Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Allsvenskan 2018
Gå till sidan   <<      
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Nyllet
Mon Oct 22 2018, 19:02
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
IFK vann mot BP med 2-0. Skulle tro att Dalkurdfansen kommer att hålla på Sirius i nästa match

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Saemor
Sat Oct 27 2018, 12:37
Registrerad medlem #467
Registrerad: Wed Sep 14 2011, 17:08
inlägg: 646
Häcken leder mot Dalkurd med 3-0, efter en halvtimme.
Tillbaka till toppen
rajden
Sat Oct 27 2018, 14:24
Registrerad medlem #1049
Registrerad: Sat Jul 15 2017, 19:31
inlägg: 52
rajden skrev ...
TFF, BP, BKH, KFF och DIF på schemat ska inbringa 6-10p, men det kan räcka med så lite som 3p till. Lättast vore givetvis att städa av två segrar direkt. Det ska mycket till för att BP(som har sämre målskillnad än oss) ska ta 7p i övriga matcher om vi slår dom, tror jag. Men dom har en match mindre spelad än, och tar dom mer än 1p i den ska jag personligen strypa Bajen. Dalkurd och TFF å sin sida behöver minst(beroende på målskillnad) 9p respektive 12p sista fem om vi tar 26p -- det ska inte kunna ske.


Prognosen står sig bra så långt, dom 3p som kan räcka är redan säkrade. Oavgjort och 27p imorgon borde vara säkert. Men vi går för segern!

Sirius Hej!
Tillbaka till toppen
Nyllet
Mon Oct 29 2018, 09:18
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Så här skrev jag den 3:e september:

Vilka resterande matcher har vi chans på poäng?
Bajen (h) – Nej, tror inte på poäng. Bajen jagar i toppen och spelar en snabb och mestadels effektiv fotboll. 0p
Östersund (h) – Östersund är försvagat och här tror jag vi kan ta åtminstone 1p. 1p
ÖSK (b) – Vi har haft svårt mot dem. Med lite tur 1p. Dock 0p
Norrköping (h) – Jagar i toppen av tabellen. Nej, det blir torsk. 0p
Ellos (h) - Ska vi hänga kvar/undvika kval är det ett måste att vinna. Tycker vi borde ha en bra chans till 3p. 3p
Trelleborg (b) – Lite ödesmatch är det ju. Vi måste bara vinna, det borde gå. 3p
BP (h) – Vi måste vinna och har definitivt chans att göra det. 3p
Häcken (b) – Häcken verkar starka, räknar inte med poäng. 0p
Kalmar (h) – Förhoppningsvis är de i ingenmansland och har lite att spela för. Chans på poäng. 1p
DIF (b) – Bara att hoppas att även DIF befinner sig i ingenmansland och inte har så mycket att spela för. I bästa fall 1 pinne. Dock 0p

Får det till 11p och vi skulle då landa på 28p vilket troligtvis innebär kvalplats. Men 2010 åkte Åtvidaberg ut med 29p. 2013 åkte Öster ut med 28p och 2014 åkte Mjällby ut på 29p. Vi får gå tillbaka till 2008 då Gefle hamnade på 13:e plats med 28p, och därmed undvek kvalspel.


Nu har vi kämpat till oss 29p och tre omgångar kvar att spela. Tippade alltså fel i 4 av 7 matcher men jag är inte besviken . Otroligt starkt av våra hjältar att spöa Ellos, Trelle och BP med tanke på pressen på laget. En poäng till och vi är definitivt klara för allsvenskt spel nästa år.

Tillägg: Vi har tagit 25 av 30p av våra bottenkollegor. Grymt starkt!

[ Redigerat Mon Oct 29 2018, 09:24 ]

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Tue Oct 30 2018, 21:21
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Kom igen, vi är klara nu. BP måste vinna tre raka samtidigt som vi förlorar tre raka samt hämta in 20 mål. Kommer inte hända.
Tillbaka till toppen
Nyllet
Thu Nov 01 2018, 07:41
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Ska erkänna att jag länge trodde vi skulle åka ur allsvenskan. Lyckan var en kvalplats. Kan väl inte påstå att vi supportrar krävt Kim & Tolles avgång när det blåste iskalla vindar men nog har en del av oss undrat över värvningar, laguttagningar och taktik. Men de har jobbat långsiktigt och med ett stort tålamod vilket visat sig lyckosamt. Efter år av framgång kom alltså en motgång som heter duga men de klarade av även den utmaningen. Tack Kim & Tolle! Jäkligt tacksam att ha er i Sirius.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Markus
Fri Nov 02 2018, 10:16

Registrerad medlem #54
Registrerad: Wed Oct 25 2006, 08:52
inlägg: 760
Just detta att en del krävde Kim och Tolles avgång (eller starkt ifrågasatte våra tränare) när det gick segt tycker jag var en besvikelse. Trodde mest att det var Meisels/UNT som trodde att det var kört när det gick som segast. Säsongen är lång...
Nyllet skrev ...

Ska erkänna att jag länge trodde vi skulle åka ur allsvenskan. Lyckan var en kvalplats. Kan väl inte påstå att vi supportrar krävt Kim & Tolles avgång när det blåste iskalla vindar men nog har en del av oss undrat över värvningar, laguttagningar och taktik. Men de har jobbat långsiktigt och med ett stort tålamod vilket visat sig lyckosamt. Efter år av framgång kom alltså en motgång som heter duga men de klarade av även den utmaningen. Tack Kim & Tolle! Jäkligt tacksam att ha er i Sirius.



Saknar den stora Siriusstjärnan på matchtröjorna...
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Fri Nov 02 2018, 22:44
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Jaha? Det gick skitdåligt för oss och det fanns inga ljusglimtar. Är jag nu glad att Kim o Tolle är kvar? Ja. Ångrar jag att jag ville ha förändring? Nej. Alltid lätt att kritisera med facit i hand.
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<       

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System