Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Dalkurdgate
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
mac
Tue Jan 30 2018, 11:08
Registrerad medlem #967
Registrerad: Tue Nov 01 2016, 12:04
inlägg: 106
Nu ska jag skriva en sak angående Dalkurd som säkert kan få en del av er lite upprörda.

Om det hade funnits bra förutsättningar för två elitlag i Uppsala så hade det varit bra för Sirius med ett till lag i staden.

Det gynnar supporterskapet på sikt när det finns en konkurrenssituation.
Om man kollar på Göteborg t.ex. så tror jag inte att fotbollen hade varit lika stor där om det bara hade funnits ett lag i staden som fick all uppmärksamhet. Dom som idag håller på Örgryte och GAIS hade kanske inte brytt sig om fotboll överhuvudtaget om bara IFK Göteborg hade funnits.
Finns det två lag i en stad som står för olika saker, har olika bakgrund osv. så är större chans att fler blir engagerande och tar ställning för ett av lagen.
Det är lite samma som när man gick i mellanstadiet och man skulle antingen lyssna på Metallica eller GNR, det gick ju inte för sig att bara va en som inte brydde sig utan man va tvungen att ta ställning och bara gilla ett av banden.

Nu är inte jag jättebra på att formulera mina tankar i skrift men några av er kanske kan förstå hur jag tänker.

Nu finns det ju tyvärr inte ens bra förutsättningar för ett lag i Uppsala. Men om 20 år kanske...
Tillbaka till toppen
Fantomas
Tue Jan 30 2018, 11:26

Registrerad medlem #323
Registrerad: Wed Jul 16 2008, 18:25
inlägg: 914
Hade inte haft några problem med Sirius och GUSK i AS. Men DFF är en helt annan femma...

Att vakna i mörkret och se Fantomas - en fasa för onda lag
Tillbaka till toppen
dissteffe
Tue Jan 30 2018, 11:41
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Hur många elitlag finns det i Malmö?

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Markus
Tue Jan 30 2018, 12:33

Registrerad medlem #54
Registrerad: Wed Oct 25 2006, 08:52
inlägg: 760
Håller inte med om att fotbollsintresset I Goteborg är så stort. IFK drar ofta omkring 10 000 och i enskilda matcher mer. GAIS och ÖIS har i regel rätt låga publiksiffror, för ÖIS del ofta 2 000 eller färre åskådare och för Gais något mer. Undantaget är derbyna då 10 000 + kan komma. Inte jätteimponerande för en stad som närmar sig 500 000 personer? Annat på 50-talet då ÖIS 58-59 snittade 25 000 och även GAIS och IFK hade bra siffror. Off topic: ÖIS rekord slogs ju först för något år sedan av Hammarby.

Gällande Dalkurd: jag har precis mailat till Sportredaktionen, Meisels och till bloggadressen. Hoppas att ni alla gör det och berättar att det är Sirius vi vill höra om i podden och läsa om i UNT. Skriva och disktera här är kul, men väl mest att se som terapiverksamhet som inte påverkar särskilt mycket I praktiken

Saknar den stora Siriusstjärnan på matchtröjorna...
Tillbaka till toppen
Markus
Tue Jan 30 2018, 12:56

Registrerad medlem #54
Registrerad: Wed Oct 25 2006, 08:52
inlägg: 760
Fick snabbt svar.

Hej, tack för mejlet!

Det är din fulla frihet att välja själv vad du vill läsa, lyssna och titta på av det vi erbjuder i UNT och på unt.se

Det finns ingen hemlig agenda i det vi gör utan vi följer i hög grad läsarnas behov och intresse.

/Mathias Rutegård, sportchef.

________________________________________

Upsala Nya Tidning
Mathias Rutegård
Sportchef
Box 36, 751 03 Uppsala
018-478 12 58, 073-66 211 30

mathias.rutegard©unt.se

www.unt.se/sport

--

Från: Markus
Skickat: den 30 januari 2018 13:39
Till: UNT Fotbollsbloggen <fotbollsbloggen@unt.se>; UNT sport <sport@unt.se>; Daniel Meisels <Daniel.Meisels@unt.se>
Ämne: Siriusbloggen
Prioritet: Hög

Hej!

