Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Sirius - Syrianska söndag 2 augusti kl 18
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Hornby
Fri Jul 31 2015, 10:35
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
17 omgångar spelade och vi har kvalplatsen till allsvenskan. Calle, OP och Kim avstängda. Hopkins och Kalle som mittbackar med Johan och Figge på kanterna? Kingsley från start?



Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
Fantomas
Fri Jul 31 2015, 16:38

Registrerad medlem #323
Registrerad: Wed Jul 16 2008, 18:25
inlägg: 914
Intressant läge onekligen, skall bli spännande att se hur taktiken utformar sig. NBT?

Att vakna i mörkret och se Fantomas - en fasa för onda lag
Tillbaka till toppen
Joint
Sun Aug 02 2015, 04:02

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Någon som varit nere på någon träning och fått sig en hint om det nya mittlåset? Lågoddsaren är ju att Kalle flyttar in och bildar mittlås med Hopkins, varpå Johan kan vara högerback. Eller är Thörns tur kommen? Han gjorde en rätt solid försvarsinsats i genrepet mot ÖSK i våras. Utav fältarna skulle jag nästan bara kunna tänka mig se Moses ytterligare ett snäpp ner i banan, en smått bisarr men lite kittlande tanke. Alternativt Berg någonstans. Kanske in med Figge?

På mitten får man hoppas och anta att NBT ersätter Kim. Puu tar tyvärr inte tag i taktpinnen på samma sätt.

Framåt vill jag se Silva centralt. Han må ha växt in i sin kantroll, men minns premiärmatchen med fasa och tycker ABB var under isen sist. De gånger Silva sökte sig in mot banan senast blev det lite lurigt och Ante E levererade ju ett par pastejer som gav hopp om kemi. Annars var det tämligen uddlöst framåt.
ABB har väldigt outnyttjad spänst-spetsegenskap. Ska vi som senast ha en taktik där nästan all vår anfallsidé går ut på inlägg så förstår jag ju grundtanken med honom där inne, men då måste så väl han som inläggskvaliteten upp i nivå. Fast jag vill att vi hittar tillbaka till spelet vi hade innan Ängelholm, och gärna med en delvis spelregisserande Sarfo från start. För att citera Moses: Why not?

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Brukarn
Sun Aug 02 2015, 13:37
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Det känns lite som att vi blev lite lurade av Antarnas hysteriska form när de kom tillbaka från sina respektive skador. I de senaste mindre bra insatserna känns det väl mest som att det är deras form som har dippat?

Men idag lär ju ändå nästan allt fokus hamna på backlinjen. Blir spännande/läskigt att se hur vi löser detta.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Joint
Sun Aug 02 2015, 14:17

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Tycker Ante E-kritiken varit lite väl hård. Han hade kunnat noterats för en eller två assist senast exempelvis. Briljant i sina stunder. Blev dock väldigt hårt ansatt senast, vilket inte är så konstigt då det rörde sig om hans gamla förening, som i sin tur har Gallo (minns 2007) i tränarstaben. Tror många har hans högsta kapacitet, som är hög allsvensk klass, i beräkningen och jämförelsestocken blir ju då en aning skev/orättvis. Mer rättvist att jämföra den skrala insatsen i paritet med de offensiva lagkamraternas.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Lemon
Sun Aug 02 2015, 14:43

Registrerad medlem #312
Registrerad: Wed Apr 16 2008, 13:42
inlägg: 813
Figge-Hopkins-Kalle-Johan. Är Hopkins i form? Fungerar Kalle som mittback? Spännande att se.


Vad dåligt allt är!
Tillbaka till toppen
Joint
Sun Aug 02 2015, 14:57

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Två skolade mittbackar. Nu kör vi!

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Hornby
Sun Aug 02 2015, 15:00
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Och världens offensivaste mittfält! Forza Sirius!!!

Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
Lemon
Sun Aug 02 2015, 18:04

Registrerad medlem #312
Registrerad: Wed Apr 16 2008, 13:42
inlägg: 813
Första kvarten var fantastiskt kul att se. En av de bästa skulle jag tro.

Vad dåligt allt är!
Tillbaka till toppen
Fantomas
Sun Aug 02 2015, 18:08

Registrerad medlem #323
Registrerad: Wed Jul 16 2008, 18:25
inlägg: 914
Hopkins är i form! Vissa segrar är skönare än andra, detta var definitivt en sådan. Många var bra idag. Ian förstås, men tyckte även att Moses gjorde sin bästa insats på länge.

Att vakna i mörkret och se Fantomas - en fasa för onda lag
Tillbaka till toppen
Håwe
Sun Aug 02 2015, 18:18

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
Som sagts, första kvarten var magnifik, en av de bästa jag sett med Sirius. Sen dog vi i en halvtimme. Första halvan av andra var bra också, blev lite väl defensivt sista kvarten. Ian var lysande, som jag längtat efter dom ruscherna. Pat var också väldigt bra, Calle får nog nöta bänk i höst. Tycker Johan i dagsläget är bättre än Larsson som ytterback. Men Björkebaum såg verkligen vilse ut idag, som en övergiven sommarkatt, svårt att hitta sin roll.
Första segern i år över ett lag på övre halvan, bra så!!

Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
nyg86
Sun Aug 02 2015, 19:16

Registrerad medlem #238
Registrerad: Sun Aug 05 2007, 17:49
inlägg: 540
Ja härlig seger och vilka angenäma problem för tränarna.

Sirius blev ju inte direkt sämre när AE lämnade. Ian lysande, Hopkins likaså, Sarfo hela tiden runt bollen med energi, NBT vet man att han leverera jämt på hög nivå, med Silva o Moses centralt blev det fart..JA går från klarhet till klarhet, CG gjorde ett jävla jobb, vilken kant med Figge o Ian! Men Ahonen? Han kan verkligen se vilsen ut och AB likaså ikväll.
Många som visade fram fötterna som inte spelat på länge. Skitkul!

Tillbaka till toppen
Joint
Mon Aug 03 2015, 10:30

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Skönt att vinna på ett skitmål! Credd dock till Ians förarbete. Och: Pat is back. Men det är då själva fan att man ska stå och våndas på övertid. Tur dock att SFC var tämligen bleka för dagen.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
 

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System