Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Sirius-AIK
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Stephannium
Wed May 06 2009, 17:16
Registrerad medlem #318
Registrerad: Sat Jun 14 2008, 17:32
inlägg: 242
Nu är det drygt en vecka kvar till cupmatchen mellan Sirius-AIK, tror nog att vi har en ganska bra chans ändå.....Möjligen kan Sirius orsaka vissa problem för AIK, snabb spelomställning, en slumpboll in i straffområdet eller ett misstag av en AIK-spelare kan göra att vi få till lite problem för AIK.

Däremot hoppas jag på en bra match och att Black Army inte ställer till det på Studan.

SL

http:/siriushistoriska.blogspot.com
http:/okandahandelser.blogspot.com
Tillbaka till toppen
RRR
Wed May 06 2009, 17:30

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Cup-match lockar väl bara Uppsalabor?

[ Redigerat Wed May 06 2009, 17:32 ]

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Wed May 06 2009, 18:14
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Ajk lockar nog Ajkare. Ajk verkar vara på väg neråt nu efter ett par insatser på slutet nu som inte varit direkt bra. Så jag tror vi har en chans på 10-20%, beroende på vilket lag Ajk ställer på planen. Man är, precis som Sirius, inne i ett tätt matchande i maj.
Tillbaka till toppen
Tamb
Wed May 06 2009, 18:55
Registrerad medlem #110
Registrerad: Mon Dec 11 2006, 08:49
inlägg: 208
Tänkte förena nytta med nöje och gå dit som kontaktperson till en grabb som jag jobbar med. Tror ni man kommer behöva köpa förköpsbiljetter eller är det bara att glida in som vanligt.
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Wed May 06 2009, 18:58
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Så svårt att veta den här säsongen. Det är ju mer praktiskt att köpa förköp, då är det bara å glida in med pappret och få det reggat så är det klart. Känns som det kan komma allt från 2000 till 6000 pers.
Tillbaka till toppen
Joint
Wed May 06 2009, 19:06

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Klart känns i alla fall att det lär bli 1000 Ajkare.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Sakul
Wed May 06 2009, 19:06
Registrerad medlem #322
Registrerad: Fri Jul 04 2008, 22:04
inlägg: 1017
Var en Ajkare som trodde att de säkert kunde komma 3-4 tusen pers från Stockholm. Hur mycket sanning som ligger i det vet jag inte.

[ Redigerat Wed May 06 2009, 19:06 ]
Tillbaka till toppen
CarlApan
Wed May 06 2009, 19:58

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Ja vad jag har hört från sthlm är att det iaf borde komma en del 08:or.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Joint
Wed May 06 2009, 20:33

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Och Uppsalagnagare, det vimlar det om.... #1 i stan.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Pinnen
Wed May 06 2009, 21:46
Registrerad medlem #58
Registrerad: Wed Oct 25 2006, 16:41
inlägg: 245
Sist vi mötte dem så va det väl drygt 4 tusen har jag för mig. Intresset borde (nu fick jag naiv flaggan) vara större nu tycker jag.

Men det är som sagt väldigt beroende på Uppsalagnagarna.
Avdelas hela västra läktaren till aik eller hur ska uppdelningen av fans lösas?
Tillbaka till toppen
Tobbe
Wed May 06 2009, 21:56

Registrerad medlem #2
Registrerad: Thu Oct 12 2006, 22:17
inlägg: 1139
Får hoppas att klubben är väl förberedda på en viss anstormning av gnagare. Skulle vara trist om 3/4 av huvudläktaren var full av gulsvarta supportrar. Ge dem västra läktaren.
Tillbaka till toppen
gaffa
Thu May 07 2009, 07:03

Registrerad medlem #9
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:01
inlägg: 1732
vi har utökat sektion N (bortaklackens avdelning) till att omfatta halva västra läktaren. om försäljningen pekar på att det inte räcker till utökar vi sektionen ytterligare. huvudläktaren ska vara blå-svart!
Tillbaka till toppen
CarlApan
Thu May 07 2009, 07:07

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Synd att uppsalaborna blir hänvisade till den dyra gräddläktaren kan man tycka, men å andra sidan finns det ju inte direkt någon annan lösning.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
gaffa
Thu May 07 2009, 07:28

Registrerad medlem #9
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:01
inlägg: 1732
om den bedömning som aik_s säkerhetsansvarige gjorde är korrekt kommer den södra halvan av västra läktaren vara avsedd för vanliga besökare. det kan också bli aktuellt med en extraläktare på norra kortsidan.
Tillbaka till toppen
gaffa
Thu May 07 2009, 11:47

Registrerad medlem #9
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:01
inlägg: 1732
nu börjar vi peppa för matchen: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=8074&ptid=1198&nav=102
Tillbaka till toppen
Joint
Thu May 07 2009, 13:47

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Bra med hype, dock lite pajas att grundaren till kampanjen "Blått & Svart på Studenternas" är Ajkare.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
dissteffe
Thu May 07 2009, 13:49
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Vem syftar du på?

