Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Bandy
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Silly season 2017/2018
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Nyllet
Sat Feb 18 2017, 19:01
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Härligt att få starta nästa silly season, ingen ångest bara förhoppningar!
Tja, vad säger ni? Vilka kan tänkas komma hit? Det borde vara många. Härlig stad, Sveriges i särklass bästa supporterförening och det vackraste matchstället!

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
kniv-jonas
Sat Feb 18 2017, 21:40

Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10
inlägg: 3132
Jag skulle önska en kreativ mittfältare samt en anfallare. Personligen skulle jag vilja ha tillbaka Ilja, inte samma styrelse kvar o jag tror att både spelare och klubb kan dra ett streck över det som hände. Forward är svårare vet inte vilka pengar vi har, men hittar man inte en till rätt pris kanske Jonas pettersson i lbk kan vara en spelare att hugga?
Tillbaka till toppen
Jocke
Mon Feb 20 2017, 20:31
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22
inlägg: 3013
Undrar vad som skulle behövas för att locka tillbaka en sådan som Hammarström. Han skulle vara perfekt för oss!

Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen!
Tillbaka till toppen
ThomasD
Tue Feb 21 2017, 10:14
Registrerad medlem #5
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 09:50
inlägg: 2058
kniv-jonas skrev ...

Jag skulle önska en kreativ mittfältare samt en anfallare. Personligen skulle jag vilja ha tillbaka Ilja, inte samma styrelse kvar o jag tror att både spelare och klubb kan dra ett streck över det som hände. Forward är svårare vet inte vilka pengar vi har, men hittar man inte en till rätt pris kanske Jonas pettersson i lbk kan vara en spelare att hugga?


Så jäkla svårt att bedöma spelare. Kollar man statistiken så gör snubben 2 spelmål per match och det är ju bra, men Knutson gör ett per match i ett bottenlag.
Tillbaka till toppen
ThomasD
Tue Feb 21 2017, 10:18
Registrerad medlem #5
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 09:50
inlägg: 2058
Jocke skrev ...

Undrar vad som skulle behövas för att locka tillbaka en sådan som Hammarström. Han skulle vara perfekt för oss!


Det tror jag Olle skriver under på, han köpte inte min besvikelse på nämnde Hammarström under förra sejouren. Han gjorde väl 25 då, men jag hade tänkt mig mer.
Tillbaka till toppen
Jocke
Tue Feb 21 2017, 15:15
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22
inlägg: 3013
Det rör på sig i Vetlanda (mest ifrån)

Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen!
Tillbaka till toppen
Joint
Tue Feb 21 2017, 16:19

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Hammarn var/är en killer som kan snajpra in mål. Forward behöver vi absolut, allra helst med åtanke att Kumpuoja vuxit i sin fria roll på mitten och att Engstrand inte utvecklats så mycket, samtidigt som Virre är oklar väl? Oerhört tunt framåt. En fattigmans-Hammarn jag slagit ett slag för i flera år ju annars Lukas Persson. Överlägsen mål- och poängkung i södra allsvenskan. Levererat i många år. Annars skulle man ju kunna plocka hem Klasse, som inte gjorde bort sig hos oss och säkert är revanchsugen! Vet inte hur våra relationer är, men det kan ju vara ett realistiskt namn att hoppas på.

Vad gäller en drivande offensiv kraft på mitten slår jag ett slag för Pekka Rintala. Han har tagit ett steg tillbaka i Borlänge, men är nog redo att ta två steg framåt nu. Besitter ett brett bandyregister. Han spelade väl VM senast? Vi har ju en finsk koloni här i Blåsvart, så det sociala borde klaffa väl också!
…och apropå finne och offensiv kraft så kan vi ju hoppas på anfallaren Jimi Heionen. Han är skolas forward, men har denna säsong spelat offensiv mittfältare och spottat in mål. En talangfull och grymt spännande spelare, enligt en finsk källa i laget som tycker att vi borde satsa på honom!

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Joint
Tue Feb 21 2017, 16:23

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
"Det sägs på sina håll att det här var Johan Jansson Hydlings sista bandymatch, det återstår väl att se hur det blir med den saken." – Bandypuls. Men inte kan väl det vara sant!?

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
svennis
Tue Feb 21 2017, 17:18
Registrerad medlem #565
Registrerad: Thu Jan 30 2014, 21:03
inlägg: 456
Jag såg Unik-Örebro och nr 90 Alexander Sundström 26 år gjorde vad han ville i den matchen.stor och regäl i den matchen i alla fall. Nån som vet mer om hans bandy cv.?
Tillbaka till toppen
kniv-jonas
Tue Feb 21 2017, 18:05

Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10
inlägg: 3132
Om Olle har som krav att vi ska ta nästa steg då krävs det ju färdiga spelare som kan leverera då e nästan alla våra spekulationer borta. Och värvar vi in färdiga namn så gick det ju sådär senast, fan svårt. Ok Fagerström? väners kan ju inte ha råd med honom med om han vänder hem till sverige.
Tillbaka till toppen
Jocke
Tue Feb 21 2017, 18:42
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22
inlägg: 3013
svennis skrev ...

