Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Sirius-DIF 27/5 1730
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Saemor
Sat May 26 2018, 21:15
Registrerad medlem #467
Registrerad: Wed Sep 14 2011, 17:08
inlägg: 646
Inga kommentarer.
Tillbaka till toppen
Fantomas
Sun May 27 2018, 08:15

Registrerad medlem #323
Registrerad: Wed Jul 16 2008, 18:25
inlägg: 914
Finns det hopp om poäng? Man har sällan känt sig så stukad.

Att vakna i mörkret och se Fantomas - en fasa för onda lag
Tillbaka till toppen
mona
Sun May 27 2018, 09:05
Registrerad medlem #910
Registrerad: Wed Oct 28 2015, 17:52
inlägg: 154
Hoppet är det sista som överger oss! Vi måste stå upp för de svarta o blå
Hej o hå ovavsetthur detkommer att gå..........
Men ... en liten poäng!,,

Tillbaka till toppen
RRR
Sun May 27 2018, 13:47

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Länge sedan vi torsk mot Djurgårn

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
POGA STHLM
Sun May 27 2018, 16:00

Registrerad medlem #359
Registrerad: Mon Feb 16 2009, 14:39
inlägg: 86
Något är fel?! Hur kan hela södra kortsidan dedikers till bortaföljet?! Det är ju nästan halva arenan, nu när västra byggs om. Samma sak var det mot AIK, hemskt, hemskt att se o höra på.

Blått öga, svarta tankar.

Tillbaka till toppen
Fantomas
Sun May 27 2018, 17:52

Registrerad medlem #323
Registrerad: Wed Jul 16 2008, 18:25
inlägg: 914
Det här är inte kul längre. Vad göra?

Att vakna i mörkret och se Fantomas - en fasa för onda lag
Tillbaka till toppen
Nyllet
Sun May 27 2018, 18:01
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Antingen är speltruppen för dålig för allsvenskan eller så har vi fel speltaktik. Troligen både och. Vet inte ens om vi skulle vara ett mittenlag i SE med nuvarande spelartrupp/taktik. Mörker.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Markus
Sun May 27 2018, 18:12

Registrerad medlem #54
Registrerad: Wed Oct 25 2006, 08:52
inlägg: 760
Vi har ju ungefär ett lika bra lag som förra året, även om NBT är mycket saknad. Största bristen är att vi inte har en målvakt som är 100, Vargen har gjort många saker bra givet förutsättningarna och samma med Kerim. Men förra bjöd Vargen på ett par mål och DIFs 1-0 var billigt insläppt. Som sagt, målvakterna gör det bra givet förutsättningarna, men med en Wicks i toppform hade vi tagit fler poäng och fått mer trygghet i försvaret.

Saknar den stora Siriusstjärnan på matchtröjorna...
Tillbaka till toppen
dissteffe
Sun May 27 2018, 18:23
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Lite drygt 5 veckor till nästa match (Sundsvall hemma), nu måste vi utnyttja den här tiden på bästa sätt och komma tillbaka som ett bättre lag.
Hur fan det nu ska gå till.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Brukarn
Sun May 27 2018, 18:46
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Vi har en ungefär lika bra trupp som förra hösten, som ju inte var så jävla bra. Sen är ju målvaktssituationen bara en av sakerna som gått åt pipan. Den ende spelaren från ifjol som haft en hel säsong är Vecchia. Samtliga andra spelare, plus de flesta nyförvärven har det varit någon skit med. Och när det väl börjar gå dåligt försvinner snart självförtroendet. Och sedan lagmoralen. Att få ihop de här spillrorna till ett fungerande lagbygge under säsongen tror jag blir helt jävla omöjligt, tyvärr.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Saemor
Sun May 27 2018, 18:53
Registrerad medlem #467
Registrerad: Wed Sep 14 2011, 17:08
inlägg: 646
Förra året var vi nykomlingar, där vi fick en start som är ganska klassisk för ett lag som kommer underifrån och är i ett vinnarflyt. Vi tog fyra segrar på de 11 första omgångarna, där lag som Djurgården, i premiären och Norrköping i omg 3 inte var tillräckligt förberedda när de mötte oss.
Klyschan andra året är alltid svårast stämmer in i år då alla lag vi mött varit riktigt på tårna. Har märkts i intervjuer med motståndarlagens tränare och spelare inför matcherna, där alla uttalat sig om hur bra Sirius är.
Vår räddning, när vi drar igång efter VM-uppehållet är att våra motståndare ser oss som ett nytt Falkenberg (2016).
Tillbaka till toppen
RRR
Sun May 27 2018, 19:53

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Synd att Ogbu visar så synligt med hela kroppen att det inte går bra, han är kapten och ska pusha sina killar

