Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Sirius - LB 07 OBS: Avspark kl 18.00!!!
Gå till sidan   <<      
Moderatorer: Brukarn
Denna tråd är nu stängd
Författare Post
Brukarn
Tue Jul 01 2008, 18:41
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Ojojojoj vad jag är deprimerad, jag avskyr verkligen jävla Limhamn o Bunkeflo, de är meningslösare än ESK till och med, hur många nere i Skåne tror ni brydde sig om den här matchen, och sluta spela med Gallo och Olsson i mitten för i helvete, det går alldeles för långsamt, och fan vad jag längtar till bandyn.

Nåt mer intelligent orkar jag inte skriva nu.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Tue Jul 01 2008, 18:43
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Hrm, man ska väl inte skylla på domaren igen, men 11-3 i frisparkar till töntskåningarna... Det har alltså gått över tre frisparkar för motståndarna på varje Siriusfrispark de två senaste hemmamatcherna.

[ Redigerat Tue Jul 01 2008, 18:44 ]

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
kniv-jonas
Tue Jul 01 2008, 19:00

Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10
inlägg: 3132
Jag tycker gallo va helt ok förutom missen i friläget.
Tillbaka till toppen
70
Tue Jul 01 2008, 19:29

Registrerad medlem #29
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 23:03
inlägg: 1756
Det var väl självklart att det skulle bli Sirius som bröt LB07's negativa trend. Jag är så trött på det SE nu. Norrettan - Här kommer Sirius!
(eller vågar man hoppas på en stark klassisk Siriushöst?)

Tillbaka till toppen
Tobbe
Tue Jul 01 2008, 20:44

Registrerad medlem #2
Registrerad: Thu Oct 12 2006, 22:17
inlägg: 1139
Word, Jonas. Tyckte Gallo var helt ok. Grymt som fan, missa ett friläge och åka på kvittering på kontringen. Bland det värsta jag varit med om på ett bra tag.
Tillbaka till toppen
Farbror
Tue Jul 01 2008, 20:53

Registrerad medlem #45
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 09:44
inlägg: 3157
nyg86 skrev ...

Men det värsta är att Herr ordförande sitter och orerar bland sponsorplatserna om hur jävla dåliga vissa är, hur vissa inte platsar i SE mm mm, jag hörde det själv. Det kan inte bli så go stämmning i truppen med en sån ordförande.


Det är ju genant! Han är väl på många sätt ansvarig för vilka spelare vi håller oss med??


Gambling Wizard
Grand Patzer
Tillbaka till toppen
Joint
Tue Jul 01 2008, 21:18

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Jag tycker också att Gallo var helt okej, bortsett den brutalt dåliga insatsen vid friläget. Framspelningen var annars av sann Hoch-kvalité men avslutet måste vara bättre av en rutinerad 33-årig fotbollsspelare. Att sedan Gallo & co grinar i motståndarnas straffområde istället för att jobba hem och revanschera sig är alldeles för lojt. Så, istället för 2-0 blev det 1-1. För övrigt tyckte jag inte att man kunde klandra Gallo allt för mycket, han gjorde en av sina bättre insatser och får av mig godkänt+.

nyg86: Du reagerade inte på att Petter var fullkomligt värdelös och juniormässig, då? Jag tyckte nog tyvärr att han var sämst på plan, det är jobbigt att säga det men så var det nog. Luggen var inte heller lysande utan var väldigt snurrig, men som tur var räddades han upp av vårat relativt stabila mittbackspar Gurra & Fernis. Den tredje mannen man kan begära mer av är Fredrik! Inte tillförde han särskilt mycket idag? Han slet så gott han kunde men det räckte inte riktigt till, tycker jag... Det blev liksom inte mycket till fart framåt.

Mina betyg på dagens instats kommer här...

Startelvan:
++++ Milan växer mer och mer för varje match. Idag var han stabil och nästintill prickfri. Kan inte lastas för målen.

++ Tengan ibland lite ovän med boll och även lite feg i sitt agerande.

+++++ Gurra säkerheten själv.

++++ Fernis säker och stark.

++ Luggen snurrade till det många gånger. Love är betydligt säkrare defensivt.

++ Petter kämpade på rätt bra, men beter sig alldeles för mycket som en junis på planen. Måste ta för sig!

