Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Bandy
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Sirius BK:s framtid
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Joint
Wed Mar 26 2014, 16:03

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
En klubb som jag trodde var i fritt fall har ju varit handelskraftiga och löst situationen bra. Bollnäs. Måtte någon nu styra upp IKS BK.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Jocke
Wed Mar 26 2014, 18:01
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22
inlägg: 3013
Någon form av nyhet borde man väl ändå få ur sig. Jag är också inne och tittar hela tiden men det är tyst o så tyst.

Ja Bollnäs verkar reda ut problemen!

Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen!
Tillbaka till toppen
Joint
Tue Apr 01 2014, 17:45

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Roos: "Spännande att politikerna tar beslut om 100tals miljoner för bandyns räkning utan att dom har koll på verksamheten. Sportsligt publikmässigt och marknadsmässigt har vi bland dom sämsta förutsättningar i elitserien o så ska vi tydligen fortsätta ha det efter 2019."

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Brukarn
Tue Apr 01 2014, 18:04
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Tyvärr får man nog säga att Sirius själva inte riktigt alltid har koll på verksamheten. Om jag fattat rätt så togs väl förslaget fram i samråde med Sirius, sen kom man "alldeles för sent" på att man ville ha ett tak också. Det duger inte riktigt att ha så dålig koll på vad man vill ha tycker jag.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/svtuppland/klart-for-nya-studenternas

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
kniv-jonas
Tue Apr 01 2014, 18:06

Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10
inlägg: 3132
Brukarn skrev ...

Tyvärr får man nog säga att Sirius själva inte riktigt alltid har koll på verksamheten. Om jag fattat rätt så togs väl förslaget fram i samråde med Sirius, sen kom man "alldeles för sent" på att man ville ha ett tak också. Det duger inte riktigt att ha så dålig koll på vad man vill ha tycker jag.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/svtuppland/klart-for-nya-studenternas



Vad jag har förstått blev man inte ens tillfrågade. Utan det här togs helt utan bandyns insyn.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Tue Apr 01 2014, 18:12
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
OK, det stod väl i beslutsförslaget att man haft dialog med Sirius, men det behöver iofs inte vara sant för det.

Däremot säger ju ordförande Sandberg i inslaget att man "alltförsent har fått tänka om", så det låter ju som att de faktiskt har varit med på noterna från början.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Joint
Tue Apr 01 2014, 18:16

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Pinsam dialog mellan våra egna klubbar, i så fall. Jag vet i alla fall att båda sektionerna hade en sådan här kombi-idé förr, men det var en helt annan skiss och tja, "på Sjonis och Svenssons"-tid, så att säga.

Men det jag inte fattar (som jag tog upp i Nya Studenternas-tråden på fotbollsdelen) är att det snackas om en bandyarena för 3K bredvid Nya Studan (att använda vid överlappning, alternativt lyxigt Löten). Vad är poängen med det? Nuvarande tar ju det dubbla. Är poängen med att fixa 3000 plaststolar så kan jag bara skratta åt eländet.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
kniv-jonas
Tue Apr 01 2014, 18:20

Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10
inlägg: 3132
Nu e det inte samma förslag tror jag. Men jag vet att en gång fick siriusbandy läsa i tidningen att klubbarna hade kommit in med ett förslag gemensamt. Men att det då visade sig att en som inte alls har med bandyn att göra hade godkänt det.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Tue Apr 01 2014, 18:30
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Kommunikation, som sagt... Men oavsett vilket borde de haft gott om tid att tänka efter vad de ville ha eftersom det gemensamma förslaget kom in 2011.

joint: Nya Studan ska väl byggas där bandybanan nu står tror jag. B-planen kommer väl som sagt till för att Sirius ska ha en reservplan vid överlappning, och den lär inte ha några plaststolar. Vad som ska finnas där nuvarande fotbollsarenan står vet jag inte (någon som sett en planritning?)

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Jocke
Tue Apr 01 2014, 18:33
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22
inlägg: 3013
Detta förslag tror jag gör att elitbandyn behöver flytta från Studan tyvärr. Bli inte överraskade om det kommer förslag på mer publikkapacitet I Relitahallen framöver.
Det blir en stor arena på Studan som inte kommer att behoves

Det ska väl få plats en väg genom parken ...

[ Redigerat Tue Apr 01 2014, 18:39 ]

Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen!
Tillbaka till toppen
Brukarn
Tue Apr 01 2014, 18:38
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Sirius i Relita är det värsta tänkbara av alla scenarior (förutom möjligen konkurs).

