Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Allsvenskan 2019
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Saemor
Sat Nov 03 2018, 09:44
Registrerad medlem #467
Registrerad: Wed Sep 14 2011, 17:08
inlägg: 646
Härligt att återigen få starta upp en allsvensk tråd.
Gillar att Helsingborg är tillbaka, det negativa är att de troligen inte kommer vara ett bottenlag.
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Sun Nov 04 2018, 18:27
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Frågan är vad man gör om kvalet blir Afc mot Flyttkurd...
Tillbaka till toppen
Håwe
Sun Nov 04 2018, 18:36

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
Bigbadda skrev ...

Frågan är vad man gör om kvalet blir Afc mot Flyttkurd...


Blir väl enda gången jag någonsin kommer att hålla på AFC.

Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
Nordelind_9
Sun Nov 11 2018, 16:35
Registrerad medlem #127
Registrerad: Mon Feb 12 2007, 13:35
inlägg: 326
Sirius slipper åka till Gävle, eller den stad som Flyttkurd hade tänkt sig att spela i. Gud vad skönt!
Tillbaka till toppen
PG
Sat Nov 24 2018, 17:36
Registrerad medlem #1698
Registrerad: Tue Aug 28 2018, 14:57
inlägg: 29
Då var säsongskortet för 2019 införskaffat. Någon som vet när spelschemat offentliggörs? Har kollat runt på nätet men hittar nada.
Tillbaka till toppen
Reptile
Sat Nov 24 2018, 18:39
Registrerad medlem #1117
Registrerad: Thu Jan 18 2018, 19:52
inlägg: 31
Förra året var det blev det presenterar runt den 8 dec
Tillbaka till toppen
Saemor
Tue Dec 11 2018, 13:24
Registrerad medlem #467
Registrerad: Wed Sep 14 2011, 17:08
inlägg: 646
Kalmar borta i premiären och AFC i hemmapremiären, hoppas mattan är klar då.
Tillbaka till toppen
asinho
Tue Dec 11 2018, 16:29
Registrerad medlem #326
Registrerad: Wed Aug 13 2008, 08:08
inlägg: 25
När kan jag köpa 1000 kr kortet för alla borta matcher vår/höst 2019?
må gott
/asinho

andeersinho

Tillbaka till toppen
Joint
Tue Dec 11 2018, 23:23

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Det brukar väl släppas först efter årsskiftet, och föregångs-bortakortstagare får förstatjing.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Brukarn
Wed Dec 12 2018, 06:31
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Förra året var det i mitten av januari.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
rajden
Mon Apr 01 2019, 08:38
Registrerad medlem #1049
Registrerad: Sat Jul 15 2017, 19:31
inlägg: 52
Jaha, ny säsong som började på bästa sätt får man säga.

I lagbygget tycker jag att Sirius förstärkt på målvaktssidan(fram tills Alvbåges skada då..) och mittbacken vilket jag tycker är helt rätt. Kebba är ett uppköp mot Eiswohld och OP och väl värt ett två för ett-byte. Att flytta ned RÅP känns också helt rätt sett till vad som finns i övrigt i truppen. Det jag är orolig för är bredden där bak, Arvidsson börjar missa lite väl många matcher och Jarls knä oroar. Kalle gör alltid jobbet men när det gäller Strömarna tycker jag båda håller för låg nivå defensivt, även om Acke har en härligt modern spelprofil som jag tror mycket på så småningom. Får väl peta in Ian här också, wingback tycker jag passar honom som handen i handsken, men det kommer bli slitigt för hans ljumskar. Kan förstås inta en mer offensiv ytterposition också, men utgångsbudet är nog att han ska vara en av fyra wingbacks(Kalle, Jeppe, Acke och Ian) där alla lär få speltid. Hade gärna haft en till stabil mittback i lagbygget, men vi har bättre spets i år.

Mittfältsmässigt håller det ju bra allsvensk klass, definitivt. En Elias Andersson som redan är bra lär bara bli bättre och bättre och blomma ut till lagets motor, jag tror även att NBT kommer bli bättre och bättre även om det är en bit till fornstora dagar. Spelande fötter finns i Razak och Saeid där den förstnämndes första steg och blick är intressant, men han behöver hålla sig mer skadefri om vi ska få ut hans potential. Saeid går att stoppa in lite varstans. Lagets klass finns i yttrarna Lundholm och Vecchia, måtte dessa två kunna spela majoriteten av säsongen. Sam är i sina bästa stunder en av dom 10-15 bästa spelarna i Allsvenskan. CG finns med på ett hörn, jag ser honom inte som startspelare men man vet vad man får och jag tycker det var rätt av Ola att omedelbart få honom signad.

