string(8) "oldforum"
Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll |
|
<< Föregående tråd | Nästa tråd >> |
Superettan 2016 |
Gå till sidan << >> | |
Moderatorer: Brukarn
|
Författare | Post | ||
Olle den lille |
|
||
Registrerad medlem #916
Registrerad: Sun Nov 29 2015, 20:07inlägg: 22 |
http://www.fotbolltransfers.com/site/player/5149 Ljungskile lär få tufft utan honom. [ Redigerat Wed Jan 06 2016, 08:33 ] #uppsalaärblåsvart |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Hornby |
|
||
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28inlägg: 3239 |
Ooops hade inte tänkt möta honom igen i år... http://www.fotbolltransfers.com/site/news/58813 Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Joint |
|
||
Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44inlägg: 13662 |
Gais börjar ju bli overkill på papperet. Sinnes omsättning. Nu måste de väl ändå ha spikat truppen, med undantag för målvaktssidan då. Näst senaste nyförvärvet med förflutet i League 2, 1 och Championship skojar man ju inte heller bort. Sedan tidigare har de ju även en spännande engelsman i Cadogan. Gais känns absolut farliga i år, men det är inte första gången man känner så. Spelaromsättning ska tas med en nypa salt också.
Så länge stjärnan lyser!
|
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Hornby |
|
||
Registrerad medlem #10
Assyriska börjar se rätt farliga ut: http://www.fotbolltransfers.com/site/news/59537 Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
dissteffe |
|
||
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43inlägg: 5739 |
Ska man glömma tredjeplatsen redan nu? Jag ville ju vänta tills serien började i alla fall?
If we make it we can all sit back And laugh But I fear tomorrow I'll be crying |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Bigbadda |
|
||
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36inlägg: 4277 |
När det gäller Gais ska man inte glömma att ett lag måste spelas ihop också. Samspelet kommer inte genom magi. | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
Joint |
|
||
Registrerad medlem #46
Nu är Sliper klar för Assyriska också.
Så länge stjärnan lyser!
|
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Fantomas |
|
||
Registrerad medlem #323
Registrerad: Wed Jul 16 2008, 18:25inlägg: 914 |
Vi kan ju göra som Jönköping - vinna trots att vi inte är bäst....
Att vakna i mörkret och se Fantomas - en fasa för onda lag |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Joint |
|
||
Registrerad medlem #46
Några riktigt oklara lagbyggen, tycker jag. Wazzup med Dalkurd?! De kändes ju rätt upphaussade efter avancemanget och så, och det snackades om miljardärer som skulle investera i klubben och bla bla bla ... Rent konkret hittar jag mest detta: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=6338974 Massa obetalda skatteskulder, alltså. Förklarar väl den såhär långt, faktiskt, bleka sillyn. Örgryte är också mer snack än verkstad, so far. Trelleborg känns i dagsläget hetast av nykomlingarna, utan att på något sätt rosa marknaden. AFCU:s "andra-år" kan bli intressant. Halva truppen kan rentav rensas ut. Ur i år? Åtvid har ett par spetsspelare, men annars riktigt brandskattade. Annars är det väl ungefär som väntat. Så länge stjärnan lyser!
|
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Lars |
|
||
Registrerad medlem #8
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 10:45inlägg: 1997 |
dissteffe skrev ... Ska man glömma tredjeplatsen redan nu? Jag ville ju vänta tills serien började i alla fall? Att man värvar behöver inte betyda att man automatiskt blir bättre. Vi har en jättefördel att vi inte behöver spela ihop laget. To alcohol, the cause of and solution to all of life's problems. - Homer Simpson |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
dissteffe |
|
||
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43inlägg: 5739 |
Jo, det var ju så Jönsödra vann serien förra året. Men har vi inte blivit försvagade i alla lagdelar utom ev backlinjen? Lite jävla jättesvårt att avgöra innan några matcher spelats, jag vet...
If we make it we can all sit back And laugh But I fear tomorrow I'll be crying |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Nyllet |
|
||
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31inlägg: 3823 |
Jag tror vi blir bättre i år. Samspelta som sagt, gör väldigt mycket.
