string(8) "oldforum"
Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Bandy |
|
<< Föregående tråd | Nästa tråd >> |
Tippa elitserien 2015-16 |
Gå till sidan >> | |
Moderatorer: Brukarn
|
Författare | Post | ||
Joint |
|
||
Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44inlägg: 13662 |
Trupperna är så gott som spikade, försäsongsmatcherna i rullning, och därmed tabellspekulationerna! Här kommer mitt tips:
Så länge stjärnan lyser!
|
||
Tillbaka till toppen |
|
||
CarlApan |
|
||
Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56inlägg: 4950 |
Jag tippar mer spartanskt: 1. SAIK - Skitlag som tyvärr är skitbra 2. Bajen - Riktigt skitlag som går bra bara för att reta mig 3. VSK - Fruktansvärt skitlag som också är för bra för sitt eget bästa 4. Väners - Kommer spotta upp sig i år 5. Bollnäs - Bra inmarschlåt 6. Villa - Halvbra som vanligt. Kommer aldrig vinna nåt guld. 7. Edsbyn - Brukar alltid få fram bra kids och går alltid vidare 8. Kungälv - Outsider. 9. Broberg- Ful färg. Tråkigt lag. Inget slutspel i år. 10. Sirius - Vi överraskar alla, inklusive bittra västringar. 11. Vetlanda - Fick inte plats högre upp. 12. Tillis - Tråklag som existerar mot naturlagarna. 13. Kalix - Tja. 14. Gripen - Nykomlingar går aldrig bra. Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin' |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Joint |
|
||
Registrerad medlem #46
CarlApan skrev ... Bollnäs - Bra inmarschlåt Fair enough. "Grabbarna med flås" blir fan inte mer bandy. Det i kombination med dess bengaler. Skäl nog att åka på "dans på Sävstaås". Så länge stjärnan lyser!
|
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Nyllet |
|
||
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31inlägg: 3823 |
Har för mig att jag och John delade på mästartiteln sist det begavs eller hur var det ? Fy satans vad kul att tippa elitserien (not). Fast på sätt och vis känns det lugnare denna säsong eftersom vi (i Sirius alltså) är extremt nederlagstippade, tippad fet-sist av alla utomstående ”experter”. Här kommer mitt tips. 1. SAIK, mörkret och ondskans lag. Grym anfallstrio, ja världens bästa. Huva, jag måste nog vara rejält berusad för att orka se matchen mot SAIK på Studan. 2. Jag sticker ut hakan. Bollnäs! Bella, Myrran, Westh, Spinnars och Mickel-svikaren är en samling spelare som heter duga. En Mickel som får passningar av Bella eller Myrran kommer att bli bättre än någonsin. 3. Gurkorna. Nä, lite mätta är de nog, trots allt. Två finaler i rad och så har de tappat Esplund. 4. Svårt. Väljer mellan Bajen och Villa och chansar på Bajen. Tränaren deras verkar kunna göra underverk med en spelartrupp. 5. Villa. Kan lika väl hamna 2:a, 3:a eller 4:a men det verkar vil(l)a någon sort förbannelse över föreningen. Trots en fantastiskt trogen publik och mycket stålar blir det liksom inget av det hela (och då syftar jag på deras efterlängtade SM-guld). 6. Väners. Tja. Svårtippat här med. De har ett bra lag och en bra tränare men precis som Villa har de inte tillräckligt med självförtroende att ta sig upp i den absoluta toppen. 7. Vetlanda. De kommer att överraska. Jäkligt många bra juniorer eller unga spelare som väntar på sina genombrott som kanske kommer i år. Och så har de Putte (snyft!) 8. Broberg. Säkert tips eftersom de aldrig missar slutspel. Lika säkert är att de åker i kvarten. 9. Byn. Tyckte de var rätt kass mot Blåsvart. 10. Kungälv. Bra målis och så snodde de Robin. Undrar hur deras ekonomi ser ut efter alla värvningar och inte lär den vara bättre efter säsongen. 11. Tillis. Utan Zocke skulle laget i bästa fall harva i allsvenskans mellanskikt. Ett lag utan själ. Ett lag ingen vill ha i eliten, förutom närmast sörjande. 12. Kalix. Jag sätter Kalix 12:a men jag tror både Gripen och Sirius kan vara med att fajtats om 12:e platsen men vad spelar det för roll egentligen, vi måste kvala ändå. 13. Gripen 14. Snyft! SIRIUS ! [ Redigerat Fri Aug 28 2015, 13:25 ] I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly. Winston Churchill |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22inlägg: 3013 |
