Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Allsvenskan 2017

Fan vad bra! Sirius hej!
SIRIUS
SIRIUS
SIRIUS
SIRIUS
Vinna cup, europaspel, övre halvan. Nu är jinxguden DÖD!!
Vilken fantastisk resa Sirius har gjort! Jag har bara varit med de senaste 10 åren, många av er betydligt längre, men det är många fotbollsplaner/åkrar som passerat revy under den tiden. Har upplevt misären efter degraderingar och misslyckade kval, och trodde nog aldrig att den här dagen skulle komma. Men nu känns det helt fantastiskt. Resan från låga divisioner till Allsvenskan är ju sånt man skriver pojkböcker om.
Fin tråd. Ska skriva mycket i den när jag är nykter.
Hoppas att klubben inför matcherna mot Hamarby, DIF, HIF etc. ger medlemmar förtur till biljettköp. Det leder förhoppningsvis till fler Siriussupportrar pa läktarna (Stockholmslagen köper inte upp biljetterna) samt därmed även bättre hemmasupport och mindre publikstrul. Uppsalaborna brukar ju kunna uppföra sig ;-)
Jag såg min första Siriusmatch 1971 och var på plats de flesta hemmamatchena 73-74. Jag trodde i ärlighetens namn inte att jag skulle få vara med om det som händer nu. Men det fick jag! Stort!

Jag såg min första Siriusmatch 1971 och var på plats de flesta hemmamatchena 73-74. Jag trodde i ärlighetens namn inte att jag skulle få vara med om det som händer nu. Men det fick jag! Stort!

Håller med, var på plats kvalet mot Landskrona och de andra AS-säsongerna, bla premiären borta mot AIK -74 och Henrik Östlins kanon på Råsunda.
Trodde aldrig att jag skulle känna som man gör......helt jävla fantastiskt!!!
Vilken jävla resa de senaste fem åren.
Såg min första Siriusmatch som åttaåring våren 1963. En träningsmatch på en grusplan i Valsätra.
Hade den stora förmånen att få Tjalle Mild som granne och fick följa med på träningar, matcher, omklädningsrum som grabb vilket för evigt gjorde mig blåsvart (även om ställen var vita då).
Upplevde både Landskrona och Sandviken på plats.
Som jag har hoppats genom åren men med start 2006 kändes det som att någon form av större seriositet tog vid där allsvenskan faktiskt tett sig möjlig. Det tog några år men nu ska vi fan se till att stanna där. Uppsalas näringsliv får ställa upp nu tillsammans med publiken.
Såg min första Siriusmatch sommaren 1982. Derby mot Vesta i div 3, förlust med 0-1. Sirius åkte sedan ur 3:an.
Min dröm då, var att se Sirius i div 2 norra (dåvarande näst högsta serien). Allsvenskan kändes som utopi.
Sett Sirius fotboll och bandy sedan 1989, men tyvärr missat stora delar av flera säsonger under 2000-talet eftersom jag bott utomlands till och från. Ska försöka flyga hem till Frej-matchen

Två simpla förhoppningar
1. Att Sirius åtminstone på sikt återinför matchtröjan med den gamla stora fina Siriusstjärnan
2. Fortsätter spela rikligt med Siriusmusik inför matcherna och I halvtid.
Favoritlaget var nog det Sirius hade I början av 90-talet med Tommy Sjölund, Lasse Pettersson, Anders Bylin, Ola Andersson, Mats Benker, Pirre Andersson etc. Varje spelare kändes så mycket Sirius och de flesta stannade I rätt manga säsonger och det blev en grym "vi-känsla". hoppas att vi får bra kontinuitet nu och inte en massa spelare in och ut.
Chocken är över och nu känns det helt naturligt. Det är i Allsvenskan vi hör hemma. Känns inget konstigt alls.
Ja jag hoppas uppsalaborna som håller på sirius köper upp alla biljetter tidigt när vi möter sthlmslagen.
Sex säkra poäng hemma mot DIF och HIF vågar jag tippa redan nu.
Viktigaste matcherna är mot AFC.
Jag tror Sirius kommer att få sälja många säsongskort. Studan tar ju bara 6000 och när DIF, AIK och Bajen kommer på besök blir det garanterat lapp på luckan och vill man ha en plats är det bara säsongskort som gäller.
Hoppas!
Låt medlemmar i klubben ha rätt att köpa förköpsbiljetter till matcherna. Om vi går ut med det får klubben förhoppningsvis fler medlemmar (bra inte minst på sikt) samt att läktarna i matcherna mot Stockholmslagen fylls med Uppsalabor snarare än av tusentals stockholmare. Det leder dels till att intresset för klubben stärks bland lokalbefolkningen samt till mindre problem på läktarna med bengaliska eldar, planinvasioner och strul... Viktigt att Uppsalaborna är de som enklast kan komma över biljetter i dessa "lokalderbyn" så att det inte släpps på nätet direkt och hela arenan fylls med stockholmare.
Med minst 5 stormatcher så förutsätter jag att dom sätter upp någon form av permanenta ståläktare för bortasupportrar på kortsidorna och utökar kapaciteten till 8-9t
Erik Niva är först ut att tippa utgången, han tror Sirius kommer 11, jag kan köpa det:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=114&artikel=6548454
Mejseln är fan expert på att hitta negativa vinklar. I allsvenskan för första gången på 42 år, men då är är det problem med arena, ekonomi, att KB kanske drar, m.m. Börjar tröttna lite.
Det är ju det folk vill läsa.
Meisels och Andersson = domedagsprofeter och därmed glädjedödare
Det där är ju dagens klickjournalistik kryddat med lite gammal kvällspressfilosofi. Spela på folks rädslor.
Glöm inte alla tusentals uppsala-bajare och gårdare, ska dem få släppas in som regelrätta uppsalabor, man har sett ner på dem som förrädare så länge, vad händer nu när vi är i samma serie, huligan nivå med stockholm?
Ja, det troliga är att, likt alla gånger stockholmslag hittills kommit på besök, Västra förvandlas till blodtörstiga skräckhuliganer!
Ska i alla fall bli kul att möta lite mer primitivt motstånd!
Jag hoppas verkligen om det hemska händer att Plast FF går upp att vi möter dem i dubbelmöte mitt i sommaren. Eller midsommarhelgen när jag ändå inte kan se matchen.
Stor intervju med Oscar Pehrsson:
http://www.vlt.se/sport/fotboll/forre-vsk-kaptenen-klar-for-allsvenskan-det-storsta-i-sverige
Vidrigt, om en trekvart kan AFC City United bli allsvenskt också.
Yes, AFC United heter de idag, imorgon AFC Eskilstuna (?) och i övermorgon säkert något nytt namn.
Linköping behöver ett bra herrlag. Ställer inte Eskilstuna kommun upp så är det bara att dra vidare.
Att inte Dalkurd förhandlat med Linköping är för mig en gåta. Bor det få kurder där i omnejd månne? De har ju en arena av allsvensk klass iaf.

