Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

IKS - Åtvid Studan 26/9 kl. 19.00

Det är match i morgon västringar! Visste ni det ;-)? Någon som vågar sig på ett tips? Inte jag i alla fall men med tanke på att HBK "tappade" 2 pinnar idag känns det lite lugnare, fast bara lite. Jag är ett nervvrak redan nu. Jag tippar 3467 pers!
2500 tyvärr. Verkar vara dåligt drag kring matchen. Därför vinner vi komfortabelt med 3-0.
ÅFF slänger in Henrik Gustavsson i målet.
Bra eller dåligt!?

http://www.corren.se/sport/aff/veteranen-tillbaka-i-aff-dressen-om4310841.aspx
Han är nog minst lika bra som deras förstemålvakt, han verkar ju ha tränat ett par månader och så. De har ju inte slitit upp honom direkt från Mariestaden (39 kr) på pizzerian med rättigheter.

2500 tyvärr. Verkar vara dåligt drag kring matchen. Därför vinner vi komfortabelt med 3-0.

Jag har funderat lite på just det. Varför gör man inte lika mkt reklam inför denna match? Gratis matchen säljer sig själv trots det känns dte som man la minst den dubbla tiden på marknadsföring inför den.
Ja jag tänker likadant. Vi fick ju inte betalt av sponsorerna per åskådare utan det var en fast summa, ändå en enorm marknadsföring som man inte riktigt ser på denna match.

Ett bra grepp på förra matchen var restaurangtältet. Hur mycket intäkter gav det i förhållande till kostnader och arbetsinsats? Om det var lyckat borde det vara standard. Jag skulle gärna käka och ta ett par öl där istället för nere på stan om det gynnar Sirius.
Nej det är märkligt. Matchtråden kommer upp dagen innan match. 85 pers attendar på Facebookeventet till skillnad mot 280 förra hemmamatchen.

Varför det blir såhär har jag ingen aning om men det brukar iaf borga för att blåsvart gör en bra insats.
Det blir en härlig kross idag tror jag kanske 4-0 eller i värsta fall 4-1.

1-1 inför ca 2500.
Ynglingar, sansa er. Jinxlagen har inte gått i graven och allsvenskan är fortfarande en hägring långt i fjärran. Vinner vi med uddamålet så är det gott nog. Viktigt att göra förstamålet mot Åtvid. De är starka framåt och bra när det går bra för dem. De är dock ganska ofta väldigt slarviga i försvarsspelet så det får vi se till att utnyttja!!!
Han är nog minst lika bra som deras förstemålvakt, han verkar ju ha tränat ett par månader och så. De har ju inte slitit upp honom direkt från Mariestaden (39 kr) på pizzerian med rättigheter.

Fimpen i all ära, men Gustav Jansson fick alltså kontraktsförslag från "Guldköping" i somras men ÅFF nobba de då de tyckte övergångssumman var för liten. Så han är rätt bra, men det är/var ju Fimpen också. En levande legend ...

Och jag håller med angående den uteblivna (?) pulsen inför denna högst spännande och viktiga match. Som sagt lockade klubben 9 000 matchen efter man hade haft fri entré i superettan '07. Det känns inte riktigt som att man surfade på vågen då det var nästan fullsatt förra fredagen. Jag har inte sett någon reklam alls inför detta faktiskt (med skygglappar på inför sociala medier). Oavsett vad blir det väl 3 000 pers i kväll? Tror och hoppas det iaf. Och att Degen håller liv i Tunavallen-matchen samt att vi förhoppningsvis kan kontrollera denna match. Pallar inte bita naglar i 90 min.
Startelvan enligt UNT/Meisels träningsanalys:
Lukas
Bergman - Hopkins - OP - Kalle
NBT - Moe - CG
Kingen - Ante - Ian

