Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Bandy
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Silly season 2015/2016
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Nyllet
Wed Mar 11 2015, 10:26
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Dags att öppna denna tråd. Vilka stannar? Vilka går? Att vi ska ha råd med några förstärkningar ter sig väldigt osannolikt för närvarande och beror dessutom i hög grad på om vi får beviljad elitlicens.
En hel del kritik har riktats på tränare Thony men jag hoppas han stannar. Kan vi behålla i stort samma trupp inbillar jag mig att Thonys taktik kommer fungera bättre och bättre. Personligen tror jag att Kimmo lämnar och att Gustav tar över som förste målvakt. Detta spar pengar. Thorén och Camilton blir ett år äldre och kan få sina genombrott nästa år. Sedan är jag nyfiken på Edberg. Någon som vet hur han har klarat sig i UNIK?
Putte, Ilja och Robin har utgående kontrakt och jag hoppas verkligen att de stannar. Lite mer tveksam är jag om Hammarström. Han lär få erbjudanden från andra klubbar (rykten på svenska fans säger att han vill dra och att Byn och Bollnäs skulle vara intresserade). Men stannar han är det naturligtvis bra.
En bra klubbchef står högt på önskelistan. En spelande klubbchef d.v.s. Lars Fall vore ju fantastiskt! Sedan ser jag gärna att någon spelare ur 08/09-gänget och kniv-jonas kommer in i styrelsen. Bra ambassadörer för Sirius bandy och västra.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Tifo
Wed Mar 11 2015, 12:33
Registrerad medlem #87
Registrerad: Wed Nov 01 2006, 21:44
inlägg: 1521
Camilton hoppade ju upp ganska många snäpp på poppislistan när han valde att fira med västra och Ilja istället för med de andra på stationen..

Hammarn har ju kärleken på läkarlinjen i Ua, så hon lär ju bli kvar i staden ivf..
Tillbaka till toppen
kniv-jonas
Wed Mar 11 2015, 15:10

Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10
inlägg: 3132
Tror kimmo vill stanna och jag vill att han stannar.
Tillbaka till toppen
Jocke
Wed Mar 11 2015, 16:10
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22
inlägg: 3013
Jag tror att flera vill stanna men det handlar nog väldigt mycket om vad Sirius som föreningen vill. "Rätt" klubbchef tror jag är helt avgörande för flertalet spelare.

Övertalningskampanj vad gäller Fall? Vi kan kanske ordna med barnpassning på Studan/Relita! Det är klart han ska flytta "hem" till Uppsala....
Jag tror han skulle bli en utmärkt klubbchef.

Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen!
Tillbaka till toppen
Joint
Wed Mar 11 2015, 21:29

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Fiskade en del silly i går, men av respekt lär jag ju inte skriva ut det här. Både ris och ros kan man väl säga om det iaf. Men vi har ju ganska många på kontrakt. Jag hoppas på det bästa och nu när man nyktrat till från segereuforin så inser man ju vilket arbete som börjar nu och det blir inte helt lätt. Fortsättningen följer ...

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
kniv-jonas
Thu Mar 12 2015, 07:00

Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10
inlägg: 3132
Jag vill att man slår en signal till hydas. Ljusdals försvar va ganska bra iår och där har vi en med ett stort blåsvart hjärta.
Tillbaka till toppen
Nyllet
Thu Mar 12 2015, 08:15
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Lill-hydas vore ju grymt att ha i laget men han verkar ju så etablerad i Ljusdal.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
ThomasD
Thu Mar 12 2015, 08:35
Registrerad medlem #5
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 09:50
inlägg: 2058
Var glad att du hörde ris och ros Joint, jag hörde nog enbart ris är jag rädd.
Tillbaka till toppen
Nyllet
Thu Mar 12 2015, 09:57
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
ThomasD skrev...
Var glad att du hörde ris och ros Joint, jag hörde nog enbart ris är jag rädd.

Usch då, verkar ju inget vidare. Inte osannolikt att vi blir värsta slagpåse nästa säsong. Inga pengar och dåligt rykte. Man får väl hoppas att någon Siriusfanatiker vinner storvinsten på lotto och lägger 10 mille på Sirius bandy och köper hela landslaget .

