Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Premiär: Sirius-Hammarby 28 oktober kl 19.00

Då var dags! Bara några dagar kvar nu! Undrar om fotbollens framgång smittar av sig på publikantalet för bandyn?
Tippar: 4-4 och 945 åskådare
Jag tror vi överraskar Hammarby och tar en poäng!
4-4 tror jag är rimligt men visst kan det bli dubbla publiksiffran?
Ja det dubbla vore bra men jag känner mig lite luttrad trots fotbollens framgångar
Kan inte gå pga en före midsommar planerad fest! För djävligt, seriens roligaste match.
Det är klart fler än 1000 pers kommer.
Jag tror publiksiffran blir ganska ordentligt lidande av att det är två lag vars fotbollssäsonger inte avslutats som möts (även om vår säsong iofs är klar). Riktigt synd att det är vår annars bästa publikmatch som kommer i det här läget. Gillar inte alls konceptet med bandy i oktober, det känns bara som ännu en landvinning för hallmaffian.

Aja, min bandypepp kommer också att komma så småningom. Men den är inte där än.
Jag håller med Brukarn om att bandysäsongen startar för tidigt samt att den riktiga bandypäppen inte riktigt infunnit sig. Men det ju några dagar kvar trots allt och när man väl står där på Studan är allt lika mysigt igen.
Enligt Klart.se blir det juste väder på fredag. Förhoppningvis håller prognosen. Ett tag såg prognosen sämre ut med regn och då tror jag det hade blivit svårt att locka ner folk till Studan av bara det skälet.
Jag tror vi vinner med 4-3 inför 1235 pers (skönt att våga tippa igen :-)).
Äntligen bandy!!! :)

Tror på seger med 5-3. Två hörnmål av Victor Lundberg, 4-3 till slutet när Kumpuoja kontar in 5-3. Svårt med publik när fotbollen fortfarande håller på, men nog ska vi kunna skrapa ihop 1423 åskådare.
För marginalpubliken tog fotbollssäsongen slut när domaren blåste av i Halmstad, de kommer inte att bry sig om de två sista matcherna så det tror jag inte påverkar publiksiffran öht.
Uppsala universitet och Sirius Bandy har ett samarbete som bland annat ger 100 studenter per match fri entré (först till kvarn). Har ni möjlighet så försöka att locka med så många studenter som möjligt. Insläpp via sjukhusvägens entré. Studentlegitimation/Campuskort krävs!

Om möjligt så locka med er studenter
Inne på steffes linje, tror inte fotbollsäsongen stör alls. Med det sagt tror jag på kanske 1300. Vi går mot kval och bajjen ser sämre ut än på flera år det drar ner siffran. Tippa matchen e svårt har inte sett något av lagen spela men säg kanske 3-5.
Vill påminna och/eller tipsa om att gärna handla av U18/20 när ni är på match!
Det är kaffe/bulle+korv/hamburgare kiosken vid läktaren.

Vill man stödja bandyn i allmänhet så går det bra att handla i "oktagonkiosken" mot fotbollen. (Den kiosk som tidigare stod på Vaksala torg)
4-1 inför 1004 pers

50/50 lott vinstnummer 71
Haha då är det den jag ska ta!
Känner att den sköna premiär-anspänningen stiger. Vi är aldrig så bra som precis innan första matchen...

Låt detta bli säsongen då ALLT vänder till det bättre.
Ändrar mitt publiktips efter intresset på socialamedier. 800 blir det.
Kom i tid så vi kan hylla Fall ordentligt nu. Det är han värd.
Aj aj aj, vilken oerhört svag marknadsföring inför denna premiärmatch och märkligt hur Fall inte kan vara klubbens affischnamn inför detta, skönt att det är vårt ändå!