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Joint
Thu May 07 2009, 14:13

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Grundaren till kampanjen. Han är Ajkråtta.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
CarlApan
Thu May 07 2009, 14:46

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Vemdå? Kulan?

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Joint
Thu May 07 2009, 14:47

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Jupps.

Krossa Ajk!

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
gaffa
Thu May 07 2009, 15:23

Registrerad medlem #9
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:01
inlägg: 1732
gustav är inte "grundare" till kampanjen, men har gjort texterna i egenskap av (ideell) medarbetare på siriusfotboll.se och praktikant på snowfall, som gjort reklamfilmen.
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Thu May 07 2009, 17:06

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Joint skrev ...

Bra med hype, dock lite pajas att grundaren till kampanjen "Blått & Svart på Studenternas" är Ajkare.


Men är du helt rubbad eller bara okunnig om vad Gustav gör för klubben på ideell basis?
Fan, såna där kommentarer gör mig faktiskt arg på riktigt. Folk som engagerar sig ideellt för att det ska komma folk på Sirius matcher och som vid varje U21-match står och gör seriösa matchrapporter ska inte behöva få läsa sån där skit. Skärpning!

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Joint
Thu May 07 2009, 18:06

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Erlingmark skrev ...
Men är du helt rubbad eller bara okunnig om vad Gustav gör för klubben på ideell basis?
Fan, såna där kommentarer gör mig faktiskt arg på riktigt. Folk som engagerar sig ideellt för att det ska komma folk på Sirius matcher och som vid varje U21-match står och gör seriösa matchrapporter ska inte behöva få läsa sån där skit. Skärpning!

Öhh.. Jag reagerade på att han var grundare till eventet på ansiktsboken och sedan på hans öppna profil där han var medlem i diverse Ajk-grupper osv. Lite märkligt. Men jag dissar absolut inte hans ideella insats som han gör för klubben, det har jag inte sagt heller. Jättebra! Och nej, jag är inte helt rubbad...

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
CarlApan
Thu May 07 2009, 18:36

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Lugna ner dej för fan Erlingmark. Vem som helst fattar väll att det ser lite lustigt ut att någon som har grundat ett event som heter "blått och svart på studenternas" hejar på motståndarlaget.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Thu May 07 2009, 19:55

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Javafan, är det för Satans skull är det klart att jag kan lugna ner mig. Vad folk gör på Facebook har jag ingen aning om. Jag fick av någon konstig anledning för mig att kommentaren "pajas att grundaren till kampanjen "Blått & Svart på Studenternas" är Ajkare" handlade om Sirius kampanj.

(För övrigt har jag lite svårt att förstå varför man inte ska få hålla på andra lag vid sidan om Sirius också. Personligen håller jag på Kalmar FF också, men jag är å andra sidan en erkänd pajas.)

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
RRR
Thu May 07 2009, 19:58

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
>Joint det är väl ingen större hemlighet att flera av oss som varit med länge höll på andra lag innan vi insåg att Sirius var "vårt" lag och Västra Sidan embryot började växa. Jag höll tex på Hammarby och gick på många av deras matcher och skrek som fan, John var hängiven AIKare och jag misstänker att det fanns nån Djurgårdare också, Brukarn har jag för mig höll på Leksand i ishockey innan han kom till sans och började gå på bandy. Ni som gått med nu under senare tid har haft det så mycket lättare med ett lag som spelar i Superettan ett bandylag i Elitserien och en färdig klack att ansluta sig till, det fanns ingen supporterverksamhet i Sirius när vi började. Nu är det tex flera år sedan jag gick på Hammarby fotboll och efter att deras supportrar skämt ut sig en gång för mycket skall det mycket till för att brorsan och polarna skall kunna lura med mig igen.
Nånstans ifrån fick vi ändå inspirationen
Alla är välkomna att hålla på Sirius efter bot och bättring

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Joint
Thu May 07 2009, 21:05

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Kampanjen marknadsförs på Facebook om du inte visste det... För övrigt har vi ju en IK Sirius-sida på Facebook som man kanske kan ha detta avsett för? RRR: Gaffa förtjänar adminrättigheter till den. Att marknadsföra sig genom ansiktsboken är ju rätt hett numera.

