Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Silly season 2015-2016
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Joint
Fri Oct 30 2015, 14:38

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
UNT-Andersson sticker på solsemester när det vankas kval.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Hornby
Fri Oct 30 2015, 15:08
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Det är nog bara att vänja sig. Ju högre upp i seriesystemet vi kommer desto mer silly.

Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
Joint
Fri Oct 30 2015, 22:47

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
"Av en säker källa har jag hört att Kim, Vår Sol!, har skrivit på ett tvåårskontrakt!"

Najs!

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Nyllet
Sat Oct 31 2015, 09:10
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Joint skrev...
"Av en säker källa har jag hört att Kim, Vår Sol!, har skrivit på ett tvåårskontrakt!"

Najs!


Strålande! Betydligt lugnare. Nu jäklar vinner vi kvalet!

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Hornby
Sun Nov 01 2015, 15:19
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Alla heter Kim!

http://www.siriusfotboll.se/tva-nya-ar-for-bergstrand-och-lagerlof/



Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
Brukarn
Sun Nov 01 2015, 15:24
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Fan vad trevligt! Trodde inte vi skulle höra något innan kvalet var avgjort.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
dissteffe
Sun Nov 01 2015, 15:37
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Bra bra!

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Fantomas
Sun Nov 01 2015, 15:38

Registrerad medlem #323
Registrerad: Wed Jul 16 2008, 18:25
inlägg: 914
Härligt!!

Att vakna i mörkret och se Fantomas - en fasa för onda lag
Tillbaka till toppen
Joint
Sun Nov 01 2015, 16:18

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Toppen! Trygghet säkrad. Nu kan de börja förhandla med spelare på allvar igen. Fast jag förstår om en del vill invänta serietillhörighet först.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
svennis
Sun Nov 01 2015, 16:23
Registrerad medlem #565
Registrerad: Thu Jan 30 2014, 21:03
inlägg: 456
Mycket bra.Tack för det Sirius,Kim o tolle..Nu tar vi mås kullen på Torsdag av bara farten.
Tillbaka till toppen
Love
Sun Nov 01 2015, 17:01
Registrerad medlem #472
Registrerad: Mon Oct 10 2011, 18:00
inlägg: 400
Strålande nyheter att Kim och Tolle blir kvar. Känns tryggt att ha dem vid rodret.
Tillbaka till toppen
Golli
Sun Nov 01 2015, 18:21
Registrerad medlem #271
Registrerad: Wed Dec 26 2007, 11:48
inlägg: 594
BRA !!
Med tanke på tränarcirkusen i andra sektioner de sista dagarna var det extra skönt.
Tillbaka till toppen
dissteffe
Sun Nov 01 2015, 18:27
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Nu bör det bli 6 år med samma tränare, det lär ju vara ett tag sen.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Joint
Sun Nov 01 2015, 18:34

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
dissteffe skrev ...
Nu bör det bli 6 år med samma tränare, det lär ju vara ett tag sen.

Ja, när hände det senast? Kan inte ha hänt så länge jag följt Sirius/levt.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Affe Bengtsson
Fri Nov 06 2015, 10:04
Registrerad medlem #237
Registrerad: Fri Aug 03 2007, 07:26
inlägg: 508
Den där långa Gustav Nilsson, är hans kontrakt utgående? Kärlekshatar han på något sätt.

Glad supporter, och du,,,, bandy ska precis som fotboll spelas utomhus.
Tillbaka till toppen
Hornby
Fri Nov 06 2015, 11:07
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
http://www.fotbolltransfers.com/site/news/56819



Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
Joint
Mon Nov 09 2015, 16:01

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Laget just nu:
Lukas
Kalle - Hopkins - OP - Johan
Kim - NBT - CG
Ante - Ante - Kingen

Bänk: Thörn, Maripuu, Lundbäck, Ahonen, Karvan, Kambusi.