Lyssnade på bloggen "Are you Sirius" och stängde av när jag insåg att den handlade så mycket om Dalkurd. Om UNT fortsätter att bevaka Dalkurd så mycket så kommer i vilket fall jag att sluta lyssna på bloggen och sluta läsa tidningen.

Jag har väldigt svårt att se att många läsare av UNT bryr sig om Dalkurd, då denna klubb/detta bolag inte har någon som helst historisk koppling till Uppsala och där lokaliseringen till staden enbart är ett rent affärsmässigt beslut. UNT får i vilket fall välja sida, antingen värna om Sirius som har funnits i staden i 110 år, eller bevaka Sirius och Dalkurd som mer eller mindre jämställda enbart för att ett gäng affärsmän beslutat att av ekonomiska skäl förlägga delar av klubbens verksamhet i Uppsala.

Mvh
Markus XXXXX


Saknar den stora Siriusstjärnan på matchtröjorna...
Tillbaka till toppen
Markus
Tue Jan 30 2018, 12:57

Registrerad medlem #54
Registrerad: Wed Oct 25 2006, 08:52
inlägg: 760
Svarade detta till Rutegard och resten (Meisels etc):

Hej igen,

Jag förstår (naturligtvis) att det är min fulla rätt att välja vad jag vill läsa och lyssna på. Mitt mail var ett sätt att försöka framföra en synpunkt från en (av gissningsvis flera) läsare/lyssnare. Jag tänker mig att feedback kan vara bra, oavsett vilken verksamhet man är aktiv inom. Därmed inte sagt att jag har "rätt" (finns knappast något som rent objektivt är rätt eller fel i frågan).

Jag skrev inte heller att det finns en "hemlig agenda", så jag vet inte varifrån den referensen kom?

I vilket fall tror jag, i min enkelhet, att ni inte följer läsarnas intresse om ni ger Dalkurd hög prioritet. Det är möjligt att ni med statistik kan visa att de artiklarna klickas mycket, men ni skulle säkert få god statistik om ni började skriva om Stockholmslagen också, eftersom även de supportrarna enkelt skulle kunna klicka in sig på UNTs hemsida.

Mvh
Markus

--

Meisels skickade även detta till enbart mig:

Hej!

Eftersom det är ny säsong så testar vi oss fram lite skulle jag säga. Efter första avsnittet kom det lite reaktioner på att vi inte nämnde Dalkurd och nu kom det i stället massa reaktioner på att vi nämnde Dalkurd. Nästa avsnitt från lägret blir garanterat Siriusavsnitt i alla fall!

Vi hittar säkert rätt i formatet inom sin tid.

Hälsningar,
Daniel

________________________________________
AB Upsala Nya Tidning, http://www.unt.se
Daniel Meisels, sportreporter
E-post: daniel.meisels©unt.se
Adress: Box 36, 751 03 Uppsala
Tel: 018-478 13 31


Saknar den stora Siriusstjärnan på matchtröjorna...
Tillbaka till toppen
MangeD
Tue Jan 30 2018, 13:08
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
Kul att Meisels är på rätt spår i alla fall. Strunta i Rutegård, han verkar inte bry sig om något. Jag utgår från att det inte är Siriussupportrar som haft de önskemålen efter förra avsnittet.
Tillbaka till toppen
dissteffe
Tue Jan 30 2018, 13:21
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Jag ska också skriva. I morgon, när jag inte är lika upprörd över att UNT ogenerat försöker sälja in Dalkurd till Uppsalapubliken.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Markus
Tue Jan 30 2018, 14:13

Registrerad medlem #54
Registrerad: Wed Oct 25 2006, 08:52
inlägg: 760
Tycker också att Meisels svar var helt OK. Rutegård började ju prata om att jag får läsa och lyssna på vad jag vill och kände att han behovde säga att UNT inte har "en dold agenda".

Jag tillhör de (naiva?) som tror att man kan påverka allt från tidningar till politiker genom att tycka till och skapa en opinion. Jag tror att vi har påverkat Uppsalapolitikerna lite vad gäller Dalkurd. Malmström har fattat att det är bättre att hålla tyst än att välkomna Dalkurd med öppna armar och Stefan Hanna försöker med lite småpopulistiskt röstfiske markera att han inte är förtjust I att kommunen tagit emot Dalkurd med öppna armar.

