Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Silly season 2011-2012
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Erlingmark
Wed Sep 28 2011, 09:12

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
http://www.unt.se/sport/trion-som-lyfter-uppsalasporten-1472644.aspx

Åh, traditionen fortsätter! Nu har Sirius skaffat sig en ny rådgivare. Förra sommaren hade man ju som bekant lite otur, bättre lycka den här gången, vetja...

"- Äntligen. Jag lämnade Uppsalafotbollen 1994 och har haft som en mission att komma tillbaka men det har aldrig varit rätt läge eller tillfälle, säger Ola Andersson som i det här sammanhanget går in som rådgivare åt Sirius damer och herrar."

(Han måste för övrigt ha förträngt sin tid i som tränare i IK Fyris där i början av förra decenniet.)


Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Hornby
Wed Sep 28 2011, 09:53
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Även hösten 2001 i den blåsvarta tröjan verkar han ha glömt/förträngt.

Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
Joint
Wed Sep 28 2011, 10:43

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Rit-Ola har redan agerat rådgivare åt Danmark/Sirius dam i år. Hur som helst, tycker jag att han verkar rätt reko till skillnad från Supar-Bo.

[ Redigerat Wed Sep 28 2011, 10:44 ]

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
johann
Wed Sep 28 2011, 10:45
Registrerad medlem #317
Registrerad: Sat May 31 2008, 11:47
inlägg: 2947
Ja tycker inte man ska såga allting på förhand hela tiden. En sak om allt hade varit fantastiskt nu, men så är ju faktiskt inte fallet hur man än vänder och vrider på det.

"Det är vinter, det är kallt, det är Uppsala, det är kul med bandy" Magnus Berglund, 2009.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Wed Sep 28 2011, 11:19
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Jag tycker också Rit-Ola känns väldigt reko. Men om det som ryktet säger stämmer att det är han som legat bakom rekryteringarna av både Mille och JTA så är det inte den sortens råd Sirius behöver.

Sen håller jag med Hundstjärnan om att en sån här nyhet borde komma från Sirius själva och inte mellan raderna på en presskonferens som handlar om något annat.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Wed Sep 28 2011, 12:03

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Jag vet inte vad jag tror om Rit-Ola, det är ju svårt att veta om man inget får veta liksom. Det kanske inte ens är någonting. Men jag önskar att Sirius tog tag i initiativet lite. Berättade vad de vill med nästa år.

Och så önskar jag en sak till - om det nu är så att man bestämmer sig för att byta tränare och organisation kring laget till nästa säsong, gör det ordentligt. Ta in folk som inte figurerat i exakt samma kretsar i stockholmsfotbollen de senaste decenniet. Och ge dem mandat och utrymme att förändra.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Joint
Wed Sep 28 2011, 13:31

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Jag tycker det känns lite spännande med en rådgivare som är från byn, men med hämtad kompetens utifrån. Klubben har inte direkt överflöd med erfarenheter.

Btw så var ju JTA som tränare ingen hit, men jag har respekt för honom som sportchef. Hellre JTA som sportchef än nuvarande ME. Rit-Olas tid som sportchef i AIK var väl ganska stormig, men han kanske har något att lära ut på den fronten till oerfarne ME, som jag för övrigt inte har allt för stor tillit för heller.

Men ja, man vet ju inte så mycket om det här samarbetet. Tell us more about it, gaffa.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
gaffa
Wed Sep 28 2011, 14:58

Registrerad medlem #9
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:01
inlägg: 1732
Sakta i backarna. Sirius har inte haft så mycket med detta att göra, utan det är NIU, det nya idrottsgymnasiet, som knutit till sig de här namnen som elitutvecklare inom sina respektive idrotter. Alltså är det via gymnasiet OA i första hand kommer att verka, som jag förstått det.
Tillbaka till toppen
Sakul
Wed Sep 28 2011, 17:10
Registrerad medlem #322
Registrerad: Fri Jul 04 2008, 22:04
inlägg: 1017
Fruktansvärt luddigt i UNT...
Tillbaka till toppen
Tifo
Thu Sep 29 2011, 19:47
Registrerad medlem #87
Registrerad: Wed Nov 01 2006, 21:44
inlägg: 1521
Damlaget coachar han en dag i veckan som jag förstår det. Kan ju vara så att blaskan har missförstått det hela.
Tillbaka till toppen
Hornby
Mon Oct 24 2011, 12:32
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Utan att ta i för mycket så tycker jag att vi har seriens bästa målvakt, seriens bästa försvar och ett par av seriens absolut bästa forwards. Vad vi däremot saknar är centrala mittfältare som kan göra 5-8 mål per säsong. Kim, Clage, Carlos och Petter i all ära (de har varit bra), men de har sammanlagt mäktat med 3 mål, vilket inte är godkänt.

