Nu har den börjat.
Silly season 2016/17
Hahaha!
Ja detta är nog en mer passande tråd...
Ställer frågan igen. Någon som har någon uppfattning vad en marknadsmässig ersättning kan vara av en kontrakterad eftertraktad tränare som räknas som nyckelperson i en trupp?
Första gången i Allsvenskan sedan 1974. Möjligheter att helt enkelt nobba bud?
Ställer frågan igen. Någon som har någon uppfattning vad en marknadsmässig ersättning kan vara av en kontrakterad eftertraktad tränare som räknas som nyckelperson i en trupp?
Första gången i Allsvenskan sedan 1974. Möjligheter att helt enkelt nobba bud?
Det finns två aspekter på den frågan. Den första är Kims värde. Med tanke på Bajens ekonomi tycker jag inte att fem mille är att ta i. Den andra aspekten är ju att om Kim verkligen vill gå till Bajen så skulle det innebära att lägga kroka för honom med ett för högt bud och med en vresig och sämre motiverad tränare inför säsongen. Man lyckas väl hitta en summa som inte är för liten men som inte heller stoppar det hela. Var den är har jag ingen aning om.
Sett till vad Kim har gjort för Sirius så - nej, det skulle inte kännas bra att stoppa övergången om det är vad han vill. Men man får ju hoppas att Hammarby inte utnyttjar läget och kommer med skambud. Vi kan ju inte acceptera vad som helst.
Jag vill inte släppa honom gratis bara för att det är en storklubb som hör av sig. Minst 100.000.
Den djupa ångest jag haft innan det allsvenska avancemanget blev klart har nu övergått i ångest över att våra tränare kan komma att lämnar oss. Jag hatar alla artiklar av dessa sensationslystna, giriga sportjournalister som tar upp ämnet. KIM FÅR INTE LÄMNA OSS NU! SNÄLLA!
När Rolle Nilsson lämnade mff för några år sedan så har jag jag förstått det som att ett skadestånd för det brutna kontraktet betalades. Skadeståndet motsvarade det värde som rolle kunde antas ha för klubben, nämligen vad klubben själva tänkte betala honom, alltså återstående lönekostnader.
Jag skulle inte acceptera att vi släppte spelare gratis bara för att dom vill lämna. Samma med tränaren, har man kontrakt får man köpas ut eller stanna.
Ja, KB verkar inte ha något problem med situationen öht. Han ser till här och nu, att han är kontrakterad och ämnar fullfölja kontraktet eller ta förhandlingen när det väl kommer upp på bordet. Som KB säger är det ju mycket rykten kors och tvärs. Inte konstigt när det gäller Bajen. I somras så sade "alla" att Gerhardsson (efter cupguldet med Häcken) var Nannes ersättare och nu i höstas (efter avancemanget med Sirius) har det varit KB:s tur att få bära denna mantel.
Vad gäller spelare så vill jag, om Gefle ryker, att vi aviserar intresse för Johan Bertilsson. Han ligger delad tvåa i poängligan trots att han spelar i ett så dåligt lag. När han mött oss känns det som att han utmärkt sig med mål också, senast i årets genrep minns jag. Well, borde vara intressant för klubbar högre upp i näringskedjan med tanke på hur han levererat som sagt. Hans kontrakt löper ut efter säsongen hur som helst! En annan i Gefle vars kontrakt löper ut och som skulle kunna vara lite intressant är ju anfallaren Dioh Williams. Detta förutsett att Gefle åker ur i år. Bellanders kontrakt löper också ut men osäker på om hans utvecklingskurva pekar åt rätt håll?
RÅP från ÖSK är ju annars alltid intressant, också med tanke på att han har förankring i Uppsala och att hans farsa spelat med Sirius i allsvenskan. Dessutom med utgående kontrakt! Var väl på Kim-Tolles önskelista för något år sedan också. Många allsvenska matcher i den mannen vid det här laget.
Mauricio Albornoz som var i ÅFF men hamnade i Giffarna på lån över hösten känns som ett aktuellt namn med tanke på KB.
