Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Superettan 2008
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Brukarn
Mon Sep 10 2007, 11:03
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Ta i trä osv., men nu är det väl så gott som klart att Sirius spelar i (minst) Superettan 2008. Dags att börja spekulera om hur serien kan se ut nästa säsong.

Vem åker ur allsvenskan? Det står mellan ÖSK, Trelle och BP. Jag hoppas att BP flyger och far. Främst p.g.a att BP är kanske våra främsta konkurrenter på spelarmarknaden, och spelar vi i samma serie bör vi få lättare att konkurrera med dem. Fast ska jag tippa så tror jag att BP klarar sig, åtminstone om man håller Asper borta från målet. Trelle åker.

Vilka går upp i allsvenskan? Jag hoppas och tror att Peking och Giffarna gör det. Peking är redan allsvenskt i allt utom att de ligger i Superettan. Giffarna håller jag på för att de har fin arena, bra supportrar, kommer från Norrland, och dessutom har en väldigt sympatisk tränare. Det tredje laget är svårare. Ska jag välja ur kvartetten LSK, Häcken, Bunkeflo och ÖIS så får det bli LSK. Trots Wilson, Wålemark, fåniga namnbyten och tråkboll så ser jag ändå en viss charm hos badpojkarna. Mer än hos Häcken iaf. Tror också att LSK grejar det, men försprånget de har skaffat lär behövas utan Gravem och Kärna.

Vilka åker ur Superettan? Helst ESK, men det lär inte hända. Då önskar jag mest ut Sylvia och Falkenberg. Sylvia för att de känns helt menlösa, även om de kan spela småkul ibland. Falkenberg för att de känns helt menlösa, och inte ens spelar småkul. Bottenstriden känns extremt svårtippad. Efter att ha sett Öster så kan jag inte säga annat än att de ligger i farozonen. Degerfors ser inte bra ut, men de kanske gör en av sina klassiska höstspurter. Falkenberg får lite på att sommarförvärven blir jackpottar. Sylvia kan nog skrapa ihop tillräckligt med poäng om de hittar någon sorts jämnhet. J-Södra får nog ihop tillräckligt med 1-0-matcher för att klara det.

Vilka går upp ur div 1 Norra? Jag vill ha upp Assyriska eller Syrianska. Men inte båda. Helst skulle jag vilja få upp Boden eller Umeå för att få något norrlandsbesök även nästa säsong, men det lär inte hända. Vilundavallen vill jag aldrig tillbaka till. Vill inte riskera att befläcka de ljusa minnena därifrån. Vasalund känns lika engagerande som kålpudding, men det är ju nära och bra med stockholmsmatcher.

Vilka går upp ur div 1 Södra? Södra ettan känns som att den består av 14 helt ointressanta lag. Det lär ju bli Ängelholm och Qviding, och det är väl inte tråkigare än något annat. FC Trollhättan och Carlstad United kommer iofs från vettiga städer och kan få hyfsat med publik, men jag kan inte hålla på lag som heter så löjliga saker. IFK Malmö har tradition, men känns ändå inte upphetsande.


...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Carling
Mon Sep 10 2007, 14:14

Registrerad medlem #26
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 21:04
inlägg: 555
Vem åker ur allsvenskan?
Jadu, tycker det är dött lopp mellan TFF och BP. Känns som att BP iofs blir en nära bortamatch, men tror många spelare hellre spelar i en stockholmsklubb tyvärr, och jag tror dom utgör ett större hot på transfermarknaden om dom ligger i samma serie.

Vilka åker ur Superettan? FFF och någon utav Landskrona, Sylvia eller Öster. Hoppas ju att det blir FFF och Sylvia. OCh hur mycket jag än hatar ESK så är det roligt med upplandsderbyn, så jag hoppas att dom kommer på 14:e plats.

Vilka går upp ur div 1 Norra? Syrianska eller Assyriska låter kul. Eller. I princip vilket lag somhelst förutom norrlandslagen låter kul, mer troliga bortaresor åt folket!