Framåt finns det frågetecken, vi är farligt nära Superettan-klass på positionen som helhet. Jag litar fullt ut på Haglund, han kommer göra en del mål men mycket av det man får ligger i duellspelet och så är han lite bättre i det lilla spelet med boll än han ibland får cred för, och han har ofta en bra plan med vad han vill göra i straffområdet(sen kanske fötterna ibland sviker men det får man ta). John Junior är den i övrigt jag vill lyfta, jag tror mycket på honom. Han behöver en liten inkörningsperiod men potentiellt kan det bli en måltjyv som kommer ge motståndarbackar bekymmer med snabbheten. Firma Lindberg och Ståhl ger mig inte mycket. Fysiskt starka killar men deras uppenbarelse osar kvalspel, mot bättre lag är det inte tillräckligt med talang. Då tror jag att det finns betydligt mer att hämta i Offia på sikt, men han är ännu ung och måste få växa in i seniorkostymen på allvar med allt vad det innebär. Här saknar man ju nåt mer beprövat kort bredvid Haglund, typ en Prodell eller varför inte Silva. Moses är varmt välkommen hem i sommar om det skiter sig igen. Men vi får hoppas på ett genombrott av någon som redan finns i laget. Sen ska det sägas att vi i princip bara spelar med en renodlad forward, så bara Haglund håller sig frisk och likaså våra bästa yttrar så ska det vara dugligt med målskyttet.

Sirius Hej!
Tillbaka till toppen
svennis
Mon May 13 2019, 20:39
Registrerad medlem #565
Registrerad: Thu Jan 30 2014, 21:03
inlägg: 456
Dags och väcka denna forumsida då jag inte har nå sv.fans konto än.
1.En massa Lördagsmatcher hemma är inget som vi drar in pengar på.
2.Alldeles för få kiosker och ingen ide att köa bort halva matchen.sedan om det stämmer att vi inte får nå inkomster av matställena så är det galet.
3.Sittplats på kortsidan 220kr enligt hemsidan är ju inte klokt.Förstår om dom är tomma.
4.Och varför så jäkla många poliser o vakter?De är större risk att det blir bråk i korvkön på stan men där finns inga poliser eller om man får inbrott så kommer ingen polis heller för än dagen efter.
Tillbaka till toppen
RRR
Tue May 28 2019, 04:04

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Svar på 4. Poliser vill ju oxå se fotboll

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Jocke
Tue May 28 2019, 05:51
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22
inlägg: 3013
RRR skrev ...

Svar på 4. Poliser vill ju oxå se fotboll


T-shirt med texten?

Poliser vill ju oxå se på fotboll

Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen!
Tillbaka till toppen
Affe Bengtsson
Sat Jun 01 2019, 12:16
Registrerad medlem #237
Registrerad: Fri Aug 03 2007, 07:26
inlägg: 508
Har en biljett över till dagens match mot Djurgården. Till hemma stå. Jag finns på Hampan om du vill ha den. Tfn 0700962728

Glad supporter, och du,,,, bandy ska precis som fotboll spelas utomhus.
Tillbaka till toppen
Nyllet
Sun Jun 30 2019, 18:31
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Vilken underbar skalp, Sirius! Grattis till er som var där.
Sirius Hej!

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Nyllet
Fri Sep 13 2019, 20:01
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Sjukt nöjd över segern idag! CG och Lukas, tack!

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Nyllet
Mon Oct 28 2019, 09:40
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Så jäkla gott att vi spelar allsvenskt även nästa år! Nu kan man koncentrera sig helt och fullt ut på bandyn!
Sirius Hej!



I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
rajden
Mon Oct 28 2019, 13:22
Registrerad medlem #1049
Registrerad: Sat Jul 15 2017, 19:31
inlägg: 52
rajden skrev ...

Jaha, ny säsong som började på bästa sätt får man säga.