Saknar den stora Siriusstjärnan på matchtröjorna...
Tillbaka till toppen
Hockeyfrillan
Tue Jan 30 2018, 18:08
Registrerad medlem #455
Registrerad: Wed May 26 2010, 07:05
inlägg: 149
mac skrev ...

Nu ska jag skriva en sak angående Dalkurd som säkert kan få en del av er lite upprörda.

Om det hade funnits bra förutsättningar för två elitlag i Uppsala så hade det varit bra för Sirius med ett till lag i staden.

Det gynnar supporterskapet på sikt när det finns en konkurrenssituation.
Om man kollar på Göteborg t.ex. så tror jag inte att fotbollen hade varit lika stor där om det bara hade funnits ett lag i staden som fick all uppmärksamhet. Dom som idag håller på Örgryte och GAIS hade kanske inte brytt sig om fotboll överhuvudtaget om bara IFK Göteborg hade funnits.
Finns det två lag i en stad som står för olika saker, har olika bakgrund osv. så är större chans att fler blir engagerande och tar ställning för ett av lagen.
Det är lite samma som när man gick i mellanstadiet och man skulle antingen lyssna på Metallica eller GNR, det gick ju inte för sig att bara va en som inte brydde sig utan man va tvungen att ta ställning och bara gilla ett av banden.

Nu är inte jag jättebra på att formulera mina tankar i skrift men några av er kanske kan förstå hur jag tänker.

Nu finns det ju tyvärr inte ens bra förutsättningar för ett lag i Uppsala. Men om 20 år kanske...

Det har vi ju redan i form av Stockholmslagen tyvärr.

''Riktig bandy, ni vet den som spelas med träklubba och en boll som gör ont att få på sig.''
Tillbaka till toppen
Nyllet
Tue Jan 30 2018, 20:57
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Jag har slutat lyssna på ”Are you Sirius” och jag kommer framgent inte att läsa artiklar om Dalkurd i UNT eller annorstädes. Klubben äcklar mig. Skulle det bli för mycket om Dalkurd i UNT överväger jag att säga upp prenumerationen.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
MangeD
Tue Jan 30 2018, 21:11
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
Slutar vi lyssna helt på Are You Sirius, så blir det deras forum också. Jag vill att UNT fortsättningsvis har som nu med en egen Siriusdel. Det är bättre att kommentera till Meisels vad vi vill höra och klicka på alla Siriusartiklar i UNT, så att de skriver mera.(även om ni inte har abonnemang,då de fick rekord antal klick för en Gökartikel som många av deras fans inte kunde läsa, men försökte gå in på)

Så klart ska vi inte klicka på Gökarnas artiklar.

[ Redigerat Tue Jan 30 2018, 21:20 ]
Tillbaka till toppen
Joint
Tue Jan 30 2018, 21:31

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Saknar faktiskt Legue som sportchef. Rutan vill väl inte "sticka" ut och ta något "känsligt" beslut gällande rapportering. Precis som ni säger så bör man hålla sig borta från att konsumera (klicka) på Dalkurd-relaterade nyheter på UNT.se. Förresten, bevakar DT inte fortfarande DK?

Muppsala är nog tyvärr Sveriges gulligull-gulligaste kommun när det kommer till det här med flyttar (som numera är förbjudet…). Jag menar; inte nog med att vi har Malmström så har vi en sportredax som i princip jämställer ett nytt påfund med stadens över 100-åriga hjärtasgäng. Sorgligt är vad det är! I den mån det går väljer jag att läsa alternativ media så som SvenskaFans, klubbens kanal och typ FotbollDirekt/liknande. Samtidigt vill man ju att Sirius fortsatt ska vara det som klickas överlägset mest (som Meisels sagt i podden några gånger), så att bojkotta våra artiklar där är inte heller rätt väg att vandra.

Men som sagt så kan man ju hoppas att UNT tänker om då det väcker reaktioner och märks även i klickningar. Vilken normalt funtad Uppsalabo bryr sig om Lawans relation till försäsongen..? Goddag yxskaft!

