Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Dalkurdgate
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Brukarn
Tue Dec 05 2017, 14:26
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Lyssnade på intervjun med Dalkurdprofilen Mesut "Korpen" Meral, och det var väl inte så mycket överraskningar. Däremot en skrämmande liten passage när de avhandlade Sirius, och han slängde in något om att det var oroligt i Sirius, att spelare och ledare råds till att lämna klubben, och att därför han förstod att Sirius kände sig oroliga över att Dalkurd kommer till staden.

Att jag skrev skrämmande är inte för att jag direkt tror på ryktesspridningen, men för att jag misstänker att det är ett exempel på hur Dalkurd kommer agera mot Sirius som vi kommer att få se mer av. Psykologisk krigsföring, börja sprida lösa rykten i media, olika metoder att störa och undergräva oss etc. Sen talar de utåt sett lite pliktskyldigt om att sträcka ut en hand, om att samarbeta, o.s.v, men visar ingenting av det i praktiken.

Dalkurd är jävligt smarta. Och de har inga som helst skrupler mot att göra ned oss om det gynnar dem. Det gäller att vi är lika smarta tillbaka.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Nyllet
Tue Dec 05 2017, 15:15
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Kunde inte ha sagt det bättre själv, Brukarn. Obehaglig typ den där Dalkurdmannen. Ger först ett ödmjukt intryck men blandar sedan detta med att insinuera att det skulle råda någon slags osämja bland spelare och ledare i Sirius samt att det indirekt beror på Kims uttalanden om Dalkurds flytt till Uppsala. Kim riktar kritik först och främst mot Uppsala kommun och inte mot Dalkurd, åtminstone inte mer än att han ansåg att de borde ha talat med Sirius på ett tidigare stadium. För övrigt är jag bara så less på Dalkurds evinnerliga gnäll om hur kass de har behandlats i Borlänge. Nu har man flyttat till en kommun som i allra högsta grad och under lång tid ignorerat idrottsföreningarna i Uppsala. Det där med taskiga förhållanden i Borlänge är alltså bara dravel. Dalkurd har en annan agenda och för Sirius fotbolls del kan den med tiden bli riktigt obehaglig för inte fan kommer Dalkurds närvaro i Uppsala att vara Sirius tillgodo.


I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
MangeD
Tue Dec 05 2017, 16:17
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
Är det någon som har tid och möjlighet att följa med på ett möte kl 18 idag. tror att det ska vara informationsmöte på Vaksalaskolan för alla fotbollsföreningar om nya bokningar för 2018 om ranking, turordning mm. Håller på att kolla upp om detta och återkommer snart.
Vill få igång diskussionen för att skydda alla klubbar mot detta Gökkurd.
Tillbaka till toppen
nyg86
Tue Dec 05 2017, 16:29

Registrerad medlem #238
Registrerad: Sun Aug 05 2007, 17:49
inlägg: 540
Ja det är helt klart de har en agenda att försöka störa Sirius, tråkiga är att UNT är med o låter de få utrymme. De kör med sitt att alla är dumma mot dem, ingen förstår dem och de vet att inga speciellt politiker vågar kritisera dem och deras sätt att arbeta för då kommer det sedvanliga kortet fram.
Har så svårt att förstå en klubb sätter sig i denna röra när de kommit upp i AS, vilka vill spela för dem med träning i en stad, match i en annan, boende verkar vara något kollektiv, träningsanläggningar riktigt oklar, baracker mm, får inte ihop denna ekvation. Att få till ett slagkraftigt lag ändå är ju svårt, så jävla mycket pengar kan de inte ha. Lät det inte samma när Syrianska gick upp, det var ju deras landslag mm, mm. Pengar skulle strömma in fr hela världen yada yada yada....hur gick det med det!
Tillbaka till toppen
Fantomas
Tue Dec 05 2017, 16:32

Registrerad medlem #323
Registrerad: Wed Jul 16 2008, 18:25
inlägg: 914
"Oroligt i Sirius och spelare råds lämna klubben" ? Källa på det? Råds av vem? DFF är här, vad glad man blir. Kanske bara uppsnack inför de härliga "derbyn" som väntar.

