Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

VSK-Sirius ons. 2/11 kl 18:00

Bortamatch mot ett stukat mästarlag som släppte in 7 bollar i andra halvlek mot SAIK.
Förmodligen är dom sjukt revanschsugna men kanske också lite förbryllade efter överkörningen i fredags. Kan man hoppas på en skrällpoäng? Vi säger väl 5-5!

OBS! För er som tänker ta er dit och stötta - notera att matchen startar 18:00.
VSK är nog som sagt var taggade att visa vad de kan efter förra matchen. Dock tror jag inte de kan köra över oss som de senaste säsongerna men att vi ska ta poäng låter lite väl optimistiskt.
5-3 tippar jag
Va är matchen 18? Då kan jag ju inte.
Jag får stressigt också..
På sirius sida står det 19 och på vsk står det 18..
Jävla idioti att flytta till 18. Nu verkar jag missa matchen, varför blir inte supportrarna tillfrågade?
Jag tror det har att göra med att VIK håkki har match kl 19.
Nej, det är ett initiativ från spelarna för att locka barnfamiljer. Mycket märkligt.
Jag läste nåt om det där förut på typ Bandypuls. Det ska visst bli fler 18:00-matcher i Västerås.
Vi slipper Ted Bergström (knäskada) och Simon Jansson (förkyld). Hm .... rejält avbräck för VSK. Tror vi har chans att överraska.
Sirius Hej!
skit att missa pga tiden. tror på bra match av blåsvart men det blir ingen poäng. 4-3 till de onda
Simon J är ett stort avbräck. Enligt mig den viktigaste spelaren i vsk
Sirius seger 6-4, Engstrand man of match.
Ahhh vågar inte tippa. Men vaffan. Allt att vinna 3-2.
Skrällchans!

Bandyförbundet har ju tydligt valt en linje – initierade supportrar skall stanna hemma och betalstreama bortamatcher via Bandyplay. "Bandyfamiljen" ska alltså inavlas lite till. Ingen bortom denna får ju tyvärr bevittna TV-bandy.

En revanschsugen Kumpuoja hoppas iag på. Retroaktiv utdelning!
Nisse reducerar till 2-1 på passning av Oskar Rönnqvist. Våra två junisar fixar mål mot självaste Mesta Mästarna. Grymt! Alltså, oavsett hur det går i matchen så har vi något jäkligt intressant på g.
Ja, det var väl någon sorts normalresultat det där. Man är varken positivt eller negativt överraskad. Men som Nyllet skrev: Grymt med ett dubbeljuniormål.
Ja, en förväntad torsk mot ett av topplagen i deras hemmaborg. Men kan vi bara klara oss från skador på nyckelspelare kommer blåsvart att växa match för match.
2-1 målet, nån som vet varför Kjellsson blev arg?
VSK lyfter klubban på Tranblom vid 4-1 målet.
3 av 5 poäng hittills av junisarna. Gott! Första halvlek var bra. Andra sådär. Sämre premiär-publiksiffra än vår. Luftslott!
Heeger kastades förresten in i slutminuterna. Född 1999!
Nån som såg tv sändningen och var den i så fall bra? Inte för att jag kan se den på en taskig hotelllina, men kul att veta framöver. I övrigt var det väl ett resultat som kan klassas som hedersamt.

Nisse reducerar till 2-1 på passning av Oskar Rönnqvist. Våra två junisar fixar mål mot självaste Mesta Mästarna. Grymt! Alltså, oavsett hur det går i matchen så har vi något jäkligt intressant på g.

Hans första Elitserimål dessutom
Bildkvaliten va helt ok, men kameramannen hade väldigt dålig koll på vart bollen va. Matchen då, ja vi brände ju 2-3 bra lägen oandra sidan brände vsk 2 frilägen i första med, inget lag kommer sätta alla chanser och vsk såg ut att ha total kontroll i andra. Vet att ekonomin är tunn och marknaden är inte stor heller, men jäklar vad jag vill ha in en spelare med fart framåt! Våra juniorer får chansen och det är absolut bra men än saknas det skridskoåkning och det kommer när dom blir lite äldre.
+1 på Jonas angående sändningen. Kommer köpa fler matcher om det håller den kvalitén i fortsättningen.

Någon som vet vem som får det eventuella överskottet från sändningarna?
"Därför har vi gemensamt tagit beslutet att äga våra egna rättigheter och själva distribuera matcherna på vår egen webb tv-kanal"
Vad var bäst vad var sämst?
Bästa var
Sämst var VSK.

Höjdpunkter: https://www.youtube.com/watch?v=4LClbz7wOXI