Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Bandy
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Silly Season 2013
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Joint
Fri Mar 08 2013, 14:02

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Men ärligt. Universiteten brukar nämnas som en sådan tillgång för spelare, och vara en attraktiv dragningskraft... Men ärligt, hur många spelare har kommit hit, representerat Blåsvart X antal säsonger och parallellt gått X antal terminer på UU för att sedan kamma ut en examen? Snarare så att det där hämmar oss, alltså. För det finns de spelare som skriver in sig på alibi-kurser, får kårlegg, och tillbringar allt för många sena kvällar ute på nationerna. Halv- eller helfulla...

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Sutra
Fri Mar 08 2013, 14:06

Registrerad medlem #20
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:37
inlägg: 1638
Men Jälla rå? Frisk luft, snöskottning, praktik hos Eskhult. Måste gå att sy ihop något.
Tillbaka till toppen
Nyllet
Fri Mar 08 2013, 14:42
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Tänkte för ett kort ögonblick fälla några kommentarer om svenska elitbandyspelares akademiska ambitioner men insåg snabbt att jag är en cynisk, bitter och självgod akademikersprätt så jag lät bli.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
johann
Fri Mar 08 2013, 14:44
Registrerad medlem #317
Registrerad: Sat May 31 2008, 11:47
inlägg: 2947
Är jag helt bakom flötet men ligger inte en Polishögskola i Stockholm. Pendla Sälen!

"Det är vinter, det är kallt, det är Uppsala, det är kul med bandy" Magnus Berglund, 2009.
Tillbaka till toppen
dissteffe
Fri Mar 08 2013, 14:51
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Nyllet skrev ...

Tänkte för ett kort ögonblick fälla några kommentarer om svenska elitbandyspelares akademiska ambitioner men insåg snabbt att jag är en cynisk, bitter och självgod akademikersprätt så jag lät bli.

En akademiker med fyrkantig hjärna. Janne Johansson gillar inte dig. Varför jobbar du inte på Nymans Verkstäder i stället?

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Tifo
Fri Mar 08 2013, 14:58
Registrerad medlem #87
Registrerad: Wed Nov 01 2006, 21:44
inlägg: 1521
Polishögskolan ligger ju för fan i Sörentorp! Det är ju max tre mil närmre till Zinken än till Studan därifrån.
Tillbaka till toppen
Joint
Fri Mar 08 2013, 15:15

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Ja, så han är ju inte förlorad på förhand, om han skulle välja den banan. Annars typ Växjö?

Fan, jag vill se lite nya påskrifter. Men vilka ska skriva dem?

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
johann
Fri Mar 08 2013, 15:50
Registrerad medlem #317
Registrerad: Sat May 31 2008, 11:47
inlägg: 2947
Man kan ju hoppas att superstyrelsen har ett ess i rockärmen...

"Det är vinter, det är kallt, det är Uppsala, det är kul med bandy" Magnus Berglund, 2009.
Tillbaka till toppen
Farbror
Sat Mar 09 2013, 10:56

Registrerad medlem #45
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 09:44
inlägg: 3157
Kalix keeper verkar ju vass. U23-meriter? Det vore hopplöst magvändande att bli av med Sälen!

Gambling Wizard
Grand Patzer
Tillbaka till toppen
RRR
Sat Mar 09 2013, 17:17

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Hoppas att truppen blir klar snabbare än i fjol, det är allt jag kräver

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Joint
Sat Mar 09 2013, 17:29

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Vi vet först i morgon vilken serie vi kommer att spela i nästa säsong. Vi har några kontrakt trots det. Skulle vi åka ur skulle vi tappa mycket intäkter, och fortsatt cirkus i klubben, är det fan bara att kasta in halva J-laget och krita på med dem som vill, utefter den ersättning vi kan erbjuda. Men va'fan, vi ska fixa kontraktet i morgon och då blir det andra bullar!

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Nyllet
Sat Mar 09 2013, 17:39
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Det vore så sorgligt om vi torskade i morgon, det skulle förstöra så mycket med tanke på att Sirius ungdomsbandy idag tillhör Sveriges absolut bästa. Vi har ypperliga förutsättningar att bygga ett slagkraftigt lag i framtiden men för detta krävs att ungdomarna ser en ljus framtid i Uppsalabandyn.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
garligur
Sat Mar 09 2013, 18:36

Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34
inlägg: 3450
Torskar vi i morgon känns det som om det är lika bra att lägga sig framför tåget.... Nej, INTE återtåget!!!