Amadou Jawo får extremt sparsamt med speltid i Djurgården och de borde ömsesidigt se över hans framtid. Sirius? Fast då blir det väl på lån.
Annars gillar jag filosofin med att plocka ut russinen ur superettan. Diego Montiel har set ju ryktats om från Dalkurd och han kan vara en sådan. Den intressante Mirkan Aydin har ett utgående kontrakt också.
Varbergs Elias Andersson har förvisso kontrakt ett år till men har en jättefin fot och borde vara på radarn hos flera klubbar.
Åtvidabergs Ammar Ahmed har jag gillat enda sedan han hade show i Dalkurd. Superettans snabbaste fötter? Snart kontraktslös! Shkodran Maholli har det ju annars ryktats om men håller han klassen? Står under kontrakt.
En som står utan kontrakt är ESK-fostrade Daniel Jarl i AFC. Tycker han har varit en av superettans bästa mittbackar utav det jag sett. Och en mittback behöver vi ju hur som helst gärna ha in, även om det är positivt att OP-Hopkins, med flera, ställt sig positiva till en fortsättning i klubben.
Missförstå mig rätt nu: Jag är skitnöjd med truppen som den är, men nyförvärv ska vi ju inte blunda för. En i varje lagdel?
RÅP från ÖSK är ju annars alltid intressant, också med tanke på att han har förankring i Uppsala och att hans farsa spelat med Sirius i allsvenskan. Dessutom med utgående kontrakt! Var väl på Kim-Tolles önskelista för något år sedan också. Många allsvenska matcher i den mannen vid det här laget.
Mauricio Albornoz som var i ÅFF men hamnade i Giffarna på lån över hösten känns som ett aktuellt namn med tanke på KB.
Amadou Jawo får extremt sparsamt med speltid i Djurgården och de borde ömsesidigt se över hans framtid. Sirius? Fast då blir det väl på lån.
Annars gillar jag filosofin med att plocka ut russinen ur superettan. Diego Montiel har set ju ryktats om från Dalkurd och han kan vara en sådan. Den intressante Mirkan Aydin har ett utgående kontrakt också.
Varbergs Elias Andersson har förvisso kontrakt ett år till men har en jättefin fot och borde vara på radarn hos flera klubbar.
Åtvidabergs Ammar Ahmed har jag gillat enda sedan han hade show i Dalkurd. Superettans snabbaste fötter? Snart kontraktslös! Shkodran Maholli har det ju annars ryktats om men håller han klassen? Står under kontrakt.
En som står utan kontrakt är ESK-fostrade Daniel Jarl i AFC. Tycker han har varit en av superettans bästa mittbackar utav det jag sett. Och en mittback behöver vi ju hur som helst gärna ha in, även om det är positivt att OP-Hopkins, med flera, ställt sig positiva till en fortsättning i klubben.
Missförstå mig rätt nu: Jag är skitnöjd med truppen som den är, men nyförvärv ska vi ju inte blunda för. En i varje lagdel?
Om Bajen sparkar Nanne tror jag Gerhardsson tar över. Han är ju fri och många bajare gillar hans offensiva taktik.
Joints trio Bellander, RÅP och Jarl bangar jag ej på!
Vill ha kvar truppen vi har nu, sen in med en snabbare mittback samt en forward., Då e sjundeplatsen våran :)
Brwa Nouri är ledig. En av allsvenskans bästa spelfördelare. Vore kanonvärvning
Nouri känns orealisisk att hoppas på. Lär garanterat erbjudas nytt kontrakt i ÖFK som tyvärr känns snäppet över oss både lönemässigt och sportsligt. Tror att diverse andra, större klubbar lär avisera intresse för honom också. Djurgården har jag hört nämnas, bland annat.
Vad gäller Bertilsson lär ju andraplaceringen i poängligan ge eko. Inser att det nog tyvärr är orealistiskt också.
Vad gäller Bertilsson lär ju andraplaceringen i poängligan ge eko. Inser att det nog tyvärr är orealistiskt också.
Bertilsson är ju relativt nära släkt med vår förre ordförande. Kanske finns en chans. Tycker han har gjort några överraskande klubbval förut.