Om man ska hitta något positivt med att AFC City United gör oss sällskap upp så är det ju en nära bortamatch för oss.

Aftonbladet-flash just nu: "AFC United klart för allsvenskan i fotboll – inför 823 åskådare". Kanske kan Fotbolls-Sverige vakna nu och inse vilken smuts detta är. Skrämmande att vissa journalister typ hyllat smutset.

Om man ska hitta något positivt med att AFC City United gör oss sällskap upp så är det ju en nära bortamatch för oss.

En del som pratar om bojkott av den där matchen. Kan sympatisera med den tanken.
En del inom Västra eller andra klubbar?
En del inom Västra.
Det kommer bara att framstå som att vi inte har någon klack. Supportrarna till storlagen har väl knappt hört talas om AFC och ser nog ingen skillnad på dem och tex Sirius.
Ändå många IFK-fans som under hösten lyckönskat oss och gjort det fullständigt klart vad de tycker om AFC. Tror folk har ganska bra koll?
Ehuru ytterst beklagligt att AFC gick upp går det väl knappast att ifrågasätta den sportsliga rättvisan. Nu gäller det dock för oss att vinna serien.
Vi får håna skiten ur AFC Busmarket nästa sässe.
Tyvärr som dissteffe varit inne lite på så har många storlagssupportrar en rätt taskig mentalitet och uppfattning om oss, typ att vi är ett köpelag som bara avancerat till allsvenskan tack vare Owe Bergström och Bengt Ågerup. Största skiten får vi dock för våra reklamsprängda tröjor. Men AFC City United, kom igen, de spelar i en division för sig. Den supportern som säger att vi är som dem är så fruktansvärt oinitierad att den borde byta hobby.
Man kan tycka vad man vill, och andra kan ha åsikter om oss.

Men så klart ska vi även fortsättningsvis lägga allt krut på att stötta vårt lag, och med det sagt ser jag en sannolikt viktig bortamatch som AFC, som en gjuten resa.
Även om flytten är en del av allt det hemska tror jag det kommer att kännas mindre dåligt att möta AFC Eskilstuna på Tunavallen inför några hemmafans än AFC United på Skytteholm utan fans. Har vi tur byter de tröjor också.
Vad jag läste så ska AFC Eskilstuna ha orangea hemmaställ och blå-vit-randiga bortaställ.
Om vi tar 22 poäng nästa säsong går vi om VSK i allsvenska maratontabellen... :)

Om vi tar 22 poäng nästa säsong går vi om VSK i allsvenska maratontabellen... :)

Utmärkt delmål! Fest efter omgång 8!

Äntligen ett nytt tydligt mål!
Den dagen blir det Tequila och saltgurka!
Spännande kval att vänta. Eller spännande och spännande ... Det allsvenska laget brukar ju rent historiskt greja det. Och inte känns väl klasskillnaden mindre i år, egentligen. Men ett kval är alltid ett kval osv. Kaoz-HIF är inte direkt harmoniskt och kan säkert börja darra på manschetten om de drabbas av en mardrömsstart. HBK har dock inte visat någon vidare klass på slutet heller, och som pricken över i:et ådrog sig deras klantarsle till mittback en avstängning i den betydelselösa matchen mot AFC i lördags.
Hände ganska ofta förr att Superettalaget slog ut det allsvenska, men mindre ofta nu. Faktiskt bara en gång de senaste sju åren, och då var det just Halmstad som slog ut Sundsvall. Inte helt olik situation mot i år heller, då Halmstad helt tappade formen och den allsvenska platsen under de sista fem omgångarna, men vände på formen till kvalet.
Bara 4/15 har kvalat upp sig från superettan, varav det förutom ovan nämnda exempel skedde tre tillfällen på raken 2005, 2006 (inget kval 2007) och 2008 där BP kvalvann dubbelt. Ett tämligen dystert facit för superettan.
Spännande med kval ikväll! Personligen hoppas jag nog på Helsingborg, för det är verkligen en bortamatch jag ser fram mot. Men rent rationellt vore det nog klart bättre med Halmstad som har en mycket större räddningsplankpotential.
Kvalmatch och säkert en del nerver, men nerver det var det för IKS också och ändå var Sirius så bra mot HBK om man jämför HIFs insats ef första halvlek.
Härligt HBK! HIF förtjänar inte allsvenskan med det spelet jag fått se. Inte en spelare jag skulle vilja ha i IKS.
Vafan. Jag ville ju till Olympia.
Pja, det är ju ett kval nästa år också.
Jaha då har jag mina lag i allsvenskan!
Tycker inte om HIFs supportrar
Sirius är bäst !
Med tanke på vårt facit mot HBK så känns det enklare att möta dem 2017 än vad det hade gjort mot ett förmodat revanschsuget HIF. På så sätt bra med denna utgång av kvalet.
Kollade listan över SE-lagen nästa säsong. Huva, BP, Öster, Gefle, Falkenberg, Henkeborg, Dalkurd, GAIS, Örgryte, Åtvid. Tror ta mig f-n det blir svårare att vinna SE än att klara sig kvar i allsvenskan.
Har de gjort serieindelning för div I också?
Det enda jag har sett är alla lag i bokstavsordning.
http://ettanfotboll.se/2016/11/18/forslag-pa-seriesammansattning-for-division-ett-2017/
Schysst.
Före detta allsvenska Assyriska FF är nu på samma nivå som Assyriska BK, alltså. Söderettan ser annars fortsatt tung ut, också. Husqvarna, Landskrona, Ljungskile, Mjällby, Qviding, Utsikten och Ängelholm – samtliga med superettan-säsonger i färskt minne. Men fan vad skönt att slippa sunkettan och superettan nästa år! ;-)
Undrar om något lag kan hota Dalkurd i SE nästa år?
dissteffe skrev...
Undrar om något lag kan hota Dalkurd i SE nästa år?

Absolut, de har faktiskt tappat riktigt bra spelare och måste värva för att komma upp i samma nivå som i i år. Skönt att slippa SE-getingboet.
Fast pengar är ju inget problem.
Tror de toksatsar nästa år, att de tappar spelare är mer att se som att de rensar. Inte ovanligt att de värvar i slutet av fönstret.
Det är ju oerhört positivt att AFC redan tappat två av de tre viktigaste faktorerna som tog dem till Allsvenskan: Wicks och Özkan. Nu fattas bara att någon kniper Eddhari.