I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly. Winston Churchill |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
ThomasD |
|
||
Registrerad medlem #5
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 09:50inlägg: 2058 |
Jag som inte alls följt sillyn blev väldigt imponerad av Assyriskas dito då jag blev varse den igår. Tror jag blir fågel. | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
Hornby |
|
||
Registrerad medlem #10
Vi har dock (ännu så länge) en betydligt bredare trupp än Assyriska. Frågan är hur många ur AFC:s utrensning som hamnar där.
Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Joint |
|
||
Registrerad medlem #46
Pysslade med att pussla ihop seriens topp-5-bästa tänkbara startelvor just nu. Fick fram till följande (exkluderat långtidsskadade och lekmannamässigt sollat mellan spelare): HBK Lukic Bengtsson - Ali Khan - Liverstam - Kojic Barny - Haksabanovic - Rojas - Fagercrantz Ruud Tveter Olsson AFF Malmkvist Jarl - Durmaz - Malmborg - Pereira Sliper - Pavey - Holster - Corr Nyang Fagerberg - Genc Gais Vaiho Ervik - Nyström - Old - Sinclair Cadogan - Keat - Lloyd Davis - Singh Johannesson - Mijaljevic Ljungskile Strömbergsson El-Amrani - Björlund - Dahl - Mohideen Olsson - Kitic - Mellqvist - Chibsah - Suleiman Altemark Vannemyr Sirius Lekström Andersson - Hopkins - Pehrsson - Bala Skoglund - Eriksson - Gustafsson Nilsson - Kapcevic - Sarfo [ Redigerat Tue Jan 26 2016, 15:24 ] Så länge stjärnan lyser!
|
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Brukarn |
|
||
Brukarn Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31inlägg: 6834 |
Tror att Trelle slår sig in på topp-5 som det ser ut nu. Livsfarligt anfall iallafall.
...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Hornby |
|
||
Registrerad medlem #10
@Joint. Ante E?
Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Joint |
|
||
Registrerad medlem #46
Brukarn skrev ... Tror att Trelle slår sig in på topp-5 som det ser ut nu. Livsfarligt anfall iallafall. Pode är väl den ende av någorlunda klass? Så länge stjärnan lyser!
|
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Joint |
|
||
Registrerad medlem #46
Hornby skrev ... @Joint. Ante E? Just jävlar, haha, glömde vår kanske mest givna. NBT ut, Ante in. Så länge stjärnan lyser!
|
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Brukarn |
|
||
Brukarn Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31inlägg: 6834 |
Salif Jönsson, skyttekung i Söderettan i två raka säsonger. Det är ett respektingivande anfallspar.
...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Joint |
|
||
Registrerad medlem #46
Aha, han stod listad som kontraktslös på Fotbolltransfers-sidan, men det stämmer ju inte. Han har dock bara lirat en säsong i eliten och det med LB07 där det blev blotta tre mål. Men jag tycker som sagt Trelle känns som den i dagsläget bästa nykomlingen. Tror de ger evenentuella tvivlare svar på tal och gör som nykomlings-AFCU i fjol, d.v.s kommer mitt i mitten.
Så länge stjärnan lyser!
