Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Dalkurdgate
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Golli
Thu Aug 25 2016, 15:20
Registrerad medlem #271
Registrerad: Wed Dec 26 2007, 11:48
inlägg: 594
Min mailkorrespondens med Malmström är nästan en kopia på Brukarns.

Jag skrev nedanstående mail till Legue tidigare idag och fick svar att han tackade för det och att det kommer mer i ärendet på webben inom en timme, spännande...

Hej Daniel,

Tack för din artikel i dagens UNT om Dalkurdflytten. Jag är själv inte med i någon förening utan är bara en inbiten Siriussupporter och kommuninnevånare.

Jag har med stor skepsis följt den senaste tidens diskussion om en flytt av Dalkurd till Uppsala. I samband med detta startade jag i helgen även en lång mailkorrespondens med ansvarig politiker Rickard Malmström. Då det är första gången någonsin jag blivit så engagerad att jag skrivit synpunkter till en förtroendevald, så kanske du förstår att jag tycker hela idén är helt fel. Tyvärr verkar Malmström inte alls lyssna på argumenten utan han verkar tycka att detta är toppen utan att presentera några förslag till hur det ska lösas.

Jag har inte något emot konkurrens. Även jag skulle se fram emot elitderbyn i stan. Jag gläds över framgångar hos övriga lag i distriktet. Jag tror att Sirius är av samma uppfattning. Det är bara det att det inte är sakfrågan. Problemet är istället att faciliteterna och infrastrukturen för befintliga lag i stan under många år varit för dåliga. Därför är det huvudlöst under såna betingelser att ta hit ytterligare ett lag. Detta borde alla förstå, speciellt den som är ansvarig för verksamheten. Jag är övertygad om att en stor majoritet av Uppsalaborna, i alla fall de som i någon mån bryr sig om idrott, är av samma uppfattning. Vi står inför en möjlighet att få ett allsvenskt lag för första gången på 40 år, mycket ser väldigt positivt ut. Därför är detta utspel mitt i den så viktiga höstsäsongen extra olycklig. Jag är livrädd att detta idiotiska förslag blir den "dolkstöt" som Daniel Meisels var inne på för några dagar sedan. Att engagerade personer i exempelvis Sirius inte orkar längre, då man istället för nödvändigt stöd blir motarbetade gång efter gång.

Rickard Malmström har meddelat Dalkurd att Sirius (enbart) inte gillar upplägget, alltså något man med andra ord inte behöver fästa så stor vikt över. I dagens artikel gör du samma misstag då du skriver att detta är en fejd mellan herr Malmström och Sirius, och till och med Ove Sjöblom. Det blir därmed som en partsinlaga att det bara är någon enstaka som är kritisk, då det istället handlar om en överväldigande majoritet. Som förtroendevald politiker bör man företräda de som bor i stan. Man bör först och främst åtgärda de brister som finns innan man kan bjuda in fler. Malmström har som i ett mantra upprepat att vi inte kan hindra Dalkurd att flytta, trots att stadens möjlighet att i dagsläget ta emot ett nytt elitlag är dåliga. Fast stämmer verkligen det? Såg ett facebookinlägg från Fredrik Ahledst (M):

"Hej, måste göra en kort kommentar efter allt svammel från Rikard Malmström.
1. Det finns inget som heter etableringsfrihet inom idrotten och ingen lag som reglerar det.
2. En kommun är inte skyldig att ta emot ett idrottslag. Likabehandling gäller de som bor och är medlemmar i en kommun - ingaandra.
3. Kommunen bestämmer själv genom beslut vilka som skall ha tillträde till kommunens anläggningar. Det styr inga lagar.
4. Det är ett aktivt politiskt beslut från rikard malmström (mp) att ensvåldigt att säga ja till D. Hitills har jag inte hört någon annan som tycker detta är bra.
5. Vi behöver rusta upp och investera i våra anläggningar innan frågan överhuvudtaget skulle vara intressant!"

Detta går ju emot det som Malmström återupprepat så många gånger. Vad är det som gäller egentligen?