Att vakna i mörkret och se Fantomas - en fasa för onda lag
Tillbaka till toppen
dissteffe
Tue Dec 05 2017, 18:00
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Orkar inte bry mig om idrott längre. Det är typ Charlotte Kalla som håller intresset över vattenytan. Tack för kaffet, Donald.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Tamb
Tue Dec 05 2017, 22:11
Registrerad medlem #110
Registrerad: Mon Dec 11 2006, 08:49
inlägg: 208
Har inte hört på eländet men f-n är korpen? Har han någon officiell roll i Dalkurd eller är det bara en ”profil”? Om inte någon ledarroll så kan man fråga vad han gjorde i UNTpodden. Hur ofta får någon riktig Siriussupporter sitta där och bre ut sig och raljera? Man kan också fråga sig hur han kan få sitta och skvallra lösa rykten utan riktiga motfrågor. Slingrande ormar är vad de är.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Wed Dec 06 2017, 05:53
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Han är juniortränare tror jag, men i podden är han nog med som "twitterprofil".

Tror han sa något i stil med "av deras rådgivare", orkar inte lyssna igen. Några närmare källor gavs iaf inte. Tycker inte ens det spelar roll om det skulle vara sant eller inte, det är ändå inte Mesut Merals sak att sitta och sladdra om det i poddar. Och det finns bara en anledning att han ändå gör det: För att skada Sirius. Bara ett nålstick den här gången, men som sagt, det lär komma mer i den stilen.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
AHH
Wed Dec 06 2017, 16:59
Registrerad medlem #962
Registrerad: Sat Oct 22 2016, 07:41
inlägg: 107
Undra hur nöjda Uppsalapolisen är över att åka till Gävle och bevaka Flyttkurds matcher? Tänkte Donald Malmström på d när han bjöd in sina kompisar?

Sirius, Uppsalas enda allsvenska lag!
Tillbaka till toppen
Nyllet
Wed Dec 06 2017, 17:10
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Undrar om kommunen sitter och friserar bokningslistorna till Österängens IP för att det ska passa Gökkurd och att detta är den egentliga orsaken till att de flyttar fram mötet till efter nyår? Skulle inte förvåna mig.
En sak som oroar mig är att Kim i intervjun i 3-5-2 på SF sa att förutsättningarna nu ändrats, vad gäller Kim & Tolle nya kontrakt med Sirius, jämfört med när kontraktet skrevs. Skulle det bli kaos med träningstider, Löten och Studan under säsongen som kommer kanske de drar. Kan förstå om de blir trötta på kommunen, de har ju sin karriär att tänka på.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
nyg86
Wed Dec 06 2017, 17:50

Registrerad medlem #238
Registrerad: Sun Aug 05 2007, 17:49
inlägg: 540
Nyllet skrev ...

Undrar om kommunen sitter och friserar bokningslistorna till Österängens IP för att det ska passa Gökkurd och att detta är den egentliga orsaken till att de flyttar fram mötet till efter nyår? Skulle inte förvåna mig.
En sak som oroar mig är att Kim i intervjun i 3-5-2 på SF sa att förutsättningarna nu ändrats, vad gäller Kim & Tolle nya kontrakt med Sirius, jämfört med när kontraktet skrevs. Skulle det bli kaos med träningstider, Löten och Studan under säsongen som kommer kanske de drar. Kan förstå om de blir trötta på kommunen, de har ju sin karriär att tänka på.