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Joint
Thu Mar 12 2015, 15:22

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Tja, det var lite kryptiskt skrivet av mig. Den som gillar vitsar kan ju även uttolka "ris och Roos" ... Med det sagt, så känns det tveksamt om han fortsätter. Och Thony likaså? Kontrakten ska väl tolkas med en nypa salt, verkar rätt uppsägningsbara. Men risen är väl ändå att uppfattningen kring Thony verkar bra, och att många ändå ämnar att stanna. En personlig favorit tackade dock för sin tid i Blåsvart för mig, men som sagt "man vet dock aldrig". Skulle det visa sig att en vass klubbchef skulle komma in och styra upp saker och ting, skulle även det kunna få en del på bättre tankar. Men jag känner väl likadant ungefär, det måste ju till en förändring (läs: förbättring) upp från kansli- och styrelsebord.

Fick även bekräftat från dessa håll och kanter kring styrelsens inkompetens. Det känns som att det behövs lite rotering på dessa poster. Vilka potentiella ersättare finns dock? Vad har valberedningen för ess i rockärmen? Vad har vi för alternativ? Har även fått Super-Bosse-vibbar vad gäller vissa styrelsemedlemmar, som tydligen står i princip bakom båset och lägger sig i det sportsliga.

95:orna, sistaårsjuniorerna, verkar heller inte vara några att räkna med, förutom Holmgren förstås. Den lovande backen som fick lira en hel del hade riktigt hög träningsfrånvaro. Säger en del tyvärr. Så jag vet inte vad vi kan förvänta oss för junisar att plocka upp? Camilton och Thorén har ju dock färgat bra, de känns givna att fortsätta satsa på och är ambitiösa i sin bandysatsning.

Om vi tappar kontraktlöse Kimmo så skulle jag puffa för Jeppe Bergelin. Jag har sett han göra några riktigt bra insatser i Unik denna säsong. Bra utveckling på den killen, och snubben har Siriushjärta! Likaså Gurra Holmgren, han ska vara kvar och fortsätta konkurrera om förstaspaden i Sirius. Jag ser också gärna att vi lobbar för att få hem Lill-Hyddas. Vi behöver en libero som jag ser det, och som sagt, Siriushjärta! Hoppas att han och hans brutta fått bättre tankar om Uppsala.

[ Redigerat Thu Mar 12 2015, 15:25 ]

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Nyllet
Thu Mar 12 2015, 15:41
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Jag tolkar Joints inlägg enligt följande: Avgå hela styrelsen! Problemet är väl att hitta rätt folk till Sirius bandys styrelse? Vem vill? Vilka kan? Och till vilket pris?

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Jocke
Fri Mar 13 2015, 12:06
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22
inlägg: 3013
Jag är väldigt glad att vi har så många spelare under kontrakt fortfarande. Det skiljer verkligen från flera av de föregående åren.

Av de som har utgående kontrakt så känns några riktigt osäkra. Det känns som att det hänger på om Thony fortsätter eller inte.
Mattias Hammarström verkar förlorad till Bollnäs eller Edsbyn. Jag ser väldigt gärna att han är kvar men då behöver vi någon med bra passningsklubba som kan serva honom på ett bra sätt. Nu tvingas han hämta boll själv. Förhoppningen star till att han trivs att bo i Uppsala.
Kimmo tror jag vill fortsätta i Sverige. Någon klubb som behöver en målvakt. Fortsätter Bergwall? Till Villa kanske Borvall/Säleby verkar ju inte helt säkert.
Ilja Grachev och Putte "tillhör" ju inventarierna i laget men de kanske behöver miljöombyte för att komma vidare.

Övriga såsom Niklas Eriksson, Robin Olsson, Max Eriksson, Patrik Eidenert och Gustav Holmgren tror jag blir kvar om de får kontrakt från Sirius.

Någon som vet något om en bra försvarare? Hydling borde ta med sig Kalle Mårtensson och flytta till Uppsala. Välkomna ungdomar!

Hydling i försvaret, Fall på mitten och Mårtensson fram vore väl inte dåligt!

Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen!
Tillbaka till toppen
Jocke
Sun Mar 15 2015, 19:31
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22
inlägg: 3013
Stefan Söderholm slutar i SAIK. Det skulle förvåna mig om inte Thony går dit till nästa år. Han jobbar redan i Sandviken osv.

Kan Johan Östblom vara en spelare för Sirius? Han flyttar hem till Sverige och har köpt lägenhet i Stockholm.

