Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Västra Sidan-relaterat
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Skapa ultraskultur
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Reptile
Thu Nov 08 2018, 12:14
Registrerad medlem #1117
Registrerad: Thu Jan 18 2018, 19:52
inlägg: 31
Tycker att Sirius borde bli mer av ett ultraslag då vi ändå är från Sveriges 4:e största stad. Är det någon som är med på min linje och som gärna skulle vilja komma med förslag?
Tillbaka till toppen
johann
Thu Nov 08 2018, 16:04
Registrerad medlem #317
Registrerad: Sat May 31 2008, 11:47
inlägg: 2947
Kör i vind! Men på det här forumet är alla gamla och trötta gubbar

"Det är vinter, det är kallt, det är Uppsala, det är kul med bandy" Magnus Berglund, 2009.
Tillbaka till toppen
RRR
Fri Nov 16 2018, 05:50

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Haha

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
CarlApan
Fri Nov 16 2018, 07:38

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Lätt! Jag börjar träna omgående på en vaggande gångstil och ett fiktivt bärande av kylskåp.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Reptile
Fri Nov 16 2018, 10:03
Registrerad medlem #1117
Registrerad: Thu Jan 18 2018, 19:52
inlägg: 31
Min tanke är i alla fall att vi får in lite mer ultrasfaciliteter som typ trummor, megafoner, och fler fanor
Tillbaka till toppen
CarlApan
Fri Nov 16 2018, 10:58

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Låter som en ovanligt obehaglig idé att ha trummor. Bara bönder trummar.

Flaggor kan man inte få nog av däremot. Västra har alltid varit kassa på att ha flaggor.

[ Redigerat Fri Nov 16 2018, 10:59 ]

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
mac
Fri Nov 16 2018, 12:51
Registrerad medlem #967
Registrerad: Tue Nov 01 2016, 12:04
inlägg: 106
Håller med ovan, trummor och megafoner går bort. Så länge vi är så få som vi är behövs inte sånt.

Men jag uppskattar alla initiativ till att bidra på läktarna på något sätt.
Tror inte "ultraskultur" är något man skapar genom om att komma överens om det på ett forum utan det är nåt som växer fram naturligt om intresset finns.

De flesta i Västra Sidan idag är medelålders män (och tjejer) som gillar att dricka öl och sjunga, där är jag själv inkluderad, så om det kommer yngre förmågor och vill hitta på egna saker är det fritt fram att göra det.
Tillbaka till toppen
Markus
Fri Nov 16 2018, 14:16

Registrerad medlem #54
Registrerad: Wed Oct 25 2006, 08:52
inlägg: 760
Blev besviken på bortamatchen mot DIF då enskilda supportrar med ryggen vänd mot planen pekade finger mot DIF-klacken/Isaksson i samband med att han hyllades. Väldigt barnsligt, "icke-Sirius" och sådant jag tycker andra lags supportrar kan pyssla med.

[ Redigerat Fri Nov 16 2018, 14:17 ]

Saknar den stora Siriusstjärnan på matchtröjorna...
Tillbaka till toppen
Reptile
Fri Nov 16 2018, 16:18
Registrerad medlem #1117
Registrerad: Thu Jan 18 2018, 19:52
inlägg: 31
Markus skrev ...

Blev besviken på bortamatchen mot DIF då enskilda supportrar med ryggen vänd mot planen pekade finger mot DIF-klacken/Isaksson i samband med att han hyllades. Väldigt barnsligt, "icke-Sirius" och sådant jag tycker andra lags supportrar kan pyssla med.

Håller helt med. Självklart ska man inte behöva hylla någon man inte vill hylla men hatet får aldrig bli en del av oss
Tillbaka till toppen
Hansen
Fri Nov 16 2018, 20:46
Registrerad medlem #1356
Registrerad: Mon Apr 16 2018, 20:17
inlägg: 41
Markus skrev ...

Blev besviken på bortamatchen mot DIF då enskilda supportrar med ryggen vänd mot planen pekade finger mot DIF-klacken/Isaksson i samband med att han hyllades. Väldigt barnsligt, "icke-Sirius" och sådant jag tycker andra lags supportrar kan pyssla med.

