Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Superettan 2007
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Brukarn
Denna tråd är nu stängd
Författare Post
Tobbe
Mon Nov 06 2006, 15:09

Registrerad medlem #2
Registrerad: Thu Oct 12 2006, 22:17
inlägg: 1139
Jaha. Då möter vi Öster och Örgryte nästa år då. Jag ser gärna att BP går upp, de är så tråkiga att möta. Teddy Lucic på studan, det skulle vara nåt det.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Mon Nov 06 2006, 15:20
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Jag ser gärna att BP stannar kvar, för min resebudgets skull.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Markus
Mon Nov 06 2006, 15:33

Registrerad medlem #54
Registrerad: Wed Oct 25 2006, 08:52
inlägg: 760
Håller med Brukarn där, enklare att åka till Grimsta än till Rambergsvallen, om jag nu kommer att kunna åka till någon av dessa arenor överhuvudtaget, alla matcher blir skapliga bortamatcher från Bryssel sett...

Örgryte, Öster, Norrköping, Landskrona etc... Blir en kul säsong nästa år, även om det är svåra motståndare... Jörgen Pettersson mot Sirius backlinje...

Saknar den stora Siriusstjärnan på matchtröjorna...
Tillbaka till toppen
Brukarn
Mon Nov 06 2006, 15:51
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Ja, det gäller nog att prioritera i bortaresandet nästa år. Inte ens jag har varken tid eller råd att åka på allt. Och så är det så förbannat dyrt att åka söderut jämfört med norrut, jävla SJ

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
RRR
Mon Nov 06 2006, 15:54

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
BP eller Häcken, das ist mir egal.

Brommapojkarna o Häcken, låter som de har en del gemensamt....med tanke på de danska supportrarnas intresse...

Åtvidaberg blir kul för oss gamlingar som minns Roland Sandberg o Raffes framfart. Kopparvallen är kult. Liksom Stora Valla, Värendsvallen och Idrottsparken i Peking.

Börja planera bortasäsongen redan nu!

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Carling
Mon Nov 06 2006, 18:48

Registrerad medlem #26
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 21:04
inlägg: 555
Teddy Lose-ic kan gott hålla sig kvar i Allsvenskan. Häcken blir ett senare problem!
Närmsta problemet är ju hur man ska ta sig genom vintern utan fotboll.

"Raising the flag, wild without regrets!
Waving scarfes, singing hard, wearing our rosettes!"
Tillbaka till toppen
RRR
Mon Nov 06 2006, 21:53

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
BANDY!!!!!!

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Carling
Mon Nov 06 2006, 22:08

Registrerad medlem #26
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 21:04
inlägg: 555
Bandy har helt klart sin charm, men det är fortfarande kallt. Och det är framförallt fortfarande inte fotboll.

"Raising the flag, wild without regrets!
Waving scarfes, singing hard, wearing our rosettes!"
Tillbaka till toppen
Markus
Tue Nov 07 2006, 09:03

Registrerad medlem #54
Registrerad: Wed Oct 25 2006, 08:52
inlägg: 760
Carling// Men det är Sirius, så das ist egal??

Saknar den stora Siriusstjärnan på matchtröjorna...
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Tue Nov 07 2006, 10:29

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Jag föredrar på alla sätt och vis att Häcken får tummen ur och spöar BePe grundligt. Jag har alla gånger hellre BePe på Grimsta än Häcken på Rambergsvallen. Om BePe inte går upp kommer de att få en stor spelarflykt och sluta som bäst 8, om Häcken åker ur kommer de fortfarande att ha kvar alla miljoner de tjänar på Gothia och annat barnarbete och kommer att ta sig direkt tillbaka.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Sutra
Tue Nov 07 2006, 11:19

Registrerad medlem #20
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:37
inlägg: 1638
Eftersom Häcken inte är något publikdragande lag känns de meningslösa i Superettan. Också.

BP skall vara kvar eftersom a) vi kan ta dem och b) det känns oättvist om de, som ju är ett kvarterslag med elefantiasis, skall få spela i allsvenskan när inte vi får det.

Skulle de, gud förbjude, lyckas nita Häcken hoppas jag att de gör en VP och lägger ner verksamheten.
Tillbaka till toppen
Tobbe
Tue Nov 07 2006, 13:35

Registrerad medlem #2
Registrerad: Thu Oct 12 2006, 22:17
inlägg: 1139
Håller inte med. Jag vill:

a) Se nyligen avdankade landslagsmän på studan (Lucic)
b) Slippa se blåsvart åka på drag mot BePe på Studan.
c) Slippa åka till Grimsta och se Sirius åka på drag mot BePe.

Dessutom så får vi en högre publiksiffra mot Häcken hemma än vad vi får när tråk-BePe kommer på besök. Folkfest på Studan, någon?

OCH Häcken är ett roligt namn på ett fotbollslag, speciellt om man känner till hur deras klubbmärke ser ut.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Tue Nov 07 2006, 13:41
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
I mina ögon är BP och Häcken precis samma skräp, fast BP är mycket närmare skräp. Plus att de lär bli sämre nästa säsong än vad Häcken skulle bli.