Fast Ryssen lyckas väl antagligen trolla ihop något ändå. Tyvärr har han varit oerhört skicklig på det, det får man ge honom.

Fast Ryssen lyckas väl antagligen trolla ihop något ändå. Tyvärr har han varit oerhört skicklig på det, det får man ge honom.

Tror inte det är Ryssen man ska ge något De har ju en sportchef, Azad Budak, som använder Ryssens pengar till att hitta guldkorn.
OK, men Ryssen är duktig på att anställa sportchefer. Det får man ge honom.

Men han får det tufft nu, Budak. Hoppas att han misslyckas.
Det borde vara svårare att trixa ihop ett Allsvenskt lag än det varit tidigare säsonger när de lirat längre ner, å andra sidan har de faktiskt 14 spelare under kontrakt nu. I vanliga fall brukar det ju vara en 4-5 stycken.
Ska bli spännande att se vad Özkan kan göra med DIF. Många som hånskrattar åt det just nu, men jag tror han kan göra ett bra jobb.
Men vem ska dom ersätta Özkan med? blir lite orolig faktiskt. Inte Kim får man hoppas
Blir du på riktigt orolig att Kim skulle gå till AFC?
Kim säger sig vara trött på E4an:

"Det är E18 som gäller nu!"

Blir du på riktigt orolig att Kim skulle gå till AFC?

Lite faktiskt

http://fotbolltransfers.com/site/league/3
Ska bli spännande att se vad truppen är värd efter säsongen. Om värdet idag är riktigt värderat åker vi ju ur med ett brak... Och det tvivlar jag starkt på.
Jaha, Pelle Olsson till AFC. Man kan å ena sidan säga att han tyvärr är sjukt duktig på att hålla kvar lag med små resurser. Å andra sidan så är han väl så mycket motsats till Özcan som det går att bli, så förhoppningsvis passar han inte alls ihop med spelartruppen.
Jag har ingen aning om det här egentligen, men en spelartrupp som AFCs kräver, gissar jag, ett något mer auktoritärt ledarskap än det vanliga svenska. Tror Özcan kan stå för det, tror inte Pelle Olsson kan det. Hoppas jag. Hur stort är Ryssens tålamod?
http://d01.fogis.se/svenskfotboll.se/ImageVault/Images/id_147482/scope_0/ImageVaultHandler.aspx161209151143-uq
Djurgården borta i premiären. Spännande!
Djurgården borta i premiären. Perfa, vi lär ha ett stort blåsvart följe på plats och poängchanser är stor! Tufft sedan i hemmapremiären mot Blåvitt, men läckert! Lapp på luckan ett par veckor innan den premiären?
Läckert! 3p direkt :-D!
Hua, blev lite nervös nu. Det kändes lättare att se motståndarna i Superettan. Men va fan, det här ska bli kul :)
Premiär på gångavstånd hemifrån. Det enda jag fruktar är Kerim Mrbati som ryktas se snuskigt bra ut i slutet av sin rehab och öser in mål på träningarna.
NBT neutraliserar Kerim
Känns ännu overkligare nu när man ser spelschemat. (Sjukt, ju. Vad hände med Skiljebo och Tyresö och de dära?)

Jag skulle vilja åka i ett fullsatt tåg till premiären, men då blir det kanske trams med knasbollar på t-banan och grejer? Annars måste målet vara tio bussar.
Julklappstips! Köp biljetter till bortapremiären till alla du känner. Fyll i "Sirius klack" under önskemål.

http://difbiljetter.se/sirius

Julklappstips! Köp biljetter till bortapremiären till alla du känner. Fyll i "Sirius klack" under önskemål.

http://difbiljetter.se/sirius

Fast under favoritlag finns Sirius inte med, bara förra årets allsvenska lag finns med.
80 bagis styck, najs prajs.

/"Annat lag"
Svälj skammen!
Köpt 6 st utan att ha någon direkt plan för mer än min egen biljett och en till Hoff och ev till Dissteffe. Andra intressenter kan hojta om de vill köpa för 80:-.

Edit: Andra intressenter har nu hojtat på FB så nu har jag inga kvar.
Måste man skriva namn eller är de opersonliga?
Fråga Dif!
Finns inget sådant ID-krav i Sverige.
Bokat och klart. Päpp!
Spelschemat för första 21 omg fastställt.
Galen pepp i magen. Inte alltför mycket vardagar långt bort.
http://www.siriusfotboll.se/allsvenskans-21-forsta-omgangar-faststallda/
Kan ju inte var slutsålt för tusan, står att försäljningen är stängd på DIFs hemsida http://difbiljetter.se/sirius , måste vara nåt tillfälligt fel !?
Det handlar nog bara om det specialerbjudande som fanns till och med julafton.

Köpt 6 st utan att ha någon direkt plan för mer än min egen biljett och en till Hoff och ev till Dissteffe. Andra intressenter kan hojta om de vill köpa för 80:-.

Edit: Andra intressenter har nu hojtat på FB så nu har jag inga kvar.

Thomas du får hojta till om du vill ha swishat stålar för piletten
Pääääääppppppp! Vilken tid o var tränas det på måndag?
Det är fystester inomhus hela förmiddagen.
inget utomhus alltså, trist

när är första träningskampen

inget utomhus alltså, trist

när är första träningskampen

9/1: Träningsstart
22/1: Örebro SK (B), 14:00 Behrn Arena
28/1: GIF Sundsvall (B), 15:00 Nordichallen
6-13/2: Träningsläger i Salou, Spanien
8/2: Malmö FF (Salou)
11/2: Östersunds FK (Salou)
19/2: Arameisk-Syrianska IF (SvCup, B), 16:00 Södertälje Fotbollsarena
25/2: Ängelholms FF (SvCup, H), 14:00 Lötens IP
4/3: IFK Göteborg (SvCup, B), 16:00 Bravida Arena
18/3: IF Brommapojkarna (H), 13:00 Lötens IP
25/3: Gefle IF (H), 14:00 Lötens IP
gamla gubbar som jag lyckas inte få in den digitala kalendern i min analoga
Stort tack till alla som skramlade ihop till ett C More-abbonemang till mig, jag blev jätteglad. Nu kan jag ju se alla Sirius matcher även om jag sitter fast på sjukhuset.
För övrigt går behandlingen bra, myelomvärdet har redan sjunkit från 31 till 20! Dock är den här behandlingen jävligt tuff och jag är väldigt utmattad hela tiden. Sömnrubbningar de luxe.
Men va fan, det ska ju vara tufft i Allsvenskan.
Blir ju perfa att kolla in någon gammal cupmatch i repris när du vaknar 03.45.
Livin' la vida semi-loca.
När släpps biljetterna till enstaka matcher? Jag är ju så gammal att jag föredrar att sitta :)

När släpps biljetterna till enstaka matcher? Jag är ju så gammal att jag föredrar att sitta :)

http://www.siriusfotboll.se/kontakt/

mejla eller ring mats, han har garanterat svar.
Alla borde läsa intervjun med Emmanuel Frimpong i Sportbladey och förundras över vilket jävla as han verkar vara. Pratar om sig själv i tredje person, skryter om tiden i Arsenal, skryter om sina röda kort m.m. Sen 2011 har han spelat sparsamt i A-lagen men ser sig ändå som bäst i allsvenskan.
Man hoppas ju på en flopp men AFC brukar lyckas med allt de gör.