När brände du en bandyhall senast?
Tillbaka till toppen
kniv-jonas
Mon Mar 11 2013, 09:51

Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10
inlägg: 3132
Hur tar vi oss vidare nu? Känns som att en del spelare lämnar laget nu, vem bestämmer i klubben? Borde inte ta det här nu men jag är redan nervös inför nästa år.
Tillbaka till toppen
Nyllet
Mon Mar 11 2013, 10:18
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
kniv-jonas skrev.....
Hur tar vi oss vidare nu? Känns som att en del spelare lämnar laget nu, vem bestämmer i klubben? Borde inte ta det här nu men jag är redan nervös inför nästa år.

Vilka då? Fall? Putte? Sälen?

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
med känsla
Mon Mar 11 2013, 12:26
Registrerad medlem #474
Registrerad: Sat Oct 29 2011, 13:52
inlägg: 863
Det känns ju som att det skulle behövas rejäla förstärkningar för att slippa vara det här lindansarlaget igen. Försvarsspelet har ju varit en mindre katastrof i kvalet och det är även häpnadsväckande många missar man gjort i de offensiva avsluten.
Vilka tror ni isåfall försvinner? Det är ju en del som även kommit upp en hel del i åren. Hoppas ändå Andreas orkar fortsätta en säsong till. I alla fall att han fortsätter ha en centrall roll någonstans i Sirius organisation.

bandy bandy

Tillbaka till toppen
Tifo
Mon Mar 11 2013, 13:51
Registrerad medlem #87
Registrerad: Wed Nov 01 2006, 21:44
inlägg: 1521
Det är väl många som känns osäkra och ffa känns det som att det är många som väntar med att krita för att de vill se vilken riktning föreningen tar nu. Vi som var med igår fick ju en del info, men det känns inte riktigt juste att skriva på ett öppet forum. Inte än ivf.
Tillbaka till toppen
Nyllet
Mon Mar 11 2013, 14:01
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Tack Tifo, då vet jag. Jag förstår mycket väl att en del vill avvakta för att se om Sirius aktivt verkar för att förstärka laget med en eller två klasspelare. Det vill jag också. Inte hälsosamt när det blir som det varit denna säsong, det håller inte i längden.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
med känsla
Tue Mar 12 2013, 19:07
Registrerad medlem #474
Registrerad: Sat Oct 29 2011, 13:52
inlägg: 863
Ja det blir nog en spännande vår igen i Sirius bandy. Men otroligt viktigt att man nu bestämmer linje. Ser till att få en stark ryggrad i styrelse/sportchef-kommitté eller vad man nu vill kalla det/tränare. Jag skulle nog personligen vilja få in en väldigt erfaren "röst" utifrån som har en bra record och ett bra namn, för att dels behålla ryggraden i laget och även kunna locka intressanta nya spelare. Om man inte satsar lite nu så kunde man istället "varvat" ner en serie och tagit in junisarna och byggt för framtiden. Ett tredje lindansarår på raken tror jag inte många orkar med just nu. Framförallt måste man anstränga sig för att få upp budgeten. Elitidrotten kräver idag betydligt större resurser än tidigare och där har Sirius bandy oerhört mkt att lära. En figur motsvarande "Rit-Ola" hade inte varit fel, som har ett aktat namn. Är det någon mera som ni vet kommer att lämna?
Tyvärr tror jag hallfrågan är ett gissel när det gäller att locka nya lovande spelare.

bandy bandy

Tillbaka till toppen
Nyllet
Tue Mar 12 2013, 19:10
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Eskil troligtvis. Se UNT. Usch jag mår dåligt igen. Snälla snälla Eskil stanna! Nu måste ni värva något stort Sirius, då kanske kanske han stannar.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
med känsla
Tue Mar 12 2013, 19:21
Registrerad medlem #474
Registrerad: Sat Oct 29 2011, 13:52
inlägg: 863
Aj då, jo det var ju inte alls oväntat. Jag har förstått att han fått slita oerhört denna säsongen, framförallt på slutet. Det är också tungt att veta att de två mest tongivande spelarna i kvalet, han och Roos båda är närmare 40 än 30 och att livet förstås har även andra mål. Vore jag Sirius bandy så skulle jag jobba väldigt hårt på att få in ex vis InkClub som en sponsor. Har ju rötterna hos en Uppsalaföretagare. Lägger ner oerhört mkt pengar på reklam och vill synas. Hoppas någon ansvarig läser. Jag skulle gärna se en namnkunnig tränare typ Stefan Karlsson nivå (såg ju vad han vände Väners). Det finns väldigt mkt unga lovande både i laget och strax nedanför i juniorleden. Olle har gjort ett kanonjobb utifrån förutsättningarna men för att bli stabila och för att kunna ta sig uppåt så krävs mera.