++ Fredrik saktade ner tempot rejält. Kämpade på rätt hyfsat, hänge dock inte medl.

+++ Gallo stark och dominant på mitten. Bra i första, sämre i andra. Det missade friläget drog bort en pluspoäng. Men ett steg framåt för karln.

++++ Elon strålande krigarinsats. Kommer in ganska bra i rollen som yttermittfältare. Avsluten behöver visserligen bli bättre.

++ Mani blek och kom inte alls in i rollen som forward. Inte samma vanliga hungriga Tourang som man är van att se.

+++ AG kontrollerade boll bra, men saknade blick för spelet vid några tillfällen.

Inhoppare:
++ Nordh fortfarande lite långsam, men utnyttjade åtminstone sin styrka idag.

? Palmen var för mig helt osynlig i sina 8 minuter på plan, någon som lade märke till grabben?

+++++ Hochen kom in och visade riktig klass. Petade in en boll, sprang smart, jobbade hem och serverade Gallo en elegant chip. Förtjänar att starta i kommande match, speciellt medtanke på fjolårets drömmål på Valhalla IP.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
garligur
Tue Jul 01 2008, 21:20

Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34
inlägg: 3450
Jaha ja... efter några cognac känns livet lite ljusare....

Bara att ringa Rospiggarna och låta Greg Hancock hålla ett brandtal om hur man tar tag i sitt idrottande, hur man vågar och hur man vill vinna!!!

Sällan har ett lag dött så totalt som när Gallo tokmissade att döda matchen med 20 kvar.. Vi bara la oss ner och det var självklart att 1-2 skulle komma. Vi försökte inte ens kvittera sen. Det var så uselt, så bedrövligt, så pinsamt att se!!!

Vi var visserligen inte jättebra innan detta heller, men som i slutet får det bara inte se ut!!! Innan dess var vi i alla fall bra med i matchen, och som bekant räknas även mittbacken in i laget. Gurra räddade åtminstone tre givna baklängesmål.

Dessutom tyckte jag domarn var bra, oavsett frisparksstatistiken. Killen på linjen lär jag dock inte bli god vän med....

När brände du en bandyhall senast?
Tillbaka till toppen
Joint
Tue Jul 01 2008, 21:28

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
nyg86 skrev ...
Men det värsta är att Herr ordförande sitter och orerar bland sponsorplatserna om hur jävla dåliga vissa är, hur vissa inte platsar i SE mm mm, jag hörde det själv. Det kan inte bli så go stämmning i truppen med en sån ordförande.

Hade jag varit ordförande, hade jag även om jag tycker det är jävligt kasst, som det är, hållit käften och tagit det internt. Han om någon ska visa en enad front, inte sitta och bräka på läktaren, verkligen jävligt oproffsigt!


Det är beklagligt, men vad kan vi begära av vår ambulansförare? Fotbollskompetensen kan man nog börja att ifrågasätta. Saknar MP. Annars farbror, styrelsens värvning var väl endast Petter. Men visst, de godkände de andra spelarna.

Edit: eller nähe... du syftar på Lasse? Trist att höra isåfall, men jag kan förstå bedrövelsen. Men för guds skull: ta det internt.

[ Redigerat Tue Jul 01 2008, 21:33 ]

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
johann
Tue Jul 01 2008, 21:50
Registrerad medlem #317
Registrerad: Sat May 31 2008, 11:47
inlägg: 2947
när vi får tillbaks ante tror jag det lyfter, stundtals riktigt bra intentioner idag.

blir dock förbannad när mani promenerar hemåt efter ett anfall, även efter att han blivit nedflyttad till mitten. hörde flera gånger försvarare skrika på honom "jobba hem vi behöver dig här". trist attityd.

"Det är vinter, det är kallt, det är Uppsala, det är kul med bandy" Magnus Berglund, 2009.
Tillbaka till toppen
Joint
Tue Jul 01 2008, 21:55

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Jo, när Ante kommer tror jag också att vändningen kommer. Han betyder lika mycket i offensiven som Gurra betyder i defensiven.

Jag tar nog statistiken gällande Petter på off. med en nypa salt...