Djurgårdsfansen vill inte ha honom då han har spelat i Gnaget :-D och förhandlingarna har spruckit. Norling och Nouri går tydligen inte ihop så AIK blir det inte. Återstår att se om Bajen vill ha honom. Nouri vill tillbaka till Stockholmstrakten och hm...Uppsala ligger ju nära ;-) men jag håller med, hans löneanspråk är säkert större än vad Sirius har råd med.
Nouri kanske går till AB Busmarket FC i Eskilstuna?
Aha! Tja, det skulle ju kunna vara en öppning. Tyvärr känns det som han lika väl kan hamna i AFC. Fast de ska väl flytta hela sin dagliga verksamhet till E-tuna? Eller ska de fortsätta att träna i 08-området nästa säsong?
Sillynytt Sirius:
* Shkodran Maholli bekräftar "allsvenskt intresse". Vill spela i allsvenskan men sitter ju på kontrakt.
* Tomas Echague, målvakt med färska meriter från Paraguays U20-landslag, provtränar.
* Kevin Krans, fransk ytter som senast var i Eskilstuna City [sic] men skolats i Bristol City, provtränar.
* Mathias Benker "håller i gång" med Sirius inför diverse provspel som väntar. Nyholm-utveckling!?
* Shkodran Maholli bekräftar "allsvenskt intresse". Vill spela i allsvenskan men sitter ju på kontrakt.
* Tomas Echague, målvakt med färska meriter från Paraguays U20-landslag, provtränar.
* Kevin Krans, fransk ytter som senast var i Eskilstuna City [sic] men skolats i Bristol City, provtränar.
* Mathias Benker "håller i gång" med Sirius inför diverse provspel som väntar. Nyholm-utveckling!?
Rättelse: Echagues sju U20-landskamper var mellan januari-februari 2015. Dessförinnan åtta U17-landskamper. Här lite sköna highlights: http://youtube.com/watch?v=Hx-_gKjP_xg
Krans var i Södertälje FK i våras förresten. Verkar var en bra box-till-box-spelare, men verkar inte ha spelat så mycket "riktig" fotboll om man frånser ett par FA Cup-matcher och nu senast i svenska division 2, dårå. Ett visst steg att ta. Här lite skumma highlights: https://m.youtube.com/watch?v=ULzYC2TxwJs
Krans var i Södertälje FK i våras förresten. Verkar var en bra box-till-box-spelare, men verkar inte ha spelat så mycket "riktig" fotboll om man frånser ett par FA Cup-matcher och nu senast i svenska division 2, dårå. Ett visst steg att ta. Här lite skumma highlights: https://m.youtube.com/watch?v=ULzYC2TxwJs
Har suttit i utlandsexil hela hösten och missat allt det sjuka som har hänt. Ni som har varit med är kanske mätta och nöjda, men jag är jävligt hungrig på rykten och spekulationer. Så jag skjuter in mina lösa funderingar. Det blir högt och lågt nu.
Viktigast, givetvis, är att Kim/Tolle stannar. Går Kim till Bajen hoppas jag Tolle blir kvar och får huvudträna, kanske med Mirza vid sin sida. Går båda så vete fasen. Antar att Gerhardsson är out of bounds.
Målvaktsläget känns ju spännande. Lukas har gjort en fin säsong, och har utgående kontrakt. Benny har väl gjort en halvbra säsong och har ett år kvar på kontraktet. Karim lurar i skuggorna. Nu provtränar dessutom en ung framåtlutad paraguayan. Vad kommer hända? Jag förmodar att vi kommer ha två kontrakterade målvakter nästa år, och Benny blir troligen en av dom. Känns väl som en hygglig back-up. Vem tar första-handskarna? Det verkar inte som att ledningen är helt trygga med Lukas då de bjuder in provspelare. Jag antar att Echague fullföljer sin träningsvecka, och att KB/Tolle tar beslutet då: Förlänga med Lukas eller signa Echague(/Karim?). Då Lukas är skadad får han nog bara vänta och hoppas att Echague(/Karim) inte är något vidare.