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
MangeD
Tue Jan 30 2018, 22:23
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
Jo, DT bevakar fortfarande Gökarna.
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Wed Jan 31 2018, 00:04
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
UNT ska väl skriva om det som händer i stan och där ingår ju numera tyvärr DFF. Are You Sirius slutade jag lyssna på långt innan DFF flyttade. Jag klarade inte av det otroligt låga tempot, den uppenbara bristen på engagemang och bjäbbandet om massa annat skit än fotboll.
Tillbaka till toppen
kniv-jonas
Wed Jan 31 2018, 07:26

Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10
inlägg: 3132
Är inte det lite av unts skyldighet att rapportera om dalkurd nu? Det är väl bara att strunta i att läsa dalkurdartiklar?
Tillbaka till toppen
MangeD
Wed Jan 31 2018, 11:25
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
Nu var ju Are You Sirius så mycket bättre utan Gustav. Vi har en chans att påverka hur den ser ut om vi skriver vad vi vill att de ska göra.
Utöver detta, så spelar det ingen roll om Gökarna är här, de kommer aldrig räknas som ett riktigt Uppsalalag. Hoppas alla lag bojkottar deras matcher precis som AFC. Smuts är vad de är som flyttar sådär.
Tillbaka till toppen
Joint
Wed Jan 31 2018, 11:33

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Vad gafflar du om, kniv-Jonas? Skyldighet är att ta i. Vi snackar ett fotbollslag som funnits i sisådär 14 år vars aktiebolag bytt adress och således även träningsanläggning, som då råkar befinna sig i Uppsala. Nu har de ju sin hemmaplan i Gävle ska man komma ihåg. Men tvivlar att Arbetarbladet med Stisse i spetsen lyfter fram DK så.
DK borde i dagsläget få notiser och inte alls samma mediala utrymme som Blåsvart. UNT väljer ju att hajpa upp detta nya fenomen. Tycker att de borde ha en mer konservativ inställning och värna kulturen, för såvitt jag vet är väl sporten fortfarande i B-delen på papperstidningen. Men närå.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
MangeD
Wed Jan 31 2018, 11:51
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
kniv-jonas skrev ...

Är inte det lite av unts skyldighet att rapportera om dalkurd nu? Det är väl bara att strunta i att läsa dalkurdartiklar?

Det är skillnad att rapportera och att skriva spaltmeter om dem. DT skriver ju fortfarande om Gökarna, då det är där de varit. Gökarna tränar här, men spelar inte här. Då kan lika gärna Gefle dagblad skriva om dem.

Du har helt klart rätt i att vi inte ska läsa deras artiklar, men se till att klicka i artiklar om Sirius, så att vi påverkar. De kommer fortsätta skriva om det som läses mest, svårare än så är det inte. Bojkotta inte UNT ännu, utan påverka genom klick på nyheterna om Sirius.
Tillbaka till toppen
kniv-jonas
Wed Jan 31 2018, 12:48

Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10
inlägg: 3132
Jag tror du joint på ett otrevligt sätt undrar vad jag pratar om när du väljer gafflar. Och jo jag menar somså att unts uppgift som lokaltidning är väl att rapportera om det som händer i upptagningsområdet. Och dalkurd är ju numera här i uppsala. Hur länge dom har funnits eller så har väl tyvär ingen betydelse. Och kanske blir det så att om man slutar klicka på deras nyheter så kan det vara så att unt drar ner på rapporteringen.
Tillbaka till toppen
CarlApan
Wed Jan 31 2018, 13:04

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Jag tror hur som helst vi är rökta på den punkten. Kurder i hela världen är intresserade av DFF och kommer klicka på deras UNT:s artiklar. Er bojkott kommer nog inte betyda ett skvatt för rapporteringen tyvärr.

Men jag känner mig också mest uppgiven kring hela situationen och är säkert onödigt negativ.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
MangeD
Wed Jan 31 2018, 13:53
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
De som bor runt i världen har inte tillgång till UNT och artiklarna är på svenska. Det finns gott om Kurder i Uppsala som håller på Sirius före Gökarna, så jag har fortfarande hopp om att det finns att göra för att se till att Sirius är främst i denna stad.
Tillbaka till toppen
rajden
Wed Jan 31 2018, 14:49
Registrerad medlem #1049
Registrerad: Sat Jul 15 2017, 19:31
inlägg: 52
mac skrev ...