Vilka går upp ur div 1 Södra?
Ängelholm och Qviding. Vore kul att möta Kanariefåglarna, men annars bryr jag mig inte.

"Raising the flag, wild without regrets!
Waving scarfes, singing hard, wearing our rosettes!"
Tillbaka till toppen
clashjam
Mon Sep 10 2007, 14:19
Registrerad medlem #222
Registrerad: Thu Jul 05 2007, 11:18
inlägg: 66
"Vilka åker ur Superettan? Helst ESK"

Ok, jag är import från utlandet men jag forstår ej hatet mot ESK.

Jag tycker att det ar bra att det finns ett bortamatch kvar som man kan resa till.
Inte alla Sirius fans har tid eller pengar för X2000 biljetter varje vecka!


Tillbaka till toppen
Brukarn
Mon Sep 10 2007, 14:40
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Jag känner mig aningen träffad av X2000-piken, eftersom det var precis så jag åkte till Växjö igår. OK, jag vet att alla inte är så priviligierade som jag är (just nu iaf).

Men jag kan inte komma ifrån att jag skulle känna mig liiite skadeglad om ESK försvinner ur eliten. Inte är det speciellt kul att se Sirius torska med 0-1 på Enavallen en gång om året. Hellre skulle jag se derbyn mot VSK isåfall.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Sep 10 2007, 14:47

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Ja, VSK har mest fans i "Aros"-området så det vore kul att få upp de i SE. Faktiskt. Trots att jag varken gillar ESK eller Gurkorna.

Ur med Falken och Sylvia (-och upp med Sleipner, snälla!?)

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
mathanba
Mon Sep 10 2007, 18:06

Registrerad medlem #12
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:09
inlägg: 334
Jag ser helst att VSK går under helt och hållet. De är genomonda. Sveriges ondaste.
ESK är jag däremot nöjd med om de åker ur.


Grande e pesante
Tillbaka till toppen
otr
Mon Sep 10 2007, 18:31

Registrerad medlem #249
Registrerad: Sun Sep 09 2007, 10:27
inlägg: 5
håller med ut med falkenberg och sylvia
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Mon Sep 10 2007, 19:34

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Härlig spekulationstråd!

Bepe åker från allsvenskan. De måste bara det. Trelleborg är verkligen hyperintressanta och genomsexiga i jämförelse med Bepe. Jag tror att sillymässigt spelar det ingen roll för vår del, de konkurrerar om samma spelare oavsett om de är i botten av allsvenskan eller toppen av superettan. Dessutom är det en nära hemmamatch. Det känns som en avgörande faktor. Dessutom vill jag inte ha ner mer konstgräs i serien.

Från superettan hoppas jag slippa Peking (för att de är bra och på något sett bör vara ett steg upp), Giffarna (för att jag någonstans gillar dem och för att slippa en konstgräsfight) och LSK (för att de är ett genuint äckligt lag i grönt som jag inte vill se i "min" serie). Dessutom hoppas jag att J-Södra och Falkenberg ryker från Superettan neråt. J-Södra för deras plågsamma inställning till fotboll och deras tröjfärger och Falkenberg för deras plågsamma inställning till fotboll och deras tröjfärger. ESK hoppas jag faktiskt ha kvar i samma serie som Sirius nästa år. Det är bra med derbyn för Uppland och det är skönt att få lida ordentligt en kväll om året.

Ängelholm hoppas jag går upp från söderettan. De har varit så totalt överlägsna så det är bara att buga. Sedan vore det väl kul med ... öh ... Skövde? Eller ett till gbglag? Eller? Bara det inte blir Carlstad United så skiter jag i vilket. Men ett värmländskt hopslagslag som stavar med C och heter United i efternamn önskar jag en framtid i norska div VI.

Från norrättan vill jag gärna ha upp lag i närområdet. Valsta får man väl knappast upp och Södertälje Arena skulle jag helst slippa. Likaså Vilundavallen. Och konstgräs i allmänhet. Forward och VSK då. Men VSK är ju faktiskt, som sagt, ondskan. Äh va fan, skit samma.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Brukarn
Tue Sep 11 2007, 07:48
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Ängelholm har kanske varit överlägsna, men är det knappast längre. De är faktiskt uppe i tre raka torsk nu. Jag misstänker att de hade en sån där magisk vår som Sirius hade 2001 och spelade över sin förmåga.