I lagbygget tycker jag att Sirius förstärkt på målvaktssidan(fram tills Alvbåges skada då..) och mittbacken vilket jag tycker är helt rätt. Kebba är ett uppköp mot Eiswohld och OP och väl värt ett två för ett-byte. Att flytta ned RÅP känns också helt rätt sett till vad som finns i övrigt i truppen. Det jag är orolig för är bredden där bak, Arvidsson börjar missa lite väl många matcher och Jarls knä oroar. Kalle gör alltid jobbet men när det gäller Strömarna tycker jag båda håller för låg nivå defensivt, även om Acke har en härligt modern spelprofil som jag tror mycket på så småningom. Får väl peta in Ian här också, wingback tycker jag passar honom som handen i handsken, men det kommer bli slitigt för hans ljumskar. Kan förstås inta en mer offensiv ytterposition också, men utgångsbudet är nog att han ska vara en av fyra wingbacks(Kalle, Jeppe, Acke och Ian) där alla lär få speltid. Hade gärna haft en till stabil mittback i lagbygget, men vi har bättre spets i år.

Mittfältsmässigt håller det ju bra allsvensk klass, definitivt. En Elias Andersson som redan är bra lär bara bli bättre och bättre och blomma ut till lagets motor, jag tror även att NBT kommer bli bättre och bättre även om det är en bit till fornstora dagar. Spelande fötter finns i Razak och Saeid där den förstnämndes första steg och blick är intressant, men han behöver hålla sig mer skadefri om vi ska få ut hans potential. Saeid går att stoppa in lite varstans. Lagets klass finns i yttrarna Lundholm och Vecchia, måtte dessa två kunna spela majoriteten av säsongen. Sam är i sina bästa stunder en av dom 10-15 bästa spelarna i Allsvenskan. CG finns med på ett hörn, jag ser honom inte som startspelare men man vet vad man får och jag tycker det var rätt av Ola att omedelbart få honom signad.

Framåt finns det frågetecken, vi är farligt nära Superettan-klass på positionen som helhet. Jag litar fullt ut på Haglund, han kommer göra en del mål men mycket av det man får ligger i duellspelet och så är han lite bättre i det lilla spelet med boll än han ibland får cred för, och han har ofta en bra plan med vad han vill göra i straffområdet(sen kanske fötterna ibland sviker men det får man ta). John Junior är den i övrigt jag vill lyfta, jag tror mycket på honom. Han behöver en liten inkörningsperiod men potentiellt kan det bli en måltjyv som kommer ge motståndarbackar bekymmer med snabbheten. Firma Lindberg och Ståhl ger mig inte mycket. Fysiskt starka killar men deras uppenbarelse osar kvalspel, mot bättre lag är det inte tillräckligt med talang. Då tror jag att det finns betydligt mer att hämta i Offia på sikt, men han är ännu ung och måste få växa in i seniorkostymen på allvar med allt vad det innebär. Här saknar man ju nåt mer beprövat kort bredvid Haglund, typ en Prodell eller varför inte Silva. Moses är varmt välkommen hem i sommar om det skiter sig igen. Men vi får hoppas på ett genombrott av någon som redan finns i laget. Sen ska det sägas att vi i princip bara spelar med en renodlad forward, så bara Haglund håller sig frisk och likaså våra bästa yttrar så ska det vara dugligt med målskyttet.


Känns som man fick många rätt på profetian.

-Kebba har gjort stor skillnad i år, även om han slitit med skador på slutet. Våran bästa värvning.
-Bredden där bak har som förutspåddes testats. Arvidsson har gått halv- eller helskadad så gott som hela säsongen, och Jarl åker konstant på nya bakslag. Däremot har Strömarna gjort rätt bra säsonger, särkilt Tim har varit en stabil punkt i laget i år som kommit mycket mer till sin rätt med nya tränare.
-Elias A har inte riktigt blommat ut, så där fick man fel. NBT har varit godkänd och inte mer. Razak har inte bidragit med något alls, medan Saeid som väntat varit ett plåster lite varstans.
-CG förlängningen var förstås rätt även med facit, när vi var på väg mot bottenstrid var det han som såg till att det inte blev ett allvarligt läge. Förläng igen.
-Framåt.. ingen bakom Haglund har blivit ett utropstecken vilket ärr tråkigt. Bortsett en liten period i mitten av säsongen för Offia har det inte känts nära att hitta en ordinarie pjäs att bygga framtiden runt. Lindberg har inte gjort något mot bättre motstånd och är för svag i avsluten. Ståhl var ingen forward visade sig, men har mellan skadorna sett ut att kunna bli en hygglig kantspringare med bra attityd. Här hittar vi redan nu det givna förstärkningsområdet till nästa säsong.

Frågetecken inför nästa säsong bör finnas runt Arvidsson, Razak, Lindberg, Saeid, Sirelius. Ska vi föryngra och förbättra måste vi tunna ur truppen lite och frigöra cash. Rit-Ola har lite att jobba med i vinter.

Sirius Hej!
Tillbaka till toppen
 

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System