Jag såg Unik-Örebro och nr 90 Alexander Sundström 26 år gjorde vad han ville i den matchen.stor och regäl i den matchen i alla fall. Nån som vet mer om hans bandy cv.?



Om det är den Alexander Sundström jag tänker på så är det en Sollentuna/Helenelund som spelat i flera av dalalagen men inte riktigt slagit igenom. Stor och stark. Han spelar Amerikansk fotboll också vilket säkert några här gillar...
Jag har svårt att se att han är så mycket bättre än ex. Engstrand men kanske.

Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen!
Tillbaka till toppen
svennis
Tue Feb 21 2017, 20:25
Registrerad medlem #565
Registrerad: Thu Jan 30 2014, 21:03
inlägg: 456
Tack Jocke dags för han att slå igenom i Sirius då?Vsk har ju en uppsjö av stora spelare så de är viktigt att ha den typen också. Vi får se?
Tillbaka till toppen
RRR
Tue Feb 21 2017, 21:38

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Elitseriens bästa spelare är ju inte direkt nån jätte

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
svennis
Tue Feb 21 2017, 22:32
Registrerad medlem #565
Registrerad: Thu Jan 30 2014, 21:03
inlägg: 456
Vilken syftar RRR på ?
Tillbaka till toppen
Jocke
Wed Feb 22 2017, 08:35
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22
inlägg: 3013
svennis skrev ...

Tack Jocke dags för han att slå igenom i Sirius då?Vsk har ju en uppsjö av stora spelare så de är viktigt att ha den typen också. Vi får se?



Jag tror inte på att satsa på Allsvenska spelare i detta läge utan ska vi upp ett hack gäller det att få hit topp Elitseriespelare. Vi har egna juniorer som bör vara påläggskalvar.

Hammarström vore det som sagt var mumma att få hit!
Berlin har ju en hög kvalitet om han nu vill och känner för att flytta hem!
Vem vet det kanske lurar någon ryss bakom hörnet också!

[ Redigerat Wed Feb 22 2017, 11:35 ]

Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen!
Tillbaka till toppen
Nyllet
Wed Feb 22 2017, 09:15
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Håller med Jocke, hellre satsa på våra egna unga än allsvenska spelare. Det finns många intressanta junisar i "pipeline". Simon Karlsson, Heeger, lill-Askis och unge Tapper för att nämna några.
Ser man till landslaget är det rätt många som börjar bli till åren. Generationsväxling på g alltså. Att hitta unga (typ 20-25 år) satsande elitspelare på väg mot toppen tror jag är rätt strategi för framtiden. Men vi behöver nog en, helst två, landslagsmeriterade spelare för att kunna slåss i toppen. En drömvärvning vore ju Erik Säfström och som Joint nämnde, Fagerström. Bella törs man knappt nämna utan att få ilskna västringar över sig .


I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Old Man Bremp
Wed Feb 22 2017, 10:10
Registrerad medlem #926
Registrerad: Thu Mar 10 2016, 07:39
inlägg: 279
Hydas är på ett 1+1års kontrakt.
Men det är ju samma behov i år som förra sillyn, 1 forward och 2 mittfältare.
Jag antar att det blir en kille från Finland och en från Norge och sen nånting mer.
Tillbaka till toppen
haze
Wed Feb 22 2017, 10:25
Registrerad medlem #14
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:14
inlägg: 1769
Kanske en finne, en norrman, en ryss och så Bell(m)a(n)

(Ursäkta, kunde inte låta bli)


----------------------------------------
1921 - 1922 - 1961 - 1966 - 1968
Alla till Studan!
Tillbaka till toppen
Jocke
Wed Feb 22 2017, 13:27
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22
inlägg: 3013
Ska vi sammanfatta såhär långt:
Kontrakt:
Henrik Kjellsson
Victor Lundberg
Lars Fall
Jakob Jenefeldt
Teemu Määttä
Markus Kumpuoja
David Thorén
Nils Bergström
Oscar Rönnqvist

Ej klara:
Ludvig Jonasson (MV)
Joonas Peuhkuri
Johan Jansson Hydling
Stefan Tranblom
Tobias Andersson
Tobias Engstrand
Mattias Widén
Edward Sigfridsson
Viktor Broberg
Samuel Heeger

I UNIK:
Jakob Edberg
Jonas Eklund
Hannes Skagerlind (tror jag också är knutet till oss)

Rätta om jag har fel

Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen!
Tillbaka till toppen
Jocke
Sun Feb 26 2017, 16:13
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22
inlägg: 3013
"Vänersborgarna" Nikita Ivanov och Felix Pherson verkar vara lediga. Den ena vill nog hem till Ryssland och den andre vill "vinna" vad nu det innebär/ skiljer sig från vad andra vill.

