Övertygad om att vi tar ett stort steg mot Allsvenskan på måndag. Slutresultat blir 3-1 till dom goda inför 4150 personer. Var inne och såg att biljettförsäljningen på sittplats är ganska bra, synd att det inte finns någon biljett räknare på hemsidan.
Sirius-Örgryte 17/10 kl 19.00
2-2. 2450 pers.
Det här är en match där ALLA både kräver och väntar sig vinst. Antingen kör vi över ÖIS totalt eller också blir det en sån där krampaktig tillställning där bollen aldrig vill in med 1-1 som slutresultat.
Vi har redan haft en sådan match - mot ÅFF. Eller, bollen gick ju in några gånger men....det räcker med krampaktiga vad mig anbelangar.
100-0. 7856 på läktaren.
UNT tippar 4-1! Det var kanske att ta i.
I dagens UNT sidan 2 (papperstidningen) Står det
"I kväll är det dags för en ny Siriusmatch i division 1. Den här gången spelar laget på Studenternas IP där de möter bortalaget Örgryte"
:-)
"I kväll är det dags för en ny Siriusmatch i division 1. Den här gången spelar laget på Studenternas IP där de möter bortalaget Örgryte"
:-)
Division 2, eller hur?
Division 2, eller hur?
Japp. Rätt ska vara rätt.
Sen är det viktigt att förtydliga att Örgryte är bortalaget.
Vet att det kanske är onödigt att snacka om, men lyckas inte UNT-Gustaf alltid med en negativ vinkling på allting? Ha fokus på skador och utgående kontrakt i artikeln inför en match där ett enormt steg mot allsvenskan ska tas. Inte precis sånt som får medgångssupportrarna att överväga att gå på matchen ikväll när de läser tidningen på morgonen.
Jag har ofta varit kritisk mot hur UNT skriver om Sirius fotboll, framför allt att de är så mycket hårdare mot Sirius än mot andra lag* men det här var ju en intervju med NBT och då känns det väl relevant att prata om hans skada och kontraktssituation tycker jag.
*En Siriusspelare missade att göra en intervju, stor skandal, divor, etc. Att Valstas sportchef kunde hålla sig gömd i månader trots att han gång på gång lovat att höra av sig var hur lugnt som helst.
Siriusspelare kan ha gjort ett tecken på plan, stor följetong, vittnen efterlyses. Frejs målvakt drar fingret och gör "wanker-gesten" åt Västra, nämns inte.
*En Siriusspelare missade att göra en intervju, stor skandal, divor, etc. Att Valstas sportchef kunde hålla sig gömd i månader trots att han gång på gång lovat att höra av sig var hur lugnt som helst.
Siriusspelare kan ha gjort ett tecken på plan, stor följetong, vittnen efterlyses. Frejs målvakt drar fingret och gör "wanker-gesten" åt Västra, nämns inte.
Det finns inte många lediga platser på sittplats kvar ni tills i kväll :) Någon som vet hur många biljetter som sålts?
Var runt 4000 vid lunchtid igår, så borde bli bra med folk.
4 tim kvar till matchstart. Nervös så in i h-vete.
Jag är inte ett dugg nervös faktiskt. Det blir bra det här.
5 000 goda vänner. Resten står skrivet i stjärnorna.
Jag är mest deprimerad över att jag missar matchen. Hade sett fram emot den så länge.
Örgryte goes 0 poäng och 2-14 i målskillnad mot topplagen samt 0-0-3-0-1-0 poäng på senare tid.
3 timmar kvar, snart dags att ta bussen från Almunge :)
Fyra raka bortaförluster har jag för mig.
Örgryte goes 0 poäng och 2-14 i målskillnad mot topplagen samt 0-0-3-0-1-0 poäng på senare tid.
Jag vill varken höra eller se.
I princip slutsålt på sittplats. Runt 10 udda platser kvar.
Gött med folk igen!
Gött med folk igen!
Benny Lekström. Lukas ej med i truppen, sjuk?
Var kan man se startelvan?
Vilken underbar match :)
usch var för nervös för att orka gå dit, nu får jag åka till Halmstad som straff
SCHACK! Nästa måndag: MATT !!
Ledband i axeln för Johan, borta säsongen ut. Ante och Kalle ska vara ok. Hela vägen nu!!!!
Trist för Johan! Tur att Ian är tillbaka nästa match. När ska den där Arvidsson börja spela då?
Nä, Johan har haft en tuff säsong och så det här. Synd om killen. Gillar att Ante sätter sina chanser. Och Bergman...han kan bli riktigt riktigt bra. Kommande landslagsback?
Seriens bästa lag. 'Nuff said.