Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Bandy
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Sirius - Ljusdal Studenternas IP Lördag 15,00
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Mackan
Fri Nov 16 2012, 06:45
Registrerad medlem #434
Registrerad: Fri Jan 08 2010, 20:27
inlägg: 143
Ja den här fajten kan väl bara sluta på ett sätt.. Total misär.
Tippar 2-9
Tillbaka till toppen
dissteffe
Fri Nov 16 2012, 07:30
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Det blir jämnt och målsnålt igen tror jag.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
CarlApan
Fri Nov 16 2012, 08:00

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Ljusdal verkar ju ha drag i början men sen kroknar dom alltsom oftast. Nu ska vi vinna hemma. 7-3 till dom goda 1123 pers eftersom det är lördag.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
garligur
Fri Nov 16 2012, 09:18

Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34
inlägg: 3450
Hoppas vi får ihop lag utan mig och Farbror. Jag har problem med ett knä och Farbror är bortrest...

5-3 till goda, inför 733 betalande.

När brände du en bandyhall senast?
Tillbaka till toppen
Wirre
Fri Nov 16 2012, 15:17
Registrerad medlem #463
Registrerad: Fri Sep 02 2011, 17:18
inlägg: 39
Eftersom jag inte kommer att kunna gå kommer dom
goda vinna med 7-2.
981 invånare orkar ta sig ner till Studan.
Efter matchen kommer alla tro att vi är bäst igen.
Tillbaka till toppen
Nyllet
Fri Nov 16 2012, 18:39
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Hellboy och Putte skadade - inte bra. Hur är det med ryssen (kommer aldrig ihåg hans namn och orkar inte kolla) och Fall? Nej tyvärr västringar, ytterligare en förlust på hemmais är att vänta och man kommer att cykla hem lika sur och ilsken som vanligt. Men jag kommer att vara där och hoppas på första hemmasegern. Publik? 715 pers.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
med känsla
Fri Nov 16 2012, 22:50
Registrerad medlem #474
Registrerad: Sat Oct 29 2011, 13:52
inlägg: 863
Ja imorgon måste det ju bara bli vinst, även om det känns lite skakigt just nu men många vill väl säkert göra en bättre match än i onsdags. Man kan väl inte förlora fyra raka hemma? Tror på 5-4 och 873 pers på läktarn. Allt beror förstås på skadeläget men kanske Pirre kliver in på isen igen? Otur med alla skadorna på den så tunna truppen. Kanske läge att vädra någon/ några junisar imorgon? Matjev Azarenko är det vackra ryska namnet. Är det inte dags för lite Mayashow imorgon?

bandy bandy

Tillbaka till toppen
Joint
Sat Nov 17 2012, 00:58

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
6-2 inför 765 pers.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Sat Nov 17 2012, 08:22

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Jävligt läskig match. Make or break. Ljusdal har haft riktigt bra motstånd och har ofta hängt med ett bra tag i matcherna innan det rasat. De ser nog ett skadeskjutet Sirius som en kanonchans till två pinnar. Precis en sådan här match som avslöjar om vi kan vara tillräckligt fokuserade för att ta de viktigaste poängen under jobbiga förutsättningar.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
CarlApan
Sat Nov 17 2012, 10:49

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Fan det här snacket om isen. Sen när kan inte studan fixa bra is vid fem plus? Har rören gått sönder eller har alla vaktmästare fått en stroke?

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
hannibal
Sat Nov 17 2012, 12:51
Registrerad medlem #496
Registrerad: Sun Jun 17 2012, 11:44
inlägg: 571
De fixade ju bra is i andra förra matchen, den höll ju mycket längre än i första och temperaturen sjönk ju inte betänkligt. Kan det vara snålhet?
Tillbaka till toppen
med känsla
Sat Nov 17 2012, 20:42
Registrerad medlem #474
Registrerad: Sat Oct 29 2011, 13:52
inlägg: 863
oj, tufft att vara Siriussupporter i år. Ingen höjdarmatch direkt. Märkligt svårt att sätta chanserna som uppstår. Nu ligger vi väl plus minus noll igen mot kalkylerna innan serien. Vinst mot VSK borta oväntat precis som förlusten idag hemma. Poängen mot Kungälv borta och förlusten mot Vetlanda hemma. Frågan är bara nu hur killarna reser sig, för nu börjar den från början fina kurvan, peka rätt brant ner igen.
Sen kan man ju kanske undra lite om det är psykologiskt rätt att Olle innan serien och efter matcherna ständigt talar om att det kommer att gå upp och ner. Sen undrar man ju kanske hur "halvskadade" en del lirare är? Kanske bättre att spela med friska spelare som har friska ben? Även om de normalt är sämre än de som nu är halvskadade? Bra ändå att Viktor fick sätta en boll för det kändes väl som hans självförtroende kanske gått ner lite. Nu är det bara fokus på okval som gäller. Kvalet kan bli riktigt otäckt när man kikar på tabellen på de som vill upp. Ljusdal är ju ett lag man bara måste vinna mot för de lär ju inte vara bättre än topparna i allsvenskan. Nu har ju topp-8 börjat dra ifrån lite och det har blivit ett glapp. Känns ju svårt att tro på att Sirius skall vinna borta nu på Sävstaås. När gjorde man det senast? Ett Bollnäs som också verkar märkligt svaga, men bara man inte precis som Ljusdal, ser Sirius som en match att vända negativa trenden mot.