Pherson ryktades till Bollnäs i somras och han var i slagsmål med Fall under förra säsongen så det kanske inte är bästa nyförvärvet men vem vet! Det verkar vara en spelare som vill ha mycket plats men inte riktigt får det ( det var därför han lämnade Edsbyn för några år sedan också). Dock har vi ju haft några Rättvikskillar genom åren

[ Redigerat Sun Feb 26 2017, 16:21 ]

Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen!
Tillbaka till toppen
Nyllet
Sun Feb 26 2017, 17:48
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Ivanov är en kille med stor potential (gillar skridskostarka spelare) men har tydligen haft det svårt att anpassa sig till den svenska taktiken.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
RRR
Sun Feb 26 2017, 19:31

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Hydling drar till Ljusdal på ett eller annat sätt så backlinjen behöver stärkas

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Old Man Bremp
Mon Feb 27 2017, 11:44
Registrerad medlem #926
Registrerad: Thu Mar 10 2016, 07:39
inlägg: 279
RRR skrev ...

Hydling drar till Ljusdal på ett eller annat sätt så backlinjen behöver stärkas

Efter kvalmatchen mot Ljusdal förra året lät det som att han aldrig mer skulle spela för Ljusdal
Tillbaka till toppen
Jocke
Mon Feb 27 2017, 12:24
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22
inlägg: 3013
Aldrig känns som ett överskattat ord.
Barnen börjar skolan osv är starka dragkrafter (med rätta). Går Ljusdal upp är det kanske enklare även om det blir en "superallsvenska" nästa år.


Den där norrmannen kanske kan vara intressant igen men de är ju osäkra kort, norrmännen. Platsar han inte kanske UNIK kan få ett tillskott.Han var bra men inte överjävligt bra i VM!

[ Redigerat Mon Feb 27 2017, 12:33 ]

Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen!
Tillbaka till toppen
Nyllet
Mon Feb 27 2017, 12:30
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Det stämmer det Old man Bremp skrev. Faktum är att Hydas sa till mig att Sirius är det sista laget han spelar i.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Old Man Bremp
Thu Mar 09 2017, 18:33
Registrerad medlem #926
Registrerad: Thu Mar 10 2016, 07:39
inlägg: 279
Jocke skrev ...

Ska vi sammanfatta såhär långt:
Kontrakt:
Henrik Kjellsson
Victor Lundberg
Lars Fall
Jakob Jenefeldt
Teemu Määttä
Markus Kumpuoja
David Thorén
Nils Bergström
Oscar Rönnqvist

Ej klara:
Ludvig Jonasson (MV)
Joonas Peuhkuri
Johan Jansson Hydling
Stefan Tranblom
Tobias Andersson
Tobias Engstrand
Mattias Widén
Edward Sigfridsson
Viktor Broberg
Samuel Heeger

I UNIK:
Jakob Edberg
Jonas Eklund
Hannes Skagerlind (tror jag också är knutet till oss)

Rätta om jag har fel


Jakob Edberg klar för Motala http://mvt.se/sport/kultspelarens-son-ar-klar-for-ifk-om4539582.aspx

[ Redigerat Thu Mar 09 2017, 18:34 ]
Tillbaka till toppen
CarlApan
Thu Mar 09 2017, 19:49

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Att Hydas kommer spela i Ljusdal igen sätter jag som högst osannolikt. Troligare stt han lägger av isf.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Jocke
Thu Mar 09 2017, 20:29
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22
inlägg: 3013
Gripen åker ur! Kan där finnas några intressanta spelare? Joonas kusin kanske. Rudell pojken var ju bra i år men är ojämn! Grahn var strålande innan skadan men han kanske är för gammal

[ Redigerat Thu Mar 09 2017, 20:35 ]

Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen!
Tillbaka till toppen
Joint
Sun Mar 12 2017, 00:52

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Vad ska Mischa, vad ska Mischa, vad ska Mischa göra nu? Åtminstone spela en säsong till, låter det som. Fast var? Han har väl ett starkt LBK-hjärta och är nu stadgad där. Skulle väl möjligen vara om han skulle pendla till elitgrannarna i Söderhamn. Alternativt ett sista ryck tillbaka i Ryssland? Beror väl på rubeln också.
Då mer intressant angående Jonas Pettersson, som öst in mål. Han och/eller ex-Ljusdalingen Kalle Mårtensson (relativt sparsamt med speltid i Bajen väl?) kanske kan bli aktuella för Blåsvart!

Joonas kusin, Eeto i Trollhättan, är ju etablerad i finska landslaget så han kan ju ta och komma hit.

Någon annan realistisk att hoppas på?

Pekka Rintala, månne?

Också Jimi förstås …


Comeback-tankar:
JC behöver väl tyvärr stå på tillväxt i Örebro ett tag till med tanke på den gångna säsongens något skrala facit.
Klasse gjorde ett snyggt avslut på säsongen i Fläkten med ett målsnitt på två per match.
Rudell gjorde statistiskt sett en väldigt bra säsong, men hmm..?

Tja, som ni hör tänker jag på offensiva förstärkning(ar). Defensiven är ju helt okej sett till att alla där fortsätter.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Jocke
Sun Mar 12 2017, 09:08
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22
inlägg: 3013
Eeto lämnar Gripen men ingen klubb klar (åtminstone inte officiellt)
Mischa och Hydling kanske kan samåka till och från Ljusdal!

Även UNIK behöver stärka upp så jag hoppas att det samarbetet kan fortsätta och utvecklas.

Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen!
Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System