string(8) "oldforum"
Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Bandy |
|
<< Föregående tråd | Nästa tråd >> |
Halldebatten |
Gå till sidan << >> | |
Moderatorer: Brukarn
|
Författare | Post | ||
garligur |
|
||
Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34inlägg: 3450 |
Intressant att se hur kommunen fungerar... Inte första gången pengar lagts på utredningar som inte mynnat ut i nånting Jag är dock glad och nöjd över att hallbygget skrotas. För min del är det bara så att spelare och andra runt om i Sverige får tycka precis vad de vill. För mig är halva nöjet med en bandymatch att få stå utomhus och känna atmosfären. Visst, jag skulle bry mig om Sirius även om vi spelade i en hall, men många gånger skulle jag sjunka ned i soffan hemma i stället och tänka, äh, jag kollar in datorn istället, om det var inomhus. När brände du en bandyhall senast? |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
CarlApan |
|
||
Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56inlägg: 4950 |
Nyllet skrev ... Verkar som många västringar nu hoppar jämfota av upphetsning över att hallplanerna skrinläggs. Undrar vad ledare, spelare och tränare i Sirius bandy tycker men det är kanske ointressant i sammanhanget. Eller? Varför skulle man bry sig om det? Sen bli man ju ihjältjatad av hallmaffian året runt så jag tycker inte att det är speciellt oklart vad alla andra tycker. Jag vet att du drömmer blöta drömmar om popcorn, techno och handklappor Nyllet. Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin' |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
svennis |
|
||
Registrerad medlem #565
Registrerad: Thu Jan 30 2014, 21:03inlägg: 456 |
Förtroendet för uppsalas politiker är nu i botten.aldrig mer röd-grön gegga.Oavsett vad som byggs eller inte byggs?( löten projektet säger det mesta)å så vidare.Synd att man är idrottsintreserad och bor i uppsala.Fast man kan ju flytta? | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jonegård |
|
||
Registrerad medlem #542
Registrerad: Mon Oct 07 2013, 15:50inlägg: 171 |
Som jag ser det är det största problemet med hela projektet att bandy-Uppsala inte ens kan komma med klara direktiv. Byggs det hall försvinner en isyta och delar bandysfären protesterar, byggs det inte hall protesterar den andra. Går det att få både hall och en andra isyta? Jag vet inte, men det verkar inte som att det är ett alternativ. Bandyklubbarna i Uppsala måste enas och presentera för politikerna vad man önskar sig, gör man inte det så kommer det inte att hända mycket. | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
Markus |
|
||
Registrerad medlem #54
Registrerad: Wed Oct 25 2006, 08:52inlägg: 760 |
Jag föredrar personligen att se bandy utomhus. Men allt just nu talar ju för att det är hallbandy som kommer att gälla på sikt. Vi befinner oss inom bandyn där hockeyn var på 60-talet då lagen flyttade inomhus. Vi kan naturligtvis vägra hallbygge, men följden tror jag blir att Sirius bandy som klubb kommer att gå under på sikt. Därför förordar jag hall, trots att jag varje dag i veckan hellre ser bandy utomhus. Men i valet toppbandy i hall och gräsrotsbandy utomhus väljer jag hallen... Sedan tror jag ingen drömmer om popcorn, techno och handklappor. Rimligtvis bör det gå att föra en dialog med klubben och staden om hur en hall byggs på bästa sätt och (med klubben) hur matcharrangemangen ska styras upp. Saknar den stora Siriusstjärnan på matchtröjorna... |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Nyllet |
|
||
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31inlägg: 3823 |
CarlApan skrev... Varför skulle man bry sig om det? Sen bli man ju ihjältjatad av hallmaffian året runt så jag tycker inte att det är speciellt oklart vad alla andra tycker. Jag vet att du drömmer blöta drömmar om popcorn, techno och handklappor Nyllet. Fast jag vill hellre ha lite dansbandsmusik i pausen typ Thorleifs och små vimplar där det står MÅL på som man kan vifta med när vårt kära blåsvarta lag gör mål. En variant av trevliga Pigge vore också käckt, sen är jag nöjd CarlApan! I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly. Winston Churchill |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
hannibal |
|
||
Registrerad medlem #496
Registrerad: Sun Jun 17 2012, 11:44inlägg: 571 |
Får magont av tanken på att komma vecka ut och vecka in till en hall där det spelas musik i varje spelavbrott och publiken sitter och pöser med en handklappa. När de ställer sig upp ses det som något EXTRAORDINÄRT! Stående ovationer! Usch och fy. Jag säger som Joint. Hellre en schysst ombyggnad av Studenternas så vi kan gå i bräschen för en bra utomhusarena. Kanske bygga på norra kortsidan på bandyarenan (södra läktaren på fotbollen) så man har restaurang och loger både på fotbollen och bandyn. Fast ibland blir jag modstulen och tänker att det kommer bli en SAPA arena i stan och då mår jag lite illa. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
RRR |
|
||
Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22inlägg: 6994 |
Jag vill inte se bandy i en hall
Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
hannibal |
|
||
Registrerad medlem #496
Registrerad: Sun Jun 17 2012, 11:44inlägg: 571 |
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=114&artikel=6186318 Rödgrönrosa vill renovera bandystudenternas för utomhus arena, Alliansen (FP?) vill expandera Relitahallen (SAPA/Stinsen någon?!) undrar var i helvete vi hamnar. Känns uppgivet. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Nyllet |
|
||
Registrerad medlem #469
Huva man blir ju rädd när man hör våra kommunpolitiker svamla i radion. Miljömuppen verkar inte ha någon som helst koll och Hassan surrade om att bygga ut Relita, ett skräckscenario. Nä, det här kommer att sluta illa.
