Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Trelleborgs FF - IK Sirius 2/10 kl 17

Välkommen till en ny ångestmatch.

Ångesten blir inte mindre av att läsa inlägg som att vi _måste_ vinna mot Trelleborg nu på söndag. Det är då ingen munsbit ska vi veta. Frånsett förrförra matchen då de saknade sina spetsspelare så har de ju gjort en grym debutsäsong. Rent historiskt sett vet man ju att det inte är så lätt att spela på Vångavallen (före detta Tjångavallen, men numera är TFF ett spelande lag) och deras facit i år är imponerade. Obesegrade. 6-6-0. Besegrat AFC x2.

Segern på Studan satt hårt inne, först i 78:e minuten. Jag är rädd för att det här blir minst lika svårt. Det fruktade anfallsparet Pode och Camara-Jönsson har ju kommit i gång nu också. Dock har de kanske fått lite problem på målvaktssidan, deras 105 kilos bjässe Persson (spelat i klubben hela sitt liv typ) bänkades i dag befogat till förmån för en debutant. Oavsett vem som står skadar det nog inte att skjuta, likt senast, fast gärna med lite mer precision i avsluten dårå. In med Dragan!? Och, för balansens skull kanske det vore bättre att placera Kalle som vänsterback. Andersson i stället för Bergman på den andra kanten? Känns hugget som stucket.
Man är ju rätt trött på det där ordskämtet men den där var rätt bra faktiskt.

Vågar knappt tippa längre. Snälla säg att vi grisar, slåss, köttar till oss tre pinnar. Gaah 2-1 säger vi.
Verkligen.

"Och efter 2–1-segern mot Värnamo vågar Patrick Winqvist räkna hem säkrat superettankontrakt för nästa säsong.

– Ja, det gör jag nu, konstaterade han."

Se så.
Jag har inte räknat med att vi tar några fler poäng på bortaplan i år. Men man hoppas ju såklart ändå.
dissteffe skrev...
Jag har inte räknat med att vi tar några fler poäng på bortaplan i år. Men man hoppas ju såklart ändå.

That statement doesn't come as a surprise!
Hahaha. Varför har du räknst bort det Disteffe?
För svåra matcher. Men, jag har haft fel förr.
Vi har ju vunnit en hel del hittills under säsongen så helt osannolikt är det ju inte.
Vi "måste" ju inte vinna. Vi kan förlora och ändå ha allt i egna fötter. Men det vore ju skönt. Kan vi inte få en riktigt jävla oförtjänt turseger? En feldömd straff eller något. Skulle smaka bättre än någonting annat just nu.
Ser på bilden ovan att porten till Trelleborg sitter i skrevet :-D.
HBK har en jäkligt tuff bortamatch de med, kanske tuffare t.o.m. eftersom Syrianska slås för att slippa negativt kvalspel. Så visst en torsk mot TFF samtidigt som HBK förlorar innebär status quo i p HBK Sirius emellan men då vinner väl AFC borta mot ÖIS. Nä vinn snälla blåsvart!
TFF är svår bortamatch, visst. Men motivation OCH klass talar till vår fördel. Vi säger väl 0-1, Dragan sätter dit den.
Herrejävlar om man lirar offensivt som mot Åtvid så vinner man, jag är inte orolig
Trelleborg har ett mycket bättre försvar än vad Åtvid har. Och så har de Pode framåt. Luktar oavgjort lång väg. Snälla, överraska mig och vinn!
Sett enbart till deras hemmastatistik så är det 50% att TFF vinner och 50% att det blir oavgjort.
Ser att Syrianska-HBK startar kl. 15.00 och vår match 17.00. Antar det har med TV-sändningarna att göra. Killarna kommer alltså att veta hur det gått för HBK precis innan matchstart. Fördel eller nackdel? Beror såklart på resultatet.
Lirar vi med svängdörrar som mot Åtvid, tja, då släpper vi in ett par-tre baljor igen. Det känns dock som att de, TFF, börjar kasta in lite yngre spelare nu i åtanke på nästa säsong. De har dock haft en ålderman i Svensson på topp bredvid Camara-Jönsson på senare tid. Också Pode på en yttern numera. Där är att se upp! Tror dock att de har problem på ena ytterbacken då Tideman klev av tidigt i förra matchen och hans ersättare drog på sig ett tredje gula. Ian har potentiell lekstuga där!
Hur som helst ska det bli grymt spännande att kolla på grabbarna i dag. Syns på Etage och hyllningar till de som orkat ta sig till Skåne.
Härligt jobbig känsla i kroppen! Men 1-2 borde vi fixa!
Så innihelvete skönt!!! Nu ere lugnt i två veckor.
U N D E R B A R T !!!
Fantastiskt!!!
Får duga.
dissteffe skrev...
Jag tror vi tar 4p hemma och 0p borta. Det borde fan räcka för kvalplatsen.
Fel nr. 1
Det känns bättre men tar fan inte ut något i förskott. Äckligt spännande är det. Tänk om, tänk om ÖIS kunde ta en pinne mot AFC.
Någonting släppte därinne.
Går på lätta steg till jobbet imorgon :-)
Äntligen fick man uppleva en bortavinst på plats.
Finfint resultat, men vad är det för fjantande med uppehåll nu?
Uppehåll just när CG är på väg mot toppformen
Vilken lättnad. Starkt av Sirius att kliva fram på svåra Vångavallen och ta en säker trea. Skönt med uppehåll nu. Mina nerver behöver det.
Hornby skrev...
Vilken lättnad. Starkt av Sirius att kliva fram på svåra Vångavallen och ta en säker trea. Skönt med uppehåll nu. Mina nerver behöver det.