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
haze
Tue Apr 01 2014, 18:50
Registrerad medlem #14
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:14
inlägg: 1769
Alla Siriuslag utom A-laget betraktar ju Relitan som sin hemmaplan. Finns knappast någon relation till Studan där de bara spelar om hallen är bokad. Trist som fan men tror att Sirius spelar i Relitan inom en snar framtid. Några egentliga arenakrav verkar ju inte existerar i praktiken från förbundets sida

----------------------------------------
1921 - 1922 - 1961 - 1966 - 1968
Alla till Studan!
Tillbaka till toppen
Nyllet
Tue Apr 01 2014, 19:12
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Varför kalla det en "kombiarena" för fotboll och bandy när det egentligen är en fotbollsarena man bygger? Nu kan jag ha fått det hela om bakfoten men enligt det ursprungliga förslaget från http://www.temagruppen.se/Referenser/Kultur-och-fritid/Arena-Studenternas/ var det ju meningen med ett mobilt tak till arenan. Sedan blev detta för dyrt. Hur lång tid det tog för Sirius bandy att reagera efter det att kommunens fastighetsförvaltning (eller vad enheten nu kallas) kom med ett förslag till beslut vet jag inte.
Som förslaget ser ut nu kommer ju Sirius bandy inte ha någon glädje av den nya arenan. Ett mobilt tak och alla parter blir nöjda.
Om vi antar att även arenan i Gränby byggs, hur stor är då sannolikheten att Sirius bandy får en inomhushall inom rimlig tid? Mycket liten skulle jag vilja påstå. Då återstår att bygga ut Relitan om det nu är byggteknisk möjligt. Framtiden ser mörk ut för Sirius bandy.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
svennis
Tue Apr 01 2014, 20:24
Registrerad medlem #565
Registrerad: Thu Jan 30 2014, 21:03
inlägg: 456
Och friidrotten sin byggnad.Nä vänta till en ny generation politiker med förståelser för vettiga beslut kommer fram.Hur många städer har 2st bandyhallar?Moskva?
Tillbaka till toppen
Brukarn
Tue Apr 01 2014, 20:36
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Men samtidigt - inte ska väl Västra ge efter för det här "utan hall dör bandyn"-snacket? Så länge vi inte har något hallkrav får vi väl ta strid för att bandyn ska stanna utomhus på Studan.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Jonegård
Tue Apr 01 2014, 20:39

Registrerad medlem #542
Registrerad: Mon Oct 07 2013, 15:50
inlägg: 171
Det här är väl grunden i det förslag som nu ligger -långt ifrån alla delar är dock beslutade. http://www.uppsala.se/Upload/Dokumentarkiv/Externt/Dokument/Bostad_o_byggande/Stadsplanering/Sodra_Astraket/Planprogram.pdf
Tillbaka till toppen
Joint
Tue Apr 01 2014, 20:48

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Nej, Nyllet, tak på Studan är det sista jag (med flera) vill ha. Då kan man nästan lika väl bli en sportbarssupporter.

Jag tycker inte det är några större fel på nuvarande bandy-Studan. Vårt hem.

Relitahallen borde dock gå att bygga ut lite. Det är väl "bara" att slå upp en vägg och tillsätta branta läktare. Dock skulle det ta emot något enormt att se Sirius spela seriematcher där inne...

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
garligur
Tue Apr 01 2014, 21:01

Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34
inlägg: 3450
Tack Gode Gud att man är gammal nog att snart inte bry sig längre. Jag ska bli ett nytt internet troll och byta namn i mina inlägg och kalla mig "Observers II" och så fort det blir inomhus skylla på förkylning, vård av barn, vård av hamster, guldfisk, och slutligen kvarka, bara för att kunna sitta och skriva skit i UNT's rapportering.

När brände du en bandyhall senast?
Tillbaka till toppen
garligur
Tue Apr 01 2014, 21:08

Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34
inlägg: 3450
Förresten kan jan nog byta signatur direkt, för skriva i eget namn lönar sig inte heller. Censurerad idag med min åsikt om bygget i tidningen, trots att jag är en av få som skriver i eget namn.

När brände du en bandyhall senast?
Tillbaka till toppen
Nyllet
Wed Apr 02 2014, 06:59
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Garligur, jag har den största respekt för din uppfattning att bandy ska spelas ute. Tro det eller inte men i stort delar jag din uppfattning och andra västringars. Men om utvecklingen bär dithän att Sirius, p.g.a. att man saknar en inomhusarena får svårt att behålla sina lovande juniorer, värva toppspelare samt rekrytera sponsorer då är risken stor att man försvinner från bandyns elitskikt. Då väljer jag, utan att tveka, inomhus- före utebandyn. Det tragikomiska är att om vi åker ur elitserien kommer de allra flesta hemmamatcherna, med största sannolikhet, att spelas i Relitahallen. Det lär ju inte bli fler än ca 300 pers på matcherna. Alltså en lose-lose situation för alla utebandyälskare.
Slutsats: Skjutbart tak på den nya arenan vore det bästa!