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
gaffa
Tue Jul 01 2008, 22:16

Registrerad medlem #9
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:01
inlägg: 1732
nja, joint, den statistiken stämmer nog. vi har verkligen haft en kille som kollat petter konstant.
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Tue Jul 01 2008, 22:21

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
"Jag tar nog statistiken gällande Petter på off. med en nypa salt... "

Satt du också och förde statistik eller?

Jag har ganska mycket att säga om den här matchen som jag inte skrivit någon annanstans, men jag orkar inte riktigt nu. Kanske sen.

Men en sak bara. Gallo gjorde sin bästa match på länge tycker jag. Fredrik en av de sämre. Och Nordh kom inte in och var stabil. Det var visst tre.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Brukarn
Tue Jul 01 2008, 22:33
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Håller med om att Gallo var mestadels bra, det jag menar är att kombinationen Gallo + Olsson inte fungerar bra som innermittfältare. Det behövs någon som kan dra upp tempot lite grann, som det är nu tar Sirius så lång tid på sig i anfallen att motståndarna hinner samla sig varje gång. Och ingen av våra offensiva är av den typen som kan ta sig igenom ett samlat försvar.

Ge mig Ryan Raybold! Och en frisk Ante och en frisk Sunshine!

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Joint
Tue Jul 01 2008, 22:37

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
"Satt du också och förde statistik eller?" Närå, det är då möjligt att den stämmer. Men han var inte bra idag...
Nej, Nordh är inte bra, det behövs förstärkning på backfronten givetvis. Sex stycken backar håller inte. Herregud.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
gaffa
Wed Jul 02 2008, 08:22

Registrerad medlem #9
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:01
inlägg: 1732
har tittat på matchen igen och kan konstatera att vi inte direkt har nått flyt den här gången. stora delar av första halvlek är bra, ingen spelare faller ur ramen och vi för matchen. det saknas lite självförtroende/kvalitet sista tredjedelen, men vi maler på och jobbar bra. sen har vi en dipp i inledningen av andra, men från typ minut 50 till den berömda 72 ser det bättre ut. 2-0 där och vi hade nog kunnat summera en riktigt bra insats av sirius. gallo och gurra i mina ögon bäst igår. sjukt tungt är det nu.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Wed Jul 02 2008, 08:28
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Jag kände inte alls att första halvleken var bra, frånsett typ första 10 då det blev offside hela tiden. Först när Hoch kom in började det hända saker, fram till 72:a då. Om Hochen spelade så där varenda match skulle vi ligga mycket bättre till.

Ge mig Ryan Raybold, och sobril, och bandy.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
garligur
Wed Jul 02 2008, 08:48

Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34
inlägg: 3450
Nu när cognacens verkan är slut, känns det bara mörkt och trist.... Vi är ofarliga framåt, läcker bakåt och mittfältet suger...

Låter ungefär som medeldistans esset Johnny Danielsson när han var som "bäst" på löparbanorna... Gick ut löst, tappade på långsidan och kroknade på upploppet....

När brände du en bandyhall senast?
Tillbaka till toppen
Hyderabad
Wed Jul 02 2008, 08:56
Registrerad medlem #82
Registrerad: Tue Oct 31 2006, 12:22
inlägg: 116
En stilla undran från en som inte var på plats:

Hur fan kan det bli kontring på ett friläge från nästan halva plan? Jag får inte ihop det.
Tillbaka till toppen
gaffa
Wed Jul 02 2008, 09:39

Registrerad medlem #9
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:01
inlägg: 1732
det är du inte ensam om, hyderabad.
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Wed Jul 02 2008, 11:54
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Kanske för att en spelare ligger och gråter i målet, en står kvar i straffområdet och funderar över hur fan han kan missa sagda friläge samtidigt som resten av laget står och sover.
Tillbaka till toppen
Foley
Wed Jul 02 2008, 14:27
Registrerad medlem #103
Registrerad: Wed Nov 29 2006, 01:08
inlägg: 376
Det var en mycket tung förlust, men dock en ny sorts förlust som jag inte har fått vara med om på länge nu. En förlust som inte endast kommer av usel inställning och huvudlösa passningar. Detta var en förlust som enligt mig var orättvis. Hoppas bara att spelarna inser det också. Det här var inte första förlusten i år som jag var förbannad, men det är första gången jag inte har nånstans att rikta ilskan.