Är Erlingmark konstgräsallergiker? Man kan iaf konstatera att Sirius nog inte har samma åkomma, blåsvart har varit bra på konstgräs de senaste åren. Här är alla konstgräsfajter 2005-2007:
ÖSKU-Sirius 1-2
Sirius-Falun 7-0
Sirius-Kiruna 4-0
Anundsjö-Sirius 0-4
Valsta/Syr-Sirius 1-0
Syrianska-Sirius 2-3
Vasalund-Sirius 1-0
Kiruna-Sirius 0-1
Sundsvall-Sirius 0-0
Örgryte-Sirius 2-2

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Tue Sep 11 2007, 08:39

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Jag tror att konstgräs generellt sett gynnar åtminstone dagens Sirius. Säkert ännu mer så efter att ha (peppar, peppar) fått en redig konstgräsplan på Löten till sommaren. Samtidigt har jag ganska svårt för konstgräsvurmen, framför allt tycker jag att det oftast blir riktigt risiga matcher eftersom den här nivån på fotbollen inte riktigt verkar behärska snabbt underlag och hög studs. Men vafan, det är väl framtiden. Mer konstgräsplaner och bandyhallar åt folket!

Ängelholm har väl varit klara för uppflyttning sedan i april och börjar tagga ner lite nu... Huvudanledningen till att jag helst ser Ängelholm är att huvudalternativet Qviding och Västra Frölunda känns rätt trist. Då skulle vi eventuellt ha fyra ointressanta göteborgslag i Superettan.

Norrettan ser väl också ganska färdig ut, åtminstone om Vasalund vinner mot Väsby idag. Där känns det viktigare att Östersund klarar sig kvar och att Skiljebo åker ur. Vad man annars kan konstatera om norrettan är att Syrianskas pappersslarv verkar avgöra serien. Lägg till sex poäng på Syrianska och ta bort tre från Väsby och Vasalund så ser det ju lite annorledes ut.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Hoff
Tue Sep 11 2007, 11:13
Registrerad medlem #156
Registrerad: Tue Apr 17 2007, 11:19
inlägg: 287
Hur kan man veta Sirius konstgräsresultat,?Det är inte sunt.

Sirius sirius det är laget
Tillbaka till toppen
Tobbe
Tue Sep 11 2007, 11:24

Registrerad medlem #2
Registrerad: Thu Oct 12 2006, 22:17
inlägg: 1139
Nej. Det är det inte.

Jag ser hellre ESK i SE än VSK. Jag har inga trevliga erfarenheter av VSK-supportrarna och slipper gärna se dom på ett tag. De symboliserar en hel del som är dåligt med supporterskap, otålighet kombinerat med nån form av tro att man tillhör eliten trots att man är mil därifrån. Dessutom så har de anammat en massa tråkiga sthlms-beteenden, kvartssamtal och arga klotteruppmaningar om tränares avgång på klubbstugan osv. Då föredrar jag tre trumslagarpojkar på ett traktorsläp.
Tillbaka till toppen
Tifo
Tue Sep 11 2007, 11:25
Registrerad medlem #87
Registrerad: Wed Nov 01 2006, 21:44
inlägg: 1521
Vem har sagt att Brukarn är sund;)
Tillbaka till toppen
Brukarn
Tue Sep 11 2007, 11:35
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Jag har aldrig utgett mig för att vara sund!

Jag vill inte säga att VSK-supportrarna är en exemplariskt samling, men jag tror delvis att deras dåliga rykte har fått ett eget liv. Tidningarna vet att man kan göra rubriker av VSK-fansen, och då blir det sådana också, oavsett vem som är skyldig. Jag ser VSK som vår ärkefiende, men en värdig sådan. ESK är mera en eländig nagel i ögat som man bara vill bli av med.



