Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Sommar Silly Season
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Brukarn
Mon May 12 2008, 14:11
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Vi startar en ny tråd med spekulationer om nyförvärv och låter The Noor Sabri Thread rosta i fred.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Joint
Mon May 12 2008, 14:15

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Nä, nu tycker inte jag att vi ska fly från verkligheten. Vi ska inte behöva värva mer än någon enstaka till egentligen. Vi har faktiskt en bra trupp, omän lite svag rent defensivt. Tycker istället man borde få laget att prestera...och inte underprestera. Men, en back? Ja tack. Inte kul med skadorna som kommer nu...och kanske att det krävs ersättning där....för att klara kontraktet.

[ Redigerat Mon May 12 2008, 14:16 ]

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Mon May 12 2008, 14:17
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Okej. Min önskelista:
Stabil målvakt
Stabil, erfaren mittback
En anfallare med Christos löpningar, AG:s bollkontroll och Hochens målsinne.
Lite annat smått och gott.
En tränare som kan motivera spelartruppen och som inte ljuger i media.

[ Redigerat Mon May 12 2008, 14:18 ]
Tillbaka till toppen
Joint
Mon May 12 2008, 14:22

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Bigbadda skrev:
En anfallare med Christos löpningar, AG:s bollkontroll och Hochens målsinne
och med Kullingers inställning, det vore kung. Saknar den där attityden på något sätt, Garre är den enda som ryter till. Tighe, Hjalmar och Olle hade alla tre bra inställningar till Sirius, för att inte glömma Daouda. Jag saknar den där spelartypen som kan få igång laget, tränaren klarar ju uppenbart inte det.



Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Brukarn
Mon May 12 2008, 14:25
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Min önskelista är ganska lik Bigbaddas. Jag tror faktiskt att det är så illa att med den befintliga truppen och ledarstaben åker Sirius rätt ner i ettan. Å andra sidan finns det ganska mycket kvalitet i truppen, och jag tror också att Sirius skulle slåss om de allsvenska platserna med följande komponenter:
• En stark targetspelare i anfallet
• En mittback med rutin och ledaregenskaper
• En stabil och rutinerad målvakt
• En taktiskt driven tränare

Nu skulle jag nöja mig med en mittenplacering, och alltså kanske två av punkterna ovan, men saker måste i alla fall hända i sommar…


...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Mon May 12 2008, 14:29
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Punkt 2 och 4 behövs under sillyn. Jag är nöjd med allt från plats 12 och uppåt i tabellen just nu. Jag tror det finns skitmånga i laget som verkligen vill och kan, men med en tränare som man inte har någon respekt för, som inte verkar ha kontakt med verkligheten, som inte kan motivera spelarna och som man egentligen inte alls vill ha, så märks inte det så mycket.
Tillbaka till toppen
Foley
Mon May 12 2008, 15:21
Registrerad medlem #103
Registrerad: Wed Nov 29 2006, 01:08
inlägg: 376
Budget-önskelistan till sommaren är:
*En sjukt spelsugen Ante
*En frisk St Cyr som kan utmana på riktigt om defensiva mitten
*En äntligen utblommad Palmquist som i så fall skulle dominera s1
*En petter som motsvarar förväntningarna
*En Garcia som har fått stå samtliga matcher och verkligen tar ett rejält kliv.
*Sist men inte minst en heltidsanställd frydman som jobbar stenhårt på att hitta en ny tränare till NÄSTA säsong.

Då har vi kontraktet säkrat och en underbar höstsäsong att se fram emot!
Tillbaka till toppen
Frans et Haiko
Mon May 12 2008, 17:12
Registrerad medlem #175
Registrerad: Fri May 04 2007, 14:34
inlägg: 34
Ett mittfält med den kvalite som sirius besitter förtjänar stabilitet bakåt för att få arbetsro. primära värvningar:
*Mittback
*målvakt
gärna även en stark anfallare
sekundära:
*Tränare (realistiskt)
*Storsponsor(mindre realistiskt)
Tillbaka till toppen
Tobbe
Mon May 12 2008, 18:12

Registrerad medlem #2
Registrerad: Thu Oct 12 2006, 22:17
inlägg: 1139
Jag tycker egentligen inte att vi behöver lägga krut på en målvakt. Nu såg jag förvisso inte matchen mot AFF, så rätta mig gärna. Men har man ett fungerande försvarsspel så kan man egentligen ha vem som helst i målet.

Man får också lite perspektiv på saker, glöm inte att Hjalmar blev ganska utskälld förra året, nu hade man gärna sett honom tillbaka.
Tillbaka till toppen
Joint
Mon May 12 2008, 18:17

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
"Det är svårt att värva spelare när inte ens klubben har pengar.."