Jag ser väldigt mycket fram emot denna säsong. Det är roligt med bandy. Dock är den svårtippad! Jämnare än någonsin? 1. Villa – Detta är året då Villa vinner serien men som vanligt vinner de inte SM guldet. 2. SAIK – Kommer spela äckligt stabilt hela säsongen och går till final. 3. VSK – Starka under hela säsongen även om det hackar i en del matcher som gör att de tappar poäng. Blir toppade till slutspelat och går till final. 4. Hammarby – Gör en bra start på säsongen till skillnad från ifjol. Har en hög högstanivå men kommer tappa i en del matcher. 5. Vänersborg – Vinner mot alla lag under sig i serien men förlorar mot topplagen. 6. Bollnäs – Nej det blir inget denna säsong heller. Bella tröttnar och flyttar till Sirius nästa säsong. 7. Edsbyn – ”Hammarn” håller Byn kvar ovanför strecket men mer än kvartsfinal blir det inte 8. Vetlanda – Krånglar sig över strecket på Brobergs bekostnad. Putte blir glad! - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 9. Broberg – Svenne inte längre huvudtränare vilket gör att de missar slutspel för första gången på väldigt länge. 10. Kungälv – Ett bra lag och klarar sig över streckat detta år. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 11. Sirius – Vi gör det bra och skuggar Kungälv och Broberg hela säsongen. Kanske kan vi överraska med att ta 10:e platsen. 12. Gripen – Ett bra lag som gör att de håller sig kvar i slutändan. Kan överraska i början på säsongen men håller inte i längden. 13. Tillberga – Svårt att få till det. Spelar bättre än ifjol men det räcker inte. 14. Kalix – Får det svårt i år och det blir ingen raketstart som förra säsongen. Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
garligur |
|
||
Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34inlägg: 3450 |
Jag är optimist. Vi får Törnberg, Kalix får inget. Vi kniper därmed den 13e platsen, med renskötarna efter oss i tabellen. Resten bryr jag mig i vanlig ordning inte om.
När brände du en bandyhall senast? |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Sutra |
|
||
Registrerad medlem #20
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:37inlägg: 1638 |
Fan vilken koll ni har! Tror Sirius kan göra det bra - exakt hur bra återkommer jag om. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Alexis |
|
||
Registrerad medlem #85
Registrerad: Wed Nov 01 2006, 12:56inlägg: 92 |
har allt för dålig koll för att tippa en egen tabell, så kopierar Apans vilken känns rimlig Jag tippar mer spartanskt: 1. SAIK - Skitlag som tyvärr är skitbra 2. Bajen - Riktigt skitlag som går bra bara för att reta mig 3. VSK - Fruktansvärt skitlag som också är för bra för sitt eget bästa 4. Väners - Kommer spotta upp sig i år 5. Bollnäs - Bra inmarschlåt 6. Villa - Halvbra som vanligt. Kommer aldrig vinna nåt guld. 7. Edsbyn - Brukar alltid få fram bra kids och går alltid vidare 8. Kungälv - Outsider. 9. Broberg- Ful färg. Tråkigt lag. Inget slutspel i år. 10. Sirius - Vi överraskar alla, inklusive bittra västringar. 11. Vetlanda - Fick inte plats högre upp. 12. Tillis - Tråklag som existerar mot naturlagarna. 13. Kalix - Tja. 14. Gripen - Nykomlingar går aldrig bra. FOAD |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
CarlApan |
|
||
Registrerad medlem #49
Jag är inte så säker på att det var ett speciellt smart drag Alexis men jag tackar för förtroendet.
Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin' |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Gabbe |
|
||
Registrerad medlem #462
Registrerad: Fri Sep 02 2011, 10:25inlägg: 560 |
1-7 Skit samma 8. Sirius 9-14 Skit samma |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Håwe |
|
||
Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44inlägg: 1601 |
När det gäller Sirius fotboll är jag alltid pessimistisk. Bandyn är en helt annan femma. Femman består i min uppväxt där jag såg Sirius i final vid fem tillfällen vilket satt outplånliga spår. Sirius är egentligen alltid bäst i bandy. Allt annat är undantag, tillfälliga svackor som kan vara x antal år eller bara slumpen eller en dålig dag. När bandylaget åker ut på plan är de ju egentligen bäst, bara kanske inte just den här dan…eller säsongen. Därför hoppas jag innerst inne att just i år….. eller nästa år likt en Benny Guldfot dyker det upp en junis som slår bandysverige med häpnad. I år blir det minst slutspel. Resten av lagen får andra tippa. Fotboll, love and understanding!!! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Big Spender |
|
||
Registrerad medlem #308
Registrerad: Wed Apr 02 2008, 22:00inlägg: 786 |
Äh, va faan, i år är det väl ändå vår tur!??? 1. SAIK 2. VSK 3. Bollnäs 4. VBG 5. Villa 6. Bajen 7. IKS 8. Ryssberga 9. Vetlanda 10. Broberg 11. Edsbyn 12. Kalix 13. Kungälv 14. Gripen ----------------------------------------------------------- Kämpa på, svart och blå! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Love |
|
||
Registrerad medlem #472
Registrerad: Mon Oct 10 2011, 18:00inlägg: 400 |
Efter denna sammanställning känner jag mig nöjd med att jag är så dålig på att tippa 1 SAIK 2 Bajen 3 villa 4 bollnäs 5 gröna gurkor 6 Vänersborg 7 Byn 8 Vetlanda 9 Svarta gurkor 10 Broberg 11 Kungälv 12 Kalix 13 Gripen 14 IKS |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Affe Bengtsson |
|
||
Registrerad medlem #237
Registrerad: Fri Aug 03 2007, 07:26inlägg: 508 |
1 Saik 2 Villa 3 Hammarby 4 Sirius resten struntar jag i Glad supporter, och du,,,, bandy ska precis som fotboll spelas utomhus. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
kniv-jonas |
|
||
Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10inlägg: 3132 |
Orkar inte analysera så mkt iår men iaf 1: saik 2: vsk 3: Bollnäs 4: hammarby 5: Villa 6: Vänersborg 7: Edsbyn 8: Vetlanda 9: Kungälv 10: Broberg 11: Kalix 12: tillberga 13: Gripen 14: Sirius Trist tips men toppen blir bara bätre o alla andra hänger inte med alls Tror vsk tar guldet igen ser om möjligt bättre ut iår. [ Redigerat Tue Sep 15 2015, 08:12 ] |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Hawkeye |
|
||
Registrerad medlem #330
Registrerad: Sun Aug 31 2008, 19:48inlägg: 696 |
SM-GULD!
"I hate any advert that portrays football to be about anything other than pain and disappointment" |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
CarlApan |
|
||
Registrerad medlem #49
Hawkeye skrev ... SM-GULD! Äntligen ett vettigt tips som man kan ta på allvar i stället för alla dessa försök till anti-jinx. Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin' |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
dissteffe |
|
||
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43inlägg: 5739 |
1. Sandviken 2. Västerås 3. Hammarby 4. Bollnäs 5. Villa 6. Vänersborg 7. Edsbyn 8. Broberg 9. Vetlanda 10. Kungälv 11. Sirius 12. Tillberga 13. Kalix 14. Gripen If we make it we can all sit back And laugh But I fear tomorrow I'll be crying |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
RRR |
|
||
Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22inlägg: 6994 |
1 Bollnäs (men torskar i kvarten) 2 SAIK (nu börjar raset) 3 Västerås (tar sm-guldet) 4 Vänersborg (sm-final?) 5 Edsbyn 6 Hammarby 7 Villa 8 Vetlanda 9 Broberg 10 Kungälv 11 Sirius 12 Kalix 13 Gripen 14 Tillberga Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Bandyibollen |
|
||
Registrerad medlem #489
Registrerad: Tue Apr 10 2012, 20:06inlägg: 322 |
Jag brukar väl komma sist på det här. Hoppas det blir så i år igen och att tabellen blir precis tvärtom. 1. VSK 2. SAIK 3. Bollnäs 4.Hammarby 5. Vänersborg 6. Villa 7. Edsbyn 8. Broberg 9. Vetlanda 10. Tillberga 11. Kalix 12. Kungälv 13. Sirius 14. Gripen |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Brukarn |
|
||
Brukarn Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31inlägg: 6834 |