Jag surfade just in på www.siriusbandy.se och där finns knappt ett skit om att det är premiär. Hallå? Jag blev så chockad över detta att jag var tvungen att uppdatera sidan på nytt. Intet nytt. Däremot pryds det av en stor annons om fucking Bandy-VM i Göranssons. Här: http://siriusbandy.se/web/a-laget/?modVID=9350205&modID=305 står det ett datum för matchen - det är allt. Det är för dåligt. Det står heller ingenting om genrepet som var, varken före eller efter. Det här håller inte! Definitivt håller det inte elitserieklass. Jag funderar på att fråga klubben ifall de behöver hjälp att sköta om hemsidan lite?

Efter att ha surfat in på Facebook ser jag dock att en inför-artikel är skriven inför detta, vilket lagt sig i detta nyhetsarkiv: http://siriusbandy.se/web/sok--nyhetsarkiv/?modCount=100 men som sagt inget som pryder startsidan. Utöver Fejjan känns det klent med reklam.

Men med det sagt så är det ju trots allt premiär och Hammarby. Det borde innebära fyrsiffrigt. Jag slår till med 4-4 inför 1111 pers.
Uddamålsförlust och en friserad publiksiffra som tar oss upp på 1005.
ahhhhh, jag kan inte gå, 1004 pers alltså

Ändrar mitt publiktips efter intresset på socialamedier. 800 blir det.

Ähh om man går efter fejjaneventet kommer minst 1500 pers!

Matchen vinner vi såklart. Kanske 100-0? Bajen är ju trots allt sämst.
2-4 inför 1214 åskådare
Riktigt roligt inför i UNT iaf. Thorén sågar de som sågat Sirius för att man inte satsar tillräckligt på de unga egna talangerna och berättar bomben (för mig åtminstone) att självaste Rosa är hans morbror! Som om inte det vore nog så nobbar han ärligt ett tänkbart ettårskontrakt värt 35 000kr/mån med Sopsäckarna! Läs mer: http://www.unt.se/sport/siriustalangen-sagar-de-som-sagat-4409960.aspx

I vårt läger kan jag rapportera att Widén är fortsatt indisponibel för match, men annars har vi väl en frisk trupp?

Hammarbybandy.se bjuder även på mastig läsning inför premiären, bland annat en rätt trevlig intervju med "vår" Gurra. I intervjun med Pasjkin framgår det att de tränade i Relitahallen i tisdags (än sen?) och har truppen intakt. Skönt spånande annars i den övriga inför-artikeln, där artikelförfattaren bland annat slår sig på bröstet och konstaterar att Bajen minsann nått slutspel 20 år i rad och kan därför för allt i världen inte se hur Bollnäs, Edsbyn, Vetlanda och Vänersborg skulle kunna komma före mäktiga Bajen. Huvudet på spiken då han även lyckas dissa Patrik Nilssons intåg i Bollnäs. :-)

Förresten kommer söderkisarna med en handfull supporterbussar. Lägg därtill snedresenärer och bönder så talar ju det, om inte annat, för en godkänd publiksiffra. Men slut upp, blåsvarta!

I intervjun med Pasjkin framgår det att de tränade i Relitahallen i tisdags (än sen?)

Sirius tränade på Studan i går istället, på seg och blöt is. Nog bättre förberedelser inför matchen.

Annars: Pääääääääääpp!
Var lite sjuk och febrig i går och fruktade att jag skulle missa matchen men nu är jag på jobbet så då borde jag ju kunna gå på matchen också.
Det är roligt med första bandymatchen när man bara sett fotboll ett halvår, det går så jävla snabbt och man fattar absolut ingenting.

Jag surfade just in på www.siriusbandy.se och där finns knappt ett skit om att det är premiär. Hallå? Jag blev så chockad över detta att jag var tvungen att uppdatera sidan på nytt. Intet nytt. Däremot pryds det av en stor annons om fucking Bandy-VM i Göranssons. Här: http://siriusbandy.se/web/a-laget/?modVID=9350205&modID=305 står det ett datum för matchen - det är allt.

Efter att ha surfat in på Facebook ser jag dock att en inför-artikel är skriven inför detta, vilket lagt sig i detta nyhetsarkiv: http://siriusbandy.se/web/sok--nyhetsarkiv/?modCount=100 men som sagt inget som pryder startsidan. Utöver Fejjan känns det klent med reklam.

