Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Övrigt
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Brukarn
Sat Jun 09 2018, 17:36
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Vi skulle ha värvat Ariel Lassiter istället. Idag klubbkamrat med Zlatan (dock i reservlaget).

https://en.wikipedia.org/wiki/Ariel_Lassiter

JC Mack fick inte en lika framgångsrik karriär:

https://en.wikipedia.org/wiki/J._C._Mack

[ Redigerat Sat Jun 09 2018, 17:36 ]

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Sat Jun 09 2018, 19:15
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Har ni inte läst vittnesmålen från Sirius så måla inte fan på väggen. Väldigt mycket om och kanske i den här tråden just nu.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Sat Jun 09 2018, 21:14
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Har läst domen, men den var inte så jätteupplysande vad gäller Sirius roll i det hela. Jo, det är mycket om och kanske, och det är just därför jag efterlyser mer öppenhet och info från klubbens sida.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
nyg86
Sun Jun 10 2018, 06:06

Registrerad medlem #238
Registrerad: Sun Aug 05 2007, 17:49
inlägg: 540
Bigbadda skrev ...

Har ni inte läst vittnesmålen från Sirius så måla inte fan på väggen. Väldigt mycket om och kanske i den här tråden just nu.


Inte måla fan på väggen?

IKS har ett samtal med Sarfo 2016 ang kontakt med minderåriga. Säljs 2017 o två mån senare åker han dit för våldtäckt på minderårig. Allt ska ha skett precis innan han säljs. IKS har ju naturligtvis inte övervakning 24/7 men berättar man det man vet o gjort ang honom? Har ju dessutom varit avstängd internt av diciplinera skäl.
Vore ju jävligt konstigt om inte MFF skulle vilja få reda på lite om hans personlighet utanför planen under förhandlingarna.
Så nog finns det väl plats för en oror ang varumärket IKS.

Tillbaka till toppen
Old Man Bremp
Mon Jun 11 2018, 03:15
Registrerad medlem #926
Registrerad: Thu Mar 10 2016, 07:39
inlägg: 279
Dalkurd imploderar. Ordförande är osams med vd, som avgår. Vilket får miljardären att säga att det blir inga mer pengar så länge ordföranden är kvar. Bunkra med popcorn och chips.
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Mon Jun 11 2018, 04:51
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Bästa dagen hittills i år! Miljonsponsor kommer in, kräver högre professionalitet hos sportchef, går in med tiotals miljoner för att kompensera underskott, ser till att klubben flyttar till Uppsala, ordföranden fortsätter vilja styra klubben som ett familjeföretag, storsponsorn hoppar av. Ingen från Kizil-familjen kommer avgå så det var den sista kronan från Junad. Får se hur lång tid det tar innan klubben konkar, för det krävs en jävla massa kebabmeckarsponsorer för att kompensera ett bortfall i tiomiljonersklassen.
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Mon Jun 11 2018, 04:57
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Och nu flyger anklagelserna vilt på Flyttkurds sida på SF. Om Junad-bröderna: "Tragiskt att vissa här tror att dessa två tjuvar har minsta gnutta heder och kurdiyati i sina värdelösa kroppar. Man visste att dom var inkompetenta och värdelösa när dom pratade om Champions League. Gloryhunters."

Parallellerna till Heliga romerska riket blir bara fler och fler...
Tillbaka till toppen
dissteffe
Mon Jun 11 2018, 05:49
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Det där måste de ju kunna lösa, det handlar ju om så oerhört mycket pengar. Eventuellt kanske han AIK-mannen slutar ett tag men folk brukar komma tillbaka igen när det gått en tid. Så var det med Brännan tex.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Nyllet
Mon Jun 11 2018, 07:59
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Kizil-familjen kommer naturligtvis att träda tillbaka i organisationen och storsponsorn återvänder. I annat fall går Dalkurd i konkurs, svårare är det inte.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Saemor
Mon Jun 11 2018, 08:09
Registrerad medlem #467
Registrerad: Wed Sep 14 2011, 17:08
inlägg: 646
Skiter i Dalkurd.
Just nu hoppas jag Sirius kommer ur hela Sarfo-soppan med hedern i behåll men är inställd på det värsta, miljon-skadestånd till Malmö, förlust i tvisten mot Strands Soccer soldier (om det blir några miljoner kvar efter Sarfo-försäljningen), ekonomin i botten och på detta ett uruselt rykte.
Lagom till att den nya arenan står klar ligger vi åter i norrettan, där målet blir att hänga kvar.
Tillbaka till toppen
Nyllet
Mon Jun 11 2018, 08:46
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Saemor skrev...
Skiter i Dalkurd.
Just nu hoppas jag Sirius kommer ur hela Sarfo-soppan med hedern i behåll men är inställd på det värsta, miljon-skadestånd till Malmö, förlust i tvisten mot Strands Soccer soldier (om det blir några miljoner kvar efter Sarfo-försäljningen), ekonomin i botten och på detta ett uruselt rykte.
Lagom till att den nya arenan står klar ligger vi åter i norrettan, där målet blir att hänga kvar.