bandy bandy

Tillbaka till toppen
med känsla
Sat Nov 17 2012, 20:44
Registrerad medlem #474
Registrerad: Sat Oct 29 2011, 13:52
inlägg: 863
Sen kan man ju fundera på varför det går så himla tungt hemma numera? Varför underpresterar många på hemmaplan? Varför ser man loja själar hemma som mot Vetlanda? Borde man inte ge järnet hemma med stöd av hemmaplan och fansen?

bandy bandy

Tillbaka till toppen
haze
Sat Nov 17 2012, 21:30
Registrerad medlem #14
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:14
inlägg: 1769
med känsla skrev ...

...Känns ju svårt att tro på att Sirius skall vinna borta nu på Sävstaås. När gjorde man det senast?


Senaste Sävstaåsssegern är från 1983 - alldeles nyligen alltså..

Med tanke på hur det såg ut mot Vetlanda var väl inte dagens resultat helt oväntat. Verkar som spelarna slappnar av mer på bortaplan och det kan nog bero på att det är lättare att slippa vara spelförande som vi varit de två senaste matcherna. Kul att Engstand fick rejält med speltid iaf. Skötte sig helt ok tycker jag.

[ Redigerat Sat Nov 17 2012, 21:32 ]

----------------------------------------
1921 - 1922 - 1961 - 1966 - 1968
Alla till Studan!
Tillbaka till toppen
Tifo
Sat Nov 17 2012, 21:42
Registrerad medlem #87
Registrerad: Wed Nov 01 2006, 21:44
inlägg: 1521
Skit och helvetes jävla fan. Egentligen tycker jag ju att vi skapar tillräckligt med chanser för att kunna få båda pinnarna, men satan vad ineffektiva vi var iadg. Isen såg ju juste ut och allt. Keio var patetisk. Jävligt svagt att inte blåsa för enkla grejer som spelsabotage och nog skulle en eller ett par gulingar till fått sitta på botbänken. Och vad händer med vårt försvarspel idag? Hönsgård.

Varför blev inte Falls mål godkänt? Någon som vet?

Allt som allt en dyster eftermiddag på Studan. Men jag tänker fortsätta gnälla. På fredagen hade jag en sjukt kul kväll med Västra och Sirius fotboll, en kväll som visade på hur fantastisk vår klack kan vara. Dagen efter står jag och skäms på läktaren och funderar på om jag ska ställa mig någon annanstans. Ni får kalla mig tråkig, präktig eller vad fan som helst, men jag HATAR att folk skriker fitta, hora, horunge etc. Det reducerar oss till en vanlig pöbelklack, och vi är ta mig fan mycket bättre än så. Det är också sånt som skrämmer bort "vanligt" folk från läktaren och hämmar återväxten i klacken. Inte så kul att ta med kidzen när det står ett gäng män och skriker könsord bredvid. Det är inte så många som gör det, men för mig förstör det ivf jävligt mycket. Många, kanske de flesta vad vet jag, tycker kanske att det är en petitess och att man måste få vara sur och få visa känslor osv. Och det är klart man får vara det, men jag tror att vi har väldigt mycket att förlora på ett sådant beteende och att det därmed helt enketl inte är värt det. Det är inte svårt att välja andra ord. Jag kräver inte att man ska behöva vara vitsig och vältalig i stridens hetta, men om det ska fortsätta att skrikas könsord kommer jag stå på annat håll i fortsättningen, med sorg i hjärtat.
Tillbaka till toppen
Joint
Sat Nov 17 2012, 21:52

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Fast SAIK, LBK och delvis Gais har ju faktiskt givit det bästa stödet på Studan i år.

Det här var bedrövligt, btw...

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
dissteffe
Sun Nov 18 2012, 08:01
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
>>Tifo
Av nån anledning tycker jag att det alltid är mer hat och fitta på bandyn än på fotbollen, vilket är rätt konstigt, det är ju typ samma folk som står där.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
CarlApan
Sun Nov 18 2012, 11:05

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Svordommar ör ok men inte könsord?