Gallo gör en riktigt bra match fram till 72:a och står för oräknerliga brytningar på mitten, de där brytningarna som vi hela säsongen har haft emot oss ni vet. Tengroth tycker jag tog ett steg framåt också, vågade lite mer men prioriterade att hålla undan bakåt mestadels. Gurra kan man inte nog berömma, som någon sa tidigare så räddar han ju säkert tre kassar på egen hand (läs: tå).
De som jag däremot tycker borde träna extra är Nordh, Luggen och Fredrik.
Tillbaka till toppen
nyg86
Wed Jul 02 2008, 15:35

Registrerad medlem #238
Registrerad: Sun Aug 05 2007, 17:49
inlägg: 540
Jag verkar ensam om att tycka Gallo var kass igår, det ni menar med att han var bra, är något med hans meriter och rutin ska vara normalt, när han är bra ska han vara en pådrivare, smeker fram passningar mm mm, nu är han bara loj, gör någon enstaka brytning och då tycker alla att han var bra.
Gallo drar ned tempo, drar ned humöret med sitt negativa kroppsspråk,han jobbar väldigt sällan tillbaka, bara småjoggar tillbaka, och speciellt efter missen igår helt under isen, alltså med den rutinen ska han bara skaka av sig det och ge ännu mer, nu faller han igenom något enormt.

Men det är väl det som är tjusningen med fotboll att man kan ha olika åsikter om saker och ting, samt se sitiuationer olika.

Men Herr Ordförandes uppträde igår på läktaren, var fan en skam!!!! Sorgligt. Det kan jag aldrig tycka annorlunda om eller någon kan få mig att ändra uppfattning om.
Tillbaka till toppen
Joint
Wed Jul 02 2008, 15:51

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
nyg86: Ähh, Gallo var ju bra igår. Däremot har han varit loj och urkass i många andra matcher i år. Men nu fick jag lite vår-07-vibbar av gårdagens Gallo. Jag tyckte han verkade vara lite av en pådrivare igår, hade ett par schysta framspelningar och har nog inte sprungit så mycket som igår på ett år, typ. Dessutom många briljanta brytningar!

I övrigt håller jag med om Gallo, det du beskriver har kännetecknat mannen i de övriga matcherna. Sen vidhåller jag att det inte är någon som helst idé att ha kvar Gallo på planen vid underläge.

Oproffsigt agerande av Herr Ordf igår. Jag har dock inte mage att kritisera Lasse allt för mycket, medtanke på hur mycket han har tillfört klubben.

[ Redigerat Wed Jul 02 2008, 15:53 ]

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Tobbe
Wed Jul 02 2008, 21:11

Registrerad medlem #2
Registrerad: Thu Oct 12 2006, 22:17
inlägg: 1139
Skulle Gallo få en lite piggare kompis på centrala mittfältet (Ante t ex) så skulle det bli än bättre. Vi förtjänade minst en pinne mot Bunkis.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Wed Jul 02 2008, 21:17
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Lasse har många sidor, varav några är baksidor. En av dem är att han ibland talar innan han tänker. Men oavsett detta är han den absolut bästa ordföranden Sirius haft och realistiskt sett kommer att få på mycket lång tid. Dessutom har jag jävligt mycket respekt för en ordförande som åker på fler bortamatcher än alla andra supportrar (undantaget sidotecknad).

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Wed Jul 02 2008, 21:52

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Ord!



Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Hornby
Thu Jul 03 2008, 08:13
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Hade matchen spelats för ett år sedan, så är jag ganska säker på att vi hade vunnit. Då hade vi det flyt och den medvind som behövdes. Då hade Gallo satt friläget och allt hade varit betydligt ljusare idag.

Milan, Gurra, Gallo och Hochen bäst i blåsvart. Tengan, Fernberg och AG godkända. Övriga kan bättre.


Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
URTR
Thu Jul 03 2008, 10:52
Registrerad medlem #95
Registrerad: Wed Nov 22 2006, 15:31
inlägg: 75
Hade Gallo satt friläget så hade sommaren varit räddad och den dystra kören förvandlats till optimistiska supportrar. Det är helt enkelt tufft att vara siriussupporter, man får inget gratis (förutom vårsäsongen -07).

Nostalgi och kalla vintrar på västra sidan
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<       

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System