string(8) "oldforum"
Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Bandy |
|
<< Föregående tråd | Nästa tråd >> |
Träningsmatcher säsongen 2018/2019 |
Gå till sidan << >> | |
Moderatorer: Brukarn
|
Författare | Post | ||
Nyllet |
|
||
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31inlägg: 3823 |
Någon mer som kommer att se matchen mot Start den 5:e (kl. 19.00)? Jag har bil och bor i "gamla" Gottsunda så är det någon jag hämta upp på vägen?
I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly. Winston Churchill |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Stellan |
|
||
Registrerad medlem #913
Registrerad: Thu Nov 12 2015, 07:10inlägg: 559 |
Nyllet skrev ... Någon mer som kommer att se matchen mot Start den 5:e (kl. 19.00)? Jag har bil och bor i "gamla" Gottsunda så är det någon jag hämta upp på vägen? Ska dit! Cyklar upp vid 18.30 eller så. Hoppas att det finns något gott fika. Men det är väl mest U20 som har det bästa fikat. Men kaffe och en bulle lär ju finnas. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22inlägg: 3013 |
Jag ska dit men vi har barmarksträning med grabbarna så jag kommer lite sent. Jag såg att även Start hade gjort lite "reklam" för matchen på social medier https://www.instagram.com/p/BnVPuNBAngy/?taken-by=hcstart Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Visserligen enbart hans första riktiga hela match och visserligen bara en försäsongsmatch men jag vill ändå lyfta Simon Karlsson. Fortsätter han utvecklas såhär så kommer det bli mycket roligt framöver. I övrigt inte så mycket att säga om matchen. Nisse hade en bra passningsklubba. Det var jämnt och med lite tur hade vi kunnat peta in någon boll till. Det var dock skönt att ha hemmapremiären avklarad. Jag både hoppas och tror att laget fick med sig en hel del saker att jobba vidare med. Han den däringa Kiselev, som gjorde målen för Start, har precis fyllt 30 år vilket enligt utsagor i detta forum gör att han bör vara på topp (karriärmässigt). [ Redigerat Thu Sep 06 2018, 05:56 ] Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Stellan |
|
||
Registrerad medlem #913
Fanns mycket positivt att ta med från den här matchen. Första 20 minuterna i första så kändes det som att det var spel mot ett mål. De pressade högt och vann i stort sett varje boll innan mittlinjen och kom till en del fina lägen. Nisses passar var ibland magiska. Framspelningen till 1-0 var en riktig delikatess! Jag tycker generellt att det känns som att de har ett mycket högre passningstempo. Visst, i vissa lägen körde de fast i gamla vanor och åkte själv med boll och letade pass, men ofta så var det klapp-klapppassar vilket skapar mycket fler luckor. Kul att se också att det var hela 4 spelare som jobbade hem efter misslyckade lyft och framspelningar. Anar en mer offensiv inställning där, där det ska finnas fler möjligheter framåt. Tycker att Ortman ser riktigt bra ut i många lägen. Han har en avig teknik som gör honom svårstoppad, Victor gjorde en del riktigt bra brytningar och Simon var brutalt bra i många lägen. Kul även att Liukkonen fick måla i första hemmamatchen också! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Nyllet |
|
||
Registrerad medlem #469
Mycket nöjd med det jag såg. Ett rakare spel med en del överraskande långbollar. Start insåg faran och backade hem med mycket folk och då tyckte jag Sirius fick lite problem att skapa målchanser. Som sagt Simon Karlsson! Stor och tung och påminner lite om Patrik Nilsson i sitt spel. Kan bli kul det här.
I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly. Winston Churchill |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
CarlApan |
|
||
Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56inlägg: 4950 |
Tack för rapporter!
Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin' |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Old Man Bremp |
|
||
Registrerad medlem #926
Registrerad: Thu Mar 10 2016, 07:39inlägg: 279 |
Finns väl inte så mycket att säga om dagens match mot Finland. Viktor Lundberg klev av i minut 60 med känningar i ljumskarna. Finland gjorde två mål direkt på det. Jimi Heinonen spelade för Finland för att dom skulle få ihop lag och gjorde det bra. | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Tja det kanske är en match att lägga till handlingarna. Vi borde vara jämna med Finland med tanke på de spelare som var med. Fedorov från Vetlanda gör tre mål vilket han inte bör göra i serien. Lundberg är viktig som sagt var och han får absolut inte gå sönder ...
Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Nyllet |
|
||
Registrerad medlem #469
Det var väl inte optimalt att spela två matcher på två dagar. Man vill ju inte att killarna ska gå sönder tidigt på säsongen. Och som sagt, Victor måste vi ha hel och frisk hela säsongen.