Det är ju solklart att kommunen blev tagna på sängen och hade bara svammel till svar och sen vågade inte ta en debatt så snabbt inpå, de visste att det skulle komma ytterligare folk som inte kunde vara med första gången och det har de har inget att sätta emot. Denna flytt av mötet var en klassiskt taktisk manöver att vinna tid mm. Såna ynkryggar röstar folk på...helt otroligt!!
Tillbaka till toppen
Nordelind_9
Thu Dec 07 2017, 11:02
Registrerad medlem #127
Registrerad: Mon Feb 12 2007, 13:35
inlägg: 326
Kan någon väcka mig från denna mardröm?
Tillbaka till toppen
MangeD
Thu Dec 07 2017, 11:03
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
Nordelind_9 skrev ...

Kan någon väcka mig från denna mardröm?

Dags att vakna och göra något! Många tycker, få agerar.
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Thu Dec 07 2017, 13:12
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Gör något då! Själv har jag fullt upp med en jävla massa annat, har ingen lust att lägga resten av tiden på att få magsår och hjärtinfarkt.
Tillbaka till toppen
Nordelind_9
Thu Dec 07 2017, 13:46
Registrerad medlem #127
Registrerad: Mon Feb 12 2007, 13:35
inlägg: 326
MangeD skrev ...

Nordelind_9 skrev ...

Kan någon väcka mig från denna mardröm?

Dags att vakna och göra något! Många tycker, få agerar.


Jag har sagt mitt till Donald på mail och pratat med Hassan, IRL, som det kallas. Jag började redan när det var tal om att man inte skulle kunna parkera bilen vid nya Studenternas, så Rille och jag har haft kontakt sedan dess.

Jag börjar fundera om det är lite som Hegerfors var inne på med Krutov: "Och här ser ni Krutov, med ett ansikte endast en mor kan älska". Finns det någon utöver Donalds morsa och eventuella barn som gillar den karln? Hade jag fått så mycket skit och feed back på mitt jobb som han har fått så hade jag klivit av. Lite känsla för när man suger borde man kunna ha tycker jag, eller?

Sirius, GUSK, SAIF, UIF och alla andra föreningar som har koppling till Uppsala borde behandlas bättre. Nu kommer en ny förening, både för staden men även för den allmänna publiken (13 år vs 110 år) och får allt serverat.

Man skäms det grövsta hur Studenternas x 2 plus isladan i stan ser ut. Ishallen som byggdes provisoriskt 1975 och står kvar än. Studan som ser ut som Söderstadion fula lillebror (om än charmig) som inte kan ta emot gästande lag en match utan får åka till Gävle där hockeyn är nummer 1 och där man har en ny fotbollsarena!!

Vad är det för fel på Uppsala kommun?
Tillbaka till toppen
Nordelind_9
Thu Dec 07 2017, 14:57
Registrerad medlem #127
Registrerad: Mon Feb 12 2007, 13:35
inlägg: 326
Tipsade Donald att lyssna från 47:30 och framåt
https://soundcloud.com/3-5-2/fotbollens-sista-proletarer
Tillbaka till toppen
svennis
Thu Dec 07 2017, 21:48
Registrerad medlem #565
Registrerad: Thu Jan 30 2014, 21:03
inlägg: 456
kollektiv bestraffning i form av färre röster på miljöpartiet är ju en lösning och för utom de så förstör dom staden i övrigt också.
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Wed Dec 20 2017, 16:27
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Dalkurd ska fotbollsträna på Österängen, i början utan planvärme. Man ska fysträna på annat håll. Man ska spela matcher i Gävle. Man ska bo på lägenhetshotell. Kansli ska finnas tillfälligt nånstans. Allt ska vara på plats 8 januari. Låter som ett väldigt tungrott upplägg.
Tillbaka till toppen
dissteffe
Thu Dec 21 2017, 16:43
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Ungefär som Sirius haft det i alla år då. De får väl ringa Donald och UNT och grina och skrika så löser det sig nog.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Nordelind_9
Thu Dec 21 2017, 19:17
Registrerad medlem #127
Registrerad: Mon Feb 12 2007, 13:35
inlägg: 326
svennis skrev ...

kollektiv bestraffning i form av färre röster på miljöpartiet är ju en lösning och för utom de så förstör dom staden i övrigt också.