Jag tror att det var tilltaget att byta ut Isaksson och sedan ägna 2-3 minuter, under pågående match, åt att hylla honom som folk reagerade på. Varför domaren tillät detta är för mig en gåta. Åtminstone i mitt fall riktades vreden mot detta spektakel samt kretinen till domare som lät det fortgå.
Tillbaka till toppen
Markus
Fri Nov 16 2018, 22:56

Registrerad medlem #54
Registrerad: Wed Oct 25 2006, 08:52
inlägg: 760
Jag köper att man blir upprörd över att DIF maskade och att domaren bortsåg från normala regler (att bytet ska gå rimligt snabbt). Jag blev också irriterad över det. Vad jag aldrig kommer att köpa är att vi ska bli en blek kopia av den sämsta supporterkulturen från Stockholms-lagen. Vi har vår konkurrensfördel i positiv supporterkultur, humor och permanent lojalitet till vår klubb.
Hansen skrev ...

Markus skrev ...

Blev besviken på bortamatchen mot DIF då enskilda supportrar med ryggen vänd mot planen pekade finger mot DIF-klacken/Isaksson i samband med att han hyllades. Väldigt barnsligt, "icke-Sirius" och sådant jag tycker andra lags supportrar kan pyssla med.

Jag tror att det var tilltaget att byta ut Isaksson och sedan ägna 2-3 minuter, under pågående match, åt att hylla honom som folk reagerade på. Varför domaren tillät detta är för mig en gåta. Åtminstone i mitt fall riktades vreden mot detta spektakel samt kretinen till domare som lät det fortgå.




Saknar den stora Siriusstjärnan på matchtröjorna...
Tillbaka till toppen
johann
Tue Nov 20 2018, 13:50
Registrerad medlem #317
Registrerad: Sat May 31 2008, 11:47
inlägg: 2947
Fan vad jag gillar ordet "ultrasfaciliteter".

"Det är vinter, det är kallt, det är Uppsala, det är kul med bandy" Magnus Berglund, 2009.
Tillbaka till toppen
Reptile
Thu Nov 22 2018, 19:56
Registrerad medlem #1117
Registrerad: Thu Jan 18 2018, 19:52
inlägg: 31
Skrev till Slo för att fråga om hur stor del av norra vi får som ståplats. Han svarade att det blir halva men att det kan justeras från match till match. Vad tycker ni? Personligen anser jag att bi borde få hela norra för att skapa så bra stämning som möjligt och för att ge fler supportrar möjlighet att se matcherna. Jag kanske är ensam om det men ändå
Tillbaka till toppen
Diamant
Fri Nov 23 2018, 14:21
Registrerad medlem #627
Registrerad: Sat Apr 05 2014, 20:29
inlägg: 488
Reptile skrev ...

Min tanke är i alla fall att vi får in lite mer ultrasfaciliteter som typ trummor, megafoner, och fler fanor


Om du vill ta egna initiativ och ordna med flaggor eller tifon går det att få ekonomisk hjälp från Västra Sidan. Sedan finns det förhoppningsvis andra som vill hjälpa till att genomföra dina idéer.
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Mon Nov 26 2018, 14:25
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Jag tycker vi ska skippa trummor och sån skit, men jag är lätt på mer flaggor. Jag kan komma och hjälpa till att fixa flaggor om jag har tid. Sen får capo gärna använda megafon med tanke på hur dåligt vi håller takten ganska ofta. Sen är det ju så att den så kallade "sjungande klacken" inte fyller hela norra.
Tillbaka till toppen
Reptile
Mon Nov 26 2018, 15:04
Registrerad medlem #1117
Registrerad: Thu Jan 18 2018, 19:52
inlägg: 31
Om tillräckligt många är med på det skulle vi kunna start upp en tifo-grupp
Tillbaka till toppen
Nwanda
Wed Mar 27 2019, 16:24
Registrerad medlem #1400
Registrerad: Mon May 07 2018, 19:27
inlägg: 3
Ultraskultur kommer som ovannämnt inte av att man bestämmer det på ett forum, men jag diggar engagemanget. Personligen är jag i nuläget för nojjig för pyroteknik efter att brännare blev utpekade på Sirius - dalkurd, men välkomnar de som vill bränna så länge det sker snyggt och simpelt. Flaggor finns det alldeles för få av, och desamma gäller tyvärr även de som faktiskt sjunger. Angående trumma är jag faktiskt på att ha en snaretrumma eller en lätt tomtrumma men det får fan inte bli som i bondklackerna då trumman är det enda som hörs (ping red lions), men ett litet stabilt och förutsägbart tempo i klacken kan nog behövas, detta kanske även främjar sången.

Tillbaka till första frågan, vill du skapa ultraskultur får du haffa tag i ett gäng och köra. Dra med dina vänner och fråga runt på hamnpaviljongen eller lion bar vettja!

Hur hamna Nwanda i västa sidans klack
Vad härligt, Nwanda, vi måste hälsa tack!
Tillbaka till toppen
 

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System