Saemor
· 2016-10-25 08:33
· 6052 visningar
Allt annat än lapp på luckan är ett publikfiasko.
Vågar tippa för första gången, 4-2.
Dragan säkrar skytteligan.
#1 ·
nyg86
· 2016-10-25 09:23
Kan inte bli fullt, jag är bortrest ????
Hade varit fruktansvärt att inte kunnat varit med mot Frej om det blivit torsk igår. Nu kan man bara mysa via någon uppkoppling fr Schweiz förhoppnings.
Jag tror väldigt få kommer att komma till den här matchen nu när det är klart, blir det 2000 så är jag förvånad. Frej är ett ganska miserabelt bortalag vad gäller vinster (1 vinst på hela säsongen) men många oavgjorda. Kanske 2-2 då?
#3 ·
70
· 2016-10-26 14:02
Får för mig att JÄTTEMÅNGA vill se den här matchen. Hoppas jag har rätt och dissteffe fel :)
Jag tror det blir många. Sittplatserna var nästan slutsålda innan Halmstad hörde jag.
#5 ·
Golli
· 2016-10-26 18:24
Spänningsmomentet är förvisso inte lika tydligt men visst måste matchen locka mycket folk, minst 5 000 tror jag.
Sirius och Jerka borde styra marknadsföringen av matchen mot att man ska ner på måndag för att hylla hjältarna. Jag hjälper gärna till med affishering. Sedan borde arrangemanget innehålla lite fyrverkerier och grattistal/sång av lite celebra personer. Det lockar alltid lite extra.
#6 ·
johann
· 2016-10-26 19:08
Noterar många måsten och borden riktade mot klubben efter vi gått upp. Min erfarenhet genom åren är att klubben inte alltid kanske har alla de bästa idéerna men är väldigt mottagliga och öppna för förslag när man hör av sig. Dra ett mail med era tankar!
Noterar många måsten och borden riktade mot klubben efter vi gått upp. Min erfarenhet genom åren är att klubben inte alltid kanske har alla de bästa idéerna men är väldigt mottagliga och öppna för förslag när man hör av sig. Dra ett mail med era tankar!
Plus en på denna! Mycket klokt skrivet.
Men jag vill lägga till en grej. Ni som har möjlighet, bli medlem i klubben och kom på årsmöten! Det betyder mycket.
#8 ·
Golli
· 2016-10-27 07:20
Håller med Johann. Jag har vid flera tillfällen bollat synpunkter och idéer med Sirius och även hjälpt till praktiskt också ibland. Vid alla de kontakter jag haft med olika personer på kansliet har jag fått ett positivt intryck, de är trevliga och lyhörda.
Jag inser att jag kanske uttryckte mig lite slarvigt igår. Det jag ville få fram var infallsvinkeln på måndagsmatchen ur ett marknadsföringsperspektiv. Jag upplever en stor diskrepans i olika prognoser av publiksiffran. En del tror att random Uppsalabo stannar hemma för att det nu är "avgjort". Det finns en risk för det. Fast samtidigt finns det just nu en stor glädje och stolthet i Uppsala över laget som inte funnits på länge, och därmed är det nog många som kan tänkas vilja komma ner och hylla laget på måndag. Då menar jag att man kan försöka styra marknadsföringen på det temat och kanske locka en bredare publik med ett matcharrangemang som innehåller lite mer än det vanliga, lite så.. Fast jag är helt säker på att de evenemangsansvariga är inne på samma linje.
Sirius hej!
Jag har en helt annan erfarenhet och det är att klubben lyssnar väldigt lite.
#10 ·
Markus
· 2016-10-28 11:00
Jag tror rätt många tänker som jag att nu banne mig ska Sirius hyllas!
Jag flyger hem från Belgien bara för att se matchen :)
#11 ·
Nyllet
· 2016-10-28 13:05
Vore kul om vi kunde putsa publiksnittet uppåt och det ska vi väl ändå lyckas med. Dryga 2700 pers f.n.
#12 ·
Tommy
· 2016-10-29 08:38
Särdeles kul om det kommer 6 523 stk Blåsvarta själar och höjer snittet!