Sen är Brommapojkarna också ett rätt kul namn (för visst betydde det Stjärtgossarna på danska?)

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Sutra
Tue Nov 07 2006, 13:45

Registrerad medlem #20
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:37
inlägg: 1638
Tobbe skrev ...

Håller inte med. Jag vill:

a) Se nyligen avdankade landslagsmän på studan (Lucic)

Ja, om han spelar i Sirius.

b) Slippa se blåsvart åka på drag mot BePe på Studan.

Alltså vinner vi. OK?

c) Slippa åka till Grimsta och se Sirius åka på drag mot BePe.

Som sagt, vi vinner där också. Var inte så långt ifrån på Maxi i våras.

Dessutom så får vi en högre publiksiffra mot Häcken hemma än vad vi får när tråk-BePe kommer på besök. Folkfest på Studan, någon?

Nja, folkfest vete fan. Tror att ganska många Superetta lag drar mer folk än Häcken, även om Teddy spelar där. Och förresten, om Teddy är med är risken överhängande att det skall tramsas och spelas När vi gräver guld, eller så.

OCH Häcken är ett roligt namn på ett fotbollslag, speciellt om man känner till hur deras klubbmärke ser ut.

JA, det är mycket kul.

Tillbaka till toppen
olle
Tue Nov 07 2006, 13:48

Registrerad medlem #35
Registrerad: Fri Oct 20 2006, 10:15
inlägg: 479
Går nog på resebudgetlinjen i den här frågan. Skönt med ett lag där det räcker med SL-kort för att åka på bortamatch. Sen känns det faktiskt lite trist att ersätta Häcken med ett lag som drar ännu mindre publik i allsvenskan. AIK höjde snittet i superettan genom att spela där, BP kan höja snittet genom att inte spela där... Sådana lag kan vara hur bra eller lågbudget som helt men avsaknaden av publik borde utesluta dem för spel högre upp.
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Tue Nov 07 2006, 15:02

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Häcken är typ sju klasser bättre än BePe för böfvelen! Ta en liten spaning på hur mycket Häcken drar på sina bortamatcher i allsvenskan så inser nog de flesta att Häcken knappast kommer att få gemene uppsalabo ur sin dvala. De lag som kommer att dra folk till Studan är ESK, IFK N, J Södra, Degerfors, Giffarna, Åtvid, Örgryte och Öster. Det vill säga lag som antingen är klassiska och bra eller som har mycket studentasupportrar i förskingringen. Dessutom tror jag att Nalle Lucic kommer att spela mest på Åby och Solvalla nästa år om Häcken åker ur.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
oskar
Tue Nov 07 2006, 15:26

Registrerad medlem #15
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:23
inlägg: 312
Jag bryr mig inte. Stjärtgossarna eller BK Röva, det spelar ingen roll. Det känns inte som om nåt av lagen egentligen hör hemma i den högsta divisionen i nuläget. Häcken för att man nätt och jämnt klarade sig från direktnedflyttning, BP för att de alltid kommer att vara ett farmarlag som ingen bryr dig om. Däremot ska vi kanske vara lite försiktiga med att döma ut andra SE-lags publiksiffror innan vi sett hur Uppsalapubliken beter sig i vår. Visst hoppas jag på flera tusen i snitt, men samtidigt så är tyvärr en stor del medgångsåskådare.. om vi skulle åka på däng mot Örgryte, Peking och Öster på raken (hemska tanke) så är väl risken stor att publiksiffran dalar med 50% ganska stor.

www.myspace.com/dobbarnafore

Tillbaka till toppen
70
Tue Nov 07 2006, 18:29

Registrerad medlem #29
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 23:03
inlägg: 1756
Kan inte annat än hålla med Oskar. Dock tror jag studanpubliken kommer att öka markant nästa år, men publikligan hyser jag inget hopp om att toppa precis.

Tillbaka till toppen
Erlingmark
Tue Nov 07 2006, 20:41

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Jag tror på ett snitt strax över 1000, inte mer. Tror inte att det är så där superberoende av sportsliga resultat. Skulle det gå sjukt bra så kanske...

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Carling
Tue Nov 07 2006, 22:04

Registrerad medlem #26
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 21:04
inlägg: 555
Jag tror publiksiffran mådde ganska bra av att vi "vann" i år, är precis som Oskar rätt säker på att många är medgångssuporters som komemr tröttna på vårat harvande i undre halvan av tabellen. Ska väl medge att jag antagligen inte hade börjat gå på varje match ifall IKS hade torskat dom första matcherna jag såg. Nu är jag dock fast.

"Raising the flag, wild without regrets!
Waving scarfes, singing hard, wearing our rosettes!"
Tillbaka till toppen
70
Tue Nov 07 2006, 22:06

Registrerad medlem #29
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 23:03
inlägg: 1756
det kommer mycket folk när bortalaget är mer känt. så har det ju alltid varit.