...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Viking
Tue Sep 11 2007, 11:50
Registrerad medlem #218
Registrerad: Wed Jun 20 2007, 14:23
inlägg: 78
"green army" som dom kallar sig har ett gäng rötägg med tunga problem med rättvisan... men som helhet så är klacken mycket bra och framför allt stor om man jämför med "västra".

Sen har ju västerås lite mer idrottskultur än Uppsala så det är inte så konstigt att de är fler till mängden.

Jag hoppas dock också på att VSK skärper till sig och kan ta sig upp nästa år. Skulle vara riktigt skoj med fler "derby-matcher"

Betydligt roligare än Falkenberg, Sylvia m.m
Tillbaka till toppen
Joint
Tue Sep 11 2007, 13:51

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Jag tror iaf det skulle vara roliga SE-derbyn mot Gurkorna.
Nåväl, deras supporters är väl inte de trevligaste kanske, men som Viking påpekar så passar media på att skruva upp allt. Jag har inte själv inte råkat ut för några nämnbara tråkheter från Fanatics eller annat folk och då har jag ändå vart på ganska många matcher mot VSK.
Men, man minns ju när de "attackerade" domaren i förra derbyt mot de.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
mathanba
Tue Sep 11 2007, 18:16

Registrerad medlem #12
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:09
inlägg: 334
Mja, media kanske skriver upp saker. Men VSK och dess supportrar är inte goda i grunden. Jag ser, precis som Bruk, VSK som huvudfienden. Men jag ser dem som så onda att jag verkligen inte vill att de ska existera. Första dagen jag stod med Västra är ett exempel. Det kan ha varit hemma mot VSK 98 eller 99. Jag satt på östra precis bredvid VSK-klacken som förresten var inburade bakom någon form av sporadiskt galler. Ett gäng av supportrarna, ett tiotal män i 30-45-årsåldern fann för gott att inte följa matchen (fastän det typ stod 0-0), utan istället inrikta sin vrede på en 10-årig mörkhyad siriuskille som också satt på läktaren. Jag har sällan sett ett sådant hat och en sådan ilska som i deras ansikten. Och ramsorna de skanderade var helt fruktansvärda. Jag mumlade några ord till siriuskillen och bestämde mig för att gå till västra för att se om man kunde skrika något trevligt med andra siriussupportrar. Plussar man då på med att de tar Liston till nåde hela tiden, och att supportrarna hela tiden hyllar honom... Ja, man kan faktiskt fortsätta plussa på det spåret rätt länge. Jag läste t.ex. någonstans (världens trovärdigaste källhänvisning att de tre senaste domarna i svensk fotboll som handlade om rasism var mot tre skilda västeråsklubbar; vsk i något fall, skiljebotränaren i siriusmatchen (han hoppade på daouda verbalt) och så en gideonsbergsback i en match mot danmark. Det är i grunden något skevt i västeråsfotboll, och VSK är det ondaste onda. Ut ska dem! Och ner! Och i konken!


Grande e pesante
Tillbaka till toppen
Tobbe
Tue Sep 11 2007, 19:19

Registrerad medlem #2
Registrerad: Thu Oct 12 2006, 22:17
inlägg: 1139
Det där med Liston är rubbat. Den mannen förtjänar ingen respekt. Och än mindre hyllningar.
Tillbaka till toppen
garligur
Wed Sep 12 2007, 11:34

Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34
inlägg: 3450
Konstgräs är lika fult som bandyhallar!!

När brände du en bandyhall senast?
Tillbaka till toppen
Brukarn
Wed Sep 12 2007, 12:32
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Risken för ett återbesök på Vilundavallen ökade betydligt igår. Då slipper Erlingmark o Garligur iofs en konstgräsplan på Skytteholm, men en konstgräsmatch till blir det nog ändå. Qviding lär byta hemmaplan till Valhalla.