På backfronten har vi Jeppe som naturlig VB och JA, Larson och Bergman som naturliga HB. Jag utgår från att vi förlänger med OP+Hopkins; de verkar vilja stanna och vi borde vilja ha dom. Det behövs nog ändå en till mittback inför allsvenskan. Har ingen aning om vem som skulle kunna vara aktuell. Ni säger Jarl, kör på det. Finns det någon allsvensk mittback med utgående kontrakt som skulle kunna vara rimlig för oss? Ytterbacksläget känns lugnt tycker jag, Bergman har ju tagit bra kliv och gjort det allt bättre som VB. Dessutom hjälte! Tycker de kontrakterade spelarna definitivt ska med upp, det vore också bra om vi kan förlänga med Larson och JA.
På mittfältet är det bara Moses och NBT som har utgående. Moses skulle jag gärna ha med om det går att lösa honom gratis från J-Södra. Men det tror jag knappast. Min stora personliga avskedsprocess från honom gick jag igenom förra hösten, och med tanke på att det inte har sprakat iår och korten har blandats sen dess så känns det ok om han inte följer med upp.
I de matcher jag har sett under året tycker NBT varit vår svagaste länk (farligt spel, bolltapp, sämre presicion). Det beror till stor del av att han under våren formdippade och fick spela VB mycket, och vad jag förstått har han gjort det bra i höst. Hur bra? Är han vår kapten i allsvenskan? Min känsla är att det är på hans position vi tydligast kan förstärka laget. Utan att ha sett honom spela en minut så går jag omkring i Bilbao och tänker mycket på den där RÅP. Han verkar så bestämd. Så stabil. Allsvensk lagkapten. Från Bälinge. Kanske har han en bra finish också? Isåfall blir han min prio 1 värvning den här vintern. Jag tror på vår stomme och vill inte hålla på och pilla för mycket, men vi har inte många allsvenska matcher i benen på vår trupp (Jeppe undantaget), och en rutinerad härförare på mitten har vi haft nytta av förut i den här föreningen när vi velat ta kliv. Signa RÅP! Det borde väl inte vara omöjligt? Förresten, NBT verkar vara en fantastisk kille, och jag skulle inte alls ha något emot att ha med honom i laget då han är en lagspelare. Det borde dock inte byggas kring honom.
Annars har vi fina mittfältare. CG och Kim hoppas och tror jag kommer ta för sig bra även i allsvenskan. Ian kommer nog kunna dra sina gubbar även nästa år, fan så fin han varit i höst. Och Kingsley, vet inte vad jag ska säga där. Kingen. Hoppas han visar hela sin verktygslåda nästa år, och inte bara blixtrar till. Ante E blir en fin joker. Men in med RÅP.
Jag vill också ha in en anfallare. Bellander vore fin då han är ung och upplänning, mer än så vet jag inte om honom. Vill vi betala för Maholli så kommer nog också han funka bra. Ante hoppas jag får blomma ut ordentligt nästa år, det vore ju fantastiskt. Dragan har halvryktats bort vad jag förstått. Han har gjort det bra i år, men jag vill nog hellre se Ante + en ung (framåtlutad?) hungrig kille som vill vidare och förstår att Sirius är ett bra steg.
Tack för er tid.
Viktigast, givetvis, är att Kim/Tolle stannar. Går Kim till Bajen hoppas jag Tolle blir kvar och får huvudträna, kanske med Mirza vid sin sida. Går båda så vete fasen. Antar att Gerhardsson är out of bounds.
Målvaktsläget känns ju spännande. Lukas har gjort en fin säsong, och har utgående kontrakt. Benny har väl gjort en halvbra säsong och har ett år kvar på kontraktet. Karim lurar i skuggorna. Nu provtränar dessutom en ung framåtlutad paraguayan. Vad kommer hända? Jag förmodar att vi kommer ha två kontrakterade målvakter nästa år, och Benny blir troligen en av dom. Känns väl som en hygglig back-up. Vem tar första-handskarna? Det verkar inte som att ledningen är helt trygga med Lukas då de bjuder in provspelare. Jag antar att Echague fullföljer sin träningsvecka, och att KB/Tolle tar beslutet då: Förlänga med Lukas eller signa Echague(/Karim?). Då Lukas är skadad får han nog bara vänta och hoppas att Echague(/Karim) inte är något vidare.