Trodde jag var den värsta pessimisten . Frågan är hur mycket Strands Soccer soldier visste om Sarfos umgänge med minderåriga tjejer? Våldtäkterna skedde ju, så vitt jag förstått, i Malmö.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
CarlApan
Tue Jun 12 2018, 12:55

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Har skummat igenom Sarfos dom och den får anses vara ovanligt välskriven. Räknar med att den står sig även i hovrätten. Det var väl lite värre än jag först fått intrycket av.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Golli
Tue Jun 12 2018, 13:08
Registrerad medlem #271
Registrerad: Wed Dec 26 2007, 11:48
inlägg: 594
Fast frågan är vad det innebär för Sirius?

MFF kan ju knappast hävda öppet köp
Även en köpare har väl en undersökningsplikt?
Vilka ekonomiska krav kan MFF ställa på Sirius om de inte hade någon kännedom om de enskilda fall Sarfo blivit dömd för?
Tillbaka till toppen
Nyllet
Tue Jun 12 2018, 13:22
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Möjligt att MFF har något annat i skjortärmen än vad som hittills framkommit. Personligen har jag oerhört svårt att tro att Ove Sjöblom, advokat på Ahlford advokatbyrå med inriktning på affärsjuridik och obeståndsrätt, skulle fara med osanning eller undanhålla information. Hans rykte som advokat skulle stå på spel. Det skulle vara om Kim & Tolle samt Micke Lundgren undanhållit information för Ove. För egen del har jag lika svårt att tro att Kim & Tolle skulle mörka känslig information om Sarfos utsvävningar. Det stämmer liksom inte med deras personlighet och de har jäkligt mycket att förlora på att inte tala sanning. Och jag är nästan lika övertygad om att Micke Lundgren skulle meddela Kim & Tolle och Ove om något allvarligt skulle ha inträffat.

Utifrån det som för oss är känt idag verkar det handla mer om moral och etik snarare än ett juridiskt spörsmål. Rätta mig om jag har fel CarlApan. Skulle Sirius FK av någon hittills okänd juridisk bevekelsegrund blir återbetalningsskyldig hela beloppet till MFF kommer klubben få svåra ekonomiska besvär, kanske rent utav gå i konkurs. Mycket som står på spel, alltså.


[ Redigerat Tue Jun 12 2018, 14:27 ]

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
CarlApan
Tue Jun 12 2018, 13:28

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Jag förstår mig på den straffrättsliga biten men frågan om återkrav överlämnar jag med varm hand till mer lämpliga tyckare.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Fantomas
Tue Jun 12 2018, 15:06

Registrerad medlem #323
Registrerad: Wed Jul 16 2008, 18:25
inlägg: 914
Skall man redan nu ställa in sig mentalt på en liknande resa som Enköping?

Att vakna i mörkret och se Fantomas - en fasa för onda lag
Tillbaka till toppen
Brukarn
Tue Jun 12 2018, 15:16
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Men något allvarligt HAR ju hänt. Att ragga 12-åringar på nätet är illa nog. Och det är ännu värre om det går så långt som till ett fysiskt möte. Det enda som jag tycker kan rädda anseendet är om det kommer fram att Sirius inte kände till hela bilden, att flickan var så ung som 12 år och/eller att hon faktiskt befann sig hemma hos Sarfo. Annars tycker jag det är helt oacceptabelt att inte agera mer resolut än man faktiskt gjorde. Skulle också väldigt gärna få det bekräftat att det var mamman som avböjde en polisanmälan.