Det verkar ha blivit något osync med webbplatsen och fejjan / twitter .
Nyheter hamnar i arkivet direkt, länkar fungerar inte osv.

Jag hoppas nya Johnny H kan reda ut det på något sätt.

De har samma hemsideleverantör som Västra och de är ju tyvärr inte alls bra. Men bortsett det är det ju inte så mycket skriverier på sidan heller.

Vädret bäddar för mjukost är jag rädd, eller det kanske kan gynna oss. Bra att vi genrepat på Studan. Vi borde ha genomfört betydligt fler stor-ispass än Bajen vid det här laget. Hoppas vi visar prov på det! Krossa Bajen!
Väderleksprognosen säger 6-7 grader och en lätt bris 4m/s. Ingen nederbörd!

Lite varmt kanske men i övrigt perfekt!
Thoren är kung!!!!
Han vill spela i Sirius och skulle neka anbud från SAIK på 35 000:-/mån enligt UNT. Jag blev alldeles varm i hjärtat.
Sirius Hej!
Jag såg precis Viktor Broberg i affären. Det kändes lite sorgset!
Härligt kvitterat! Jag jublar i krogen på Snälltåget på väg hem ifrån Södern.
Bittersweet. Sirius kan fan vinna många matcher i år.
Vi äger och styr matchen i 75 min. Så otroligt bra spelat. Nöjd med en liten tagg i sidan då bajjen kvitterade. Idag spelade vi bandy
Det är såna här poäng vi behöver om vi ska slippa kval.
Oskar Rönnqvist, vilken lirare! Vi har Thorén och Bergström också. Framtiden! Bra jobbat Sirius! Sämsta Bajen de senaste 10 åren eller vi är bra? Återstår att se men visst ser det bra ut.
Sirius Hej!
Trevilgt som tusan detta och lycka att få njuta av bandy utomhus. Skönt att se ungtupparna ta för sig.

Bara Villa och sopsäckarna med bättre publiksiffra denna kväll.
Målen går att se igen på staylive
https://play.staylive.se/sirius/w/2024
Din förtjänst CarlApan!
Det var fantastiskt kul att vara tillbaka. Sedan måste jag säga att det kändes extra kul med tanke på Västra sidan (Sirius klack). De är som amerikaner på att hylla spelare. Det blir man rörd av, säger Fall.

CarlApan har på eget bevåg skaffat och pröjsat för duken (eller vad kallar man det?) som välkomnade vår älskade Fall. Jag vill gärna bidra med en slant.
Jag gillar inte att han kallar oss jänkare. Haha
Jag kan också bidra till jänkarns fina hyllning
så mycket bra saker på planen i går och vi kan bättre.synd att de dröjer 2v till nästa hemma.
Har det myntats ett nytt uttryck här dvs att komma ut ur hallen?
Fan vad glad jag blev av den här matchen. Surt på poängen bara.
Positiv bandy! Bra säsongsstart! Ribba ut och en kavalkad av Kumpuoja-missar som inte var likt honom, så visst var vi värda poängen och kanske bägge till och med. Samtidigt hade Bajen två snöpliga bortdömda mål så med facit i hand kändes det helt okej ändå! Att vi hade X antal fler storplanspass i benen jämfört med Bajen gjorde säkert sitt, för de såg rätt vilsna ut. Samtidigt förtar inte det vår insats, utan vi känns ju bättre i år men Gukorna i Mordor härnäst blir inte lätt.
Lars Falls pass till 2-1 är sånt himla bandy godis
Vad var bäst vad var sämst?
Bäst helt klart spelet. Det var stundtals otroligt bra
Sämst var den tappade poängen. Jag tyckte vi borde fått med oss båda.

Höjdpunkter från matchen: https://www.youtube.com/watch?v=152k_cDOHE4
Matchen i sin helhet: https://youtu.be/VxMmRFBt-0s