Jag skulle vilja att UNT inte vinklar detta som bara en sak mellan Dalkurd/Malmström mot Sirius. Dessutom skulle det vara intressant om ni gräver mer i vad som verkligen gäller för det juridiska i kommunallagen. Vad tycker man hos oppositionen? Tycker alla inom majoriteten att detta verkar toppen, eller är det Malmström som kör eget race?

Jag hoppas förstås att Dalkurd i slutändan löser detta själva tillsammans med Borlänge kommun.

Avslutningsvis vill jag tacka för att ni skriver om detta men att en mer grävande journalistik i laddade ämnen typ ovanstående skulle göra tidningen ännu mer läsvärd.

Med vänlig hälsning

Stefan
Tillbaka till toppen
Robin
Thu Aug 25 2016, 16:51
Registrerad medlem #106
Registrerad: Sat Dec 02 2006, 15:32
inlägg: 555
inte mycket till artikel http://www.unt.se/sport/moderaternas-kritik-mot-malmstrom-4347859.aspx
Tillbaka till toppen
Nyllet
Thu Aug 25 2016, 17:20
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Positivt i alla fall att delar av den politiska oppositionen nu deltar i debatten. Men inte fan håller UNT på med någon grävande, undersökande journalistik inte. Lyfter på luren och frågar: Och vad tycker du Malmström om moderaternas kritik varvid Malmström upprepar sitt svammel. Och naturligtvis svarar Dalkurds ordförande diplomatiskt på frågorna.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Golli
Thu Aug 25 2016, 19:33
Registrerad medlem #271
Registrerad: Wed Dec 26 2007, 11:48
inlägg: 594
Nej inte var det mycket till artikel.
Malmström tycker fortfarande att detta är toppen och Dalkurd är övertygade om att alla inblandade kommuner slåss om att få dem till stan. Jag blir så trött.
Tillbaka till toppen
Joint
Thu Aug 25 2016, 19:54

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Rillelito svarar inte (mig) på mejl nu. Har han fått kalla fötter sedan han fått nys om att hans mejllogg begärts ut?

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
dissteffe
Thu Aug 25 2016, 20:17
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Hoppas!

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
dissteffe
Fri Aug 26 2016, 05:28
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Hoppas!

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Fri Aug 26 2016, 07:27
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Jag har inte begärt ut några mejl till och från den intresserade allmänheten. Det totala antalet mejl, både skickade och mottagna, var strax över 2000. Tänker inte vada igenom allt det, så jag koncentrerade mig på internkommunikation och mejl till/från Dalkurd.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Fri Aug 26 2016, 08:38
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Tror snarare att han anser att han svarat på alla frågor. Även om svar av typen "jag beklagar att jag har begått misstag och jag har fortfarande ingen plan men om alla bara hjälps åt så blir det bra" knappast tillfredsställer någon.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Laakso
Fri Aug 26 2016, 11:43
Registrerad medlem #355
Registrerad: Fri Jan 09 2009, 18:58
inlägg: 26
Läser man på DT.se så säger ordförande Kizil att dom inte alls ska flytta hela laget, utan bara a-lagets matcher. Det står ju helt emot det som Richard M säger. Att dom ska ha ungdoms/dam sektioner.

Citat: "När Sporten når Kizil vill han även tydliggöra att det inte handlar om att hela klubben ska flytta.
– Det handlar bara om a-laget, där de ska spela sina matcher, inte hela föreningen."

Hela artikeln finns här:
http://www.dt.se/fotboll/superettan/kizil-bjuder-in-allmanheten-till-arsmotet-och-kommenterar-en-uppsalaflytt-drar-mer-an-andra-kommuner
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Fri Aug 26 2016, 14:27
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Meh, Rille bryr sig inte om triviala saker som fakta.
Tillbaka till toppen
dissteffe
Fri Aug 26 2016, 16:10
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Det har blivit sån prestige i det här nu så nu måste han ta hit Borlänge vad det än kostar och vad än konsekvenserna blir.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Golli
Sun Aug 28 2016, 11:44
Registrerad medlem #271
Registrerad: Wed Dec 26 2007, 11:48
inlägg: 594
Saxat från DT efter matchen igår uppe i Borlänge mellan Dalkurd och Syrianska:

"En anmälan om misshandel, minst en anmälan om brott mot ordningslagen, en anmälan mot Dalkurds klack på grund av bengaler och pyroteknik och en anmälan mot Syrianskas klack för brott mot ordningslagen angående pyroteknik.