Jag hoppas inte att Dragan är petad på grund av "konkurrenssituation", utan att han kanske är lite sliten i kroppen. Om målen uteblir hoppas jag i vilket fall som helst att Skyttekungen kommer in i god tid!
Sedan hade jag velat ha startat med Kim också, men visst, där kan vi snacka konkurrenssituation.
Kollade just sirius biljettsida och såg att sittplats är i stort sett utsåld sånär som på sektion K. Men den tar väl å andra sidan "bara" dryga 2000 pers
:-( Saaaaataaan :-(
Dragan hade satt allt som Ante missade, skyller det här på Kim
Ja orgie i målsump. Otäck disharmonisk känsla hela matchen. Men vi förlorade iallafalll inte vilket vi kunde gjort.
Drömläge för vidriga AFC i morgon. Att få 2-3 i baken med en man mer ska fan inte få hända. Vi skulle ju avgjort matchen redan i första halvlek.
Ja alltså, 27 avslut är väl fantastiskt på något sätt. Men tycker också på sätt och vis att det speglar en lite onödig desperation. Vi brukar ju vara så bra på att spela lugnt och metodiskt. Mala ner motståndet liksom. Nu spelade vi mer som en skenande motorsåg.
Man får trösta sig med publiksiffran. Men hur sjuk var inte sekvensen i första när åtvids målis räddar tre skott på tio sekunder? Och 27-6 i avslut? Faaaan. Ändå är man lättad när man kommer ut för att vi inte förlorade. Degerforshalsduk och ÖIS-tröja i TV-soffan imorgon...
Talande på något vis att när Ante väl sätter dit den så är det genom en ribba-in-bicicleta en meter ifrån mållinjen. Samma med CG, som forcerar in sin boll i målområdet bara centimetrar från mållinjen. Det är då själva fan att vi ska behöva forcera så långt fram för att få in bollen. Tack och lov att Fimpen vek ner sig på Ians avslut. Dock skit att tappa poäng (ok, nu vann vi väl en pinne om man vill se det så) mot ett lag med en så sjukt stabbig backlinje och därtill att vi är en gubbe mer sista 25 min.

Jag tycker det var fel balanserat av KB att sätta Kalle på högerkanten. Missförstå mig rätt: Kalle gör sin bästa match offensivt på länge med assist, skott i kryssribban och många överlappningar och inlägg. Men det tillföljd av en vilsen vänsterkant, defensivt sett. Kalle kan trots allt försvara lika bra från bägge kanter, om än att hans offensiva register blir lite lidande på vänsterkanten. Men som sagt, vi blir sjukt sårbara där och nu vill jag inte bara klandra Bergman för OP var lika vilsen han. Det var sjukt rörigt. Fast med effektivitet och cynism hade vi avgjort den här historien i första halvlek. Gah …

Sedan får man ju hoppas att sista bytet var förbestämt innan 3-3-målet, annars hajar jag inte tajmingen med att kasta in Kim där och då. Blev en jäkla rock'n'roll-tillställning detta och tja, får väl hoppas att det kunde roa merparten av den fina publiksiffran iaf. Personligen var det mest jobbigt. Som sagt, detta försvar skänkte ingen trygghet alls. Hemska höstvibbar. Nåja, heja Rövitt osv.
det var tammefan den roligaste match jag nånsin sett, fantastiskt kul att rulla hem igår, men hjärtat tar stryk
Jag tyckte det var en bra match. Sirius spelade bra, men sumpade det sista. Så har det varit ganska ofta, med undantag för när Dragan hade en bra period.
Kul att över 4000 pers fick se en sån här match. Det tänker jag är bra för framtiden.
Nu befinner sig vårt älskade blåsvarta lag i en situation där man i princip måste vinna resterande matcher. Man kan inte förlita sig på att de andra topplagen torskar eller kryssar. Nu handlar det inte bara om kunnande utan även taktiskt rävspel, kyla, och en stark vilja ”det här ska vi bara fixa”. Igår hade vi stolpe ut vill jag mena och det händer när nerverna är utanpå matchtröjan. Mer kyla och taktiskt rävspel och vi hade vunnit lätt. Alltså, när vi gjorde 2-1 i slutet av första (40.45 tror jag matchklockan stod på) ska man bara säkra bakåt fram till halvtidsvilan men nog f-n kvitterade Åtvid.
Ja helt sjukt att vi inte kan vinna den här matchen. En fantastisk offensiv, men en defensiv som inte såg helt stabil ut. Verkligen ovant att se OP och Hopkins så darriga. Deras två första mål är visserligen helt kliniska avslut, men vi är alldeles för stillastående och bolltittande. Vi borde gjort minst 5-6 mål. Kalles skott i kryssribban var verkligen värt ett bättre öde och deras målvakt gör ju flera helt galna parader. Dock inte att förglömma; vi leder serien.
4 raka vinster nu, tappar vi poäng får vi ställa in oss på kval.