Man hoppas ju på en flopp men AFC brukar lyckas med allt de gör.

Edit: Özkan brukar lyckas. Är ganska övertygad att Pelle blir första tränare att få lämna
Och där trillade biljetterna till premiären man köpte i december in i mailkorgen. Nära nu.
En fråga:vart kan jag köpa förköp till Sirius/Gtbrgs matchen ståplats med Västra såklart handlar inte över nätet !
Ett svar: Sirius kansli på Sportfältsvägen 3.
Tack för svaret ska kolla nästa vecka!
Kommentatorsbåsen på Jämtkraft brinner, fast det ska tydligen vara rätt lugnt för resten av arenan.
Hört något ytterligare om hur många biljetter som har sålts sedan försäljningen öppnade för snart ett dygn sedan? Trodde typ allt skulle säljas ut direkt, men så verkar det inte vara?
Det återstår 200 sittplatsbiljetter och 2000 ståplatser, cirka.
De släpps väl senare
De nya sittplatserna på Sektion A har inte släppts än tex.
Japp, då var det klart! Vi åker ur allsvenskan. Någon har sett in i spåkulan. http://www.unt.se/sport/sirius-aker-ur-allsvenskan-4585505.aspx
Underbar tändvätska är det ju!
Hur går det för Djurgården egentligen? Av allt att döma blev det strandade förhandlingar med Engvall och nu försöker de i stället förhandla till sig en spelare från ligan där ovan, nämligen Jonas Olsson (med en nuvarande månadslön på 4Mkr) från West Brom. Det känns inte som att Bosse och Özkan går helt hand-i-hand? Nu försvann Cesay till DK och den mittback som Özkan ville (?) ha gick i stället till AFCE. Släpper sin högerback och plockar in en talang från BP?! Nja, Djurgården känns allt annat än klara och harmoniska. Bådar gott inför premiären! Även om de ror hem ett par sexiga sista-minuten-värvningar så ska de ju spela ihop sig också …
Håller helt med, det är kanon att få premiären mot dom. De kan nog bli vassa vad säsongen lider, men nu är det bra rörigt. För övrigt kan jag konstatera att IKS gått under riksmedias radar efter att ha lyssnat på Sportbladets allsvenska podd.Det de hade att säga om Sirius i deras uppsnack av serien var ungefär:
* Bengt Ågerups stålar
* Kim Bergstrand låter alltid mysig och sympatisk i intervjuer (vilken Kim Bergstrand då? Nyhet för mig)
* De har ju värvat Haglund (japp, får se bara vad han kan bidra med på ett synnerligen konkurrensutsatt innermittfält)
* De lyckades behålla Dragan (..? )
* De lyckades, trots rykten, behålla Daniel Jarl (haha! newbie som newbie)
* De åker nog ur, truppen är inte bra nog.

Rimligen har klubbarna bättre koll på varandra än vad media har, men jag kommer inte ifrån känslan att IKS kan komma att bli en obehaglig överraskning för många i år.
Alla tippar oss sist. Ingen har koll. Perfekt läge!
Men visst finns det en klassisk korrelation mellan värdet på spelarna och hur bra det går i serien? Jag tänker att det är det som folk går på. Jag har för mig att Sirius har en av de billigaste trupperna.

Vad som inte räknas med är hur de jobbat ihop sig som lag under flera års tid med en långsiktig plan. Konstigt att sånt inte räknas med mer.
CG utmanövrerade ju en 7 miljoners man med råge häromsistens.

Det ska bli mycket spännande att jämföra dagens värde på spelartruppen med hur det ser ut när säsongen är slut. Kan ju vara så att vår trupp är kraftigt undervärderad.
Surfat runt och läst en massa "experttippares" allsvenska tips. Får väl utvärderas efter säsongen men min sammantagna känsla är Bagdad Bob en masse!
Trevligt upptaktsreportage på UNT. Cilla utstrålar skön optimism. Wicks, man kan ju inte annat än gilla killen skarpt. Och våra västringar, vilken fin reklam de gör för Västra och Uppsala! Man blir ju supertaggad!
Sirius Hej!
20689 biljetter sålda till DIF-Sirius. Bör väl bli omkring
25 000 åskådare. Någon som vet om detta är den största publik Sirius fotbollslag någonsin har spelat inför? Bortamatcherna mot Stockholmslagen drog väl inte sådana skaror senast det begav sig I högsta divisionen?
Troligtvis! Höstmatchen 2014 mot Hammarby var det 20 136 på plats på Tele2.

Publikrekordet hemma i en seriematch för IKS tror jag är hemma mot J-Södra, 21/9 1969, då 12 446 pers slöt upp. I kvalet mot LaBois hösten innan var det dock 100 pers till, vilket alltjämt är vårt egna publikrekord i fotboll.

Största enskilda publikmatchen i fotbollsallsvenskan som vi har varit inblandad är nog annars den sista allsvenska matchen 1969 i Göteborg då 13 038 slöt upp och såg IFK vinna guldet.
Vilken skillnad mot cupen detta är! Riktigt taggat Blåvitt. MFF har inlett uselt.
Jag gillar oavgjorda resultat när inte Sirius spelar
Kan inte Sead bli såld snart…
Överraskande HBK vinst mot Östersund. Östersund har ju fått ett litet favorittryck, kan inte "smyga" längre och de har större press på sig än som nykomling.
Har ju också hänt förr att succélag i cupen floppar i serien.
Ja, trots allt tycks cupen påverka seriespelet även om det inte överlappar mer än i finalen. :D
Men också en konsekvens av att fotbollen nu faktiskt spelades på gräs. Blåvitt tror jag höjde sig avsevärt i den aspekten och likväl som det inte föll ÖFK riktigt i smaken. Fast jag såg matchen och tyckte de drillade hyfsat ändå, men de har effektivitetsproblematik.
Ungefär 7500 sålda till Norrköping-Sirius. Nu är ju arenan stor och bortaläktaren likaså, men det finns två bortasektioner: Q och R. Någon som vet vilken man ska köpa till för att hamna rätt så att det inte är staket eller liknande som skiljer sektionerna?
http://ifknorrkoping.se/match/biljetter
Det verkar ju som att man inte köper biljett till en bokstavssektion, utan till "bortastå". Så jag utgår från att man hamnar rätt och att det inte finns två olika bortasektioner i praktiken.
Vilken är allsvenskans minsta arena
Tror Stadsparksvallen tar in färst åskådare, och Bravida är också aningen mindre än Studan.
Biljetterna AIK - Sirius har släppts, och än så länge kan man köpa Early Bird för 99 kr istället för normalpris 149 kr till bortasektionen.