1. Sandviken 2. VSK 3. Villa 4. Vänersborg 5. Hammarby 6. Bollnäs 7. Vetlanda 8. Edsbyn (Tabellen ovanför slutspelsstrecket känns som en annan värld. Skiter väl hur det går i den. Gillar ändå inget av lagen.) 9. Tillberga (Zocke lyckas bra med Zockeberga. Till glädje för Zocke.) 10. Broberg (Tippar alltid att Broberg missar slutspel. Något år får jag väl rätt) 11. Kungälv (En massa ut och en massa in, men det slutar väl ändå ungefär som ifjol) 12. Kalix (Det känns som att man vet var man har Kalix vi det här laget. Men tuffare serie nu så i år blir det kval) 13. Gripen (Verkar ju inte tagit några jättekliv framåt sen ifjol, snarare tvärtom. Men hänger kvar gör de säkert) 14. Sirius (Ledsen alltså, men vi kommer ju sist. Allt annat är faktiskt ett mirakel. Men ser ändå fram emot en härlig masochistsäsong på Studan. Så jävla kul är det inte att åka omkring och vinna hela tiden) ...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
John |
|
||
Registrerad medlem #21
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 14:57inlägg: 1726 |
1. VSK 2. SAIK 3. Bollnäs 4.Vänersborg 5. Villa 6. Hammarby 7. Vetlanda 8. Edsbyn 9. Broberg 10. Tillberga 11. Kungälv 12. Kalix 13. Gripen 14. Sirius Det vore kul att lyckas göra mål i de flesta matcherna. Ungefär där ligger mina förväntningar i år. En positiv sak är att Tillberga kommer slå fler än oss i år så vi kan dela den zockeglädjen med andra. [ Redigerat Tue Oct 20 2015, 10:51 ] ----------------------------------------------------------- Gamlingar sitter och minns hur det va. Visst e det bätter men int' e de bra |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
ThomasD |
|
||
Registrerad medlem #5
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 09:50inlägg: 2058 |
1. SAIK 2. VSK 3. Villa 4. Hammarby 5. Bollnäs 6. Edsbyn 7. Vänersborg 8. Broberg 9. Vetlanda 10. Kalix 11. Tillberga 12. Kungälv 13. Sirius 14. Gripen |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
haze |
|
||
Registrerad medlem #14
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:14inlägg: 1769 |
Nåt sånt här kanske? 1: SAIK 2: VSK 3: Bollnäs 4: Hammarby 5: Villa 6: Broberg 7: Edsbyn 8: Vänersborg 9: Vetlanda 10: Kungälv 11: Tillberga 12: Kalix 13: Sirius 14: Gripen ---------------------------------------- 1921 - 1922 - 1961 - 1966 - 1968 Alla till Studan! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
CarlApan |
|
||
Registrerad medlem #49
Bandypuls experter känns faktiskt mer positiva till blåsvarts möjligheter än den genomsnittlige västra-medlemmen. http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/bandypuls-experter-i-stor-enkat-om-sasongen-ger-inga-slutspelsvibbar Han Rickard Bäckman verkar särskilt sympatisk. [ Redigerat Wed Oct 21 2015, 12:34 ] Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin' |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22inlägg: 3013 |
CarlApan skrev ... Bandypuls experter känns faktiskt mer positiva till blåsvarts möjligheter än den genomsnittlige västra-medlemmen. http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/bandypuls-experter-i-stor-enkat-om-sasongen-ger-inga-slutspelsvibbar Han Rickard Bäckman verkar särskilt sympatisk. Det är som jag alltid har sagt! Bäckman och Axman är kloka gubbar ... Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Sutra |
|
||
Registrerad medlem #20
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:37inlägg: 1638 |
Typ. 1. SAIK 2. VSK 3. Villa 4. VBG 5. Bollnäs 6. Bajen 7. Vetlanda 8. edsbyn 9. Sirius 10. Tillberga 11. Broberg 12. Kungälv 13. Griipen 14. Kalix [ Redigerat Fri Oct 23 2015, 04:11 ] |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Sakul |
|
||
Registrerad medlem #322
Registrerad: Fri Jul 04 2008, 22:04inlägg: 1017 |
1. SAIK 2. VSK 3. Bollnäs 4. Villa 5. Hammarby 6. Vänersborg 7. Edsbyn 8. Vetlanda 9. Broberg 10. Kungälv 11. Kalix 12. Tillberga 13. Sirius 14. Gripen |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Joint |
|
||
Registrerad medlem #46
Sutra skrev ... Typ. 1. SAIK 2. VSK 3. Villa 4. VBG 5. Bollnäs 6. Bajen 7. Vetlanda 8. edsbyn 9. Sirius 10. Tillberga 11. Broberg 12. Kungälv 13. Griipen 14. Kalix Sutra skrev ... 9 poäng, 68 mål. Så länge stjärnan lyser!
|
||
Tillbaka till toppen |
|
||
CarlApan |
|
||
Registrerad medlem #49
Man måste ju gardera sig.
Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin' |