[ Redigerat Sun Mar 15 2015, 20:23 ]

Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen!
Tillbaka till toppen
RRR
Mon Mar 16 2015, 04:28

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Jag förstår inte varför inte spelare ser en utmaning i att spela för Sirius, är alla såna som bara vill ha allt serverat? I övriga arbetslivet vill man ju ha utmaningar men inte inom sporten, eller? Tänk att få vara med om en framgång för Sirius. En semifinal som drar nästan lika mycket folk som finalen.....inte omöjligt. I stället åker man till Sandviken och glider in i finalen på en skridsko, förstår inte

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Jocke
Mon Mar 16 2015, 06:28
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22
inlägg: 3013
Taffliga och struliga styrelsen osv är nog det stora problemet. Ingen vill leva i osäkerhet om ekonomi, allmän strulighet, att de lägger sig i det sportsliga m.m.

Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen!
Tillbaka till toppen
garligur
Mon Mar 16 2015, 08:35

Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34
inlägg: 3450
Sen är det väl lite så att dagens ungdomar inte är mycket för just utmaningar (om dessa inte innebär ett ekonomiskt tillskott). Och ju mer centralt man bor, desto mer annat finns det som lockar. Och sett till blåsvart, så har det ju mer än en gång pratats om spelare som inte velat satsa fullt ut eller haft bristfällig träningsvilja.

När brände du en bandyhall senast?
Tillbaka till toppen
RRR
Mon Mar 16 2015, 20:34

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
ja boende är säkert ett problem, ungdomarna bor säkert hellre i en etta i Sandviken än står i bostadskö i Alunda....


Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
RRR
Mon Mar 16 2015, 21:26

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Säleby flyttar till Nässjö säger upp kontraktet med Villa

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Mar 16 2015, 22:03

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
RRR skrev ...
Säleby flyttar till Nässjö säger upp kontraktet med Villa

Med tanke på att VBK dissat Skorven så lär ju Sälen representera dem nästa säsong. Nässjö lär ju vara för låg nivå för honom, men ligger nära Vetlanda.

Säger Fall upp sitt opinionsår med Villa, tro?

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
RRR
Tue Mar 17 2015, 04:45

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Fritt Fall i Villa?


Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Joint
Tue Mar 17 2015, 13:07

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Nä, de gör nu en satsning till att bli världens bästa bandyklubb. Säger sig vilja förlänga med Lars.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
garligur
Tue Mar 17 2015, 13:16

Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34
inlägg: 3450
Törnberg fick kicken av Televerket. Undrar hur mycket det kostar med en lagpappa på mittfältet??

När brände du en bandyhall senast?
Tillbaka till toppen
Nyllet
Tue Mar 17 2015, 13:57
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Hammarn och Ilja kan mycket väl tänka sig stanna i klubben, allt enligt UNT. Hoppas.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
CarlApan
Tue Mar 17 2015, 15:12

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Nu ryktas det om Lomanov till Villa. Men som sagt. Det ryktas ju om Lomanov hit och dit varje år.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
svennis
Tue Mar 17 2015, 15:32
Registrerad medlem #565
Registrerad: Thu Jan 30 2014, 21:03
inlägg: 456
Alla kan ju inte spela i Villa?Skulle inte Esplund tillbaka till Villa?
Tillbaka till toppen
Jocke
Tue Mar 17 2015, 16:34
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22
inlägg: 3013
Alla till Villa!

.. men vänta nu! Lomanov ska väl till Sirius?

[ Redigerat Tue Mar 17 2015, 21:14 ]

Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen!
Tillbaka till toppen
Big Spender
Wed Mar 18 2015, 08:31
Registrerad medlem #308
Registrerad: Wed Apr 02 2008, 22:00
inlägg: 786
Vi verkar få börja om från noll. Alla spelarkontrakten skall tydligen ha sagts upp enligt Bandypuls. Blir en tung Silly det här...

-----------------------------------------------------------
Kämpa på, svart och blå!


Tillbaka till toppen
CarlApan
Wed Mar 18 2015, 08:43

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Öhhhhhh...

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
kniv-jonas
Wed Mar 18 2015, 09:13

Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10
inlägg: 3132
Alla kontrakt är uppsagda.
Tillbaka till toppen
kniv-jonas
Wed Mar 18 2015, 09:23

Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10
inlägg: 3132
Nu har vi chansen att bygga ett guldlag! Jag tycker vi värvar ryska landslaget kör så länge det håller och dricker sprit under resans gång. Frågor på det?
Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System