Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Boden-sirius
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Brukarn
Sat Apr 16 2011, 19:45
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Mindre än 18 timmar till säsongspremiären, och ännu ingen matchtråd. Skandal! Här i norrbotten har det skrivits 11 helsidor i lokalblaskan om norrettan de tre senaste dagarna, och boden går stenhårt in för att lansera sig som seriens underdogs inför premiären. Blir spännande att se om gamla västra-favoriten runar från esk får stå i bodenmålet imorgon.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Fantomas
Sat Apr 16 2011, 20:20

Registrerad medlem #323
Registrerad: Wed Jul 16 2008, 18:25
inlägg: 914
Är fullt nöjd med en oförtjänt 0-1 seger, vilket också är mitt tips.

Att vakna i mörkret och se Fantomas - en fasa för onda lag
Tillbaka till toppen
dissteffe
Sat Apr 16 2011, 20:33
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Ja, sjukt dåligt drag kring matchen. Tippar att Sirius förlorar med 1-0. Inte omöjligt att vi drar på oss nån skada i kylan däruppe också. Ska bli väldigt intressant att se matchen hur som helst, inte ofta man ser Sirius på TV.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Lemon
Sat Apr 16 2011, 20:37

Registrerad medlem #312
Registrerad: Wed Apr 16 2008, 13:42
inlägg: 813
Jag är löjligt laddad inför premiären. 0-3. Emir gör minst ett. Hoppas att det är kvalitet på sändningen.

Vad dåligt allt är!
Tillbaka till toppen
Sakul
Sat Apr 16 2011, 20:50
Registrerad medlem #322
Registrerad: Fri Jul 04 2008, 22:04
inlägg: 1017
Så jävla kul med fotboll igen! Ganska angenäma problem när man tar ut startelvan just nu. Kan sakna en riktig defensiv mittfältare, men det är väl egentligen inget jätteproblem det heller. OZ gjorde det fint mot Väsby, och så finns ju Blomman som väl känns som den som lär hamna där till slut. Mitt innermittfält kanske är lite offensivt nu, men vafan. Kim såg riktigt intressant ut i U21-matchen mot Gefle när han kom ner djupt och fördelade bollar. Blomman tycker jag definitivt ska spela back iaf. Sen är jag fruktansvärt sugen på att kasta in Moses från start, jag gillar verkligen honom. Han kom igång i slutet av förra säsongen och har verkat bra nu på försäsongen också. Men jag vill nog trots allt ändå se Petter och El Sirius till att börja med. Moses kan ju få komma in med 30 kvar och leka lite med den ytterback som El Sirius sprungit sönder totalt första 60. I fighten Emir vs Ante går jag enbart på Väsby-matchen, då Emir kändes bra mycket hetare. Dessutom har han ju nätat en del. Bylle och ytterbackarna är väl de som känns klarast, sedan är det lite hugget som stucket mellan Fernis och OZ.

Bylle
Linus - Blomman - Fernis - Haisem
Kim
Petter - Clage - Sosseh - El Sirius
Emir


Dags att krossa Boden!
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Sat Apr 16 2011, 21:13

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Lokalblaskorna i Norrbotten håller grymt hög klass på sin bevakning. I UNT blir det 15 sidor om SM i Spökboll i morgon istället.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Kalle
Sun Apr 17 2011, 08:16

Registrerad medlem #80
Registrerad: Tue Oct 31 2006, 10:28
inlägg: 118
Torsk med 2-0.

Vukovic gör mål+assist.
Moses blir varnad för att han faller när Bodens vänsterback fäller honom.

PS. För övrigt anser jag att Sirius bör vinna sin nästa match! DS.
Tillbaka till toppen
RRR
Sun Apr 17 2011, 08:28

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
va är det fotbollspremiär idag?


Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
johann
Sun Apr 17 2011, 08:59
Registrerad medlem #317
Registrerad: Sat May 31 2008, 11:47
inlägg: 2947
haha

"Det är vinter, det är kallt, det är Uppsala, det är kul med bandy" Magnus Berglund, 2009.
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Sun Apr 17 2011, 10:30

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Bra artiklar i UNT efter spökbollsbilagan. Jag gissar lite mer om matchen här: http://www.unt.se/blogg/blogg.aspx?blogg=1093110 Orkar inte skriva samma sak igen.

Tror på kryss. 1-1. Jag tror Ante nickar in Sirius mål. Drew Helm gör Bodens. Och så tippar jag att Frej torskar mot Vasa och att det blir minst 8 mål i den matchen.