Huvva.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Brukarn
Mon Nov 09 2015, 16:20
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Utan att veta så tror jag att det där laget manglar skiten ur nästan alla andra Superettalags nuvarande trupper. Känns som att vi ligger långt fram i jämförelse.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Sjuan
Mon Nov 09 2015, 19:48
Registrerad medlem #890
Registrerad: Sun May 17 2015, 08:45
inlägg: 10
Vad är det för bomb fotbollsbloggen pratar om? Kan väl bara vara något negativt om UNT gottar sig.
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Mon Nov 09 2015, 19:55
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Pablo Pinones-Arce? Moses förlänger? Silva förlänger? Adde förlänger?
Tillbaka till toppen
Brukarn
Mon Nov 09 2015, 20:03
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Deras tidigare "bomber" har ju varit sjukt överdrivna. Mer uppblåst papperspåse.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Landau
Mon Nov 09 2015, 22:30
Registrerad medlem #299
Registrerad: Wed Feb 27 2008, 18:46
inlägg: 139
Ang Brekkans "känsla" att Sirius gått all in i år, och att vi nu får några tuffa år: På vilket sätt har Sirius spelat allt på uppflyttningskortet? Den enda sommarvärvningen vi gjorde var på Simon Berg, som knappast var dyr (förra sommarens värvningar kostade definitivt bra mycket mer). Inför säsongen plockade vi in Ante på två år och Figge på ett år, inte heller det så mycket att blåsa upp. Smarta och nödvändiga värvningar. Till slut når vi också publiksnittet vi budgeterat för, måhända med konstgjord andning.Det stora problemet är alla viktiga startspelare som kan gå gratis nu, men så är det ju alltid för en klubb som våran. Det enda man hade kunnat göra annorlunda för att "safea" vore att sälja Silva innan säsongen. Men hade vi ens ett konkret bud på honom?

Dessutom har vi kvar Kim och Tolle två år till. Vi har visat att vi vill spela en proaktiv fotboll och att vi varje säsong med KB har tagit stora kliv framåt. IKS borde vara ett superhett alternativ för många spelare som vill vidare i karriären.

Och Uppsala. Det här var tredje jippomatchen på Studan de senaste två åren. Denna gång var det för första gången Sirius som var attraktionen. Kvalet gick åt skogen, men nog tror jag många i den här staden fått bättre känsla för Sirius, och kommer tillbaka. Folk börjar nog fatta att Sirius är på riktigt.

Lyckas vi behålla Moses och Adde (ser Silva och Nyström som förlorade) så har vi en väldigt bra grund för att ta hem serien nästa år. Om inte så ser det fortfarande bra ut. Risken kändes större efter förra säsongen att vi skulle pysa ut. Men trots att vi tappade Elliot och Kerim så blev vi starkare.


Slutligen: har svårt att se att budgeten blir densamma nästa år, trots UNT-artikeln. Det måste gå att frigöra pengar efter den här säsongen.

[ Redigerat Mon Nov 09 2015, 22:42 ]
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Nov 09 2015, 22:43

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Oförändrad budget iaf. Sedan beror väl det på hur ekonomin ser ut i övrigt? I fjol räddade vi upp det med att sälja Kerim, som KB var inne på. Jag kan tänka mig att bomben skulle kunna vara Kingen till Gnaget? En ghanan ut – en annan ghanan in. Om de tappar Ofori vill säga. Sirius-Kerim fick i dag pris som "Årets nykomling" och det har nog gett ringar på vattnet.

För övrigt:

Silva lär ju gitta nu. Bra lirare, men blandar trots allt och ger. Vill uppåt.

Moses visar nu i kvalet att han nog absolut skulle kunna göra nytta på en del allsvenska mittfält. Lite för ineffektiv avslutare på elitnivå, men har ju sin spetsegenskap i sin styrka. Grym sådan.

Johan har å sin sida en X-factor i sin snabbhet, men lär inte säljas.

Berg? Får hoppa in när man minst anar det (så som i går), men borde försvinna.

Den andre Berg kändes lovande, men gick ju sönder illa kvickt. Borde ändå vara värd att satsa på. Bara att utnyttja optionen.

Ian? Gambling. Har man tålamod att förnya med denne extremt skadebenägne spelaren? Frej?

Calle? Hjärtat i laget, men det kanske är roligare att sitta på en allsvensk bänk/konkurrera i Gefle än att betraktas som reserv i Sirius. Hur som helst för bra för att bänkas på denna nivå, men sista ordet är knappast sagt.

Figge? Gjorde en succéstart på säsongen á la Käck i fjol. Än sen? Känns dock som en rätt given vänsterback i Blåsvart 2016. Free-transfers är alltid attraktiva, men sist han var det saknade han ju elitmässiga anbud i övrigt. Stockholmsbördig så lär väl få anbud från typ Frej, men där är vi ju högre upp i näringskedjan.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Golli
Tue Nov 10 2015, 07:35
Registrerad medlem #271
Registrerad: Wed Dec 26 2007, 11:48
inlägg: 594
Bomb i slutet av veckan enligt UNT.
Har BÅ ledsnat och vänt oss ryggen !?
Tillbaka till toppen
Hornby
Tue Nov 10 2015, 07:57
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Joint skrev ...

Laget just nu:
Lukas
Kalle - Hopkins - OP - Johan
Kim - NBT - CG
Ante - Ante - Kingen

Bänk: Thörn, Maripuu, Lundbäck, Ahonen, Karvan, Kambusi.


Huvva.