#13 ·
Markus
· 2016-10-29 09:58
Tommy// Ja, då hamnar vi på exakt 3000 i snitt vilket alltid låter bättre infr försäljning till sponsorer mm. Runt 4000 mer realistiskt? Marknadsför nu!! :)
#15 ·
Nyllet
· 2016-10-30 18:13
Frej har ju klarat kontraktet så det blir väl lite av träningsmatch i morgon för deras del.
Kim och Tolles sista hemmamatch?
#17 ·
Nyllet
· 2016-10-30 19:14
Ja, det blir nog Kims och Tolles sista hemmamatch i superettan på ett bra tag ;-)
#18 ·
Joint
· 2016-10-31 14:14
Kom i tid, det blir ett banderolltifo!
#20 ·
skum
· 2016-10-31 15:16
Sittplats slutsålt.
Nu fyller vi studan en sista gång för säsongen och tar hem serien.
Inte helt ångestfritt, tack som f-n Moses!! Det målet kan vara värt en halv mille. För övrigt: skönt växeldrag på läktarna - kan ju bli grymt om vi får till det där i AS.
#23 ·
Markus
· 2016-10-31 21:04
Grymt kul med målet i 94:e. Kul också att se så många "vanliga" supportrar med blåsvart halsduk. Nästa säsong blir grym :)
Obegripligt att ingen reklam gjordes för kommande hemmamatcher i bandyn. Pratar FK och BK med varandra? Har gjort påstörninfar på både FK och BK innan matchen, men tydligen inget intresse för att försöka dea npgra av fotbollsåskådarna även till bandyn...
#24 ·
Sutra
· 2016-11-01 05:55
Fantastisk avslutning!
Lite märkligt när vakter och värdar bildade någon typ av kedja framför klacken i slutminuterna. Kändes nästan mer riskvöjande än avskräckande. Gick ju bra ändå.
#25 ·
Håwe
· 2016-11-01 07:52
Pratade med en vakt som sa att det var på order från förbundet som träning inför allsvenskan, samma sak skedde mot Örgryte. Säkerhetstänket inför nästa säsong måste steppas upp.
#26 ·
Sutra
· 2016-11-01 08:52
Ok. Hoppas det finns en bra dialog med Västra, så att vi kommer rätt från början.
Ok. Hoppas det finns en bra dialog med Västra, så att vi kommer rätt från början.
Man är ju lite orolig för västra Västra. Bråkstakar de där bönderna på andra sidan.
Bra koll jag hade igår. Missade helt att Frej gjorde mål medan vi gick över till västra läktaren, och där jag stod såg jag heller inte matchtavlan. Så jag var övertygad om att vi hade vunnit när Moses nickade in bollen på övertid. Sen såg jag att det stod 1-1 på tavlan när jag gick därifrån - pinsamt!
Nåja, det var kul att känna västra läktarens plankor under fötterna igen. Mycket nostalgi. Insåg när jag räknade att jag fortfarande tillbringat flera säsonger på västra än på östra eftersom jag missade större delarna av 2012-2013.
#29 ·
Joint
· 2016-11-01 11:37
Orimligt mycket kamp i denna relativt betydelselösa match. Och inte var det väl något skönspel, men att alla spelare på UNT sågas med 1-2:or? Det är komiskt att skala 5 är "för bra för superettan". Det är vi ju bevisligen. Tur vi spelar bättre än rankingen. Kul även med mycket publik i årets sista hemmamatch, välförtjänt! Back to the roots @ Västra var mysigt på sätt och vis. Lite "Sirius-Edsbyn-stämning" över det hela. :-)
#30 ·
Sutra
· 2016-11-01 13:37
Otroligt fränt med klackar på båda sidor av planen - växelramsorna gav rysningar. Även om det kanske var ett engångstillfälle att västringar begav sig dit så vore det så grymt att få igång aktiva ramsor från flera sektioner.
För övrigt - mycket folk på flera matcher i rad nu. Det har vi haft förut i några omgångar, men jag får en känsla av att det är betydligt fler halsdukar etc nu. Ganska säker på att fler vill se sig som blåsvarta supporters nu, och vill ses som det också. Lovar gott. Det såg också ut som att fler på sittsektionen närmast Västra (B?) deltog i ramsor och sånger.
Djäkligt bra jobbat, ni som driver och leder på läktaren!