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Sutra
Sun Nov 18 2012, 11:13

Registrerad medlem #20
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:37
inlägg: 1638
CarlApan skrev ...

Svordommar ör ok men inte könsord?


Jäpp.
Tillbaka till toppen
RRR
Sun Nov 18 2012, 12:06

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Varför blir så många skadade i sina ljumskar? Tränas de inte numera när de bara glider runt på finis inne i hallarna?

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
kniv-jonas
Sun Nov 18 2012, 14:25

Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10
inlägg: 3132
Tycker vi alla använder ordet smuts när vi är arga
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Sun Nov 18 2012, 14:54

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
RRR skrev ...

Varför blir så många skadade i sina ljumskar? Tränas de inte numera när de bara glider runt på finis inne i hallarna?


Skulle gissa att det har att göra med att de spelat sex av sina sju matcher på plusgraderis och gått runt på väldigt få spelare i de matcherna. och att det i sin tur har att göra med en kombination av parodiskt varm höst och allt tidigare säsongsstart. inte så mycket med träning inomhus att göra.

jag vidhåller att bandy ska spelas utomhus, men att börja i oktober är bara löjligt.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Nyllet
Sun Nov 18 2012, 18:12
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Visst är man besviken på spelet igår men egentligen, vilka förväntningar ska man ha på årets upplaga av Sirius? Halva laget är nytt och vi har elitseriens i särklass tunnaste trupp. Som om detta inte vore nog så verkar var och varannan spelare ha problem med ljumskarna. Om Sirius klarar en okvalplats är det en bragd. Kollade kvalet och lagindelningen. Antingen ska vi komma 11:a eller sist. 11 och 14 möter nämligen ettan från allsvenskan södra och 2:an från allsvenskan norra. 14-dagarsuppehållet innan kvalet är ju helt befängd men med tanke på vår extremt tunna och skadebenägna trupp kanske det passar oss rätt bra trots allt?

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
dissteffe
Sun Nov 18 2012, 19:03
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Att sno sistaplatsen från Motala blir nog svårt, vi har ju redan 5 poäng.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Tifo
Sun Nov 18 2012, 22:42
Registrerad medlem #87
Registrerad: Wed Nov 01 2006, 21:44
inlägg: 1521
CarlApan skrev ...

Svordommar ör ok men inte könsord?


Om du frågar mig så tycker jag det helt klart. Om det handlar om vad som är ok att skrika högt på läktaren alltså. För som sagt, det är sånt som skrämmer iväg folk från läktaren, som gör att folk inte vill ta med familjen. Jag brukar försöka få med lite tjejkompisar ibland, men det känns ju så där kul när folk står bredvid och skriker jävla fitta.
Tillbaka till toppen
CarlApan
Mon Nov 19 2012, 08:54

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Jag har svårt att se varför fitta är värre än fan och jag har väldigt svårt att hålla med dig om att könsord skulle driva bort folk från läktaren.

Med det sagt tycker jag inte att det på något sätt är rätt men ah äh skit samma.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
CarlApan
Mon Nov 19 2012, 08:57

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
För övrigt så var jag faktiskt helt hundra på att vi skulle ta den här matchen, nåt annat fanns inte. Känns jobbigt och vi ska ha nåt j-a hemmaspöke. Om tre matchen kommer det ju vara tillbaka till typ 400 pers på läktaren.

Lite kul är det ju iaf att nån UNT-mupp nu vill ha tillbaka Berglund. Det gick fort.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Nov 19 2012, 09:47

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Jag står bakom mål på bandyn ibland, bland annat senast, och kan bara konstatera att "fitta" även skriks där i stundens hetta. Språket utvecklas och könsord är inte lika laddat i dag som förr... Men ah. Rätta mig om jag har fel, Bigbadda, men nog kan promillehalten som i regel är högre på bandyn ha inverkan på skillnaden på språkbruket mellan fotbollen och bandyn. De senaste säsongerna har i och för sig det bidragit till bättre stämning. Antar att alkoholen förstärker ens känsloläge. På gott och ont kanske...

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
dissteffe
Mon Nov 19 2012, 10:00
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Ser man inte ganska kasst om man står bakom målet? Bara undrar alltså.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Nov 19 2012, 10:12

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Nja, det beror på. Man ser grymt bra och kommer nära spelet när det är spel vid det aktuella målet. Man kan dessutom påverka domaren och målvakten. Man ser lite dåligt när det är spel på andra planhalvan förstås. Men attackerar Sirius åt andra hållet så kan man ju byta plats. Passar på att stå pall utan tak.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System