I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly. Winston Churchill |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Brukarn |
|
||
Brukarn Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31inlägg: 6834 |
Jepp, Relita är min värsta skräck också. I så fall tänker jag fan se min bandy på Gubbängens IP i fortsättningen. Med sorg i hjärtat.
...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
kniv-jonas |
|
||
Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10inlägg: 3132 |
Vi kan vara lugna. Som en klok man sa till mig kollar man vem som ska driva frågan så slipper vi hall | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
Nyllet |
|
||
Registrerad medlem #469
Angående folksagan om Mäster Skräddare - "det bidde ingenting" http://www.unt.se/sport/forslaget-studan-som-skolgard-3786643.aspx I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly. Winston Churchill |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
RRR |
|
||
Registrerad medlem #41
Förtroendet för politiker i Uppsala är på absolut lägsta nivå
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Nyllet |
|
||
Registrerad medlem #469
Bandyalliansen kommer med förslag att bygga ut Relitan för att ta 3500 pers. Studan anses för sliten. Snyft. Mörker. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=114&artikel=6244241 I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly. Winston Churchill |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Nyllet |
|
||
Registrerad medlem #469
Mer om utbyggnaden av Relitan i UNT. http://www.unt.se/sport/kan-bli-sirius-nya-matcharena-3860852.aspx
I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly. Winston Churchill |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Affe Bengtsson |
|
||
Registrerad medlem #237
Registrerad: Fri Aug 03 2007, 07:26inlägg: 508 |
Serie bandy i Relita Hallen kommer inte att locka mig. Kommer att följa bandyn i radio och på nätet i fortsättningen i så fall. Studan är ju mitt andra hem.
Glad supporter, och du,,,, bandy ska precis som fotboll spelas utomhus. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
dissteffe |
|
||
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43inlägg: 5739 |
Det där tror jag inte ni behöver oroa er för.
If we make it we can all sit back And laugh But I fear tomorrow I'll be crying |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Brukarn |
|
||
Brukarn Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31inlägg: 6834 |
"Förutsättningen för att utveckla bandyn kräver en inomhusarena. Publiken kräver det" Jag tycker att det faktum att Uppsalas 20 mest besökta sportarrangemang de senaste 25 åren alla har varit utomhusmatcher i bandy litegrann talar emot det där påståendet. ...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
garligur |
|
||
Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34inlägg: 3450 |
Mordor har tagit över....
När brände du en bandyhall senast? |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Joint |
|
||
Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44inlägg: 13662 |
Som tur är, i detta fallet, så brukar man ju sällan få tummen ur arena-röven. Hemsk tanke dock.
Så länge stjärnan lyser!
|
||
Tillbaka till toppen |
|
||
kniv-jonas |
|
||
Registrerad medlem #13
Fast bandyalliansen har ju visat förr att dom kan. Jag är orolig över att detta kommer bli av pga att kommunen inte behöver slanta upp allt. | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
ThomasD |
|
||
Registrerad medlem #5
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 09:50inlägg: 2058 |
kniv-jonas skrev ... Fast bandyalliansen har ju visat förr att dom kan. Jag är orolig över att detta kommer bli av pga att kommunen inte behöver slanta upp allt. Fast förslaget från bandyalliansen denna gång var väl att kommunen skulle slanta upp allt? |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
kniv-jonas |
|
||
Registrerad medlem #13
Kan ha tolkat fel när jg hörde snabbt på radion. | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
Nyllet |
|
||
Registrerad medlem #469
En siffra runt 200 miljoner nämndes men då ville alliansen även ha en ny konstfrusen isyta på Valsätraplan vilket kommunen verkar kallsinnig till. Alltså kan det bli så att kommun står för hela ombyggnaden av Relita men till en lägre kostnad än 200 mille. Vad som inte framgått hittills är vad som ska hända med isytorna på Studan. Om kommunen säger nej till ny isyta på Valsätraplan måste ju rimligtvis isytorna på Studan få vara kvar. Eller? I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly. Winston Churchill |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22inlägg: 3013 |
Om jag har förstått det hela rätt så var en tanke att ta bort plåthallen runt banan i Gränby och flytta den till Valsätra för att senare bygga större i Gränby (nya större "Relitahallen"). Om nu kommunen säger nej till Valsätra så blir det ju lite svårt att flytta plåten till ny plats.
Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Han den däringa Andersson som sponsrar Bollnäs verkar ha hur mycket pengar som helst. Nu ska han sponsra en hall också.
Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
RRR |
|
||
Registrerad medlem #41
Bor inte han i Knivsta?
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Joint |
|
||
Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44inlägg: 13662 |
RRR skrev ... Bor inte han i Knivsta? Från Kilafors men bor i Stockholm. Fastighetsköng. [ Redigerat Wed Oct 28 2015, 21:56 ] Så länge stjärnan lyser!
|
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Köng ... på fastigheter! Bor han i Knivsta? En del tidningar har rätt vida begrepp vad som menas med Stockholm. Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Gå till sidan << >> | |