På backfronten har vi Jeppe som naturlig VB och JA, Larson och Bergman som naturliga HB. Jag utgår från att vi förlänger med OP+Hopkins; de verkar vilja stanna och vi borde vilja ha dom. Det behövs nog ändå en till mittback inför allsvenskan. Har ingen aning om vem som skulle kunna vara aktuell. Ni säger Jarl, kör på det. Finns det någon allsvensk mittback med utgående kontrakt som skulle kunna vara rimlig för oss? Ytterbacksläget känns lugnt tycker jag, Bergman har ju tagit bra kliv och gjort det allt bättre som VB. Dessutom hjälte! Tycker de kontrakterade spelarna definitivt ska med upp, det vore också bra om vi kan förlänga med Larson och JA.
På mittfältet är det bara Moses och NBT som har utgående. Moses skulle jag gärna ha med om det går att lösa honom gratis från J-Södra. Men det tror jag knappast. Min stora personliga avskedsprocess från honom gick jag igenom förra hösten, och med tanke på att det inte har sprakat iår och korten har blandats sen dess så känns det ok om han inte följer med upp.
I de matcher jag har sett under året tycker NBT varit vår svagaste länk (farligt spel, bolltapp, sämre presicion). Det beror till stor del av att han under våren formdippade och fick spela VB mycket, och vad jag förstått har han gjort det bra i höst. Hur bra? Är han vår kapten i allsvenskan? Min känsla är att det är på hans position vi tydligast kan förstärka laget. Utan att ha sett honom spela en minut så går jag omkring i Bilbao och tänker mycket på den där RÅP. Han verkar så bestämd. Så stabil. Allsvensk lagkapten. Från Bälinge. Kanske har han en bra finish också? Isåfall blir han min prio 1 värvning den här vintern. Jag tror på vår stomme och vill inte hålla på och pilla för mycket, men vi har inte många allsvenska matcher i benen på vår trupp (Jeppe undantaget), och en rutinerad härförare på mitten har vi haft nytta av förut i den här föreningen när vi velat ta kliv. Signa RÅP! Det borde väl inte vara omöjligt? Förresten, NBT verkar vara en fantastisk kille, och jag skulle inte alls ha något emot att ha med honom i laget då han är en lagspelare. Det borde dock inte byggas kring honom.
Annars har vi fina mittfältare. CG och Kim hoppas och tror jag kommer ta för sig bra även i allsvenskan. Ian kommer nog kunna dra sina gubbar även nästa år, fan så fin han varit i höst. Och Kingsley, vet inte vad jag ska säga där. Kingen. Hoppas han visar hela sin verktygslåda nästa år, och inte bara blixtrar till. Ante E blir en fin joker. Men in med RÅP.
Jag vill också ha in en anfallare. Bellander vore fin då han är ung och upplänning, mer än så vet jag inte om honom. Vill vi betala för Maholli så kommer nog också han funka bra. Ante hoppas jag får blomma ut ordentligt nästa år, det vore ju fantastiskt. Dragan har halvryktats bort vad jag förstått. Han har gjort det bra i år, men jag vill nog hellre se Ante + en ung (framåtlutad?) hungrig kille som vill vidare och förstår att Sirius är ett bra steg.
Tack för er tid.
Helt klart en framåtlutad analys.
http://www.unt.se/sport/uppgifter-pehrsson-aktuell-for-sirius-4431259.aspx
Hoppsan!
Hoppsan!
Tja, Meisels ska ju ha något att skriva om.