Då både VSK och Huskvarna åkte ur kanske St.Cyr kan lockas tillbaka?


Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
Hornby
Wed Oct 26 2011, 07:30
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Hur är det med Moses kontrakt? Han skrev på ett "flerårskontrakt" inför 2010. Någon som har koll på när det går ut?



Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
johann
Wed Oct 26 2011, 07:49
Registrerad medlem #317
Registrerad: Sat May 31 2008, 11:47
inlägg: 2947
Om han ska stanna vill jag att man satsar på honom som en nyckelspelare, hoppas att han dominerar så pass att vi kan sälja honom för mer än kaffepengar.

"Det är vinter, det är kallt, det är Uppsala, det är kul med bandy" Magnus Berglund, 2009.
Tillbaka till toppen
70
Wed Oct 26 2011, 09:40

Registrerad medlem #29
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 23:03
inlägg: 1756
Moses kan bli riktigt stor nästa år!

Tillbaka till toppen
johann
Wed Oct 26 2011, 20:29
Registrerad medlem #317
Registrerad: Sat May 31 2008, 11:47
inlägg: 2947
http://fotboll.expressen.se/nyheter/1.2603788/bajens-utrensning-fem-spelare-lamnar?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

hoppas vår mjukisbyxbärande sportchef tittar dit! bajen rejects trivs hos sirius!

"Det är vinter, det är kallt, det är Uppsala, det är kul med bandy" Magnus Berglund, 2009.
Tillbaka till toppen
Hornby
Sat Oct 29 2011, 12:56
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
http://www.dalademokraten.se/Sport/Fotboll/Sandahl-lamnar-Dalkurd-/

Sista stycket...

Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
70
Sat Oct 29 2011, 14:23

Registrerad medlem #29
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 23:03
inlägg: 1756
Ja då undrar man ju

Tillbaka till toppen
Joint
Sat Oct 29 2011, 14:40

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Skulle kännas fail om Dalkurd värvar från oss. Men jag skulle tippa på typ någon nigerian & Emir, kanske?

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Håwe
Sat Oct 29 2011, 14:52

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
Carlos G-M?

Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
johann
Sat Oct 29 2011, 15:09
Registrerad medlem #317
Registrerad: Sat May 31 2008, 11:47
inlägg: 2947
hoppas det är sunday bara

"Det är vinter, det är kallt, det är Uppsala, det är kul med bandy" Magnus Berglund, 2009.
Tillbaka till toppen
Sakul
Sat Oct 29 2011, 15:30
Registrerad medlem #322
Registrerad: Fri Jul 04 2008, 22:04
inlägg: 1017
Finns ju ingen anledning att gå från Sirius till Dalkurd, om man inte är bänkad eller möjligtvis att man bara är intresserad av de kolsvarta pengarna.

Känns lite som Sunday, eller möjligtvis någon av de vars kontrakt går ut.
Tillbaka till toppen
Jerry
Sat Oct 29 2011, 21:07
Registrerad medlem #124
Registrerad: Tue Feb 06 2007, 19:10
inlägg: 158
Kan inte Sandhal vara ett namn för Sirius då. Alltså jag har ingen aning, men det var bara en tanke jag fick när jag läste artikeln.
Tillbaka till toppen
Hornby
Sun Oct 30 2011, 12:44
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Jag drömmer om en lugn och stilla silly. Att vi kan bygga vidare på de spelare som har kontrakt och förnya med de vi vill ha kvar (Gurra, Haisem, Carlos och Petter). För att sedan krydda anrättningen med några välscoutade nyförvärv och någon lovande spelare från det framgångsrika juniorlaget.

Men det blir väl ett brutalt uppvaknande när Dalkurd och Farbror Frej har huggsexa om våra blåsvarta lirare.



Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
Joint
Sun Oct 30 2011, 13:02

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Haisem? Han kan ju drömma om att skriva på kontrakt med Åtvid eller Helsingborg... Hans inställning i år har varit alldeles för slapp, även om han gör hyggliga insatser på nivå genom att jogga sig igenom matcherna också. I stället för att förnya hans förmodade dyra kontrakt är jag för att satsa på exempelvis Lövgren.

Jag kan inte minnas när vi hade så gott om mittbacksalternativ senast. Det är bra, men hämnar ju situationen för en spelare som Dillan.