Tillbaka till toppen
olle
Wed Nov 08 2006, 09:00

Registrerad medlem #35
Registrerad: Fri Oct 20 2006, 10:15
inlägg: 479
Snittet på hemmamatcher i år var 964. Räknar man med kvalmatchen blir det 1102. Bortasnittet var 663 utan kvalmatchen. Tråkigare att konstatera var att medianen hemma (utan kvalmatch) var 626 och borta 687. Förutom att det är uselt kan man konstatera att det hyfsade snittet är väldigt beroende av två matcher, Valsta och Enköping. Blir intressant att se vad Sirius drar i superettan i en toppmatch och en tråkmatch. Tycker snittet ska upp mot 1500 om säsongen blir sådär och minst 2000 vid en hyfsad säsong. Nu när man för första gången sedan Sirius spelade i allsvenskan kan se lag från en rikstäckande serie borde folk förhoppningsvis visa lite mer intresse iaf. Men man har ju blivit besviken förr...
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Wed Nov 08 2006, 09:10

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Jag känner att det är viktigt för mig personligen att lägga mig väldigt lågt i mina förväntningar på uppsalapubliken.

Om jag ska försöka se optimistiskt på det hela så tycker jag att ESK, Peking, Bruket, Öster och Örgryte borde dra 3000+. Facit, Giffarna, J-Södra borde dra 2-2500. Landskrona 1500-2000. BK Baddräkt, Vällingby, Mjällby, Biffarna, FFF och Sylvia typ 1000.
Självfallet blir lottningen sjukt viktig och en bra start är a och o för trögstjärtarna här i byn.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Sutra
Wed Nov 08 2006, 11:12

Registrerad medlem #20
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:37
inlägg: 1638
Så här tror jag: Vid bra väder blir det mycket folk på premiären. Sedan blir resultaten i princip helt avgörande. Norrköping och kanske Örgryte kan dra folk oavsett, men det är nog bäst att vara realistisk. Öppnar vi svagt kommer uppsalapubliken glömma bort att vi är på en ny och högre nivå och tänka att "Sirius förlorar ju bara...".

Skulle vi överraska i de första matcherna och ta full pott mot medelgäng, elller kryssa mot några av de stora kommer publiken att öka snabbt. Men den kommer knappast att vara lojal...

Ser tufft ut med andra ord, det finns bara ett allternativ; vinn, vinn, vinn.
Tillbaka till toppen
Tobbe
Wed Nov 08 2006, 11:20

Registrerad medlem #2
Registrerad: Thu Oct 12 2006, 22:17
inlägg: 1139
Jönköping Södra, var för skulle de dra folk till Studan? För att se Olle Nordin gå in i väggen igen? Personligen kommer jag att känna mig tvungen att utbrista minst 3-4 satanistiska one-liners på den matchen. I stil med "Natas!!"
Tillbaka till toppen
olle
Wed Nov 08 2006, 13:13

Registrerad medlem #35
Registrerad: Fri Oct 20 2006, 10:15
inlägg: 479
Erlingmark skrev ...

Jag känner att det är viktigt för mig personligen att lägga mig väldigt lågt i mina förväntningar på uppsalapubliken.

Om jag ska försöka se optimistiskt på det hela så tycker jag att ESK, Peking, Bruket, Öster och Örgryte borde dra 3000+. Facit, Giffarna, J-Södra borde dra 2-2500. Landskrona 1500-2000. BK Baddräkt, Vällingby, Mjällby, Biffarna, FFF och Sylvia typ 1000.


Vet inte om det är två olika saker du skriver eller om du tycker att siffrorna är pessimistiska. Ett snabbt överslag av de lägsta siffrorna du gissar skulle ändå ge ett snitt på runt 2000 pers. Säger inte att det är omöjligt men nog knappast pessimistiskt.

Här kan man läsa publikstats från Superettan. Ganska intressant att kolla skillnader mellan hemma- bortasnitt.

Tillbaka till toppen
Tobbe
Thu Nov 09 2006, 18:27

Registrerad medlem #2
Registrerad: Thu Oct 12 2006, 22:17
inlägg: 1139
Intressanta siffror. Många lag drar mer folk borta än hemma, men det är väl tack vare Örebro och de andra som har höga siffror.

BP leder med 2-0 efter en halvtimme. Häcken verkar vara rejält under isen.

[ Redigerat Thu Nov 09 2006, 18:35 ]
Tillbaka till toppen
mathanba
Thu Nov 09 2006, 20:01

Registrerad medlem #12
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:09
inlägg: 334
Slut. 2-0 BP.


Grande e pesante
Tillbaka till toppen
Brukarn
Thu Nov 09 2006, 20:17
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Tobbes våta Teddy Lucuc-drömmar ser ut att gå i uppfyllelse. Bistra tider för Stockholms Sirius Supportrar bara, inte ett enda SL-lag kvar i serien som det ser ut.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Fri Nov 10 2006, 08:33

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Olle:
Det är två olika saker jag menar. Jag skrev först lite dessilutionerat att jag trodde på ett snitt strax över 1000. Men om jag nu skulle se opitimistiskt på det hela (alla är ju så optimistiska nu för tiden) så gjorde jag en liten sammanställning av vilken publik jag HOPPADES på till varje match. Så om man ska kombinera pessimisten och optimisten inom mig så får vi nog ett snitt på 1498.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System