Det är, åtminstone det inledande, facitet efter turbulensen i samband med lördagens match på Domnarvsvallen."

Felciterat anser Malmström, fast ändå härligt. Sånt här har vi saknat i Uppsala.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Tue Aug 30 2016, 13:41
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/dalkurd-allt-narmare-flytt-till-uppsala

"En stor anledning är Uppsala kommuns bemötande när Dalkurd frågat hur de skulle ställa sig till att de flyttar till Uppsala.
– De har varit väldigt hjälpsamma."

Det är då verkligen ett helt nytt ansikte man får se av Uppsala kommun nuförtiden.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
dissteffe
Tue Aug 30 2016, 14:03
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Det skulle vara så jävla intressant att veta vad han lovat dem egentligen (på Sirius bekostnad) men jag antar att vi får reda på det i vår. Egen träningsanläggning?

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Brukarn
Tue Aug 30 2016, 14:04
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Vad har hänt med den berömda mejlloggen Badda?

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Tue Aug 30 2016, 18:33
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Skickade precis ett mejl till kommunen och undrade var mejlen är nånstans? Förra gången fastnade det nånstans på vägen, nu vet jag inte var det är.
Tillbaka till toppen
Golli
Wed Aug 31 2016, 11:13
Registrerad medlem #271
Registrerad: Wed Dec 26 2007, 11:48
inlägg: 594
Har som sagt också haft en lång mailväxling med RM. Tror inte att det specifikt leder någonstans men kanske att han tar intryck av den samlade opinion han nu fått emot sig. Nedanstående är mitt sista. Släpper detta nu, därmed slut på mitt gnällande. Nu ska Golli bara ägna sig åt supportande

Hej,

Angående det svammel som du gjort dig skyldig till enligt Fredrik Ahlstedt skriver du till mig:

"Verksamheter har rätt att etablera sig var de vill Fråga honom om det finns något som förbjuder Daklurd att etablera sig i Uppsala så får du se vad han svarar. När det sedan etablerat sig här har vi inte rätt att behandla dem annorlunda än jämförbara klubbar. Han är över ens med mig om även detta men svänger till det med att de inte är här än och omfattas då inte av likabehandlingsprincipen i Uppsala, men frågan var hur gör vi den dag de är här. På den frågan svarade jag. Fråga Fredrik om han anser att Dalkurd skulle hanteras på ett sämre sätt än Sirius när de väl etablerat sig här."

Tror du att jag är en idiot? Det fattar väl alla att när en klubb väl är etablerad här så måste de behandlas på samma sätt som andra klubbar. Det är ju inte det som är kärnfrågan. Det som jag, och även Fredrik, fokuserade på var hanteringen innan Flyttkurd väl hamnar här. Ditt mörkande av dina kontakter med dem, och ditt ensvåldigt agerande, utan att ha förankrat idéerna och gjort en konsekvensanalys.

Så här står det i Kommunallagens 2 kap 1§
Kommuner och landsting får själva ha hand om sådana angelägenheter av allmänt intresse som har anknytning till kommunens eller landstingets område eller deras medlemmar (folkbokförd i kommunen) och som inte skall handhas enbart av staten, en annan kommun, ett annat landsting eller någon annan.

2 kap 3§
Kommuner och landsting får inte fatta beslut med tillbakaverkande kraft som är till nackdel för medlemmarna, om det inte finns synnerliga skäl för det.

Det är ju givetvis det vi syftar på, att kommunen först och främst ska främja de som redan bor i kommunen, medlemmarna och att kommunen själv bestämmer vem som ska ha rätt till anläggningarna. I kommunen bestäms det mesta om det som rör medborgarnas vardag. Beslut om skola, dagis, idrottshallar med mera fattas i kommunfullmäktige. Det jag har frågat dig om är hur stort stöd har du i denna fråga bland de övriga partierna? Att du inte har något stöd bland klubbarna och de idrottsintresserade vet ju både du och jag.

Har man inte verksamheten i ordning ens i dag så är det väl en självklarhet att man först ser till det, innan man går ut och för diskussioner om att få hit fler.

