string(8) "oldforum"
Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Bandy |
|
<< Föregående tråd | Nästa tråd >> |
Träningsmatcher säsongen 2018/2019 |
Gå till sidan << >> | |
Moderatorer: Brukarn
|
Författare | Post | ||
Nyllet |
|
||
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31inlägg: 3823 |
Jävla skithelg. Torska med 5-1 mot Tellus blev man ju inte direkt glad över. Tellus har blivit vårt nya Tillis.
I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly. Winston Churchill |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22inlägg: 3013 |
Ja det var inte en så lyckad match. Dom plockade ned våra anfall ganska enkelt och vi tillät dem spela rätt igenom oss på mitten. Hmm vi behöver bli lite smartare och även variera spelet mer för att kunna lirka upp försvaret!
Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
kniv-jonas |
|
||
Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10inlägg: 3132 |
Försäsong då blir det blandade resultat, efter alla år på läktaren så har ag kommit fram till att dessa träningsmatcher inte säger någonting om hur säsongen går Så bra att vi torska nu så tar vi dom i serien. | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Det är ju en tröst i sig. Vi har dem ju redan i premiären så det får bli en snabb revansch
||
Tillbaka till toppen |
|
||
RRR |
|
||
Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22inlägg: 6994 |
Kul att vinna inte lika kul att förlora.
Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Brukarn |
|
||
Brukarn Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31inlägg: 6834 |
kniv-jonas skrev ... Försäsong då blir det blandade resultat, efter alla år på läktaren så har ag kommit fram till att dessa träningsmatcher inte säger någonting om hur säsongen går Så bra att vi torska nu så tar vi dom i serien. Det där är extremt sant. Träningsmatchandet säger noll om säsongen. ...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
ALLT som talar till vår fördel uppskattas! Vi har i alla fall många spelare från de egna leden i truppen vilket efterfrågats. Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Nyllet |
|
||
Registrerad medlem #469
Fast visst vore det bra om vi kunde vinna någon match innan säsongen.
I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly. Winston Churchill |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Jo men vi skulle väl vinna World Cup? Det vill jag bestämt minnas att vi beslutade.
||
Tillbaka till toppen |
|
||
kniv-jonas |
|
||
Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10inlägg: 3132 |
Nyllet skrev ... Fast visst vore det bra om vi kunde vinna någon match innan säsongen. Haha nej jag vet fan inte, minns när vi bla krossa bajjen och i övrigt gjorde en grym försäsong, sen började serien o vi vann fan inte en match. Så inga skador e det enda jag vill ha av dessa matcher |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Nyllet |
|
||
Registrerad medlem #469
kniv-jonas skrev... Haha nej jag vet fan inte, minns när vi bla krossa bajjen och i övrigt gjorde en grym försäsong, sen började serien o vi vann fan inte en match. Så inga skador e det enda jag vill ha av dessa matcher Hm... håller inte med dig kniv-jonas. Jo, att vi ska hålla oss skadefria är viktigast men nog behöver självförtroendet en boost som en vinst ger. Ny chans mot LBK den 30:e. Då jävlar! I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly. Winston Churchill |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Nyllet skrev ... Ny chans mot LBK den 30:e. Då jävlar! Blev inte LBK avbokat? Osäker på det eller om det blir något annat lag istället! Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Stellan |
|
||
Registrerad medlem #913
Registrerad: Thu Nov 12 2015, 07:10inlägg: 559 |
Var det inte den matchen som blir mot Veiterä (stavning?) Istället? | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
svennis |
|
||
Registrerad medlem #565
Registrerad: Thu Jan 30 2014, 21:03inlägg: 456 |
Match i morgon väll 19:00 mot finnar? | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Enligt Elitrapport ska vi möta Veitärä kl 15:30 idag
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Stellan |
|
||
Registrerad medlem #913
Jocke skrev ... Enligt Elitrapport ska vi möta Veitärä kl 15:30 idag Även enligt Håkan Lundhs direktrapport på unt.se. Vilka kan det då vara? Vet att de försökte få till en match mot Neftyanik, men vet inte om det var då. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Det var Veitärä. Jag blir förvånad om killarna är nöjda med matchen. Vissa bitar var ok särskilt i första halvlek. Andra halvlek var bitvis väldigt problemtiskt. Plus för att vi gör några snabba mål i slutet av matchen. Jag tror att det ger en något bättre känsla. Det såg bitvis lite ängsligt ut och det var många bolltapp. Vi tar det på försäsongskontot tycker jag. Det kommer att bli en krigarsäsong! [ Redigerat Fri Sep 28 2018, 05:54 ] Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Då var det dags för match imorgon mot Jenisej. En munsbit med andra ord! Jag tycker det är bra att vi matchar mot de bästa och jag hoppas verkligen att vi kan bjuda upp en hel del. Matchen börjar redan 15:30 men då får man å andra sidan förhoppningsvis se Lill-Sigge på plan. Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Jag läser lite historik på Jenisejs sociala medier (Brukarn får korrigera om något är fel) Det verkar som att Sirius och Janisej möttes för första gången den 27 oktober 1979 (gruppspelet i DEX-Cupen). Jenisej ledde med 4-0 redan efter 3 min och 50 sek. Det låter helt galet men slutresultatet blev 6-4 tillslut så en viss uppryckning verkar blå-svart ha gjort i alla fall. Vi har tydligen mött dem 11 gånger genom åren. Sirius har 5 vunna mot Jenisejs 4. Två har slutat oavgjorda (total målskillnad 36-36). Sedan skriver de lite om Lomanov och Anufrienko osv. Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Själv funderar jag på om jag ska sjunga på läktaren: Melodi: Brevet från Lillan (Evert Taube) Sigge, kom hem för vi längtar efter dig Kom innan vinter'n är slut, lilla Sigge Hydas har gått, och om kvällen blir det mörkt Stjärnorna syns nu på kragen igen Allt jag vill ha är en signatur på papperet Ingenting annat det kostar för mycket I vårat lag finns det nu en plats för dig Och dina ungar kan träna hos mig [ Redigerat Tue Oct 02 2018, 11:34 ] Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
garligur |
|
||
Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34inlägg: 3450 |
Vacker posei där. Njutning för en gringubbes öra!!