För mig handlar det här mest om just moral och etik. MFF har pratat om att låta Sirius bli återbetalningsskyldiga för en del av beloppet, så jag tror att klubben överlever om det skulle hända, även om det förstås skulle vara en hård smäll. Men misstanken att man håller på en klubb som eventuellt sopar sexbrott mot barn under mattan är mycket värre. Vill se att klubben lägger alla korten på bordet, och att de gör det innan någon journalist börjar gräva i saken, för då kommer det att se ännu sämre ut.


...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Wed Jun 13 2018, 05:36
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Nu ska tydligen Dalkurd klara sig utan Junad. När han kräver ökad professionalitet gömmer sig Kizil-familjen bakom 51%-regeln. Som sagt, deras sponsorer får kränga en jävla massa kebab om man ska täcka upp ett bortfall i 20 miljonersklassen.
Tillbaka till toppen
dissteffe
Wed Jun 13 2018, 07:03
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Han är nog tillbaka om några veckor igen. Snart öppnar transferfönstret och då är det roligt att vara ägare igen, köpa dyra spelare och sånt. Det är kul!
Dessutom måste han ju täcka upp den här säsongens förluster sen, Malmström lär inte ta hela notan.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Wed Jun 13 2018, 10:50
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Och nu sparkar man sin turkiske målvakt efter bara ett halvår. Hoppas han ställer ekonomiska krav på klubben för att sparka honom för att han postade en bild om att Turkiets frihetskamp började 1919 kan knappast ses som giltigt skäl.

Så hittills: sparkad tränare inför säsongen, ny tränare anställd som sedan sparkas efter en tredjedel av serien. Ny VD som avgår efter knappt ett halvår. En 20 miljonerssponsor som hoppar av. En målvakt som sparkas efter ett halvår.
Tillbaka till toppen
nyg86
Wed Jun 13 2018, 11:28

Registrerad medlem #238
Registrerad: Sun Aug 05 2007, 17:49
inlägg: 540
Bigbadda skrev ...

Och nu sparkar man sin turkiske målvakt efter bara ett halvår. Hoppas han ställer ekonomiska krav på klubben för att sparka honom för att han postade en bild om att Turkiets frihetskamp började 1919 kan knappast ses som giltigt skäl.

Så hittills: sparkad tränare inför säsongen, ny tränare anställd som sedan sparkas efter en tredjedel av serien. Ny VD som avgår efter knappt ett halvår. En 20 miljonerssponsor som hoppar av. En målvakt som sparkas efter ett halvår.


Precis en sådan där stabi, trevlig och mysig klubb som Malmström gillar! Sen att klubben inte behöver ha samma värdegrund som alla andra kan nog Malmström också se emellan fingrarna, de är ju en sådan klubb man ska tycka om.
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Wed Jun 13 2018, 11:56
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Jag tror inte Malmström fattade att det var ett familjeföretag som kom hit och inte ett föredöme till fotbollsklubb.
Tillbaka till toppen
MangeD
Wed Jun 13 2018, 15:18
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
Bigbadda skrev ...


Så hittills: sparkad tränare inför säsongen, ny tränare anställd som sedan sparkas efter en tredjedel av serien. Ny VD som avgår efter knappt ett halvår. En 20 miljonerssponsor som hoppar av. En målvakt som sparkas efter ett halvår.

Lägg då även till att de värvade den argentinska mittfältaren Nicolas Bertocchi, som de sedan inte fullföljde.
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/drog-sig-ur-overgangen---har-ar-avtalet-mellan-dalkurd-och-bertocchi/
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Wed Jun 13 2018, 19:33
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Haha glömde den. Dom är duktiga på att fucka upp.
Tillbaka till toppen
oskar
Thu Jun 14 2018, 12:28

Registrerad medlem #15
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:23
inlägg: 312
Brukarn skrev ...

Men något allvarligt HAR ju hänt. Att ragga 12-åringar på nätet är illa nog. Och det är ännu värre om det går så långt som till ett fysiskt möte. Det enda som jag tycker kan rädda anseendet är om det kommer fram att Sirius inte kände till hela bilden, att flickan var så ung som 12 år och/eller att hon faktiskt befann sig hemma hos Sarfo. Annars tycker jag det är helt oacceptabelt att inte agera mer resolut än man faktiskt gjorde. Skulle också väldigt gärna få det bekräftat att det var mamman som avböjde en polisanmälan.

