket, och vad jag förstått har han gjort det bra i höst. Hur bra? Är han vår kapten i allsvenskan? Min känsla är att det är på hans position vi tydligast kan förstärka laget. Utan att ha sett honom spela en minut så går jag omkring i Bilbao och tänker mycket på den där RÅP. Han verkar så bestämd. Så stabil. Allsvensk lagkapten. Från Bälinge. Kanske har han en bra finish också? Isåfall blir han min prio 1 värvning den här vintern. Jag tror på vår stomme och vill inte hålla på och pilla för mycket, men vi har inte många allsvenska matcher i benen på vår trupp (Jeppe undantaget), och en rutinerad härförare på mitten har vi haft nytta av förut i den här föreningen när vi velat ta kliv. Signa RÅP! Det borde väl inte vara omöjligt? Förresten, NBT verkar vara en fantastisk kille, och jag skulle inte alls ha något emot att ha med honom i laget då han är en lagspelare. Det borde dock inte byggas kring honom.
Annars har vi fina mittfältare. CG och Kim hoppas och tror jag kommer ta för sig bra även i allsvenskan. Ian kommer nog kunna dra sina gubbar även nästa år, fan så fin han varit i höst. Och Kingsley, vet inte vad jag ska säga där. Kingen. Hoppas han visar hela sin verktygslåda nästa år, och inte bara blixtrar till. Ante E blir en fin joker. Men in med RÅP.

Jag vill också ha in en anfallare. Bellander vore fin då han är ung och upplänning, mer än så vet jag inte om honom. Vill vi betala för Maholli så kommer nog också han funka bra. Ante hoppas jag får blomma ut ordentligt nästa år, det vore ju fantastiskt. Dragan har halvryktats bort vad jag förstått. Han har gjort det bra i år, men jag vill nog hellre se Ante + en ung (framåtlutad?) hungrig kille som vill vidare och förstår att Sirius är ett bra steg.

Tack för er tid.
Tillbaka till toppen
dissteffe
Mon Nov 07 2016, 19:32
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Helt klart en framåtlutad analys.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Affe Bengtsson
Mon Nov 07 2016, 20:49
Registrerad medlem #237
Registrerad: Fri Aug 03 2007, 07:26
inlägg: 508
http://www.unt.se/sport/uppgifter-pehrsson-aktuell-for-sirius-4431259.aspx

Hoppsan!

Glad supporter, och du,,,, bandy ska precis som fotboll spelas utomhus.
Tillbaka till toppen
Nyllet
Mon Nov 07 2016, 20:57
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Tja, Meisels ska ju ha något att skriva om.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Affe Bengtsson
Mon Nov 07 2016, 21:01
Registrerad medlem #237
Registrerad: Fri Aug 03 2007, 07:26
inlägg: 508
Någon som kan finska? Ser bara att dom inte kan stava till Sirius!

http://www.urheilulehti.fi/jalkapallo/hjk-harkitsee-lehkosuon-erottamista-kiikarissa-kohuttu-ruotsalaisvalmentaja

Glad supporter, och du,,,, bandy ska precis som fotboll spelas utomhus.
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Nov 07 2016, 21:31

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Djurgårdnsin! Siriuksen!

Öhh ... Googeltranslatade och blev inte så klok, det lät mest som att MP har en finsk agent och på så sätt kan vara intressant för HJK? Annars löjlig silly-nivå.
MP:s säsong 2006 var jäkligt imponerande och han verkade sympatisk. På senare år inte lika roligt facit kanske och desto mer viasat-soff-softande. Men om, snälla säg att det inte är sant, KB lämnar så skulle jag inte vara främmande för MP. Eller Gerhardsson.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Brukarn
Tue Nov 08 2016, 08:13
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Ja, om Kim lämnar vore väl MP en fullt duglig ersättare, även om man kan undra över vad han har för självförtroende som manager efter senare års misslyckanden.

Men det här känns ju ändå mest som en grej som tagits helt ur luften. Så här gissar jag:
1. Meisels skriver i ett blogginlägg: "om Bergstrand försvinner så blir det väl de ”vanliga” namnen som kommer att nämnas in case of. Magnus Pehrsson, Magnus Wikman mfl."
2. Finska journalisten ska skriva om MP, googlar runt lite, hittar Meisels blogg och skriver att MP kopplats ihop med bl.a. Sirius
3. Meisels hittar den finska artikeln och skriver att uppgifter från Finland säger att MP är aktuell för Sirius.

[ Redigerat Tue Nov 08 2016, 08:16 ]

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Håwe
Tue Nov 08 2016, 12:09

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
Om det är så att ryktena kring Kim inte har någon substans så har ju Meisels absolut ingen trovärdighet kvar alls hos Kim om han nu hade någon kvar sedan tidigare.

Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System