Någon som kan finska? Ser bara att dom inte kan stava till Sirius!
http://www.urheilulehti.fi/jalkapallo/hjk-harkitsee-lehkosuon-erottamista-kiikarissa-kohuttu-ruotsalaisvalmentaja
http://www.urheilulehti.fi/jalkapallo/hjk-harkitsee-lehkosuon-erottamista-kiikarissa-kohuttu-ruotsalaisvalmentaja
Djurgårdnsin! Siriuksen! :-D
Öhh ... Googeltranslatade och blev inte så klok, det lät mest som att MP har en finsk agent och på så sätt kan vara intressant för HJK? Annars löjlig silly-nivå.
MP:s säsong 2006 var jäkligt imponerande och han verkade sympatisk. På senare år inte lika roligt facit kanske och desto mer viasat-soff-softande. Men om, snälla säg att det inte är sant, KB lämnar så skulle jag inte vara främmande för MP. Eller Gerhardsson.
Öhh ... Googeltranslatade och blev inte så klok, det lät mest som att MP har en finsk agent och på så sätt kan vara intressant för HJK? Annars löjlig silly-nivå.
MP:s säsong 2006 var jäkligt imponerande och han verkade sympatisk. På senare år inte lika roligt facit kanske och desto mer viasat-soff-softande. Men om, snälla säg att det inte är sant, KB lämnar så skulle jag inte vara främmande för MP. Eller Gerhardsson.
Ja, om Kim lämnar vore väl MP en fullt duglig ersättare, även om man kan undra över vad han har för självförtroende som manager efter senare års misslyckanden.
Men det här känns ju ändå mest som en grej som tagits helt ur luften. Så här gissar jag:
1. Meisels skriver i ett blogginlägg: "om Bergstrand försvinner så blir det väl de ”vanliga” namnen som kommer att nämnas in case of. Magnus Pehrsson, Magnus Wikman mfl."
2. Finska journalisten ska skriva om MP, googlar runt lite, hittar Meisels blogg och skriver att MP kopplats ihop med bl.a. Sirius
3. Meisels hittar den finska artikeln och skriver att uppgifter från Finland säger att MP är aktuell för Sirius.
Men det här känns ju ändå mest som en grej som tagits helt ur luften. Så här gissar jag:
1. Meisels skriver i ett blogginlägg: "om Bergstrand försvinner så blir det väl de ”vanliga” namnen som kommer att nämnas in case of. Magnus Pehrsson, Magnus Wikman mfl."
2. Finska journalisten ska skriva om MP, googlar runt lite, hittar Meisels blogg och skriver att MP kopplats ihop med bl.a. Sirius
3. Meisels hittar den finska artikeln och skriver att uppgifter från Finland säger att MP är aktuell för Sirius.
Om det är så att ryktena kring Kim inte har någon substans så har ju Meisels absolut ingen trovärdighet kvar alls hos Kim om han nu hade någon kvar sedan tidigare.
Varför skulle Kim Bergstrand lämna Sirius för t.ex. Bajen?
1. Högre lön
2. Väsentligt bättre ekonomiska resurser vilket ger möjlighet till ”klassvärvningar” och bra träningsförhållanden. En stor basorganisation som tar hand om allt runt omkring vilket gör att tränaren kan koncentrera sig på själva fotbollen.
3. Utmaningen (som det populärt brukar heta) att leda ett lag som på sikt kan spela i Europa
4. Det stora publikintresset
5. Malmström och Uppsala kommun
6. Kortare resväg till träningar? Ja, men restiden är nog inte nämnvärt kortare.
Varför skulle Kim stanna i Sirius?
1. Han har kontrakt ytterligare 1 år. Intrycket jag fått är att han är en person som står fast vid ett kontrakt.
2. Alltså, varför hoppa av nu när man äntligen taget steget upp i allsvenskan? Ser inte logiken.
3. Jag har fått känslan att Kim trivs i Sirius och med fansen samt att det finns stor potential att utveckla fotbollen i Uppsala. Uppsala är alltså ett intressant experiment och man är nyfiken på hur långt man kan nå.
4. I och med att Sirius tagit steget upp i allsvenskan har det blivit väsentligt mer intressant att se hur ”lågbudgetlaget” med sin publikvänliga och tydliga spelplan klarar sig i allsvenskan.