Carlos har slitit som om han hade ett hjärta lika blåsvart som Bylle. Ser gärna en förlängning där. Med Petter likaså.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Hornby
Sun Oct 30 2011, 14:04
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Visst har Haisem varit ruskigt ojämn i år, men hans högstanivå är grym. Det blir en uppgift för Brännan eller hans efterträdare att få honom att prestera betydligt oftare på den nivån.
Viktor Lövgren känns intressant, men har ju varit skadad större delen av säsongen och är (om jag förstått saken rätt) ännu inte återställd.

Jag vill ha fyra bra mittbackar i truppen, och det får gärna vara Calle, Gurra, OZ och Dillan. Fernberg har inte utvecklats så som jag hade hoppats de 3-4 säsonger han i princip har varit ordinarie. Kanske skulle han behöva ett miljöombyte.

Om inte förhandlingar med Carlos och Petter redan har inletts så ser jag det som grovt tjänstefel.


Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
ThomasD
Sun Oct 30 2011, 21:12
Registrerad medlem #5
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 09:50
inlägg: 2058
Ja Haisem får gärna prestera på sin högstanivå lite oftare med tanke på att det känns som han inte kom upp i den en enda match i år...
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Mon Oct 31 2011, 06:42

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
intressant intervju med Brännan i bladet idag. skickar viktiga signaler oavsett vem som blir nästa tränare. det har varit extremt oklart vilka som fattat vilka beslut i klubben, och det är bra att det kommer fram.
vad gäller sillyn är det nog tyvärr bäst att räkna bort G-M. vet att Ante har klubbar efter sig, men att han kan tänka sig att bli kvar också. är inte säker på att haisem är prio, man vill spela in dillan och nyholm som man nog ser ffa som ytterback. just vb är iofs en speciell position, och Lövgren är ju ett extremt osäkert kort med all skadehistorik. kan bli räddningen för haisem som mig inte är stekhet i S1 och uppåt i år. dalkurd är väl det hetaste alternativet. Petter ät rotad i stan och skriver väl ett-års i mars som vanligt. Clage kanske slutar, men det låter på honom som att han är extremt revanschsugen. men då får han nog slippa byrån ett år om det ska funkar. gurra är ett problem. Sirius är knappast intresserade av ett dyrt kontrakt med honom med tanke på alla bra mittbackar i truppen, och det kommer nog inte vimla av intressanta anbud i S1. emir och Sunday räknar jag bort.


Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Håwe
Mon Oct 31 2011, 08:05

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
Alla halvbra mittbackar måste du mena?! Med Gurra in kom en helt annan stabilitet i laget där de vågade gå framåt. Även om försvaret tidigare också släppt in lite mål så har det till stor del berott på att hela laget spelat försvarsspel med lite mål framåt som resultat. Det är bara att titta på resultatet och spelet i de fyra sista matcherna. Fernberg är en bra spelare på GSUK-nivå. Z måste bli säkrare för att kallas bra. Nyholm liksaå. Dillan tror jag på men han behöver spela bredvid en stark mittback för att utvecklas, tror inte han är mogen att bära huvudansvaret själv än. Nej, Gurra tycker jag är en stor prioritet inför nästa säsong.

Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Mon Oct 31 2011, 13:14

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Kan inte tycka att det finns mycket att anmärka på mittförsvaret från juni och framåt. Calle har slipat bort mycket av osäkerheten för det nya sättet att spela och gjort en bra höst. Fernberg åkte på en oturlig skada, innan dess var han bättre än någonsin tycker jag. Lätt en av seriens bästa mittbackar. Jag har verkligen inget mot att ha Gurra i truppen, inte alls, men jag tror inte klubben prioriterar det. Det är en dyr lösning på en plats där det finns täckning. Nyholm ses inte som mittback, utan främst som ytterback eller defensiv mitt. Han skrev för övrigt a-kontrakt i dagarna. Dillan är en perfekt trea som mittback, ung och lovande. Med bra utveckling under nästa år kan han säkert börja hota om startplats. Oscar har en lite otacksam sits som back-up på tre olika platser, men klubben förlängde ju med honom tidigare i år och han finns förstås med. Givet det tycker jag det är betydligt större prio på att få till det centrala mittfältet, om inte G-M och Petter skriver nytt behöver de ersättas. Vidare behövs en bra anfallare till även om vi kan behålla Ante och Alle.
Såg Hornbys fråga där uppe förresten angående internmatchen i Borlänge. Kango var med där tror jag. Eventuellt också Emir, Dalkurd har ju varit intresserade av honom förr.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Håwe
Mon Oct 31 2011, 13:28

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
Som sagt så håller jag inte alls med när det gäller backlinjen men skriver under på det övriga. Tycker inte backlinjen känts trygg förrän de sista fyra matcherna. Och med Fernberg får man alltid leva med att man kan förlora nästan vilken seriematch som helst på ett individuellt misstag.

Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System