Förutsatt att Ante Bb får ordning på sina knän är det där en bra elva på superettannivå. Jag är övertygad om att Kim/Tolle kommer att krydda den med några bra namn. Som Landau skriver borde vi vara ett hett alternativ för många spelare. Kanske finns det någon i BP som kan lockas hit?

När det gäller kontraktsförlängningar så ser också jag Silva och Calle som förlorade. Moses känns 50/50 och Adde kanske 75/25 till vår fördel. Han (Adde) är ung och knappast intresserad av att nöta bänk i AS.

Fotbollsbloggens bomb? Inte alls säker på att det handlar om IKS herr.



Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
Nordelind_9
Tue Nov 10 2015, 08:33
Registrerad medlem #127
Registrerad: Mon Feb 12 2007, 13:35
inlägg: 326
Det måste väl gå att plocka lite från denna lista?
http://www.fotbolltransfers.com/site/club/155

Nu vet jag inte formen på vissa, men om Adde drar kanske en sån kille som Örlund kan göra 1-2 säsonger och till dess så är Lukas superredo att ta över?

Tom Söderberg hade en knäskada, men om han får ordning på det skulle väl han sitta fint? En annan kille som dragits med skador men som jag gillar är Ivo Pekalski.

Time will tell
Tillbaka till toppen
Joint
Tue Nov 10 2015, 08:35

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Tror knappast styrelsen hade lovat KB en oförändrad spelarbuget om BÅ vänt IKS ryggen.

Ja, elvan håller i dagsläget en ganska bra kvalitet, men det ser förbannat osäkert ut framåt. Antebaum har inte riktigt gått att känna igen i år, kanske med tanke på skadehistotriken osv vilket gör att garantierna är rätt låga. Lundbäck och Ahonen känns fortfarande som påläggskalvar om än att den sistnämnde känns hopplös.

Mittlåset och mittfältet håller en god klass. Hade dock gärna sett en kreativ kraft till på mitten, Maripuu blev ju knappast så som man hade tänkt sig men kanske kan vakna till liv nästa år?

Våra ytterbackar blev sönderlästa i returen mot FFF och Johan hade det väldigt svettigt. Kalle gör sig bäst rättvisa på sin högerkant, varpå en vänsterback måste in. Förlänga med Figge är ju det enkla draget där.

Kulturbärare är ack så viktiga i ett lag varpå Calle känns underskattad. Han känns som en något bättre version av Lövet, som ju fick lämna i fjol.

Lukas gjorde en klanderfri debut senast, men tror det blir som 2014 på målvaktsfronten om han ska stå från start. Med chans på att året därpå alltså blir succé. Nej men, jag gick igenom de allsvenska målvakterna och jag ser inte riktigt vem Adde trots allt givet skulle peta. Stannar nog och då har vi ett bra, hungrigt målvaktspar intakt. Såg att Meisels föreslog BP-Blazevic som en Adde-ersättare – neeeeej, säger jag. För dålig.

Vad gäller ev. värvning från BP anser jag dess skyttekung Seth som en av deras tveklöst bästa spelare i år. Det vore dock inte värdigt IKS som förening att ta in en sådan smutsig människa. KB har stark ryggrad ska ju sägas, så det kanske inte fins på kartan. Det fotbollsmässiga håller dessvärre rätt bra nivå. (Edit: Puh, han har visst kontrakt över nästa år.)

[ Redigerat Tue Nov 10 2015, 08:50 ]

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Golli
Tue Nov 10 2015, 08:51
Registrerad medlem #271
Registrerad: Wed Dec 26 2007, 11:48
inlägg: 594
Är det någon som har koll på Anthony Allison jr i Sandviken, har han utgående? Sprutade in mål den här säsongen. Enligt uppgift ska han var snabb, stark och smart forward som är trygg med bollen. Gillar att gå i djupled och är målfarlig.
Dock inte purung - 28 år.
Tillbaka till toppen
Joint
Tue Nov 10 2015, 08:54

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Hornby skrev ...
Apropå ev värvningar, så är det här en spelare jag tycker är mycket intressant:

http://www.fotbolltransfers.com/site/player/2282

http://svenskfotboll.se/superettan/person/?playerid=7209



Superettans assistkung klar för J-Södra.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Joint
Tue Nov 10 2015, 09:02

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Allison gjorde 20 mål i år, att jämföra med Sundays 13 i ett lag som åkte ur ... Antar för övrigt att vi har örnkoll på vår samarbetsklubb (?) Sandviken, inte minst då Lundbäck var utlånad dit. Denne spelare känns förresten något skum då han de senaste fem åren tillbringat tiden i diverse nordliga småklubbar?!

Ring Leo: http://www.fotbolltransfers.com/site/news/56901

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System