När brände du en bandyhall senast? |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Nyllet |
|
||
Registrerad medlem #469
0-5 i paus. Överkörning tydligen.
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Nyllet |
|
||
Registrerad medlem #469
Torsk med 4-9 mot Jenisej. Någon som var där och kan berätta hur det såg ut?
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Joint |
|
||
Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44inlägg: 13662 |
1-16 i skott och 4-10 i hörnor, enligt statistiken på Elitrapport. Huvva. Hur tänkte klubben gällande bokningen av träningsmatcherna, btw? Nästan alla är ju på dagtid veckodagar. Det kan ju inte ens gå break-even. Så länge stjärnan lyser!
|
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Jag gick ifrån matchen med en god känsla i kroppen. 4-4 i andra halvlek och bitvis bra spelat av Sirius. Vi straffas naturligtvis direkt när vi tappar boll eller inte får till det 100%. Jag tror många spelare lärde sig mycket. De rutinerade finnarna klev fram vilket var roligt att se. Anton var mycket bra i målet. [ Redigerat Tue Oct 02 2018, 16:10 ] Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Joint skrev ... Hur tänkte klubben gällande bokningen av träningsmatcherna, btw? Nästan alla är ju på dagtid veckodagar. Det kan ju inte ens gå break-even. Någon pluskalkyl tror jag inte men räknar med. Jag tror det enkla svaret är att det är en förlängd träningstid som tas i anspråk (dvs ingen extra bokning alt flytt av ungdomslagens träningstider), det är hemmaplan dvs ingen resa, matchen mot ryssarna tror jag sändes på youtube och då började matchen 20.30 i deras tidszon vilket är skapligt, Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
johann |
|
||
Registrerad medlem #317
Registrerad: Sat May 31 2008, 11:47inlägg: 2947 |
Imponerande att göra 4 mål på 1 skott!
"Det är vinter, det är kallt, det är Uppsala, det är kul med bandy" Magnus Berglund, 2009. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
RRR |
|
||
Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22inlägg: 6994 |
Helt ok resultat i mina öron.
Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Stellan |
|
||
Registrerad medlem #913
Var en ganska kul match. Kändes som att deras mål kom i sjok. Tidigt i första, sent i första och tidigt i andra. I andra halvleken var det lite kaosigt i försvaret i början när de gjorde sina mål, annars tycker jag att de försvarade sig riktigt bra. Det är ju inga dussinlirare de mötte precis. I första verkade taktiken vara att gå på lyft. Var nära några gånger men inga jättelägen. Och Jenisej var sinnessjukt bra på att ställa om från anfall till försvar. Kändes som att de anföll med 6 man, men sen när vi bröt så hade de lik förbannat typ 9 spelare i försvaret. Kändes som att det var många ryssar på planen. Anton var grym i målet. Gjorde riktigt många fina räddningar. Lundberg var grymt bra. Många gånger han är helt rätt placerad och bryter. Fick även se två riktiga delikatessmål från Kalle och Teemu. 4-9 mot Jenisej var ett riktigt bra resultat. Och jag tror att de fick ut väldigt mycket bra träning i försvarsspelet. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
De gjorde något intressant i början på andra och det var att gå tokhögt och pressa oss väldigt väldigt mycket. Vi spelade fast oss någon gång vilket de direkt gjorde mål på. Det är en bra lärdom framförallt om vi någongång hamnar i läget där motståndaren behöver jaga mål i slutet av en match (och därför pressar högt). Jag tyckte det var intressant att vi vågade spela bollen mitt i deras lag vid flera tillfällen och inte alltid vände ur och sökt den enklaste passen. Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Gå till sidan << >> | |