[link]https://ticket.friendsarena.se/esrosite400/aik/sv-SE/events/aik - ik siruis fk 2017/2017-4-27_19.00/friends arena[/link]
Förlust för både HBK och Giffarna, gott så. /Cyniker
Vilket lag ligger trea i allsvenskan? "Bara frågar"
Ingen skulle tyckt det var fiasko om vi hade haft en poäng efter de inledande tre omgångarna, nu har vi sex poäng, sjukt! Är dock rädd för Kalmar hemma eftersom de också likt Göteborg är ett brunkarlag. Är planen dålig så kommer vi att få svårt.

Ingen skulle tyckt det var fiasko om vi hade haft en poäng efter de inledande tre omgångarna, nu har vi sex poäng, sjukt! Är dock rädd för Kalmar hemma eftersom de också likt Göteborg är ett brunkarlag. Är planen dålig så kommer vi att få svårt.

Min kalkyl efter tre omgångar var noll poäng med en förhoppning om oavgjort mot Göteborg.
Jag trodde vi skulle ha 4 pinnar men kände inte att 6 var en omöjlighet. Jag har noll respekt för allsvenskan.

Man kan dubbelkolla här, det är sedan gammalt: http://www.svt.se/svttext/web/pages/343.html
Upptäckte att MFF spelar CL-kval 11-12/8 och 18-19/8, vi möter dom däremellan den 15e borta, borde ju vara en rätt stor fördel för oss med många vilande spelare, men dom har ju lite att ta av
Fantastiskt, vilket flyt vi verkar ha med spelschemat i år. Även KFF härnäst som verkar vara under isen och, vad jag förstod, skadade sig R.Elm senast också.
Fast vi har inte flyt som måste spela i en kohage/på en potatisåker kommande hemmamatcher...
Sedan hoppas jag vi kör "Leicester-stilen" och är ödmjuka hela säsongen. Enbart TRE spelade matcher, vi får vänta 10-15 omgångar ;-))
Ingen som har sett en nedladdningsbar digital kalender i år?
http://www.siriusfotboll.se/har-ar-sirius-ar-2017-till-din-kalender/
Förhoppningsvis är gräsmattan bättre kommande hemmamatcher. Snacket om Gävle (och Västerås) är inget unikt för i år. Känslan är väl dock att kommunens resurser mer lagts på allt runt om och att mattan därefter blivit lidande, tyvärr. Konstgräsmaffian får ju tyvärr vatten på sin kvarn här också. Det gäller att gilla läget! Vill tro att vi som lag är mer kompletta än att vi måste ha en perfekt matta för att leverera. Bara att glömma hemmapremiären!
Fast hur många har koll på vilka resurser som lagts ner på mattan? Vilka resurser tror man skulle kunna lagts ner mer för att få den bättre? Jag kan inte bedöma vare sig det ena eller det andra så visst kan det vara saker som brustit, men jag håller det inte för omöjligt att det i princip enbart handlar om vädret (och då i huvudsak temperaturen) som ställt till det.
Har de andra naturgräslagen samma problem?
Lite svårt att jämföra också då vi är det nordligaste elitlaget med naturgräs. Intressant utläggning av Lennartsson efter hemmapremiären dock, som hävdade att Gamla Ullevi var som en golfmatta och de hade väl lite hybrid? Trots att alltså Gais och Örgryte spelar där, utöver Blåvitt. Där borde det gå att lära en del. Göteborg har väl inte skitbra väder liksom.
Kanske lite udda jämförelse. men kollar man på golfbanor så öppnade dom flesta från kungsängen o söderut för över en månad sen. Men allt norrut har varit stängt. Kan vara så att vi i uppland har haft ovanlig otur med vädret? Och då kanske det skulle till orimliga resurser för att ha hunnit få ordning på mattan?
Jag kan dock dra en parallell jämförelse med Gamla Ullevi. Senast jag var där slogs jag utav hur många i halvtid som aktivt gick ut och skötte mattan. Säger kanske en del om resursfördelningen. I UA brukar det väl vara en eller två vaktisar som går och trampar ner ett par tuvor och/eller sätter på sprinklersystemet. I GBG var det betydligt fler. Så till viss del tror jag absolut att det är en resursfråga. Det uppländska klimatet må också vara en aspekt. Tror det är en kombination.
En stor del är att vi saknar planvärme som värmer underifrån, något vi har dispens för.
Sant, johann.
Bra resultat ikväll. AFC torskar, övriga matcher x.
Oavsett hur det går imorgon, så kommer vi vara sämst 3:a i tabellen. Lite overkligt, men ack så skön känsla.
Lite intressant (?) statistik:
Sirius har vunnit tre allsvenska matcher i år, ingen av dem med uddamålet och inget insläppt mål (2-0, 2-0, 3-0)

Första säsongen i allsvenskan (1969) vann Sirius totalt fyra matcher under året. Resultat: 3-0, 2-0, 2-0, 2-0 - d v s ingen match med uddamålet och inget insläppt mål!

Hoppas trenden fortsätter i kväll, jag tippar 2-0 till IKS!
Bajen krossar AFC. Kan inte säga att jag blir ledsen ;-).
Skulle kalla det skönt
Sundsvall gnetade till sig en pinne på Friends.
AFC sparkar ass tränaren. Udda drag från Ryssholm.
Sjuk match mellan Ellos och Östersund. Ellos hade 2-0 i halvtid men ÖFK gjorde 4 mål på raken för att sedan tappa till 4-4.
Genomlider en AIK-match. Visst är effektiviteten imponerande men man måste nog vara AIK:are eller italienare för att få ut något av det.
AIK är nog det värsta laget jag vet men samtidigt är jag nöjd med resultatet eftersom jag vill att HBK ska ligga efter oss i serien. Ego som man är ;-).
Jag erkänner att jag är extremt partisk och att varje match har sin "logik" och att det därmed är svårt att jämföra lag... med det sagt: som såväl HBK som AIK spelade idag tror jag att Sirius med dagens form hade vunnit mot endera laget... Inget vidare spel, AIK hade två halvchanser förutom målet och HBK en.
Vi ligger kvar på andra platsen :) några timmar till
Skit, vi är inte längre tvåa! Men Kalmar, AFC och HBK torskade. Vi hållet ett bra avstånd gentemot lagen i botten. Gott så.
Nån som såg vad det stod på Södra-supportrarnas banderoll på matchen i dag?
Det skiljer bara 3 poäng mellan Djurgården som ligger 2:a och Örebro som ligger på 12:e plats. Det är ruskigt jämt i serien
Det är avståndet till plats 13:e som jag närmast tänker på. Men visst, jäkligt tight är det ju. Vinner MFF i morgon har jag svårt att se att något annat lag kan hota skåningarna att ta SM-guld.

