Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Assyriska - Sirius söndag 17 maj kl 17
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Hornby
Wed May 13 2015, 06:44
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Känslan är att några lag är på väg att sticka iväg i toppen, och det gäller för oss att haka på. Kanske kanske kan någon ur den skadade trion Ante E, Kalle och NBT vara aktuella för spel.


Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
St.ShitSausage
Sat May 16 2015, 16:19

Registrerad medlem #73
Registrerad: Sat Oct 28 2006, 21:12
inlägg: 1393
Topptrion kryssade och Degerfors förlorade. Lär bli knepigt imorgon, men det här är vår chans att på allvar haka på i toppen. Röstar för att vi tar alla tre poängen imorgon.
Tillbaka till toppen
Joint
Sat May 16 2015, 19:50

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Ian är fortfarande inte tillbaka och Ante är fan lika skadebenägen som befarat. Synd, där försvinner två spetsspelare som antagligen skulle kunna göra mycket nytta i en sådan här match. Nåja, hoppas vi får i gång spelet så som i det numerära överläget senast och att det inte blir så fel- och segrullat som senast på Jallavallen. Assyriskas elva är fan rätt habil. Tuff match detta. Första bortasegern vore på sin plats och kul!

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Joint
Sat May 16 2015, 19:58

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Från och med oktober 2013 har Assyriska bara vunnit ynka två matcher på Jallavallen. Då har de ändå haft bortaderbyn där. Verkligen högst anmärkningsvärt. Med det sagt kommer jag bli jättebesviken om vi förlorar där i morgon. Befria mig från besvikelser, tack.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
RRR
Sun May 17 2015, 09:48

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Hur länge har Ian varit skadad nu? Har nästan glömt bort hur bra han kunde va. Ante E var jag mycket tveksam till redan vid värvningen så det var mycket väntat att det skulle sluta så här, tror inte han kommer tillbaka

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
RRR
Sun May 17 2015, 10:34

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Tror på en galen seger idag i störtregn på Jallavallen. Björkebaum nätar i sista sekunden

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Hornby
Sun May 17 2015, 16:42
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Rättvist, men satan va sega vi var i första halvlek. En Ante Bb i toppform hade blivit tvåmålsskytt! Moses riktigt bra även om han stundtals spelar stillastående. Kingen kommer tyvärr inte upp i normal nivå. Adde, Calle och OP stabila även om man får hjärtstopp ibland när de rullar runt bollen. Kim och Maripuu spelar lite för mycket i sidled och bakåt. Jag saknar NBT! Silva kladdar lite för mycket med bollen. Berg blandar och ger, likaså Johan och Figge.



Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
Saemor
Sun May 17 2015, 16:48
Registrerad medlem #467
Registrerad: Wed Sep 14 2011, 17:08
inlägg: 646
Rättvist, javisst men när i helvete ska Sirius börja vinna gnetsegrar. Om vi ska vara med uppe i toppen måste vi vinna såna här matcher.
Tillbaka till toppen
Hornby
Sun May 17 2015, 17:02
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Vi behöver få tillbaka några av de skadade så det finns alternativ i startelvan. Då kommer gnetsegrarna!

Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
Joint
Sun May 17 2015, 20:42

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Baum-Antes fot är ju bisarrt ringrostig. Tror också att han hade blivit matchhjälte i en liknande sits fast för ett par år sedan. Berg hade också ett liknande läge som mot Gais, fast inte på långa vägar lika öppet men hur som helst måste fan bollen in på någon av chanserna som vaskades fram sista halvtimmen. Timmen dessförinnan var vi oroväckande mediokra. Ovant att se ett motståndarlag föra spelet på det sättet. Inte heller lyckades vi med några kontringar eller överlappningar. Extremt otajmat. Och var det inte det så var det en felpass eller två. Vi måste inleda bortamatcherna med bättre skärpa framöver. Det ser osäkert ut och man är inte på långa vägar lika coola som på Studan.

Likväl som inte vi kan vinna med 1-0, likväl verkar AFF knappt förmå att vinna på Jallavallen. Det saknades ju knappast chanser att spräcka nollan, men det gick ju nästan troll i bollen. Tur att Assyriska mest sköt utanför, men kul att se Adde äga sitt straffområde i vilket fall. Full kontroll på alla höjdbollar och bra uppspel. Synd att knappt någon utespelare kom upp i liknande nivå. Silva var skön, men hade en tuff uppgift i dag. Hade gärna sett att vi utnyttjade sista bytet genom att kasta in en till anfallare där i slutet, men å andra sidan känns det så här i efterhand klokt att vi inte toköste i slutet utan tog pinnen. Nu fick ju AFF en obehaglig hörna det sista som hände ändå, men ahh ...

