Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Bandy
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Silly season 2015/2016
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
nyg86
Wed Mar 18 2015, 18:33

Registrerad medlem #238
Registrerad: Sun Aug 05 2007, 17:49
inlägg: 540
Ja herregud vilken soppa. Har precis fått lite inside info och ni anar inte. Kan säga så här, att många tongivande spelare verkligen vill stanna i Sirius, de har rotat sig här och vill inget annat än ta revansch nästa år och verkligen brinner för Sirius. Många är helt bedrövade, ledsna och förbannade.

Ang att skriva ett kontrakt ena veckan med en spelare och sen komma nästa vecka och säga upp det visar hur det styrs, den ansvariga för kontraktet sägs enl det som berättades för mig inte haft en aning om det hela utan fått info som vi andra via media idag.

Hur det är möjligt går över mitt huvud, men som det verkar är det så, det fullkomligt makalöst illa skött. Snacka om att göra bort en medarbetare och sänka hans kredibilitet inför hela bandysverige.

Troligtvis om denna styrelse är kvar kommer inte det finnas något lag. De sade på mötet att de i princip kan glömma sina innestående pengar, inte att de ska göra allt för att reglera skulderna när pengar kommer in osv. Så vem känner för att stanna då???

Det är helt otroligt hur det verkar gå till i föreningen.

Tillbaka till toppen
Jocke
Wed Mar 18 2015, 19:07
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22
inlägg: 3013
Det borde gå att nå fram till dessa spelarna om att det finns goda krafter inom Sirius som vill ha en förändring och som stödjer och jobbar för en revansch nästa år....

[ Redigerat Wed Mar 18 2015, 19:22 ]

Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen!
Tillbaka till toppen
Brukarn
Wed Mar 18 2015, 19:23
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Det går ju att göra saker på både bra och dåliga sätt. Alltså, både Bajen och Sirius har i princip gjort samma sak, man har fått problem med ekonomin och dragit in på spelarlönerna. Bajen kommunicerade alltihop tydligt i god tid, ingen blev arg, ingen spelare lämnade, laget höjde sig snarare efteråt och tog en bronsmedalj.

Sirius däremot har usel kommunikation, både inåt mot spelartruppen och utåt mot media, man tecknar nytt kontrakt med en spelare veckan innan man river allt igen, hela spelartruppen vänder sig mot föreningen, vi riskerar att stå helt utan spelare i det mest känsliga ögonblicket av silly season, sportchefen är på semester, det blir svarta rubriker och vi tappar igen allt förtroende. Det är som en provkarta över alla fel som går att göra.

Jag tror säkert att Sandberg har jobbat hårt som ett svin med ekonomisaneringen, men faktum är ju att hela hans organisation är ett enda stort kaoz. Nä, nog är det så att enda sättet att få den här klubben på fötter igen är en ny styrelse, och det så fort som möjligt. 10 000-kronorsfrågan är ju vart fan man hittar kompetent folk till en sådan.


...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
kniv-jonas
Wed Mar 18 2015, 19:28

Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10
inlägg: 3132
Jävla soppa är det. Sen vill jag sluta höra spelare gnälla om att styrelsen har lagt sig i. Jag är den första att va emot Ch med flera. Men på sättet spelarna underpresterade under säsongen så ska man sluta skylla ifrån sig!
Tillbaka till toppen
kniv-jonas
Wed Mar 18 2015, 19:36

Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10
inlägg: 3132
Sen ska dom självklart ha sina löner. Har man inte råd nu gör en avbetalningsplan genast!
Tillbaka till toppen
Joint
Wed Mar 18 2015, 19:38

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Brukarn skrev ...
Det går ju att göra saker på både bra och dåliga sätt. Alltså, både Bajen och Sirius har i princip gjort samma sak, man har fått problem med ekonomin och dragit in på spelarlönerna. Bajen kommunicerade alltihop tydligt i god tid, ingen blev arg, ingen spelare lämnade, laget höjde sig snarare efteråt och tog en bronsmedalj.

http://www.svt.se/sport/guldtranaren-ger-allt-och-tar-inget-betalt

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Jocke
Wed Mar 18 2015, 21:01
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22
inlägg: 3013
Det tråkiga är ju att denna skit skapar en uppförsbacke för kommande styrelse (vilket jag förutsätter att det blir).

Om det nu tidigt och tydligt meddelas att en ny styrelse är pågång så kan vi kanske vända detta.