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Mon May 12 2008, 19:39

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Det kommer med all säkerhet att hända nånting med laget under sillyn i alla fall. Någon skrev "targetspelare" på sin önskelista. Kan inte annat än att hålla med. Stor och stark anfallare vore väldigt trevligt och nåt vi inte haft på ett tag. En back till behövs hur man än vänder och vrider på det. Jag vill ha hem Bylle också. Sedan tror jag att samtliga spelare kan höja sig än 10-20 % om de ges rätt förutsättningar. Bara det borde gott och väl räcka till nytt kontrakt.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
OG
Mon May 12 2008, 19:47

Registrerad medlem #6
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 10:05
inlägg: 67
Erlingmark skrev ...

Jag vill ha hem Bylle också.


Amen på det! På tok för lite snack om att få hem Bylle. En stabil målvakt med Siriushjärta så att det räcker för åtminstone halva laget.
Tillbaka till toppen
Joint
Mon May 12 2008, 19:48

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Ante drar? Det känns som det troligaste just nu i sommar-sillyn.

Jag har velat ha hem Bylle sedan sommaren -07, men det förslaget har blivit hånat av diverse supportrar här inne. Bylle for president! Byllefonden? Kan inte behövas många tusenlappar.

[ Redigerat Mon May 12 2008, 19:50 ]

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Tobbe
Mon May 12 2008, 21:02

Registrerad medlem #2
Registrerad: Thu Oct 12 2006, 22:17
inlägg: 1139
Valsta vet nog tyvärr att ta betalt. Jag skulle gärna se honom tillbaka, men kanske hellre ha sett att Jon var kvar.
Tillbaka till toppen
olle
Mon May 12 2008, 21:22

Registrerad medlem #35
Registrerad: Fri Oct 20 2006, 10:15
inlägg: 479
Ganska kul på ett sätt... Olle, Hjalmar och Jon stod inte speciellt högt i kurs hos många förra året. Nu skulle de nog tas emot med öppna armar.

Håller med tidigare inlägg om att en target skulle vara väldigt värdefull. Någon som Olle som kan hålla i bollen ett tag så att resten av laget kan fylla på. Vi måste ha två heta anfallare i truppen. Mittfältet borde inte vara något problem och backlinjen måste få lite tid att spela ihop sig. Men backlinjen är lite tunn om det blir skador så gärna en back till.
Tillbaka till toppen
Hornby
Tue May 13 2008, 08:44
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Riskkapitalbolag? Händer det något på den fronten?


Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
Tifo
Tue May 13 2008, 16:33
Registrerad medlem #87
Registrerad: Wed Nov 01 2006, 21:44
inlägg: 1521
Jag hoppas ju på P till sommaren.. Skulle vi sedan snubbla över en kompetent mittback och en bra målis blir man ju inte ledsen..
Tillbaka till toppen
Brukarn
Tue May 13 2008, 16:56
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
P, nja... Känns inte som den vi behöver tyvärr. Jag vill ha antingen en certifierad måltjuv (typ en Hoch, fast i form) eller en target.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Joint
Tue May 13 2008, 19:38

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Jag tror på 0 värvningar.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
RRR
Tue May 13 2008, 20:26

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Målvakter har vi, i alla fall om jag bedömer vad Garre visade mot Ass så nog fan duger han i S1.
Backlinjen: En bastant mittback a la Robertsfors som resar bort allt från straffområdet
Mittfält, seriens starkaste behöver inte förstärkas, bara kureras....
Anfall: Ge Antou chansen ordentligt och se till att Hoch tränar bort lite "felaktig attityd" och kilon
Tränare: Till skillnad mot många andra så tycker jag sällan att det är tränarens fel att lag förlorar, däremot kan de behöva ta in hjälp att motivera, jag var och såg på speedway häromdan i Kumla, Rospiggarna på bortaplan, nedtippade som FAAAN inför säsongen men de tog sig i kragen och slet som djur för att vinna, den attityden vill jag se, saknar faktiskt Daodas (och Tighes) jävlar annamma väldigt mycket. Mani och till viss del Luggen är de enda hittills som visat den attityden.
Petter? Har han bara slappat i Gefle? Var är hans attityd?

Med tanke på vad Ante presterat hittills så är jag inte orolig att han blir köpt nånstans

Gud, gör Sunshine frisk, snabbt, tack

Kan inte Olle göra comeback?

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Hornby
Wed May 14 2008, 09:41
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Min önskelista skiljer sig inte nämnvärt från tidigare alster:

En målvakt med mer rutin från denna nivå.
En "rejäl" mittback.
En stor och stark centertyp. Man kan ju alltid drömma om Guterstam...

Blir bara Ante och Sunshine kurerade så har vi en knivskarp konkurrenssituation på mittfältet.


Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
Bollkalliga
Wed May 14 2008, 10:27
Registrerad medlem #111
Registrerad: Thu Dec 14 2006, 12:51
inlägg: 74
AIK har ju ett matchuppehåll till början av juli. Att låna ut spelare som inte har spelat så mycket borde ju vara idealt för att få vissa spelare i matchform, eftersom superettan fortsätter som vanligt under EM. Spelare som Walid Atta och Daniel Arnefjord skulle jag välkomna med öppna armar.

Tillbaka till toppen
Erlingmark
Wed May 14 2008, 12:34

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Walid Atta, ja tack. Arnefjord, nej tack, den mittbackstypen har vi redan...

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Golli
Wed May 14 2008, 13:01
Registrerad medlem #271
Registrerad: Wed Dec 26 2007, 11:48
inlägg: 594
Att få in en rutinerad målvakt till sommaren skulle betyda väldigt mycket.

I övrigt är jag övertygad om att vi har guldägg i truppen som bara väntar på ett genombrott a la Rajalakso. Tänker då på Fernberg, Sunshine, Kim, och inte minst Palmqvist. Nu är det kanske sjukdomar och skador som hindrar det, men de behöver få speltid framöver. Sirius måste någon gång lära sig att ge talanger chansen, innan de ledsnar, försvinner och blommar ut någon annanstans.

I övrigt har vi en bra trupp, det handlar mer om taktik. När det gäller backlinjen behöver man spela mer defensivt, mer tight och täcka upp för varandra, tillsammans med mittfält.

Tillbaka till toppen
Bigbadda
Wed May 14 2008, 14:17
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Kanske också ställa backlinjen lite längre ner...
Tillbaka till toppen
CarlApan
Wed May 14 2008, 20:18

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Jag tycker vi ska satsa på ett par spelare som kan spela fotboll, känns som det kan behövas just nu.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Bollkalliga
Wed May 14 2008, 20:42
Registrerad medlem #111
Registrerad: Thu Dec 14 2006, 12:51
inlägg: 74
Nån som har lite stålars över? http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/allsvenskan/article2473570.ab

Tillbaka till toppen
Hornby
Thu May 15 2008, 07:08
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Det vore något det.
Nirre var mycket bra när han var här 98-99 och lär ju knappast ha blivit sämre.

Jag upprepar frågan om riskkapitalbolag...


Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
Erlingmark
Thu May 15 2008, 08:06

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Jodu, det vore ju inte kattpiss direkt.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
nyg86
Fri May 16 2008, 10:56

Registrerad medlem #238
Registrerad: Sun Aug 05 2007, 17:49
inlägg: 540
RRR skrev ...

Målvakter har vi, i alla fall om jag bedömer vad Garre visade mot Ass så nog fan duger han i S1.
Backlinjen: En bastant mittback a la Robertsfors som resar bort allt från straffområdet
Mittfält, seriens starkaste behöver inte förstärkas, bara kureras....
Anfall: Ge Antou chansen ordentligt och se till att Hoch tränar bort lite "felaktig attityd" och kilon
Tränare: Till skillnad mot många andra så tycker jag sällan att det är tränarens fel att lag förlorar, däremot kan de behöva ta in hjälp att motivera, jag var och såg på speedway häromdan i Kumla, Rospiggarna på bortaplan, nedtippade som FAAAN inför säsongen men de tog sig i kragen och slet som djur för att vinna, den attityden vill jag se, saknar faktiskt Daodas (och Tighes) jävlar annamma väldigt mycket. Mani och till viss del Luggen är de enda hittills som visat den attityden.
Petter? Har han bara slappat i Gefle? Var är hans attityd?

Med tanke på vad Ante presterat hittills så är jag inte orolig att han blir köpt nånstans

Gud, gör Sunshine frisk, snabbt, tack

Kan inte Olle göra comeback?


Jag håller med, Garcia håller nog, jag gillar hans attityd att bli tokig när målen trillar in, även en sund självinsikt, men framför allt attityd och då kan han även bli bättre pga den, då han säkert är en dålig förlorare.
Thiges krigarhjärta saknas som fan, men det för amerikaner med bröstmjölken och frukostflingorna. Därav "Piggarnas" framfart, den jäveln som inte ger järnet får med pappa Hancok att göra.

Hoch har jag haft svårt för, har en arrogant utstrålning och lever på gamla meriter, visst en striker, men dagens fotboll behöver man springa också, tycker han ser loj ut också på de träningar jag sett, även Gallo är loj på träningarna och har inget jävlar anamma i sig, känner sig självskriven i laget och är det konstigt nog.

Ante tror jag är förlorad, han i en bättre omgivning blir han ännu bättre, dessutom kan IKS tjäna lite pengar, för nästa år lirar han inte i IKS.
Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System