Känner lite samma sak. Det låter bra med Miljö(!)partiet men inte får de min röst.
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Fri Dec 29 2017, 08:34
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Dalkurd rustar inför nästa sässe med hela två huvudtränare. Hängslen och livrem.
Tillbaka till toppen
AHH
Fri Dec 29 2017, 16:23
Registrerad medlem #962
Registrerad: Sat Oct 22 2016, 07:41
inlägg: 107
9 dagar kvar till träningsstart och inga moduler vid Österängen än. Hoppas det skiter sig totalt och blir kaos när dom tänkt börja träna. Kan ju hoppas på att Brf vid grusplanen har överklagat bygglovet.

Sirius, Uppsalas enda allsvenska lag!
Tillbaka till toppen
nyg86
Sat Dec 30 2017, 15:56

Registrerad medlem #238
Registrerad: Sun Aug 05 2007, 17:49
inlägg: 540
groggiz skrev ...

9 dagar kvar till träningsstart och inga moduler vid Österängen än. Hoppas det skiter sig totalt och blir kaos när dom tänkt börja träna. Kan ju hoppas på att Brf vid grusplanen har överklagat bygglovet.


Det är ju inte så många arbetsdagar heller i denna dryga vecka kvar m nyårsdagen o trettondagarna.
Tillbaka till toppen
Fantomas
Thu Jan 25 2018, 14:55

Registrerad medlem #323
Registrerad: Wed Jul 16 2008, 18:25
inlägg: 914
Härligt att nu kunna följa Uppsalalaget DFF i direktrapportering i UNT

Att vakna i mörkret och se Fantomas - en fasa för onda lag
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Thu Jan 25 2018, 15:19
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Har aldrig hållit så hårt på IK Frej som idag.
Tillbaka till toppen
Hockeyfrillan
Thu Jan 25 2018, 17:58
Registrerad medlem #455
Registrerad: Wed May 26 2010, 07:05
inlägg: 149
Fantomas skrev ...

Härligt att nu kunna följa Uppsalalaget DFF i direktrapportering i UNT

Vi slipper ju iaf andersson

''Riktig bandy, ni vet den som spelas med träklubba och en boll som gör ont att få på sig.''
Tillbaka till toppen
MangeD
Tue Jan 30 2018, 09:00
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
När nu äntligen Gustav slutat med podden Are You Sirius och den var riktigt bra, så har de nu tagit med en massa om Dalkurd. Ska de fortsätta så får de släppa namnet, så att någon annan får ta över, så kan de ha sin Dalkurdpod. Som det var nu la de ner mer än dubbelt så lång tid för Dalkurd, jämfört med samtliga övriga allsvenska lag totalt. Så vill ni lyssna och slippa snack om Dalkurd, så hoppa från 28:20-37:20.
Jag har inga problem att de nämns som vilket annat allsvenskt lag, men inte som huvuddel i något som har namnet Sirius i sig.
Tillbaka till toppen
dissteffe
Tue Jan 30 2018, 09:45
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Jag ska sluta lyssna på den, kommer bara att handla om Dalkurd snart. Klickar heller aldrig på nåt som har med Dalkurd att göra på UNT, vill inte att de ska få läsningar.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
MangeD
Tue Jan 30 2018, 09:58
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
Samtidigt så vill jag ha kvar den podden på UNT och att den främst ska handla om Sirius. Fler kan ju skriva in till Meisels och Pontus och tycka till om innehållet. Vi behöver inte ge över även detta till Gökarna.
Tillbaka till toppen
dissteffe
Tue Jan 30 2018, 10:23
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Blåsvarta Baksmällan finns ju kvar och de kommer aldrig att lockas av tyskpengar och löften om Champions League.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System