Kommunicera nu detta bra snälla, snälla Sirius

Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen!
Tillbaka till toppen
dr_swintos
Wed Mar 18 2015, 21:24
Registrerad medlem #407
Registrerad: Mon Sep 07 2009, 19:18
inlägg: 234
Vad ger unt rubrikerna och styrelsens agerande för signaler till sponsorer.
skulle jag vara sponsor skulle jag vara irreterad och besviken.
vill en sponsor förknippas med ett bandyvarumärke som förtillfället står för kaos och hemlighets makeri.
blir svårt för en ny styrelse att vinna tillbaks förtroendet av sponsorer och spelare.
Tillbaka till toppen
Joint
Wed Mar 18 2015, 21:44

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Vad jag förstått ämnar inte högsta hönsen i styrelsen att självmant avgå. Vad har vi för garantier att folk vill kandidera till denna styrelse?

Ja, det är mycket som behövs inom IKS BK. Bl.a en kommunikatör. Just nu är det bara käbbel!

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
ThomasD
Thu Mar 19 2015, 09:14
Registrerad medlem #5
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 09:50
inlägg: 2058
Det behövs helt klart nytt blod, men frågan är som sagt vilka dessa skulle vara. Tror heller inte klubben mår bra av att "kuppa" in folk på sittande årsmöte då man knappast kan hitta en helt ny styrelse utan behöver att några sitter kvar. Dels för att det inte finns tillräckligt många nya och dels för att lite kontinuitet trots allt är bra.

En debattartikel i UNT riktad till sittande styrelse skulle vara på sin plats där man försöker få svar på hur tankarna gick och lite annat.
Tillbaka till toppen
Joint
Thu Mar 19 2015, 11:38

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Jag har hört gott om ett par styrelseledamöter vars bakgrund är föräldrar till ungdomsspelare.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Big Spender
Thu Mar 19 2015, 12:57
Registrerad medlem #308
Registrerad: Wed Apr 02 2008, 22:00
inlägg: 786
På det möte jag var på i januari när "tiggarrundan" startade var det de två personer som presenterades som ansvariga för uppdraget "Ekonomi i balans". Dessa två fick man bra förtroende för (men jag tror bara den ena sitter i styrelsen). När det gäller övriga styrelsen är förtroendet, för att säga det milt, naggat i kanten!

-----------------------------------------------------------
Kämpa på, svart och blå!


Tillbaka till toppen
Brukarn
Thu Mar 19 2015, 13:37
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Jag tror att det kan finnas flera kompetenta personer i styrelsen. Men organisationen funkar inte.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Thu Mar 19 2015, 13:57
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Hammarn tycker att det är 50-50 att han stannar. Det är ändå bättre odds än man kunde tro!

http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/hammarstrom-i-valet-och-kvalet

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Jocke
Thu Mar 19 2015, 14:40
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22
inlägg: 3013
Petter Björling verkar sitta löst i Villa. Hade det inte varit så rörigt hade säkert Tobbe A kunnat övertalat honom att komma till Sirius.

Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen!
Tillbaka till toppen
Nyllet
Thu Mar 19 2015, 19:16
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Lars Fall har förlängt kontraktet med Villa med 1 år. Förstår honom, Villa går (som vanligt) för SM-guld. I andra forum pågår vilda spekulationer om eventuella nyförvärv. Vi undrar om vi har någon trupp nästa säsong. Härliga tider!

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Jocke
Thu Mar 19 2015, 20:13
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22
inlägg: 3013
För att vara lite gubbig men det är som vanligt med andra ord. Jag hade släppt "garden" mot dessa former av dålig kommunikation, få spelare, inga kontrakt osv då jag hoppades att den tiden var över. Lite därför svider detta extra.

Fall förlänger bara med 1 år vilket ger oss en chans till näst, nästa år.

[ Redigerat Thu Mar 19 2015, 20:15 ]

Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen!
Tillbaka till toppen
Nyllet
Mon Mar 23 2015, 17:46
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Thony är tveksam till en fortsättning i blåsvart. Inte oväntat. Nu har jag ingen aning om vad spelarna tycker om Thony men gillar de honom och han försvinner då tror jag vi har en massflykt att vänta. Skulle detta hända är det lika bra att kliva ner en division. Eller vi skulle bli tvungna.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Big Spender
Mon Mar 23 2015, 18:18
Registrerad medlem #308
Registrerad: Wed Apr 02 2008, 22:00
inlägg: 786
"Jag är inte inställd på att fortsätta. Det beror på om man vill satsa eller inte, att åka runt som en slagpåse är inte intressant."

Om TL är rätt citerad så bidrar han ju inte direkt själv till att underlätta Matte Södermans och sportgruppens arbete. Ingen självkritik alls där inte! Kanske mår klubben bra av att han inte är intresserad av att fortsätta?

-----------------------------------------------------------
Kämpa på, svart och blå!