|
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Olle den lille |
|
||
Registrerad medlem #916
Registrerad: Sun Nov 29 2015, 20:07inlägg: 22 |
Tycker att Sirius bör ställa upp med denna elvan nästa säsong Lekström Bala Pehrsson Hopkins Johan Andersson CG Busch Thor Ante E Kingsley Kapcevic Alex Nilsson #uppsalaärblåsvart |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Joint |
|
||
Registrerad medlem #46
Utvecklade topp-5-startelva-pysslandet med att syna vederbörande trupper i stort. Gjorde ett skifte i Gaiselvan då jag fick fram varningstecknet att den engelsmannen inte spelat fotboll sedan i våras, samt Ljungskile som värvat en mer erfaren mittback. Assyriskas bänk gapar som synes ganska tom – tåls att tänka på i allt sillyhyllande, men de har i och för sig gott om tid att fylla ut med "truppspelare". Vår bredd skojar man inte bort. Vi har stenhård konkurrens om högerbacken, en fullgod mittfältare på bänken, Ian som en potentiellt fantastisk supersub och i Antebaum finns sparkapital, samt ett koppel av hungriga ynglingar som kanske är redo att ta nästa steg. Enda lilla orosmolnet jag känner är väl om Dragan kan fylla ut Silvas tröja. Eller än värre, om han skulle gå sönder och ödet vila i Ahonens händer. Tror Benny håller Adde-klass och Nilsson har jag hört gott om, kanske Moses-klass. Så med allt detta i åtanke känns vi åter topp-3! HBK Lukic Bengtsson - Ali Khan - Liverstam - Kojic Barny - Haksabanovic - Rojas - Fagercrantz Ruud Tveter Olsson Bänk: Nilsson (mv), Pettersson (mv), Berntsson, Johansson, Henningsson, Silverholt, Beqay, Karikari (borträknad/transferlistad), Westerberg (långtidsskadad). AFF Malmkvist Jarl - Durmaz - Malmborg - Pereira Sliper - Pavey - Holster - Corr Nyang Fagerberg - Genc Bänk: Engdahl (mv), R.Besara, R.Haddad, Söderström. Gais Vaiho Ervik - Nyström - Old - Sinclair Cadogan - Keat - Lundgren - Singh Johannesson - Mijaljevic Bänk: Johansson (mv), Moënza, Andersson, Bergsson, Lloyd Davis, Bahaja, Maraisane, Anell, Krasniqi. Ljungskile Strömbergsson El-Amrani - Björlund - Pedersén - Mohideen Olsson - Kitic - Mellqvist - Chibsah - Suleiman Altemark Vannemyr Bänk: Johansson (mv), Persson (mv), Andersson, Cruz Aliaga, Eliassi, Bajrovic, Stiller, Nilsen, Dahl. Sirius Lekström Andersson - Hopkins - Pehrsson - Bala Skoglund - Eriksson - Gustafsson Nilsson - Kapcevic - Sarfo Bänk: Jonsson (mv), Larson, Hedman, Thörn, Ahmadi, Busch Thor, Sirelius, Lundbäck, Ahonen, Maripuu (transferlistad), Björkebaum (långtidsskadad). Så länge stjärnan lyser!
|
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jojoflow |
|
||
Registrerad medlem #881
Registrerad: Mon Jan 05 2015, 22:31inlägg: 166 |
Hoppas och tror på Lukas i år.
På Studan hör vi hemma! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
johann |
|
||
Registrerad medlem #317
Registrerad: Sat May 31 2008, 11:47inlägg: 2947 |
Snyggt jobb, Joint!
"Det är vinter, det är kallt, det är Uppsala, det är kul med bandy" Magnus Berglund, 2009. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Hornby |
|
||
Registrerad medlem #10
Lycka till Lövet! http://www.fotbolltransfers.com/site/news/60022 Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Joint |
|
||
Registrerad medlem #46
Ett mittenlag i tredjedivisionen, som för övrigt består av fyra serier. Emellertid haussades han upp som en allsvensk spelare …
Så länge stjärnan lyser!
|
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Joint |
|
||
Registrerad medlem #46
Grym debut av Calle i Gais. Lovordats flera gånger om av kommentatorn. *saknar*
Så länge stjärnan lyser!
|
||
Tillbaka till toppen |
|
||
St.ShitSausage |
|
||
Registrerad medlem #73
Registrerad: Sat Oct 28 2006, 21:12inlägg: 1393 |
Har sett odds för Superettan 2016 från fem olika spelbolag. Samtliga håller Sirius som andrahandsfavorit efter Halmstad. Oddsen för blåsvart serieseger ligger mellan 4,0-4,75 gånger insatsen. | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
Joint |
|
||
Registrerad medlem #46
Allt annat än allsvenskan är en besvikelse nu. Var och varannan spelare har ju uttalat sig som så.
Så länge stjärnan lyser!
|
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Gå till sidan << >> | |