Nu ska jag skriva en sak angående Dalkurd som säkert kan få en del av er lite upprörda.

Om det hade funnits bra förutsättningar för två elitlag i Uppsala så hade det varit bra för Sirius med ett till lag i staden.

Det gynnar supporterskapet på sikt när det finns en konkurrenssituation.
Om man kollar på Göteborg t.ex. så tror jag inte att fotbollen hade varit lika stor där om det bara hade funnits ett lag i staden som fick all uppmärksamhet. Dom som idag håller på Örgryte och GAIS hade kanske inte brytt sig om fotboll överhuvudtaget om bara IFK Göteborg hade funnits.
Finns det två lag i en stad som står för olika saker, har olika bakgrund osv. så är större chans att fler blir engagerande och tar ställning för ett av lagen.
Det är lite samma som när man gick i mellanstadiet och man skulle antingen lyssna på Metallica eller GNR, det gick ju inte för sig att bara va en som inte brydde sig utan man va tvungen att ta ställning och bara gilla ett av banden.

Nu är inte jag jättebra på att formulera mina tankar i skrift men några av er kanske kan förstå hur jag tänker.

Nu finns det ju tyvärr inte ens bra förutsättningar för ett lag i Uppsala. Men om 20 år kanske...


Jag tror inte att det blir färre Sirius-supportrar för att Dalkurd huserar här, så där tror jag att du har rätt. Olika klientel helt enkelt. Däremot finns det lite eller inget som tyder på att det gynnar Sirius ekonomiska framtid. Ett redan ansträngt läge med kommunen, blir ännu mer ansträngt. Kommer alltid att vara vi mot dom. Motarbetade har vi alltid varit, men nu ska man också dela på den lilla kommunala välviljan som kan tänkas finnas i framtiden. Behöver Sirius någon gång extra kommunal uppbackning(konstigare saker har skett), kommer det alltid att vara ett hinder att det finns ytterligare ett elitlag i fotboll. Om tre år kommer DK göra precis samma anspråk om sina förutsättningar trots att dom är den oinbjudna gästen. Fallskärmen går förlorad.

När det gäller UNT, kommer jag på ett mjukt sätt att säga upp abonnemanget till nästa månad. UNT tänker bara i klick och det får stå för dom. Rutegård är av allt att döma en riktigt hal jäkel, och mig ska han inte få en spänn av.

Sirius Hej!
Tillbaka till toppen
Joint
Wed Jan 31 2018, 15:53

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
@kniven: Inte mening att vara direkt otrevlig mot dig när jag undrade vad du "gafflade" om. Men motsatte och motsätter mig mot att det skulle vara en lokalredaktions skyldighet att rapportera om ett plastigt fotbollslag likt stadens etablerade sådan. En lokaltidning bör kunna ha större stolthet än så.
Jag förstår att man rapporterar, men om man ska lägga det på samma nivå så är det i min värld sjukt.
UNT fick förut för sig att jämställa herr- och damidrotten, med direktrapporteringen och så, men har väl tänkt om där efter klickstatistik.
Det där med klick verkar vara det allt kretsar kring i och med den hotade tidningsdöden. Vore uppfriskande med en lokaljournalist som kunde stå upp för Uppsalaidrotten! Brukar gilla Håkan Lund när det kommer till den biten, men inte ens han står väl upp för vår stad-lag-stolthet här.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Markus
Wed Jan 31 2018, 16:13

Registrerad medlem #54
Registrerad: Wed Oct 25 2006, 08:52
inlägg: 760
Några tankar:

- När ni sager upp UNT-abonnemang: maila och ring och berätta varför. Fortsätt även att på konstruktiva sätt kontakta Malmström, oppositionen, UNT etc. Vi kan påverka allt från politikers attityd till UNT:s rapportering. Klicka aldrig på en Dalkurd-artikel (jag har hållit mig ifrån det);

