Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Sirius - GIF onsdag 15/5 kl. 19
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Gabbe
Wed May 15 2019, 09:27
Registrerad medlem #462
Registrerad: Fri Sep 02 2011, 10:25
inlägg: 560
Vad har hänt med tappat intresse för fotboll på forumet? Det är några matcher som inte hade något tråd alls!

Otrolig viktig att vi vänder trenden och vinner ikväll. ALLA TILL STUDAN!

p.s.: tyvärrr kan jag inte närvara själv så det finns goda förhoppningar att Sirius vinner
Tillbaka till toppen
hannibal
Wed May 15 2019, 15:50
Registrerad medlem #496
Registrerad: Sun Jun 17 2012, 11:44
inlägg: 571
Heja blåsvart!!!!!! Vi vinner med 3-1 inför 4345 personer!
Tillbaka till toppen
Saemor
Wed May 15 2019, 19:37
Registrerad medlem #467
Registrerad: Wed Sep 14 2011, 17:08
inlägg: 646
Fy helvete vilken nervpers men jävligt skönt när Magnus Lindgren blåste av.
Riktigt viktig seger!!!
Tillbaka till toppen
svennis
Thu May 16 2019, 18:28
Registrerad medlem #565
Registrerad: Thu Jan 30 2014, 21:03
inlägg: 456
Bra genomförd match och en bra backuppställning.
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Thu May 16 2019, 21:09
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Ljuger polisen medvetet? Man kallar röken för bengaler vilket inte stämmer. Nåt flicklag ska ha behövt flytta, stämmer det? Intressant hur dom vinklar det.
Tillbaka till toppen
Love
Fri May 17 2019, 06:51
Registrerad medlem #472
Registrerad: Mon Oct 10 2011, 18:00
inlägg: 400
Bigbadda skrev ...

Ljuger polisen medvetet? Man kallar röken för bengaler vilket inte stämmer. Nåt flicklag ska ha behövt flytta, stämmer det? Intressant hur dom vinklar det.

Det fanns en grupp med flickor närmast mittlinjen längst ner när jag kom till arenan, vet att jag i andra halvlek så satt det ett gäng med samma färger på kläderna längst bort på kortsidans sittplats. Fullt rimligt att de är dom som flyttat dit.
Sen är det väl rimligt att de blev oroliga. Samhällets bild av fotbollssupportrar som eldar "bengaler" (jag vet att det inte var en bengal) är ju att det är farliga människor. Inte lätt för barn att ifrågasätta en sån bild.

[ Redigerat Fri May 17 2019, 06:52 ]
Tillbaka till toppen
Joint
Fri May 17 2019, 12:04

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Polisen hade alltså så fullt sjå att schasa in publik till den begränsade sektion som är "sjungande klack" – så till den grad att en skara småflickor hamnade mitt i kärnan. Hur tänkte ledarna/föräldrarna? Inget ont om småtjejerna, men lagläktaren var ju på den sydvästra läktaren. Bra att de hittade rätt till slut och hejade därifrån. Kanske borde man från klubben ha en informatör redan vid Stadsparken som kan hänvisa publiken rätt. För de skulle säkert till den sittläktaren som sedermera polisen guidade dem till, men trodde säkert att man kunde gå in genom entrén från Stadsparken (vilket man ju numera inte kan).

Det här med utrymningsvägarna är ju intressant också. Jag försökte ta en diskussion (kanske inte så konstruktivt, I know) senast när som sagt poliserna ville pinka revir och hålla dessa fria in i minsta detalj. Men vilka har beslutat om dessa gångar? Alltså, jag fattar ju att det ska vara gångar, men att de ska vara så överdimensionerade har jag svårt att fatta. Kollar man den nordligaste uppgången är gången lika bred som den delen av läktaren. Ståplatsreducering? Parodi, hur som helst. Jag har varit på hundratals arenor och detta saknar garanterat motstycke. Samtidigt på bortasektionen tjafsas det ingenting om gångar, vilket jag påpekade för polisen och fick till svars att det är på grund av resursbrist. Men det är ju som när vår klack drar av en rökbomb, då kliver polisen in och plockar samt sedermera lagför personen. När bortafansen å sin sida drar av pyroteknik står de och passivt ser på. "Gå inte på berg när det finns småsten", eller vadå..?

Sen det här med OH-förbudet i onsdags. Vi har fan aldrig haft en sådan i syfte att maskera oss och inte heller, vad jag känner till, har Giffarnas supportrar det. Så vad är problemet? Fingertoppskänslan är obefintlig. Vill polisen gå in i matchen med underläge 0-1 genom ett sådant självförvållat självmål så har de valt en skrämmande väg. Nu ryktas det även om att man till följd av röken senast vill sparka in ytterligare ett självmål genom att förbjuda all former av flaggor mot Djurgården. Att projicera problematiken på det här viset är minst sagt provocerande. Höj er!

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
 

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System