Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Västra Sidan-relaterat
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Förslag till utökad läktarkultur
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Reptile
Mon Mar 11 2019, 21:26
Registrerad medlem #1117
Registrerad: Thu Jan 18 2018, 19:52
inlägg: 31
Jag tänkte att förra tråden (Skapa Ultraskultur) var lite för okonkret och att denna tråd istället skulle handla om förslag till både tifon men också s.k ultrasfaciliter: Flaggor, trummor etc.
Vore ju kul om vi kunde få en levande läktare med mycket sång och flaggor. Jag tror att det skulle locka ännu mer publik till våra matcher.



)
Tillbaka till toppen
RRR
Wed Mar 13 2019, 05:46

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Finns ju inte många klackar som sjunger så mycket och så olika sånger som oss och trummor är sedan tidigare bannlysta eftersom ”vi kan sjunga utan trumma”. Flaggor däremot mottages. Sy! Det gjorde vi när vi började!

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Love
Wed Mar 13 2019, 10:13
Registrerad medlem #472
Registrerad: Mon Oct 10 2011, 18:00
inlägg: 400
Kan säga att det köpts in en hel del material under vintern för att kunna göra tifon. Vill man ta tag i det finns det pengar som västra bidrar med, men i grunden måste medlemmar ta tag i det. Förhoppningsvis kommer vi se en del redan till hemmapremiären.
Tillbaka till toppen
Reptile
Thu Mar 14 2019, 20:56
Registrerad medlem #1117
Registrerad: Thu Jan 18 2018, 19:52
inlägg: 31
Var köper man enklast in tifoprodukter? Är det ultrasshop?
Tillbaka till toppen
Love
Fri Mar 15 2019, 10:04
Registrerad medlem #472
Registrerad: Mon Oct 10 2011, 18:00
inlägg: 400
Kolla med Adam S vilken han använder.
Tillbaka till toppen
Joint
Fri Mar 15 2019, 16:41

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Man gör grejer egentillverkat om det ska vara äkta.
Annars främst ultras1312.com, numera Ultrasshop.
Men det är ju ingen kul utveckling att lag står och viftar med exakt likadana fabrikstillverkade flaggor, eller från någon fattig syjunta i Polen. Plastigt värre egentligen.

Säga vad man vill om det, men nu vet jag dock att det beställts ytterligare färdiga flaggor till hemmapremiären. Det kommer räcka och bli över.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
CarlApan
Sat Mar 16 2019, 07:31

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Jag har svårt att se hur man kan vara emot tryckta flaggor när alternativet ofta känns som inga flaggor alls?

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Joint
Sat Mar 16 2019, 11:37

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Men gör flaggor själv då. Jag har gjort ett gäng, varav några har försvunnit genom åren. Nu börjar det klia i mina fingrar igen.

Jag kommer aldrig vara för att våra supportrar trycker flaggor. Det är sådant Falkarna får pyssla med, men knappt de gör ju det längre. Sådana flaggor man köper från "ultras"shop är ju också en lockelse i sig, tills den dagen man står mittemot en annan klack och inser att man viftar med exakt likadana flaggor.

För övrigt är det kul att folk vill ha flaggor, men det ska viftas med dem också.
Du @CA creddar sällan en för att man släpat på flaggorna i hundratals matcher, men när man inte orkat släpa med sig högen en bandymatch så åker jag (!) på gnäll. Tycker det var bra att du gick och hämtade flaggorna mot VSK. Det är ju ingen hemlighet var vi förvarat dessa och alla vet om att det är fritt fram att ta med sig dessa.

Slutligen vill jag understryka och förtydliga att jag i och med mitt förra inlägg inte var menat att dissa Adam. Det är grymt att han styr opp hemmaprempan!

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
CarlApan
Mon Mar 18 2019, 12:38

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Herregud vad känslig du är jämt Joint.

Om vi nu ska prata bandy så hade jag ansvaret för flaggorna under nåt/några år. Då var jag student, bodde i Uppsala och hade gott om tid och var därför lämpad för uppdraget. Kunde inte jag gå på matchen såg jag till att någon annan tog flaggorna så att de alltid skulle vara med.

Nu har vi flaggor på bandyn kanske 2-3 ggr per år så jag vet inte om mina krav är så orimligt högt ställda när jag tycker att det är slappt att vi inte har flaggor på ett aros-derby.

Jag förutsatte att vi hade nån som var ansvarig för flaggorna men om man har skitit i den funktionen helt så vet jag det till nästa säsong.

[ Redigerat Mon Mar 18 2019, 12:46 ]

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
CarlApan
Mon Mar 18 2019, 13:22

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Med det sagt så var det enda jag ursprungligen ville säga att jag inte har något principiellt emot tryckta flaggor eftersom jag tycker att det är kul med en massa flaggor i alla sammanhang.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Mar 18 2019, 20:04

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Tack för den Apan.

Om man tycker att jag har skitit i "flagg-funktionen" efter mer än tio års släpande av dessa, så fine. Känslig? Mhm! Jag har medvetet valt att ha lite semester från dessa under bandyn på senare år, men har som du säger också släpat på dessa ett par-tre gånger per bandysäsong åtminstone. Men det är som sagt fritt fram för vem som helst i Västra att ta med sig dessa och det har jag också framfört till berörda parter, något som tyvärr inte verkar ha framgått för dig. Med det sagt så tycker jag som sagt det är fel att jag får skit för uteblivna flaggor på några bandyn, utan det bör ligga mer i medlemmars ansvar.

Jag älskar också flaggor och allt vad det innebär, men allra helst hemsnickrade fanor. Annars är min känsla att många vill ha flaggor, men när det väl finns flaggor så står många flaggor mer som statyer än att de aktivt viftas med. Flaggorna bits inte. Alla är varmt välkomna att vifta.

@Reptile: Du är varmt välkommen att engagera dig. Tar gärna surret i samband med någon match.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Reptile
Thu Mar 21 2019, 20:17
Registrerad medlem #1117
Registrerad: Thu Jan 18 2018, 19:52
inlägg: 31
@joint och alla andra. Borde vi inte starta en tifogrupp?
Tillbaka till toppen
Joint
Fri Mar 22 2019, 12:21

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Det finns en dylik sådan grupp in the making. Prata med Adam eller Johan, typ. Vännerna Uppsala är namnet.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
 

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System