Jag kan bara tala för mig själv nu, men jag har aldrig hejat på någon annan svensk klubb helhjärtat än vad jag gör för Sirius. Visst kan jag hysa sympatier med vissa andra lag, alltså tycka de är vackra, typ Sleipner, IFK Malmö, osv osv, men Sirius är för mig kärlek. Skulle faktiskt aldrig falla mig in att jag skulle äska någon annan svensk fotbolls- eller bandyklubb på samma sätt. Däremot sympatiserar jag med några utländska lag men det är ju långt ifrån detta supporterskap. Jag har alltid hejat på Sirius och de lokala lagen i staden, men har faktiskt haft en förkärlek till Läxand i håkki när jag var yngre.

En seriös fråga: har klubben tänkt trycka upp lite stilrena "vardagskläder"? Hade varit fräscht med långärmade tröjor, t-shirts, pikétröjor, zip-tröjor och andra snygga vardagliga Siriusplagg. Ovanstående ligger högt upp på min önskelista, om Sirius eller Västra fixar fram ett snyggt sortiment av ovannämnda plagg så köper jag direkt.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
John
Thu May 07 2009, 21:06

Registrerad medlem #21
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 14:57
inlägg: 1726
Får orda RRR på det där.

Det är faktiskt så att Joint är den enda i dagens västra som växt upp med och i klacken från barnsben. Vår förstfödde på något sätt.
--------------------------------------------------------------
Men nu blev det lite väl Off.T förlåt för det.
Jag är helt övertygad om att vi vinner matchen med 3-0 och går ett steg närmare min dröm att få möta ett Djepnir Matalursk lag i framtiden.

[ Redigerat Thu May 07 2009, 21:24 ]

-----------------------------------------------------------

Gamlingar sitter och minns hur det va.
Visst e det bätter men int' e de bra
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Thu May 07 2009, 23:15
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Erlingmark skrev ...

Men är du helt rubbad eller bara okunnig om vad Gustav gör för klubben på ideell basis?
Fan, såna där kommentarer gör mig faktiskt arg på riktigt. Folk som engagerar sig ideellt för att det ska komma folk på Sirius matcher och som vid varje U21-match står och gör seriösa matchrapporter ska inte behöva få läsa sån där skit. Skärpning!

Ja, skärpning Erlingmark. "Men är du helt rubbad" är en kommentar som gör mej arg på riktigt. Det är kanske nånting för ni övriga också att fundera på, ni som gillar att anmärka på både det ena och det andra om vad som skrivs här och vad som sägs på läktaren. Detta kanske skulle bemötas också, eller är Erlingmark immun?
Tillbaka till toppen
St.ShitSausage
Fri May 08 2009, 07:15

Registrerad medlem #73
Registrerad: Sat Oct 28 2006, 21:12
inlägg: 1393
Äh, va fan. Det är väl upp till var och en om de har ett svenskt "andralag" eller inte. Själv har jag även varit stor Degerfors-supporter genom åren eftersom vi har landställe ett par mil därifrån och det har sällan lett till några inre konflikter innan 2007. Måste dock erkänna att det var rätt skönt att de åkte ur Superettan så att man åtminstone kan uppskatta när de vinner igen. Skit samma om nån som gör en annons för Sirius håller på något annat lag (också).

I övrigt uppskattar jag att folk har olika åsikter som kan skapa lite hetsiga och engagerade diskussioner här. Alla som regelbundet här har ju trots allt samma drömmar och mål om att Sirius ska bli ett ännu bättre lag och klubb. Ofta är det Joint vs Erlingmark, ibland alla mot Erlingmark eller alla med Erlingmark eller så är det någon annans inlägg som synas i sömmarna och sågas eller hyllas. Det är som det ska och det bara kul att vi är engagerade. Men jag tycker också att det är viktigt att vi undviker personliga påhopp och förolämpningar mot varandra här på forumet. Känns rätt onödigt.

AIK-matchen? Jag hoppas framför allt på att det kommer mycket folk och att alla våra gäster har någorlunda fredliga intentioner så att vi får uppleva en publikfest som kan ge lite klirr i kassan. Kan behövas efter säsongsstartens vikande publiktrend. Fotbollsmässigt hoppas jag naturligtvis att vi kan skrälla. Större mirakel har hänt i den här cupen. Fast såvida inte AIK ställer ett riktigt skralt lag på banan eller en A-elva som underskattar oss mer än lovligt så lär det bli en ganska tuff uppgift. Hoppas att jag kan gå på matchen. Finns lite risk för barnvaktsproblem på onsdag och vis av erfarenheten från Pekingmatchen för två år sen tänker jag inte släpa ungarna till Studan när det riskerar att bli knökfullt.
Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System