Nån som såg vad det stod på Södra-supportrarnas banderoll på matchen i dag?

"Ryssholm håll dig till ditt bussbolag
Alla hatar ditt fotbollslag!"
Grattis!
? https://www.allsvenskan.se/kingsley-sarfo-manadens-spelare-i-april/?

Grattis!
? https://www.allsvenskan.se/kingsley-sarfo-manadens-spelare-i-april/?

Snart förtjänar han en egen tråd.
AFC torskar mot Peking. Skönt!

AFC torskar mot Peking. Skönt!

Undrar hur länge Pelle Olsson får sitta kvar om det fortsätter såhär.
Tyvärr så chockvinner MFF mot östersund med 2-1 i sista minuten, vi fortsätter dock att möta lag när dom är lite skadade, Östersund har Hopcutt avstängd efter rött kort
OP, CG och Moses i DN-elvan.
Hamad borta mot oss på söndag
Viktigast idag, vi tappade inte på MFF ;-)
Hamad borta? Det är ju fan halva Bajen!
Göteborg - AIK inställd pga matchfixingförsök:

http://fogis.se/arkiv/startsida/2017/05/goteborg-aik-installd-pga-matchfixing/
Matchfixning nu igen...
ifjol den där skumma matchen mellan j södra och öfk som blev avblåst av killen från Södertälje som rusade in. Hur ser det ut iår med AFC?
AFC lär väl vara lugnt, man hamnar väl under en buss om det försöks
Bra att det kommer upp på ytan och att krafttag tas. Starkt av AIK-spelaren/spelarna att fejsa de högst troliga hoten m.m. Tror att det funnits en del i det dunkla i svensk fotboll. De som tror att det tidigare inte förekommit över huvudtaget här är naiva.
AFC-asen tar ledningen borta mot Elfsborg. Haglunds sista dans?
Såja! Ellos vände och vann. JSödra-DIF x, bra resultat.
Känns som AFC kommer närmare en första seger och otroligt nog har de fortfarande bara 2p upp till kvalplatsen.
Verkligen gott med två lag som etsar sig fast under strecket. Att jag bettat just den duon att åka ur gör saken ännu bättre. Hoppas på avkastning i höst.
Änglarna slår Sundsvall borta med 4-0. JSödra torskar borta mot Ellos. Vi ville ju ha både Sundsvall och JSödra bakom oss så resultaten gick vår väg. Och DIF som åter torskar derbyt mot Gnaget.
Skulle gärna se att SvFF tvingar AFC att ta bort sin stjärna över klubbmärket.

Skulle gärna se att SvFF tvingar AFC att ta bort sin stjärna över klubbmärket.

Jag vill att dom tar bort AFC
Jag vill att de raderar dem ur seriesystemet
C-mores experter eniga, KB är vårens tränare i Allsvenskan.
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/c-more-experterna-har-ar-varens-dromlag-i-allsvenskan/
Jag hade tre stora farhågor inför säsongen.
1. Att Oscar P inte skulle hinna med i svängarna. Han har överbevisat mig och främst på grund av hans spelintelligens, att konstant vara på rätt ställe.
2. Att Niklas Busch Thor inte skulle hänga med på mittfältet. Han har växt till en gigant och är nog den i mina ögon som tagit störst kliv i laget denna säsong.
3. Stockholmarna på jobbet frågade mig innan hur bra vi var. Mittenlag om alla får vara hela, bottenstrid om vi får skador svarade jag. Sanningen hittills är toppen om alla är hela, mitten om vi får skador.
Sicket gäng Sirius är!
P.S. CG CG CG!!!
Känns tomt att det inte är någon match man ska oroa sig för nu i helgen. Och långt är det till bandysäsongen. Otrivsel!
Man kan kolla gamla matcher på youtube
Gammal kärlek rostar aldrig. Nanne tillbaka i Kelmar.
Malmös kval till UCL lottat. Får en hemmamatch dagarna innan de möter oss. Hoppas de får en tuff match, inget får vara avgjort.
Temperaturen stiger inför seriefinalen mot Malmö, nästa lördag.
Nästa lördag är det väl AFC?

Nästa lördag är det väl AFC?

Nu på lördag är det Afc, nästa MFF.
Såklart!
Artificial Footboll Clone är väl vad AFC är en förkortning för?
33p har alltid räckt för att klara kontraktet utan kval och årets bottenlag är ju knappast de bästa någonsin så nu fattas det antagligen bara 11p.
Det här är ju helt sjukt, jag hade hoppats på 2 poäng på dom senaste matcherna, men nu blev det 6 :) Börjar lukta Europaspel nästa år!
Seriefinal väntar....
3 raka segermatcher i Allsvenskan. Inte illa.
Otroligt skön seger i dag.
Nu rullar det på av bara farten. 2-0 borta mot MFF och Brukarn näckar av glädje på läktaren
Perfekt resultat för oss att Malmö "bara" fick oavgjort i dag. Dom kommer att lägga fokus på returen mot Vardar, kanske vila spelare mot oss. Får vi hoppas :)
Vi har alltså 26p. Målet var ju att klara kontraktet. Kvalplatsen innehas f.n. av HBK på 8p, lika många p som Kalmar placeringen under och sist AFC med 7p. Om man antar att "bottenlagen" tar dubbelt så många p på hösten som våren kommer de upp i: 8 + 16 = 24p. Jag säger inte att kontraktet redan är ordnat men visst ser det lovande ut.
4 efter halva serien. Nu får grabbarna steppa upp lite så det blir Europaspel. Alltid varit sugen på Färöarna!
En match mindre spelad än Peking dessutom, samt att man har övriga fem topplag på hemmaplan, och ingen jävel kommer hit och tar poäng... :-)
DIF spöade ÖFK med 3-0. Jämnt i toppen. Ja förutom MFF.
ÖFK misslyckades med HBK igen. 1p på deras två möten.
Tror det delvis är en konsekvens av europaspelet. Som nu härnäst för AIK, som kommer hem från Portugal först två dagar innan vår drabbning. (…och som nu går på niten mot Kalmar.)
Och imorgon kan man känna sig tvungen att hålla på AFC. Vidrigt. Kryss är kanske det man ska hoppas på?
Gött (AB:s direktrapportering):

AIK–Kalmar FF (0–1)
SLUT! Kalmar vinner på Friends arena.