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Nyllet
Sun May 27 2018, 20:12
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Jag vet, det är många matcher kvar, men man börjar så smått undra vad som händer med Sirius om vi åker ur. Får extremt obehagliga känslor om vi åker ur och Dalkurd klarar nytt kontrakt. Kommer allt Sirius byggt upp rasa ihop? Sånt jäkla mörker. Jag ber till högre makter om ett mirakel i höst men vi måste förstärka laget, helst en mittfältare och en målvakt av klass men det är väl bara en naiv dröm.
Vi är Sveriges fjärde största stad, vi borde ha alla förutsättningar att kunna etablera Sirius i högsta divisionen i Sverige. Östersund, Kalmar, Trelleborg och Sundsvall är ju lag vi borde ha bakom oss. Krasst kan man säga att vi behöver stålar, en storsponsor för att göra det möjligt och det har vi inte. Jävla Uppsala!

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
kniv-jonas
Mon May 28 2018, 08:00

Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10
inlägg: 3132
Vi har vunnit 4 av 27? tävlingsmatcher så vi har inte varit bra sen förra våren. Tokuselt och ser ingen spelide alls just nu, men hoppas det vänder när vi snart möter flera av dom sämre lagen i serien.
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Mon May 28 2018, 10:30
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Ogbu bär hela vårt hackande försvarsspel, utan honom har vi inte ett skit. Det är inte hans fel att vår backlinje glömt hur man försvarar eller att mittfältet inte hjälper till.

De tre första efter uppehållet är Sundsvall hemma, Malmö hemma och sen BP borta. Här behöver vi minst fyra, helst sex poäng för att han nån chans över huvud taget. Tar vi lika skralt med poäng på dessa tre som vi gjort hittills åker vi ur.
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Mon May 28 2018, 10:31
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Oh ja, sen kan vi sparka Charbel och Eddahri åt skogen, fullständigt meningslösa spelare just nu.
Tillbaka till toppen
svennis
Mon May 28 2018, 16:40
Registrerad medlem #565
Registrerad: Thu Jan 30 2014, 21:03
inlägg: 456
De är väll inte Charbels fel att han inte får spela fast han borde ha gjort det enlig mig.jag kan inte förstå laguttagningen igår ,inte heller bytena fast de blev bättre när haglund tog klivet upp.varjen är våran bästa målvakt och han kan omöjligt vara sliten.En ny mittback och en central mittfältare behövs AKUT.
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Mon May 28 2018, 21:33
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Varför borde han gjort det? Har inte visat särskilt mycket dom gånger han spelat.
Tillbaka till toppen
nyg86
Tue May 29 2018, 04:14

Registrerad medlem #238
Registrerad: Sun Aug 05 2007, 17:49
inlägg: 540
Bigbadda skrev ...

Varför borde han gjort det? Har inte visat särskilt mycket dom gånger han spelat.


Albornoz tex har ju fått massor av speltid/ inhopp och det händer inte ett skit, och nu vill de ha kvar honom, otroligt!

Charbel av vad jag sett av de U21 matcher o träningar jag varit på varit mycket bättre, på träningarna är det han som sätter skotten bla, resten skjuter högt över, utanför eller i ramverket (sätt dig på,läktaren bakom målet en träning ska du se, fullständigt livsfarligt 90% av skotten) Så nog borde han fått minst lika mycket tid som Albornoz, åtminstone en rejäl chans.

Ta tex borta mot Kalmar, vi ligger under med 1-0 är totalt potentlösa och KB o Co byter bara två spelare Charbel får sitta kvar. Då ska han inte ens vara med i truppen tycker jag om de anser han så dålig att inte ens då får hoppa in.
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Tue May 29 2018, 05:12
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Albornoz kan jag heller inte förstå varför man vill behålla.
Tillbaka till toppen
Golli
Tue May 29 2018, 06:58
Registrerad medlem #271
Registrerad: Wed Dec 26 2007, 11:48
inlägg: 594
Några små funderingar.

Varför spelade man inte Wulf? Att påstå att han är sliten håller inte. Ger väldigt konstiga signaler och inger ingen trygghet för en spelare. Visst, ingen toppmatch mot ÖFK, men vem gjorde det?

Varför tar man bort Vecchia som är vårt enda djupledshot. För säkerhets skull tar man ut Maholli och Ian också när man jagar mål, och sätter in Albornoz. Därefter är kvitteringsmöjligheterna i princip borta.

Efter 10 insläppta mål på två matcher så kritiserar man en spelare som inte är på plan och är så långt ner i frysboxen som det går, trots att han presterar mycket bra på träningarna...

Hur kan Kim/Tolle få en 2:a i UNT-betyg när merparten av laget får en 1:a?