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Joint
Sun May 17 2015, 21:33

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Oj, såg att Silva fick en etta i betyg. Håller inte med. Assyriska hade hög bevakning på honom, vilket ju bör vägas in i sammanhanget. Att Baum-Ante får glänsa lite mer på slutet är mer frukten av att Stefan har en drös AFF-are på sig medan de underskattade inhopparen som faktiskt fick massor av ytor.
Alltid vanskligt med spelarbetyg, inte minst okommenterade sådana. Nåja, jag ser det som diskussionsunderlag och inte något facit. Tyckte inte OP, eller mittlåset som sådant, var så strålande men man ser matcher annorlunda uppenbarligen.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Diamant
Sun May 17 2015, 22:06
Registrerad medlem #627
Registrerad: Sat Apr 05 2014, 20:29
inlägg: 488
Fotbollsbloggen ger alltså alla utom tre spelare "underkänt" eller sämre... Hade vi satt en i 92:a hade nog alla spelare höjts ett steg av de resultatstyrda betygsättarna...
Jag tycker det var kul att se hur det känns som om vi lyfter oss av Antes blotta närvaro på planen när han kommer in, det var då vi tog över, även om han själv var lite trubbig. Men det är den Ante jag minns också, någon som är otroligt bra på att ta sig till lägen, men också bränner mycket.
Tillbaka till toppen
Joint
Sun May 17 2015, 23:15

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Hehe. Det är möjligt att det är så, att blotta auran av Ante höjer kvalitén. Fast där och då blev det också mer som ett anfallspar med Silva och Björkebaum (smaka på den duon!) vilket jag tyckte föll mer väl ut än den avlånga tremannakedjan, som kom helt snett in i denna match.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
RRR
Mon May 18 2015, 04:52

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Håller med om Silva, han drar ju på sig fyra fem försvarare och ger plats åt Björkebaum. Sarfo kliver in för mycket i banan, visserligen lämnar han autostrador för Johan men nån måste ju inse det snart, ge bollen tll Johan när han gör sina tjurrusningar längs kanten, det är ju flera av dessa som ger bra inlägg....men det är också på den kanten som AFF håller på att straffa oss

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Mon May 18 2015, 10:24
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Fotbollsbloggen har ändrat betygen, 2 är numera godkänt.

Silva gjorde ytterligare en trekvartsmatch. Det jag menar är att han ger 75% hela tiden. Trekvartshoppar, trekvartsspringer, trekvartskämpar, trekvartstänker. Jag vill ha en killer, ingen primadonna. Talande när han får bra läge vid straffområdeslinjen, bryter in i banan och istället för att skjuta stenhårt lågt vid första stolpen så försöker han chippa in den i bortre krysset. Skärpning.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Mon May 18 2015, 10:37
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Dumt att Ante tog den där straffen mot GAIS. Jag tänkte innan han la den att "missar han nu så sätter det sig säkert i huvudet", och lite så ser det ju ut. Fast man får ha tålamod, får han bara vara hel så lossnar det förr eller senare.

Första 45 var nog annars den på alla sätt minst njutbara halvleken jag har sett på mycket länge. Kan inte antingen Assyriska eller Syrianska åka ur eller gå upp eller slå ihop sig med varandra? Att behöva åka till betongklumpen två gånger om året är minst en gång för mycket.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Joint
Mon May 18 2015, 11:29

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Jag hoppas kommunen och dess arenaansvariga tar ett studiebesök till Jallavallen så de får en bild av hur vi inte vill ha det på Studan framöver. "Västerås-Swedbank" går också bra att åka till. Dessvärre är väl tanken att vi också ska ha en större huvudläktare och halvmesyr runt om. Och, tråkigt jävla plastgräs ... Bävar inför framtiden. Hoppas saker och ting görs rätt.

Angående Silva känns det mer som hans kroppsspråk än att han faktiskt lökar. Man kan också studera våra mittbackar, där ser man ibland inte ens "trekvartshopp" utan i stället stillastående med ryggen mot eller liknande. Tur att AFF, enligt deras tränare, förvaltar inlägg sämst i serien. Exempelvis Ekenberg (se upp i kommande match för denne gamle räv) hade nog knoppat in någon boll om han hade haft AFF-tröja i går.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
RRR
Tue May 19 2015, 04:43

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Nån som sett Gefles nya arena?


Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Tue May 19 2015, 12:45
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Men om man nu förvaltar inlägg dåligt, varför slår man massa inlägg?
Tillbaka till toppen
Joint
Tue May 19 2015, 12:51

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
I hopp om bättring..? Vår förra superettan-sejour spammade ju Petter skräpinlägg mest hela tiden.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Hornby
Tue May 19 2015, 13:16
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Jag tror att det något loja kroppsspråket och primadonnetendenserna i närkampsspelet helt enkelt är en del av fotbollsspelaren Stefan Silva, precis som den bländande tekniken, den superba bollbehandlingen och kylan i avsluten är det.

Skulle han vara lika bra på alla dessa bitar, så skulle han inte spela i Sirius.



Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
 

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System