>>Brukarn
Nä, nån måtta får det faktiskt vara. Heja Djurgårn.
Känns verkligen som bollen rullar vår väg nu. Ska bli spännande att hur Café Opera snor poäng av Djurgården i morgon
Håller med dissteffe. Vill att AFC blir fetavhängda. Och om DIF torskar mot jumbon kommer det att skrikas på tränarbyte och då blir jag orolig att de vill ha Kim & Tolle.
Det får skrikas så mycket de vill, det finns inte en chans att Kim och Tolle lämnar Sirius mitt under säsongen.
Det enda lag som skulle kunna vara aktuellt för Tolle förutom Sirius är ju AIK. Norling börjar hänga löst så det är verkligen dags att krita med tränarna snarast. Gärna på 3 år....eller helst livstid!
Jag kommer hålla på AFC i dag. För första och förhoppningsvis (men antagligen inte) sista gången. Jag har ingen heder eller skam
Håller med - vill ut i Europa... :-)
Förutom Rakips segermål för MFF i slutet av matchen mot Giffarna så har omgången hittills varit perfekt för oss poängmässigt gentemot toppkonkurrenterna, och skulle fullbordas med ett poängtapp för Djurgården. AFC har tid på sig att förlora under hösten. Dessutom börjar bottenkollegorna KFF och HBK ta poäng.
Erkänner, jag håller på AFC i dag. Men bara i dag!
En annan är gla' för krysset mellan Häcken-Örebro. Förhoppningsvis kan vi hålla den duon bakom oss.
Ny bortastatistik, 7e plats!

http://www.fotbolldirekt.se/2017/08/05/fd-special-aik-gar-forbi-bajenfans-publikundersokning/
Dubbelpost
Allsvenskans yngste huvudtränare verkar fått lite snurr på HBK. 4-0 efter inte ens 20 min. Tränar-Thelin näste man till rakning?
Och alla, inklusive jag, som skrattade när Halmstad värvade Oremo...
Jag skrattade inte, utan var lite besviken att vi inte försökte få honom. Han har överträffat även vad jag trodde om honom.
AIK förlorade. Då har vi ju hugg på 2:a platsen igen :-)
å så har Alexander Nilsson skadat sig. Vafalls!!
Sirius har nu spelat nästan 2/3 av alla sina matcher i allsvenskan och har samlat ihop hela 33p! Målet var 36p vilket med stor sannolikhet kommer att uppnås. Tittar man på fotbolltransfers lista över hur mycket laget är värt ( i pengar d.v.s.) ligger vi näst sist. Lägg därtill att vi har haft extrem otur med skador på flera nyckelspelare och att vi sålt vår bäste spelare till en konkurrent. Trots skador och relativt lågt rankade spelare har Kim&Tolle lyckats över förväntan. Visst, långtidsskador på t.ex. Ante och Moses är ju bara för sorgligt men p.g.a. alla skador har andra spelare fått chansen och de flesta har lyckat bra vilket gjort att vi kunnat hålla en hög nivå på spelet. Kanske är det så att Sirius, tätt efter MFF, har den mest homogena truppen i allsvenskan?

Sedan kan man ju inte låta bli att kommentera Kim&Tolles suveräna värvningar och detta, av det jag hört, utan att belasta ekonomin i någon större omfattning. Sammanfattningsvis är det svårt att med ord beskriva den tacksamhet och glädje jag känner över Kim&Tolle gedigna, intelligenta arbete med Sirius fotboll och hur mycket det betyder för Uppsala som stad. Nåväl, det återstår 11 matcher och mycket kan hända men hittills har det varit fantastiskt att följa mitt älskade Sirius.
Sirius Hej!
Vore ju fantastiskt bra för oss om AFC skräller, men jag KAN BARA INTE hoppas på en plastvinst. Kryss kan det få bli.
AIK måste ju bara ta hem det här men blir det oavgjort så får jag väl acceptera det. Bara för att det är AIK.
Haha, perfekt resultat i båda matcherna!
Perfekta resultat so far. Vi är sämst trea efter 19 omgångar.
Nu vill vi ha X i Peking också.
Fortfarande före AIK i tabellen, haha! Gnagarna har varit lite för styva i korken efter 4-1 vinsten.
Gud vad jag älskar X!
Så fint. Gissningsvis myyyz i AIK just nu.
Fina X i dom andra 2 matcherna just nu :)
Jäkligt nära X i DIf-matchen också(å en ensam andraplats i tabellen). Peking hade en frispark på stopptid i innerribban. Dom fick dock troligtvis Beijmo långtidsskadad.
Om Kim&Tolle:
http://www.fotbolldirekt.se/2017/08/06/fds-kronikor-vill-se-kim-bergstrand-en-storklubb-allt-annat-ar-varldsfranvant/
Nu vet vi iaf vad det är med Eis och hans fot. Han är offer för plasten.

http://www.unt.se/sport/siriusbackens-tunga-vardag-4726650.aspx

http://www.webmd.com/fitness-exercise/turf-toe-symptoms-causes-and-treatments#1

Om Kim&Tolle:
http://www.fotbolldirekt.se/2017/08/06/fds-kronikor-vill-se-kim-bergstrand-en-storklubb-allt-annat-ar-varldsfranvant/

Jo, skrev ett brev till Fotbolldirekt efter Elfsborgmatchen som de först inte nämnde, bara skrev -Har ni glömt Sirius. Efter det tre rejäla artiklar. Kanske bara ett sammanträffande.

Men Kim Bergstrand? Jag undrar om folk fattar hur dj-a smart han är, hur väl avvägd och genomtänkt den minsta förlupna kommentar egentligen är. Ta Sarfoaffären. Fanns ju en given tanke att sälja Sarfo i sommarfönstret. Kim boostar honom efter DIF-premiären, i.o.f.s. med rätta men orden, orden. -Har aldrig sett en spelare dominera så i allsvenskan. Sen stark kritik av domarkåren som låter honom sparkas ner. Viktigt att han inte går sönder inför en försäljning. Och samtidigt lägger Kim allas fokus på Sarfo där både andra lag och media tror att IKS prestation är beroende av honom. Genomsmart rätt igenom.
"-They will never understand"!
Ännu ett argument mot plastgräs på nya studan.
Lite intressant läsning om lönerna i Allsvenskan för den som har Aftonbladet plus:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/EVOko/sa-manga-miljoner-tjanar-stjarnorna-i-allsvenskan-i-fotboll

Den bäst betalde spelaren i Sirius var Philip Haglund med 85 000 i månaden, men siffrorna är från 2016, så det är hans Bajenlön. Den bäst betalde som spelade i Sirius ifjol var Kim Skoglund med 46 000 i månaden.