Hur kan man få in en DIF-flagga på vår sektion, utan att någon reagerar!!?? Jag tog upp det med en matchfunktionär som höll med, men som tydligen bara följde beslut uppifrån.
Tillbaka till toppen
CarlApan
Tue May 29 2018, 11:36

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Nu börjar det ju se ut som vi spelar allsvenskan även här i forumet.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Nyllet
Tue May 29 2018, 12:09
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Ja, tycker det varit dåligt med inlägg på sistone, t.ex. jäkligt segt innan någon öppnar en matchtråd och relativt få som svarar. Hur som helst, bättre att deppa och skrika ut sin frustration tillsammans än var och en på sin kammare.
Sirius Hej!

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
CarlApan
Tue May 29 2018, 13:41

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Jag menar mest att alla bara sågar våra egna spelare och kräver att folk ska dumpas hit och dit.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
kniv-jonas
Tue May 29 2018, 14:21

Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10
inlägg: 3132
jag undrar när förtroendet för tränarna tar slut.
Tillbaka till toppen
svennis
Tue May 29 2018, 15:39
Registrerad medlem #565
Registrerad: Thu Jan 30 2014, 21:03
inlägg: 456
Och varför spelar man inte Rasaik i 15-20 minuter de måste han väll orka?Om man byter in folk som inte tillför nå nytt och vill behålla den dessutom efter sommaren så är jag jäkligt orolig eller blind? Charbel hej
Tillbaka till toppen
nyg86
Tue May 29 2018, 16:19

Registrerad medlem #238
Registrerad: Sun Aug 05 2007, 17:49
inlägg: 540
CarlApan skrev ...

Jag menar mest att alla bara sågar våra egna spelare och kräver att folk ska dumpas hit och dit.



Jag är mest fundersam över att vissa får massa chanser och några inga. Hade varit ok om tex Albornoz hade gjort skillnad ögon match men där är det dött men ändå är han en som får chansen gång efter annan medans Charbel är pigg på träningarna, en som faktiskt sticker ut där ( de jag sett) men är helt iskall att få en chans.

Jag kommer aldrig att skrika för att sparka KB/TL då det gett en sådan glädje så många år och tagit upp IKS fr källaren till högsta divisionen men ibland funderar jag över hur de ser på matcherna o spelarna som typ Kalmar borta.

Kritisk måste man väl få vara utan att det betyder man vill få folk sparkade, jag förstår nog de inte sitter o rullar tummarna o gör high five med varandra just nu utan jobbar stenhårt att hitta lösning.
Tillbaka till toppen
Aqualung
Tue May 29 2018, 18:28
Registrerad medlem #315
Registrerad: Sat May 17 2008, 23:57
inlägg: 38
Med tanke på form och kunnande så finns det en handfull inte speciellt bra spelare i laget. Några av dem är Albornoz, Georges, Kindlund och Razak.
Jag kan inte för mitt liv se vem av dem som skulle göra någon skillnad jämfört med någon annan i den gruppen för närvarande.

Kommer Jonsson tillbaka i sommar? Om inte riktigt av allsvensk klass så är han ändå bättre än nuvarande burväktare. Annars måste det införskaffas en målvakt om det här ska ha någon chans.

Annars är jag mest orolig för att Bergstrand/Lagerlöf försvinner. Nej, inte sparkade utan värvade av Malmö.
"Otänkbart" "Science Fiction" "Man kan inte bo i Stockholm och träna Malmö" "Malmö kräver större namn" "Hur gärna Malmö än vill så törs man inte välja ytterliggare (ett par) Stockholmstränare efter Pehrsson" ?
Nja, det skulle väl vara det sistnämnda skälet, då.Själv skulle jag nog kunna uppleva att jag kämpar mot väderkvarnar i den här Skade-Dalkurd-Kommun-Wicks- soppan och ta chansen om den dyker upp. Östersund finns ju också om Potter lämnar, men på litet längre sikt finns det nog ingen framtid där vara sig för tränare eller förening.

[ Redigerat Tue May 29 2018, 18:32 ]
Tillbaka till toppen
dissteffe
Tue May 29 2018, 20:33
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Om Kim och Tolle hoppar av nu så åker vi garanterat ur.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
svennis
Tue May 29 2018, 20:39
Registrerad medlem #565
Registrerad: Thu Jan 30 2014, 21:03
inlägg: 456
Razak var våran bästa spelare i ett par matcher innan kollapsen?och sådan spelare har vi inte i truppen än så vist hade han kunnat ändra på matcher dessutom är han bra i deffen med.Och att kunna skjuta är en viktig tillgång då övriga mittfältare har ett svagt skott.Nog me gnäll från mig så tar vi nya tag snart.
Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System