Att kommunen har möjlighet att agera i frågan känner ju till och med Dalkurds ordförande till, vilket framgår av ett citat i VLT:

För VLT utvecklar klubbens ordförande sina tankar kring en eventuell flytt till Västerås:
- Vi har inte kollat ännu med någon särskild kommun ännu, men vi har våra tankar om vilka platser vi skulle kunna spela på och det är Stockholm, Gävle, Uppsala eller Västerås. Vi kommer att ha ett möte med styrelsen där vi kommer utvärdera saker som publikunderlag och andra aspekter. Sedan är det upp till en kommun om vi ska få spela våra matcher där eller inte.

Även Gefle IF:s sportchef är inne på samma sak när han uttalar sig i Gefle Dagblad:

Gefle IF:s sportchef Hasse Berggren tror inte att Gävle är tillräckligt stort för två elitsatsande fotbollsklubbar.

– Jag har svårt att se det bli verklighet. Det är nog en annan kommun de är ute efter. Gävle har inte den storleken med tanke på att vi har Brynäs också. Men det är egentligen inte vår fråga utan det är kommunens eftersom de äger arenan, säger han.

Du kommenterade inte min fråga angående Dalkurds verksamhet i Uppsala. Själva är de tydliga med att det enbart är A-lagsverksamheten, medan du säger att de har för avsikt att bygga upp en breddverksamhet. Vem är det du försöker lura Rickard?

Jag vet också att en kommuns budget ökar med antalet innevånare, och att det därmed ökar kakan att fördela till idrotten. I detta fall handlar det bara om att Dalkurd ska ha A-laget här. De vill ha tillgång till träningsfaciliteter och anläggningar. Kakan ökar därmed inte och det innebär i sin tur att det blir mindre resurser till övriga lag.

Jag har i min korrespondens med dig insett att du inte är speciellt insatt i fotboll, när var du förresten åskådare på Studenternas senast? När du skriver att du jämställer en flytt av ett lag med att spelare flyttar mellan klubbar visar det exempelvis på en påtalande okunnighet. Det är dock inte din okunnighet som upprör mig mest. Det är att du med en dåres envishet påstår att du har rätt och alla andra har fel. Du lyssnar inte på argument. Du har målat upp en positiv bild av Uppsala för Dalkurd som inte stämmer med verkligheten. Verkligheten kommer givetvis att komma ikapp dig så småningom, men då är skadan redan skedd. Uppsala har, och har inte på länge, haft några bra förutsättningar för att bedriva elitverksamhet för fotboll punkt slut.


[ Redigerat Wed Aug 31 2016, 11:25 ]
Tillbaka till toppen
dissteffe
Wed Aug 31 2016, 11:46
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Shit! Ord och inga visor. Fint, Golli!

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Andreas
Wed Aug 31 2016, 20:17

Registrerad medlem #17
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:26
inlägg: 145
Mycket bra skrivet!
Tillbaka till toppen
Nyllet
Thu Sep 01 2016, 06:40
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Enligt P4 Uppland är nu även Centern kritisk till den eventuella flytten av Dalkurd till Uppsala. Gott så.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
dissteffe
Thu Sep 01 2016, 06:50
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Centern = Stefan Hanna? Han är ju en ännu större solodribblande galning än Malmström. Dock betydligt mer underhållande.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Nyllet
Thu Sep 01 2016, 07:44
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
dissteffe skrev...
Centern = Stefan Hanna? Han är ju en ännu större solodribblande galning än Malmström. Dock betydligt mer underhållande.

Hehe, sant men ju fler som är kritiska desto bättre. Den tystnad från övriga partier som rådde ett tag oroade mig.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Joint
Thu Sep 01 2016, 10:53

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Tidigare nämnda Ahlstedt (credd dock att han ryter till angående Malmström) var ju högst delaktig i en tveksam IT-upphandling med kommunen, då han bort om politiken var tjänstledig från just detta IT-företag.
Moulavi, som tidigare hade Malmströms politiska position, satt på dubbla stolar i form av ett bolagsengagemang vars inriktning var LED-belysning som sedan kommunen köpte arenabelysning av.
Uppsala arenas försök till upphandling gick till EU-kommissionen. Med mera, med mera.