Sen var det mindre skillnad i tränarlöner än vad jag trott. KB tjänade 61 000 i månaden, jämfört med Potter som var bäst betald med 100 000 spänn. Storklubbstränare som Lennartsson och Norling är strax bakom. Nu är ju KB såklart bäst och borde ha högst lön, men han var ändå inte så underbetald som jag befarade.
Lite svårt att bedöma lönen på Skoglund, då han har sidoinkomster från Daniel Wellington.
Uträkningen till dessa listor tar inte hänsyn till sidoinkomster, utan gäller alla ens inkomster under året som delas på 12 för att få månadsinkomsten. Om någon gör vinst av kapital brukar även det räknas in.
Efter Kimmen toppar Antarna med CG däremellan. Om Antarna både är så när som dyrast i drift och mest skadebenägna så blir det ett tufft förhandlingsläge. Men som sagt så får man ta dessa listor med en nypa salt. Det som stack ut lite för mig annars var Jarls låga AFC-lön. Uppgift saknas på Wicks. Ryssen fifflar väl inte? :)
#afcfamiljen fifflar INTE!
Grrrr för länkar som kostar pengar att läsa!
Plus att pengar som sätts av för pension etc syns inte så tror man kan lägga på endel på dom flesta. Nej tror inte ryssen fifflar va väldigt många som hade 0 i inkomst kunde bero på många saker bla att det inte va klart än. Flera i blåsvart hade noll med.
Antar att Dragan inte var med under Sirius flagg? Meisels sa i podden senast att han lyfte ca 60k i månaden redan i SE och att det var en av Sirius tyngsta löneposter. Antar att han var bäst betald ifjol då om siffran för Kim stämmer.
Tror Meisels släpar med sin info om Dragans lön(från 2015). Det var det han hade i Östersund. Tror inte han kom upp i den nivån här i Sirius.
Nej, det är möjligt. Man får iaf lite förståelse för vilka summor det handlar om och varför det var rimligt att låta Dragan gå vidare.

Undrar vem av nytillskotten som lyfter högst lön? Borde vara mellan Skhodran och Sam.
Va fan, Malmö försöker ju inte ens.
Ryssholm - MFF Support 1-0
Sjukt alltså. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/72K09/sirius-galna-statistik-etta--och-jumbo
I allsvenska maratontabellen har Sirius just nu 97 poäng och 96 gjorda mål. 100-vallen borde alltså kunna sprängas dubbelt under de närmaste matcherna. 100:e poängen redan idag?
Förbannade jävla skit-Örebro som torskar mot AFC. Men att åka till Uppsala på måndag och vinna över Sirius går säkert ann.
Fan, ska man börja bli orolig för kvalplatsen? J-södra och Giffarna bara 7 poäng efter.
Nä, J-södra är 9 poäng efter. Inte så orolig för det.
Jäkla skönt med Giffarnas sena kvittering.
Jag hatar och föraktar mig själv... men nu tänker jag fan hålla på AFC i nästa omgång.
Helt otroligt att vi fortfarande ligger 8:a, efter 6:e raka förlusten.
För att jag ska överleva den här säsongen mentalt är jag inställd på att vi förlorar återstående fem också, alltså varje eventuell poäng är en bonus och hoppas att J-södra inte tar mer än 8 poäng.
Med tanke på att våra försvarsläckor fortfarande är vidöppna så är jag också inställd på resten förluster.
Ödet och slumpen har en diskussion om Sirius

Ödet: Såja, hehe nu är det inte lika muntert i Siriusleden längre! Kolla in frustrationen och ångesten hos de hängivna fansen. Får gåshud av deras lidande!

Slumpen: Tycker nästan lite synd om dem.

Ödet: Nej, nej, det är Siriusfansens roll i världsalltet att lida.

Slumpen: Men varför lät du dem vara så glada och lyckliga ett tag? Alltså, först vinna superettan och sedan vårens framgångar i allsvenskan? Kommer mycket väl ihåg scenerna från Halmstad den där höstdagen. Ska erkänna att t.o.m. jag blev tårögd av att se hur glada fansen blev. Och tänk hur hysteriskt glada de var mot DIF och MFF nu våras. Oj, där kan man snacka om eufori.

Ödet: Alltså, de har haft det tufft några år. Bandyn och fotbollen. Det var dags för lite framgångar för att muntra upp dem lite. Visst, motgångar är deras livsöde men det finns gränser för lidandet – de kan ju ge upp och liksom lägga ner hela skiten och det vill vi ju inte. Vem ska då stå för lidandet? AIK? Nej, nej det måste vara ett lag med stil, kärlek, omtanke och gemenskap.

Slumpen: Men varför lät du dem inte fortsätta på den vinnande vägen? Lite taskigt är det ju, först glädje och framtidshopp och sedan fritt fall ner i Dantes inferno? Förstår liksom inte logiken.

Ödet: Nä, de började bli kaxiga siriusfansen och hela Uppsala pratade Sirius och fotboll. De började bli för populära helt enkelt. Och sedan snacket om Europaspel! Det gick för långt helt enkelt. De måste veta sin plats i framgångshierarkin så jag var tvungen att agera.

Slumpen: Okej, jag förstår. Kommer Sirius att åka ur allsvenskan nu?

Ödet: Vi får se, jag har inte bestämt mig än. Det lutar åt att de klarar sig kvar. Då har jag ju en hel säsong av lidande från deras sida att se fram emot.
:-) :-)
OH nyllet.Helt underbart att höra ödet o slumpen i samspråk.
Jan Mian som tar över huvudansvaret i Elfsborg säsongen ut säger bland annat i en intervju med GP. "Det finns inga Europaplatser i potten, ingen risk att åka ur"

Vi är 9 poäng för J-södra, Elfsborg 8, själv är jag livrädd för att vi hamnar på kvalplatsen.
Jag med, men Elfsborg har en vinst, två kryss och två torsk senaste fem matcherna. De plockar ju lite poäng till skillnad från oss. Inte så konstigt om känner sig säkrare än vad vi gör.
1-1 mellan AFC-J-Södra. Ett ok resultat.

Japp och nu är vi även i teorin klara för minst kval.

Detta betyder väl också att vi som sämst kommer på plats 14 i år. Inget direkt ut möjligt längre...
Kanske laget kan slappna av mer i matcherna nu.