bandy bandy

Tillbaka till toppen
dissteffe
Tue Mar 12 2013, 20:08
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Själv hoppas jag att att Andreas får bestämma själv hur han vill göra och inte sabbar kroppen ännu mer genom att köra ett år till bara för att vara schysst mot laget.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
CarlApan
Wed Mar 13 2013, 07:54

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Mja jag trodde att det var klart att han slutade ja. Med alla dom skadorna kanske inte kroppen håller längre.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Nyllet
Wed Mar 13 2013, 10:08
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
dissteffe skrev.....

Själv hoppas jag att att Andreas får bestämma själv hur han vill göra och inte sabbar kroppen ännu mer genom att köra ett år till bara för att vara schysst mot laget.

Naturligtvis tycker jag likadant men jag har så svårt att förlika mig med tanken att inte längre få se Eskil snuva 3-4 killar med några overkliga dragningar för att i nästa moment leverera en lika osannolik smörpassning till någon av våra forward. Kommer sakna det nå grymt. Eskhult in action - när bandy är som bäst!

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Sutra
Wed Mar 13 2013, 10:13

Registrerad medlem #20
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:37
inlägg: 1638
Tror att Eskhult kan vara sugen på comeback om han först får pensionera sig i lugn och ro.
Tillbaka till toppen
Joint
Wed Mar 13 2013, 13:33

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Inte utan att man oroar sig för lagbygget. Ekonomin är väl dock i balans, så som man förstod klubbchefernas kommuniké för ett tag sedan, så det borde ju inte bli ett sådant problem i år igen. Nu handlar det mer om trovärdighet och status. "Kvallaget" är inget sexigt epitet för spelare som vill vara med och slåss om titlar. Det vore trevligt om en lättare form av satsning kunde ske i alla fall. Jag vill ha hit en skytt. Det är bara att se Hedqvists bössa och stjärnglans som höjde Vänersborg till högre höjder, tillsammans med skicklige tränar-Karlsson. Även i Saik kunde man faktiskt ana en sorts tränareffekt i år, fast av sportchefen och den gamle hjältespelaren Zeke. Jag hade gärna sett Eskhult i Zekes position, fast i Sirius då. Alltså som sportchef. Han har så pass hög rangordnad och är en bra människa för Sirius Bandy, att det vore för jävligt att tappa hans kompetens även vid sidan av isen. Man ska inte glömma bort att det ändå väl var han, Olle och Söderman som styrde ihop alla förhållandevis lyckade nyförvärv i somras.

Jag ser gärna att man fortsätter med temat unga, utvecklingsbara spelare - kryddat med meriterad spetskompetens. Och gärna med Uppsalaprägel, i den mån det går...

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
CarlApan
Wed Mar 13 2013, 16:16

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Ja man vill ju definitivt ha kvar Eskil i organisationen. Gärna chef över allt och alla.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Tifo
Wed Mar 13 2013, 21:15
Registrerad medlem #87
Registrerad: Wed Nov 01 2006, 21:44
inlägg: 1521
Ja Eskil som sportchef vore kanon tror jag! Han har ett oerhört gott renomé i bandysverige och ett svåslaget kontaktnät.
Tillbaka till toppen
med känsla
Wed Mar 13 2013, 22:52
Registrerad medlem #474
Registrerad: Sat Oct 29 2011, 13:52
inlägg: 863
Här snackas det om att Fall skall till Villa...ersättare för Patrik Gustafsson som går tillbaka till Vetlanda och att Sälen skall till VSK eller Bajen (beroende) på Bergwall...
http://www.svenskafans.com/bandy/silly-season-1314-ifk-vanersborg-473075.aspx?tnl336Click=bandy&tnl336Tab=ArtPop

Eskhult ser jag som en given centralfigur för Siriusbandy under många år bara han själv vill. Låt honom välja roll så blir det kanonbra i slutändan tror jag.

bandy bandy

Tillbaka till toppen
med känsla
Wed Mar 13 2013, 22:57
Registrerad medlem #474
Registrerad: Sat Oct 29 2011, 13:52
inlägg: 863
...och här om att Mickel kan vara på väg till Bollnäs och att VSK hoppas göra klart med Ted Bergström också.
http://www.svenskafans.com/bandy/silly-lugnet-fore-stormen-473077.aspx

bandy bandy

Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System