4 raka vinster nu, tappar vi poäng får vi ställa in oss på kval.

Nej AFC har ju fortfarande sämre målskillnad.
3 vinster eller 2 vinster och 3 oavgjorda ska räcka. En dj-a berg och dalbana den här hösten är. Och med en upplösning som antingen leder till en längre tids fest och eufori eller ett antal månaders fosterställning.
Deras medelålder i backlinjen var alltså 19,25 år!! Då reviderar jag mitt tidigare sagda "stabbig backlinje" till förhållandevis bra. Men så frustrerande att vi inte kammade fullt i går. Dock tycker jag det är onödigt att måla fan på väggen så djävligt. Som sagt: Vi leder fortfarande serien. ;-)
En liten reservationslös hyllning är ändå på sin plats:

Fimpen är botemedlet mot Plastletic och Flyttkurd. Uppgifter på Åtvids hemmis från 2014 gör gällande att 40-taggaren då gjort 646 matcher för Bruket. Lägg därtill 19 allsvenska matcher i fjol, denna match, några cupmatcher och säkerligen lite träningsmatcher så är han ju i princip uppe i 700 matcher. Hockeyspelare som spelar mer än dubbelt så många matcher per säsong har fått tröjan upphissad för mindre. Respekt, Fimpen!
Ända sen matchen har jag en stark och olustig känsla av att vi kommer tappa det här. Halmstad och Ryssholm Plast AB kommer gå om och vi torska i kvalet, igen. Jag orkar inte...
Misslyckat kval (eller tom missad kvalplats), följt av ett ekonomiskt stålbad och dystra framtidsprognoser....
Varför gick man ut nu att det blir inget mer finansiering från miljardären? Känns så jävla onödig! Vänta tills säsongen är slut!
Man har inte gått ut med något. Journalisten GA har grävt lite bara och då svarade den avgående VD:n att "allt har ett slut". Ågerup har ju back in the days sagt sig villig att stötta Sirius 'til the dead, så möjligt att sista ordet inte är sagt här. Oavsett vad borde det inte påverka rent sportsligt, det är nog bara ett fåtal som läst det där då det ännu bara stått i DN. Men visst kan det bidra till mer press annars. De hade kunnat lagt locket på någon månad kan man tycka. Det räcker ju med Flyttkurd-ovissheten.
Tycker ågerup ska lösa sin fejd med skatteverket innan han sponsrar något lag.
Kan inte annat än hålla med. Lite dubbelmoral att oja sig över storsponsorer i andra lag men inte över skattesmitaren Ågerup.
Vad har jag nu missat? Jag trodde att han vunnit en gång mot skatteverket och att de sedan tagit upp saken igen,och att det inte är avgjort(?)
Således att han inte är fälld i domstol(?). Och det är ju det enda som kan vara av något som helst intresse.

Vad har jag nu missat? Jag trodde att han vunnit en gång mot skatteverket och att de sedan tagit upp saken igen,och att det inte är avgjort(?)
Således att han inte är fälld i domstol(?). Och det är ju det enda som kan vara av något som helst intresse.

Som jag skriver ovan jag vill att han löser sin fejd. Oskyldig eller ej lös det först sponsra sen.
Hmm, jag har hunnit ångra mitt inlägg. Nu, i mer än vuxen ålder, har det för första gången slagit mig att man antagligen kan använda begreppet skattesmitare även om folk som undandrar sig att betala skatt utan att för den skull bryta mot lagar och regler. Svenska idrottstjärnor som flyttar till Monaco eller liknande.
Beklagar OTn, over and out.