Noterar också att Valdta torskade mot Forward och Dalkurd förlorade hemma mot KBK.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Hornby
Sun Apr 17 2011, 10:32
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Visst vore det underbart att få starta seriespelet med en seger, men så här på förhand kan jag nog tänka mig att acceptera ett kryss.

Tror att startelvan blir som följer:

Bylle - Linus, OZ, Fernberg, Haisem - Blomman, Clage, Alagie - Petter, Ante, Sirelius

Kom igen nu Sirius!!!


Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
Fantomas
Sun Apr 17 2011, 15:03

Registrerad medlem #323
Registrerad: Wed Jul 16 2008, 18:25
inlägg: 914
Sådärja! 0-3!!!

Att vakna i mörkret och se Fantomas - en fasa för onda lag
Tillbaka till toppen
Sutra
Sun Apr 17 2011, 15:31

Registrerad medlem #20
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:37
inlägg: 1638
Så djäkla skönt att inleda en säsong med tre mål, inget i baken, tre poäng, inget snack.

Nu återstår en förfärlig massa omgångar och det kommer sämre dagar, men fint att slippa sitta här tjurig och frustrerad redan i april.

Snajdig start, Ante!

Heja Sirius!
Tillbaka till toppen
Sakul
Sun Apr 17 2011, 16:17
Registrerad medlem #322
Registrerad: Fri Jul 04 2008, 22:04
inlägg: 1017
Fruktansvärt härligt!
Tillbaka till toppen
dissteffe
Sun Apr 17 2011, 17:45
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Kameramannen på Norrstream var ju "inte helt 100" men det tog de ju igen med råge när Tony och kompani refererade som de fotbollsgudar de faktiskt är! Pga de mystiska bildvinklarna kan jag inte avgöra om Sirius är bra eller inte men det såg väl stabilt ut. Skön början på serien.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
johann
Sun Apr 17 2011, 17:47
Registrerad medlem #317
Registrerad: Sat May 31 2008, 11:47
inlägg: 2947
SÅJA!: KUL MED FOTBOLL!

"Det är vinter, det är kallt, det är Uppsala, det är kul med bandy" Magnus Berglund, 2009.
Tillbaka till toppen
POGA STHLM
Sun Apr 17 2011, 21:01

Registrerad medlem #359
Registrerad: Mon Feb 16 2009, 14:39
inlägg: 86
dissteffe skrev ...

Kameramannen på Norrstream var ju "inte helt 100" men det tog de ju igen med råge när Tony och kompani refererade som de fotbollsgudar de faktiskt är! Pga de mystiska bildvinklarna kan jag inte avgöra om Sirius är bra eller inte men det såg väl stabilt ut. Skön början på serien.


Norrstream får nog shapea upp den där webbkameran, den sladdade lite väl mkt. Tyckte ändå d kändes hur stabilt som helst!

Blått öga, svarta tankar.

Tillbaka till toppen
Erlingmark
Sun Apr 17 2011, 21:06

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Sjukt nöjd! 3-0-seger trots knaick början. Starkt! Och då och då fick man verkligen se vilken potential som finns i det här laget. Anfallet före Antes stolpskott i första halvlek är så sjukt bra, tex!

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Tifo
Mon Apr 18 2011, 11:23
Registrerad medlem #87
Registrerad: Wed Nov 01 2006, 21:44
inlägg: 1521
Sweet! Man blev ju inte mindre pepp på den här säsongen nu..
Tillbaka till toppen
Brukarn
Mon Apr 18 2011, 22:31
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
En sak som gladde mig igår var att se det euforisks måljublet, även efter 3-0-målet när matchen ändå var så gott som avgjord redan. Tyder på kanonstämning och rätt inställning i truppen!

En sak som inte gladde mig var Boden Arena som ser nog så flott ut på ytan, men skrapar man lite på den så... Matchtavlan är monterad bakom en stolpe så den inte syns, högtalaranläggningen sämre än på Löten, inget vatten på toaletterna och inget internet i bredbandsuttagen. Värsta fuskbygget.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Apr 18 2011, 23:13

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Första 20-25 var det uppenbara premiärnerver i Blåsvart. Såg otroligt torftigt ut. Men sedan såg det bra ut. Norrstreams kameraman var som sagt inte den bästa, men Sirius anföll med finess till skillnad från sidleds-Boden, det kunde jag tyda. Sossehs inhopp var otroligt vasst. Skönt också att det fick släppa för Ante efter tidigare stolpe-ut.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Håwe
Tue Apr 19 2011, 18:14

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
Märkbart lite kommentarer efter seriedebuten men det känns som alla västringar går och håller andan, funderar på hur bra vi egentligen är i år och väntar med att jubla rejält ett antal matcher in på säsongen. Som Joint sa så blev det bättre och bättre i debuten. Mest impar positionsspelet på mig där det känns som om ett grundspel satt sig vilket gör spelarna trygga i var de ska vara på plan. Sen att det fortfarande är för många bolltapp och felpass kan jag köpa så här tidigt på säsongen. Och by the way, Jesper Blomqvist tränar med GUSK.

Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
RRR
Tue Apr 19 2011, 21:13

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Känns som man inte fattar att fotbollen har börjat när man spelar bortamatch för långt bort så att man inte kan resa dit och första hemmamatchen är på påsken när man är bortrest

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
St.ShitSausage
Wed Apr 20 2011, 07:13

Registrerad medlem #73
Registrerad: Sat Oct 28 2006, 21:12
inlägg: 1393
Svårt att kommentera en match man inte har sett. Men tre poäng är förstås alltid fina fisken.
Tillbaka till toppen
dissteffe
Wed Apr 20 2011, 08:10
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Håwe skrev ...

Märkbart lite kommentarer efter seriedebuten men det känns som alla västringar går och håller andan, funderar på hur bra vi egentligen är i år och väntar med att jubla rejält ett antal matcher in på säsongen.

Ja, man kan ju inte dra några slutsater efter en match. Ska man ändå göra det så är vi 25% sämre än förra året efterson vi vann med 4-0 i Boden då...

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
St.ShitSausage
Wed Apr 20 2011, 09:34

Registrerad medlem #73
Registrerad: Sat Oct 28 2006, 21:12
inlägg: 1393
Håwe skrev ...

Märkbart lite kommentarer efter seriedebuten men det känns som alla västringar går och håller andan, funderar på hur bra vi egentligen är i år och väntar med att jubla rejält ett antal matcher in på säsongen.


Nu ska jag inte låta Milles fiasko låta sprida någon skugga över dagens Sirius. Men jag minns med obehag säsongen 2008 där förhandstipsen placerade oss halvvägs till Allsvenskan och som planenligt inleddes med en femetta på Stora Valla. Sen var det roliga över för det året.

Jag har känt mig optimistisk inför årets säsong. Och jag är inte mindre optimistisk efter premiären. Men vid det här laget har jag lärt mig att inte ta mig själv på allvar. Jag är sämre än värdelös på att tolka blåsvart utveckling så i år lär jag hålla andan i 26 omgångar om det fortfarande finns nåt att spela om då. Men det lär inte hindra mig från att posta en hel del spekulativ dynga här under vägen. Men jag vill se laget i aktion innan jag dyngar ur mig min första okvalificerade analys.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Wed Apr 20 2011, 18:58
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Det är en klok nypa salt som serveras av StShit, men det finns ändå goda skäl att vara lite lagom optimistisk. Trots premiärsuccén 2008 fanns det ändå gigantiska blinkande varningslampor, t.ex att Sirius förlorade genrepet mot ett lag från en division under med 0-6.

Med alla brasklappar som hör till med att dra slutsatser ifrån en enda match så var det i alla fall väldigt mycket som lovade gott i Boden. Framförallt i anfallsspelet. Nu var vi iofs behjälpta av ett hyfsat tidigt mål och att vi fick matchen precis dit vi ville, men jag tror att Sirius inte kommer att vara lika "lätta" att försvara sig mot som vi var i fjol, det fanns en helt annan fart och mycket mer alternativ i anfallsspelet. Och som bonus såg Sosseh smått fantastisk ut under sitt inhopp, och dessutom finns reservkapital i Moses och Smajic.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Thu Apr 21 2011, 04:39

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Håller med Bruk. Det var så mycket som var dysfunktionellt i Sirius 2008. Så mycket runt omkring som inte funkade. Det där är bättre nu. Bara en sådan enkel sak som att vi har en tränar som inte alla föraktar.

Det jag gillar mest med premiärmatchen var dessutom att vi helt plötsligt gör "enkla" mål, som exempelvis tvåan. Ante är en spelare som kommer göra en del skitmål och som ger oss spelalternativet "lassa in skiten i boxen". De senaste åren har vi ju behövt kämpa som fan med ett 70 % bollinnehav för att öht skapa en chans.

Sedan tänker inte jag heller dra för stora växlar på en match, men jag kan konstatera att laget ser bättre ut än vad det gjorde i fjol. Och det känns som en bra början. I år behöver vi inte heller hamna i uppförsbacke direkt. Bra.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
 

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System