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Inte match samma dag men det blev en "Stockholmsveckan" i alla fall https://www.instagram.com/p/BnazLT8AxKy/?taken-by=iksiriusbandy Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Finnarna vann mot Sverige vilket gör vår match mot dem lite mer intressant (även om det inte var exakt samma lag). Start spelade ut Ljusdal vilket också var intressant att se. Våra resultat kanske var bättre än vad jag först trodde. Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
svennis |
|
||
Registrerad medlem #565
Registrerad: Thu Jan 30 2014, 21:03inlägg: 456 |
Passningstempot och farten under fötterna var bättre än på väldig länge.Glädjande att se våra unga ta för sig på plan. | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
å så gick Tellus och vann mot Start. Jag tolkar det som att Start har haft en mycket tung träningsperiod med många matcher på raken och därför inte lyckades komma upp i nivå... Någon annan förklaring känns mindre sanningsenlig. Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Stellan |
|
||
Registrerad medlem #913
Jocke skrev ... å så gick Tellus och vann mot Start. Jag tolkar det som att Start har haft en mycket tung träningsperiod med många matcher på raken och därför inte lyckades komma upp i nivå... Någon annan förklaring känns mindre sanningsenlig. Jag tar det för givet att det var så. Allt annat låter ju helt orimligt. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Inget kan vara mer orimligt
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Jaha då är dags att möta Bajen nu till veckan. Det kan bli en bra värdemätare. Aningen tidig matchstart så jag vet inte om jag hinner dit i tid
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Lite tråkig start med mål av Thorén efter fem minuter. Men en bra vändning av matchen och mål av Simon Karlsson igen. Bajen har hörna hela tiden känns det som.
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Nyllet |
|
||
Registrerad medlem #469
3-2 till de vackra i halvtid alltså och detta utan Victor, Qvist och Markus. Man ska inte klaga .
||
Tillbaka till toppen |
|
||
CarlApan |
|
||
Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56inlägg: 4950 |
Blås av!
Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin' |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Bajen har 16 hörnor under matchen vilket är helt galet. Det är ju värre än Bollnäs. De har även totalt 16 skott på mål som räddas vilket är ett fantastiskt resultat. Skönt med riktigt bra målvaktsspel. Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Nyllet |
|
||
Registrerad medlem #469
Sanslöst bra av de vackra. 5-5 mot legoknektarna utan våra två bästa spelare. Supernöjd!
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Magiskt målvaktsspel! Förhoppningsvis blir det en jämnare serie än vad de flesta verkar tro!
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Stellan |
|
||
Registrerad medlem #913
Helvete vad bittert att jag var sjuk och inte kunde gå! Verkar ha varit en riktig krigarinsats! Nervpersen att följa matcher via liverapport... | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Det stod i UNT att Lundberg var borta på grund av ljumskproblem men jag uppfattade det som att han var förkyld vilket ju känns bättre i alla fall. (såtillvida förkylningen inte satt i ljumsken! Om den nu kan det?) Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Stellan |
|
||
Registrerad medlem #913
Var säkert Lundberg som smittade mig i lördags! Typiskt! | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
Nyllet |
|
||
Registrerad medlem #469
Bandypuls har ännu inte kommenterat Sirius match mot Bajen. Lite märkligt med tanke på att det var ett väldigt oväntat resultat där bottenlaget Sirius (som tippas sist) t.o.m. var i ledning med 5-2 in i 2:a halvlek och detta utan sina två bästa spelare.
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Stellan |
|
||
Registrerad medlem #913
Nyllet skrev ... Bandypuls har ännu inte kommenterat Sirius match mot Bajen. Lite märkligt med tanke på att det var ett väldigt oväntat resultat där bottenlaget Sirius (som tippas sist) t.o.m. var i ledning med 5-2 in i 2:a halvlek och detta utan sina två bästa spelare. De brukar inte skriva något om de inte varit på plats. Men, en tycker ju att de iaf skulle kunna köra en telefonare med en spelare i vardera laget och fråga vad de tyckte om matchen. Det har ju t.o.m. Bandyfeber gjort. Men, det var ju inget hälsingelag inblandat, så de bryr sig väl inte allt för mycket. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
ThomasD |
|
||
Registrerad medlem #5
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 09:50inlägg: 2058 |
Jocke skrev ... Det stod i UNT att Lundberg var borta på grund av ljumskproblem men jag uppfattade det som att han var förkyld vilket ju känns bättre i alla fall. (såtillvida förkylningen inte satt i ljumsken! Om den nu kan det?) Min dotter har haft höftsnuva, vilket resulterade i att hon knappt kunde gå på nåt dygn eller två. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Då kanske det är något som går?
||