Håller med! Mastade av min båt igår och höll mig medvetet borta från mobilen och internet. Kollade dock hur det hade gått för HBK - inte lika nervöst, och blev upphetsad över att de "bara" fick en pinne. Nu visste jag ju att vår match hade börjat. Tänkte ett svagt ögonblick kolla halvtidsresultet men nerverna svek mig. Kom hem vid 19-tiden, åt middag och efter en halv flaska vin hade jag fattat mod att kolla resultatet. Gick naturligtvis in på västra sidans forum och där fick jag läsa att vi vunnit. Snacka om glädjevrål - skrämde katterna som for iväg som projektiler upp på övervåningen!
Stabil och övertygande seger.
Skön seger! Ännu skönare att gå in i matchen med vetskapen om Halmstads sena poängtapp. Lukas gör två högklassiga räddningar på Trelles två enda (?) avslut på mål. Viktigt det efter två lite jobbiga insatser i rad innan. Första halvlek kändes lite som en förlängning av IKS-ÅFF, men andra halvleks drömstart bäddade för trepoängaren. Vi är ju faktiskt mycket stabilare i år på att hålla en ledning. I går passade vi ju på att spela cyniskt och stundtals maska lite också.

Vårt år!!
Ja, det var när vi gick mot Vångavallen och fick in Syrianskas kvittering på mobilen som känslan vände. Innan dess var jag inte optimistisk någonstans, och särskilt inte sedan vi pratat med de sjukt självsäkra (men ändå trevliga) TFF-fansen på puben innan matchen. ”Hur känns det att åka så här långt för att förlora”, frågade en av dem, och det kändes fullt rimligt.

Men när Halmstad tappat poäng kändes det bara som vi hade allt att vinna, och så såg det ut på planen också. Så jävla beslutsamt och fokuserat. Och äntligen såg vi sådär självsäkra ut som vi alltid gör på Studan också på bortaplan.

Fattar för övrigt inte varför Vångavallen är så utskälld. Trevlig liten arena tyckte jag, minus den helt förvirrade hanteringen av oss bortasupportrar.

Ja, det var när vi gick mot Vångavallen och fick in Syrianskas kvittering på mobilen som känslan vände. Innan dess var jag inte optimistisk någonstans, och särskilt inte sedan vi pratat med de sjukt självsäkra (men ändå trevliga) TFF-fansen på puben innan matchen. ”Hur känns det att åka så här långt för att förlora”, frågade en av dem, och det kändes fullt rimligt.

Men när Halmstad tappat poäng kändes det bara som vi hade allt att vinna, och så såg det ut på planen också. Så jävla beslutsamt och fokuserat. Och äntligen såg vi sådär självsäkra ut som vi alltid gör på Studan också på bortaplan.

Fattar för övrigt inte varför Vångavallen är så utskälld. Trevlig liten arena tyckte jag, minus den helt förvirrade hanteringen av oss bortasupportrar.

Jag kan tycka att de även i Sundsvall hade problem med hur man gör med bortasupport. De gamla allsvenska lagen verkar inte ha ngn plan?