- Matcherna mot Dalkurd lär bli fullsatta, men vi kan mycket väl tappa folk när vi möter sämre lag. Allmänt fotbollsintresserade människor utan specifika Sirius-sympatier och som bara ser några matcher på Studan per år kommer knappast se Sirius-Trelleborg, Sirius-Häcken och liknande matcher när det nu kommer att vara så mycket fotboll i stan. De kommer rimligtvis att prioritera sina livematcher till när Stockholmslagen, IFK Gbg, MFF etc är i stan, oavsett om Sirius eller Dalkurd är värd;

- Ser fram emot Sirius-Dalkurd. Vi måste verkligen tänka igenom hur ett stort tifo kan anordnas med fyndiga men skarpa banderoller mot Dalkurd och, om det gynnar vår sak, mot kommunen/politiken. Vi får inte framstå som hatiska/destruktiva/osympatiska etc. så att grinigt Uppsalafolk får sympati för Dalkurd, men med humor och skarpa smarta budskap. Vi borde börja samla in pengar till ett särskilt Dalkurd-tifo i tid. Jag lägger direkt 500, gärna 1000 om fler binder upp sig för den summan.

[ Redigerat Wed Jan 31 2018, 16:15 ]

Saknar den stora Siriusstjärnan på matchtröjorna...
Tillbaka till toppen
MangeD
Thu Feb 01 2018, 03:06
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
Fy fan säger jag! Ser du fram emot möten med gökarna? Hoppas att det blir folktomt de matcherna. Vi har aldrig hamnat under 4000 ens mot Jönköping eller Sundsvall förra säsongen, så varför denna rädsla
?
Tillbaka till toppen
Markus
Thu Feb 01 2018, 08:40

Registrerad medlem #54
Registrerad: Wed Oct 25 2006, 08:52
inlägg: 760
Mange// Min kommentar om mindre folk vissa matcher gällde alltså från och med den säsong som Sirius och Dalkurd båda spelar på Studan. Dvs om MFF, Sthlm-lagen etc. kommer dubbelt så ofta till stan lär en del medgångsfolk välja bort matcher som Sirius-Trelleborg etc till förmån för att se Sthlm-lagen, MFF, IFK Gbg etc när de lagen kommer. Utbudet av heta matcher kommer att öka, varför en del mindre lag kan prioriteras bort av medgångsfolk som inte har hjärta för just Sirius utan som ser fotbollen som underhållning i största allmänhet.

Angående matchen Sirius-Dalkurd nästa säsong: Ja, jag ser fram emot den. Mardrömmen är såklart att förlora och att det står 3000 kurder och slår på en trumma och dominerar ljudbilden, men folk bör vara hyfsat tända på att skrika och spelarna förhoppningsvis på att sätta dit gökarna.

MangeD skrev ...

Fy fan säger jag! Ser du fram emot möten med gökarna? Hoppas att det blir folktomt de matcherna. Vi har aldrig hamnat under 4000 ens mot Jönköping eller Sundsvall förra säsongen, så varför denna rädsla
?



Saknar den stora Siriusstjärnan på matchtröjorna...
Tillbaka till toppen
MangeD
Thu Feb 01 2018, 08:53
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
Har mardrömmar om matchen mot Gökarna då jag minns deras trumma och förlusten 2016 på Studan allt för väl.
Kollade igenom förra årets publikstatistik(räknar bort Kalmarmatchen under snöstorm i Gävle), så var de sämsta matcherna publikmässigt mot AFC(4137) och Örebro(4186). Örebro matchen var under vår fruktansvärda förlustsvit och AFC var mitt i sommaren. Att jämföra med sommaren 2016 då var vår publiksnitt katastrofal i superettan.
Ligger vi och harvar i botten kommer vi tappa publik, då Uppsalapubliken är mångt och mycket svårflörtad och typiska medgångssupportrar.
Tillbaka till toppen
dissteffe
Thu Feb 01 2018, 09:08
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Undrar om kommunen kommer att fixa gratis bussar till Dalkurds matcher i Gävle? De gjorde ju det till vår Gävlematch förra året så de kan ju hävda att alla lag måste behandlas likvärdigt.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
MangeD
Thu Feb 01 2018, 11:49
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
Då de uppgett arenan i Gävle som hemmaplan, så är det i så fall de som får stå för det, om den inte är spelbar. Vet inte vilken som är deras reservarena.
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System