För mig handlar det här mest om just moral och etik. MFF har pratat om att låta Sirius bli återbetalningsskyldiga för en del av beloppet, så jag tror att klubben överlever om det skulle hända, även om det förstås skulle vara en hård smäll. Men misstanken att man håller på en klubb som eventuellt sopar sexbrott mot barn under mattan är mycket värre. Vill se att klubben lägger alla korten på bordet, och att de gör det innan någon journalist börjar gräva i saken, för då kommer det att se ännu sämre ut.



Jag tycker att Ove som ofta varit helt briljant i sin roll som officiell talesperson uttryckte sig lite väl luddigt i Meisels utfrågning om vad klubben visste. Han kom tex inte ihåg hur gammal tjejen var, vilket han väl borde lagt på minnet eftersom hon var 12 år.. Sen väljer han väl medvetet att svara vagt och sväva på målet lite men det börjar verkligen bli dags att stå upp och lägga alla kort på bordet. Det är väl bara en tidsfråga innan mammans historia dyker upp i Expressen och då jävlar gäller det att klubben har varit ärliga och att inget skit dyker upp som inte framkommit hittills.

Hoppas verkligen att mamman/klubben inte polisanmälde för att det helt enkelt inte fanns nåt att polisanmäla. Om klubben (vilket jag vägrar tro) har utövat påtryckningar så är det dags för alla som kände till denna historia att packa och dra, inklusive våra kära tränare. Den här historien kommer inte rinna ut i sanden. Agera nu!

www.myspace.com/dobbarnafore

Tillbaka till toppen
Brukarn
Thu Jun 14 2018, 13:18
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Håller helt med. Det kommer att grävas i den här historien, så mycket bättre att vara rak och öppen med allt redan nu.

Hade fan önskat att historien rullats upp innan vi hann sälja till MFF. Tycker inte det är värt en massa miljoner att solka ned klubbens rykte för en lång, lång tid framöver.


...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
johann
Thu Jun 14 2018, 13:30
Registrerad medlem #317
Registrerad: Sat May 31 2008, 11:47
inlägg: 2947
Ja, hoppas man är ärlig nu. Annars kommer det gå åt helvete förr eller senare. Oroades också över att man skickar fram Ove som talesperson när han uppenbarligen svävar på detaljerna.

"Det är vinter, det är kallt, det är Uppsala, det är kul med bandy" Magnus Berglund, 2009.
Tillbaka till toppen
MangeD
Thu Jun 14 2018, 17:58
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
Nu får ni i alla fall skilja på Ove och Lundgren. Det car Lundgren som fick mailet från mamman. Ove har precis som vi kommit in senare
Tillbaka till toppen
Nyllet
Thu Jun 14 2018, 20:59
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Johann, på vilket sätt har Ove ”svävat på detaljerna” och vilka detaljer? Tror du Ove medvetet undanhållit känslig information eller att han helt enkelt inte fått veta allt? Det senare skulle då antyda att Micke, Kim & Tolle inte berättat allt? Förresten, om nu Sirius ljugit, och det kommer fram idag eller i morgon, är skadan redan skedd och Sirius goda rykte kört i botten. Alla i Sirius ledning skulle behöva avgå.
Jag är kanske godtrogen men jag har så svårt att tro att något av detta skulle vara sant, eller att Sirius medvetet undanhållit information. En annan sak jag funderat över är hur försäljningen av Sarfo initierades. Inte var det väl Sirius som frågade MFF om de ville köpa Sarfo? Jag fick intrycket att Sirius försökte förlänga kontraktet med Sarfo men att att det var Sarfo och hans agent som ville dra samt att MFF var väldigt angelägna att få Sarfo på kontrakt. Och om nu Sirius var så angelägna att sälja Sarfo varför nekade man MFFs första bud?

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
oskar
Thu Jun 14 2018, 22:04

Registrerad medlem #15
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:23
inlägg: 312
MangeD skrev ...

Nu får ni i alla fall skilja på Ove och Lundgren. Det car Lundgren som fick mailet från mamman. Ove har precis som vi kommit in senare


Absolut, men det har ju funnits gott om tid att sätta sig in i historien. Jag tycker det faller tungt på Lundgren mfl att förse Ove med fakta innan han går ut i media.

www.myspace.com/dobbarnafore

Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System