Tillbaka till toppen
ThomasD
Mon Mar 23 2015, 21:57
Registrerad medlem #5
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 09:50
inlägg: 2058
Vad fan trodde han om innevarande säsong då?
Tillbaka till toppen
nyg86
Tue Mar 24 2015, 04:45

Registrerad medlem #238
Registrerad: Sun Aug 05 2007, 17:49
inlägg: 540
Det finns de som gillar TL och de som inte riktigt jublar att åka till träningen i IKS.
Men så är det väl alltid i ett lag, men det upplevs som han inte riktigt når fram till laget.
Sen kan jag tycka vad det är för jävla inställning hos TL. Det är ju jävligt lätt att träna ett lag som innehåller ett gäng landslagsmän och chans att vinna SM, att tydligen vara med att bygga ett bra gäng från grunden finns tydligen inte på kartan. Verkar som TL bara skrev på kontraktet med IKS med löftet att Berlin var i princip klar.
Sådan tränare behöver inte Sirius.
Tillbaka till toppen
garligur
Tue Mar 24 2015, 07:08

Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34
inlägg: 3450
Nej, där sjönk herr Lindqvist rejält i aktning. Lite revanschlusta och självransakning hade inte skadat.

När brände du en bandyhall senast?
Tillbaka till toppen
Nyllet
Tue Mar 24 2015, 07:35
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Spelarna som svar på fråga om de tänker stanna: Nja, det beror på om klubben ordnat med tränare. Man skriver ju inte på kontraktet om klubben inte har någon tränare alltså.
Tränaren som svar på om han tänker stanna. Det beror ju helt och hållet på vilken trupp jag får. Vill inte åka land och rike runt och bli en slagpåse. Moment 22.
Tycker synd om Mats. Frågan är om han orkar fortsätta som sportchef?


I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Tue Mar 24 2015, 07:45
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Thony tycker att Sirius ska satsa för att han ska vara kvar. Det här är väl också ett av problemen, man måste syssla med ekonomisk dopning för att kunna attrahera tränare och spelare. Han verkar inte se nån som helst utmaning i det. Han skulle ju kunna se till att få in en lite äldre stomme, men i övrigt lyfta upp egna spelare för att på sikt bygga nånting bra. Men närå...
Tillbaka till toppen
CarlApan
Tue Mar 24 2015, 08:51

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Äh skippa Thony. Den där inställningen passar bättre i Saik.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Nyllet
Tue Mar 24 2015, 09:30
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
CarlApan skrev...
Äh skippa Thony. Den där inställningen passar bättre i Saik.

Fast vem skulle då bli tränare? Och vi har ju inga stålar.
Nu vet jag inte om lönestoppet även gäller Thony men om så är fallet kan man ju förstå hans bitterhet och att uttalande i pressen skedde i affekt.
Jag skulle vilja ge hela laget och tränare en nya chans.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Sutra
Tue Mar 24 2015, 09:59

Registrerad medlem #20
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:37
inlägg: 1638
Vi behöver antingen
A) en Ågerup, typ, som pröjsar skulderna och köper alla bra spelare vi behöver. Varför inte Johan Ulfvessons rollkaraktär i Pappas pengar?

Eller

En trupp och tränare med inställningen att göra ett fantastiskt jobb oavsett förutsättningarna. Bära eller brista, men prestationen skall visa på stolthet och värdighet i varje läge. Uråkning med buller och bång, so be it. Och TL verkar inte vara så sugen på det, låter det som.

Personligen röstar jag på A, för övrigt.
Tillbaka till toppen
Sutra
Tue Mar 24 2015, 10:00

Registrerad medlem #20
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:37
inlägg: 1638
Och var den gröna gubben kommer ifrån begriper jag inte.
Tillbaka till toppen
kniv-jonas
Tue Mar 24 2015, 10:54

Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10
inlägg: 3132
Vi va slagpåse redan iår med vad jag tycker va en helt ok trupp. Nej Thony du och spelarna har misslyckats kapitalt denna säsongen. Och om du vill värva spelare för pengar som inte finns ja då kan du gladeligen sticka till en annan klubb. Tack för absolut ingenting TL.
Tillbaka till toppen
Joint
Tue Mar 24 2015, 12:04

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Vi har ju, med våra mått mätt, "satsat" den gångna säsongen. Jag undrar om inte Thony hetsat styrelsen till att satsa mer än vad man haft råd med redan? Nej, han känns inte som rätt man på rätt plats i dagsläget. Det behövs lite tålamod och en uppbyggnadsfas i detta slagpåse-lag. Visst kan man satsa sig ur en kris, men jag är trött på att se gamla gubbar gambla med klubbens existens. Sitt ner i båten för fan och red ur situationen som ni, spelare och ledare, sportsligt ska stå till svars för.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System