[ Redigerat Wed Sep 12 2007, 12:32 ]

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Thu Sep 13 2007, 08:58
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Sammanslagning mellan Häcken, ÖIS och GAIS?
http://www.svenskafans.com/fotboll/ois/artikel.asp?id=191717

Det skulle onekligen ställa saker och ting på ända. Hoppas att det bara är ett illasinnat rykte, annars vore det rena rama lustmordet. Hoppas supportrarna gör revolution och slänger ut businessmännen från klubbstyrelserna.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Thu Sep 13 2007, 09:35

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Det förvånar lite att just ÖIS och GAIS är inblandade i det hela. Däremot kan ju vem som helst begripa att det finns någon form av överetablering i Göteborg. Publiksiffrorna pekar ju på att det inte finns underlag för fyra göteborgslag i de två högsta serierna (vilket dessutom lär bli fem nästa år). Därför skulle det väl inte direkt förvåna om det sker en hopslagning i Göteborg.

Europas äldsta utombrittiska fotbollsklubb danska KB slogs ju ihop med nästan lika anrika B 1903 (22 danska mästerskap tillsammans) till FCK så sent som för 15 år sedan. Det har väl enligt de flesta varit ett ganska lyckat drag. Motsvarigheten i Sverige vore väl om just ÖIS och GAIS skulle gå ihop och då är det väl begripligt om de vill ha pegarna från ön också. Jag är glad att det inte händer mig, men jag tror i ärlighetens namn att det skulle kunna bli en väldigt framgångsrik klubb. Frågan är vem som ska vara Göteborgs Flemming Östergaard bara och vilka som ska vara publik.

Jag föreslår att en ny klubb i så fall får namnet FC Götets Allmänna Sällskapsbaksida -> FC GAS

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
dissteffe
Thu Sep 13 2007, 11:46
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Kan detta verkligen vara sant? Eller, det är klart det kan vara det... Snarare; kan det verkligen bli av? GAIS och Örgryte har ju trots allt fans, vad säger de? Vad ska laget heta? Nåt "tufft på engelska" hoppas jag. Att det blir nåt med FC i utgår jag från...

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
dissteffe
Thu Sep 13 2007, 11:52
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Äsch, va dum jag är! Gothia FC blir det så klart. Starkt varumärke, blablabla, zzzzzz...

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Tobbe
Thu Sep 13 2007, 12:21

Registrerad medlem #2
Registrerad: Thu Oct 12 2006, 22:17
inlägg: 1139
Gothia FC, lysande. Endast Sisters of Mercy och Fields of the Nephilim i högtalarna i pausen och svartklädda magra kids med urtvättade Bauhaus-t-shirts på läktaren.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Thu Sep 13 2007, 13:09
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
"Laget ska bära en vit tröja med en blåröd arm och en grönsvart arm och med gula inslag för att alla tre klubbar ska få synas på FC Gothias tröja."
http://www.fotbollskanalen.se/574698.html

Att ha en tröja som det ser ut som någon spytt på lär inte göra supporterrekryteringen enklare.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Lars
Thu Sep 13 2007, 13:18


Registrerad medlem #8
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 10:45
inlägg: 1997
Ojojoj, om det blir verklighet så måste det vara den fulaste fotbollströjan någonsin.

To alcohol, the cause of and solution to all of life's problems. - Homer Simpson
Tillbaka till toppen
dissteffe
Thu Sep 13 2007, 13:35
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Jävlar i havet! De ska alltså heta Gothia? Jag som bara skämtade.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Robin
Thu Sep 13 2007, 14:00
Registrerad medlem #106
Registrerad: Sat Dec 02 2006, 15:32
inlägg: 555
Missa för guds skulle inte BK Häcken - Örgryte ikväll på tv4 sport, oj vad sur jag hade varit som supporter...
Tillbaka till toppen
mathanba
Thu Sep 13 2007, 14:57

Registrerad medlem #12
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:09
inlägg: 334
dissteffe skrev ...

Jävlar i havet! De ska alltså heta Gothia? Jag som bara skämtade.

Ja, jag menar det. Du kom på det hemskaste namnet som fanns, och så visar det sig att det är just det namnet som det ev. blir.
Det är tragiskt. Stackars gaisare och örgrytare. Inte bara för sammanslagningen i sig om den nu blir av, utan för att... FC Gothia! Och tröjan sen på toppen av allt.


Grande e pesante
Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System