Bra mejl, Golli, och för övrigt var inte snubben på matchen i måndags heller. Det är knappast ett krav men någon jäkla gång kan han väl dyka upp, inte minst i dessa tider för att rentvå sig själv. Han hade ju kunnat stå rakryggad på Pavan och besvara lite frågor, kan man ju tycka.
Förresten, Cilla från Sirius marknadschef sitter av någon anledning med i denna nämnd där RM är högsta hönset. Hoppas hon kan sätta ner foten mot vansinneriet.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Brukarn
Thu Sep 01 2016, 21:26
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Det verkar som att någon har lyckats få ut mejlloggen nu. Intressanta smakprov:

https://twitter.com/jonhin12/with_replies

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Thu Sep 01 2016, 21:30
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Och Meisels utlovar grävande reportage nästa vecka. Det verkar iaf helt och hållet klarlagt att Malmström solklart har givet Dalkurd företräde framför de föreningar som redan finns i kommunen. Undrar om det verkligen är lagligt.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
dissteffe
Thu Sep 01 2016, 21:31
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Som väntat. Flyttkurd får enorma fördelar jämfört med Sirius. Vore kul om UNT skrev nåt om det här.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Nyllet
Fri Sep 02 2016, 14:04
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Var hittar man informationen om Malmström och Flyttkurd? Länken som Brukarn bifogade hjälpte inte mig.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Brukarn
Fri Sep 02 2016, 14:25
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
"Johnin12" postade några smakprov ur mejlloggen i konversation med UNT-bloggen. Det är ju inte så mycket, men man kan iaf utläsa att Malmström tycks ha utlovat nya omklädningsrum, kontor m.m., och att det tycks vara i samma lokaler som Sirius. Och att Sirius damer tidigare blivit nekade samma sak. Samt att han bad Meisels att säga att han blivit felciterad (!)

-------------------------------------------

Malmströms mail till @UNTFotboll är ju stor humor. "Säg att du felciterade mig så slipper jag få arga mail!"
2 retweets 1 gillande
FotbollsbloggenUNT ?@UNTFotboll 24 timför 24 timmar sedan

@jonhin12 Han kan han!
0 retweets 0 gillanden
Jonas ?@jonhin12 24 timför 24 timmar sedan

@UNTFotboll Det är faktiskt helt sjukt. Vet du hur det ser ut med kontorsmöjligheter vid lötens? Det är bara idrottens hus va?
0 retweets 0 gillanden
FotbollsbloggenUNT ?@UNTFotboll 24 timför 24 timmar sedan

@jonhin12 Ja, gamla idrottens hus där Sirius numera har sitt kansli för fotboll & innebandy.
0 retweets 0 gillanden
Jonas ?@jonhin12 24 timför 24 timmar sedan

@UNTFotboll Spännande! Sirius får dela på allt.
0 retweets 0 gillanden
FotbollsbloggenUNT ?@UNTFotboll 24 timför 24 timmar sedan

@jonhin12 Vet dessutom att damlaget fått avslag på sin frågan till kommunen om att få nya "moduler" (omklädningsrum) vid Löten.
0 retweets 0 gillanden
Jonas ?@jonhin12 24 timför 24 timmar sedan

@UNTFotboll Dalkurd har ju bett om det plus materialrum, förråd/tvättrum. Sen ska fyra kontor och samlingsrum (för 30 pers) ordnas fram.
0 retweets 0 gillanden
FotbollsbloggenUNT ?@UNTFotboll 23 timför 23 timmar sedan

@jonhin12 Ja, vad jag har hört så har Dalkurd fått löfte om moduler. Mer om det nästa vecka! Har grävskopan i handen fortfarande.
1 retweet 2 gillanden


...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
dissteffe
Fri Sep 02 2016, 15:10
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Varför är det så viktigt att Flyttkurd kommer hit? Hur kan de få igenom alla krav bara de lovar att A-laget spelar sina matcher i Uppsala? Det kan ju inte bara vara för att Malmen vet att han kan göra vad han vil och att ingen kommer att säga emot honom. Det skulle jag vilja veta.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System