I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
kniv-jonas
Wed Apr 02 2014, 09:01

Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10
inlägg: 3132
Håller med skjutbart tak på nya arenan vore det absolut bästa.
Tillbaka till toppen
CarlApan
Wed Apr 02 2014, 09:19

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Lex. Friends. Taket skulle ändå aldrig vara öppet. Lika bra att bygga en hall då så att det blir billigare.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Markus
Wed Apr 02 2014, 10:19

Registrerad medlem #54
Registrerad: Wed Oct 25 2006, 08:52
inlägg: 760
Håller med Nyllet. Självklart vill man se bandy utomhus (gärna på sjöis åtminstone en match per år ) men vi kommer nog att bli tvugna att på sikt välja mellan att vara ett elitlag som spelar inomhus eller att spela i lägre divisioner. Och då väljer jag det förstnämnda.

Saknar den stora Siriusstjärnan på matchtröjorna...
Tillbaka till toppen
CarlApan
Wed Apr 02 2014, 11:01

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Ja ni har sagt det femtielva ***** gånger nu.


[ Redigerat Wed Apr 02 2014, 11:02 ]

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Joint
Wed Apr 02 2014, 15:07

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Word, CarlApan.

Tak hör inte till en fotbollsarena, hur som helst. Jag har varit "inne" på Kompisvallen och upplevt hur fel det känns. Ett trauma.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Nyllet
Wed Apr 02 2014, 15:09
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Du kan vara lugn Joint, du får som du vill

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Joint
Wed Apr 02 2014, 15:28

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Jag har ännu inte sett någon tak-arena som varit bra, därav en anledning till att jag är skeptisk. Inte heller kostnadseffektivt. När Kompisvallen haft taket öppet så har det ändå känts som halvt-inomhus, just för att de hänger massa pelare och sådant i atmosfären. Icke najs.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
svennis
Wed Apr 02 2014, 16:13
Registrerad medlem #565
Registrerad: Thu Jan 30 2014, 21:03
inlägg: 456
Finns inget naturgräs i nuläget som trivs på dom halvt inbyggda f.arenorna.således en mer öppen arena eller plastgräs är dom enda alternativen.
Tillbaka till toppen
Jocke
Tue Apr 15 2014, 05:42
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22
inlägg: 3013
"Helhetslösningar" verkar vara modeordet för denna Silly Season. Om jag uppfattat det rätt så behöver det inte innebära alltför stor påverkan på ekonomin. Spelaren får ett jobb som går att sköta i samklang med bandyn, en lägenhet och möjligheten att spela inför Västra sidan varje hemmamatch... En del ersättning får de naturligtvis även för bandyspelandet men de kostnaderna har klubben haft förut också.

Vi får hoppas att några ryska lag kommer tidigt så att Relitahallen kan spolas upp redan i slutet av augusti.

.... men det är klart sak PN in så kommer det nog att kosta lite pengar också.

Vore roligt att få några rapporter från barmarksträningen framöver.

[ Redigerat Tue Apr 29 2014, 08:04 ]

Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen!
Tillbaka till toppen
Nyllet
Tue May 20 2014, 11:26
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Apropå Sirius ekonomi. Det är klart att man blir lite orolig över ekonomin efter alla värvningar men hade man inte satsat skulle vi riskera att åka ur elitserien eller hamna i en sort status quo d.v.s. förbli ett bottenlag med låga publiksiffror, taskiga sponsorintäkter och ett allmänt ljumt intresse bland utsocknes elitbandyspelare att komma hit samt att våra bästa junisar skulle dra till ”storklubbar” som SAIK, VSK, Villa eller Bajen. Dessutom skulle barns intresse att börja spela bandy falna och fostran av egna elitspelare minska. Elitbandyn skulle helt enkelt riskera att dö ut i Uppsala.
Jag tycker man gjort rätt och det är bara att hålla tummarna för att Uppsalaborna och företag ställer upp för sitt Sirius både vad gäller att komma på matcherna och att sponsra laget. Jag är villig att personligen sponsra Sirius med en liten ”extra” slant och om många gör detsamma skulle det vara en bra hjälp på vägen. Länge sedan jag kände sådan tillförsikt inför en bandysäsong. Jag tror definitivt vi kan slåss om en slutspelsplats.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System