5. Kraven på Kim och Tolle från omgivningen är lågmälda (att jämföra med hur det blir i Bajen). Skulle vi åka ur allsvenskan beror det inte på Kim och Tolle utan mer troligt på bristande ekonomiska resurser, skador på nyckelspelare och en ogin kommun. Kim och Tolle kommer fortfarande ha ett gott anseende i fotbollssverige. Alltså, ingen risk för att deras tränarkarriär är i fara.
6. Kim och Tolle verkar ha enormt stort stöd bland spelarna. Dessutom känner de, i detalj, spelarnas styrkor och brister. Truppen är samspelt och utstrålar skön harmoni. Jämför detta med att komma till ett nytt lag. Man får liksom börja om från början.
1. Högre lön
2. Väsentligt bättre ekonomiska resurser vilket ger möjlighet till ”klassvärvningar” och bra träningsförhållanden. En stor basorganisation som tar hand om allt runt omkring vilket gör att tränaren kan koncentrera sig på själva fotbollen.
3. Utmaningen (som det populärt brukar heta) att leda ett lag som på sikt kan spela i Europa
4. Det stora publikintresset
5. Malmström och Uppsala kommun
6. Kortare resväg till träningar? Ja, men restiden är nog inte nämnvärt kortare.
Varför skulle Kim stanna i Sirius?
1. Han har kontrakt ytterligare 1 år. Intrycket jag fått är att han är en person som står fast vid ett kontrakt.
2. Alltså, varför hoppa av nu när man äntligen taget steget upp i allsvenskan? Ser inte logiken.
3. Jag har fått känslan att Kim trivs i Sirius och med fansen samt att det finns stor potential att utveckla fotbollen i Uppsala. Uppsala är alltså ett intressant experiment och man är nyfiken på hur långt man kan nå.
4. I och med att Sirius tagit steget upp i allsvenskan har det blivit väsentligt mer intressant att se hur ”lågbudgetlaget” med sin publikvänliga och tydliga spelplan klarar sig i allsvenskan.
5. Kraven på Kim och Tolle från omgivningen är lågmälda (att jämföra med hur det blir i Bajen). Skulle vi åka ur allsvenskan beror det inte på Kim och Tolle utan mer troligt på bristande ekonomiska resurser, skador på nyckelspelare och en ogin kommun. Kim och Tolle kommer fortfarande ha ett gott anseende i fotbollssverige. Alltså, ingen risk för att deras tränarkarriär är i fara.
6. Kim och Tolle verkar ha enormt stort stöd bland spelarna. Dessutom känner de, i detalj, spelarnas styrkor och brister. Truppen är samspelt och utstrålar skön harmoni. Jämför detta med att komma till ett nytt lag. Man får liksom börja om från början.
Den bästa anledningen att stanna tror jag är att i Sirius är det Kim och Tolle som bossar. De har mandat att styra laget som de vill så länge de håller budgeten. I Hammarby kommer han bara att få vara tränare och inget annat. Plus att det finns en vd som verkar gilla att lägga sig i. Tycker det verkar lite rörigt där helt enkelt, bara det faktum att man verkar vilja sparka en tränare som ju gjort ett bra jobb är ett varningstecken.
Fast det måste ju ändå vara skönt att ha perfekta träningsmöjligheter och en i stort sett obegränsad budget. Samt inget Dalkurd.
Absolut. Alla punkterna Nyllet listade är ju tyvärr fortfarande relevanta.
Hasse Eklund gjorde det efter succésäsongen 2014 med Falken. Drog till Kalmar, råfloppade och fick sparken för att sedan återvända till FFF i år och vara med om den sämsta moderna allsvenska säsongen någonsin där man blev jumbohistoriska i stil med Billingsfors.
Ett till argument kring Blåsvart kontra Bajen är arbetsron. I Uppsala kan vi acceptera ett gäng förluster. Vi snackar ändå allsvenskan. På Södermalm börjar det ropas om avgångar hit och dit för minsta lilla motgång. Dessutom har de ju historiskt ofta ett styre med sportchefande. I IKS har KB fullmakten över det sportsliga kring A-laget. Gott så!
Hasse Eklund gjorde det efter succésäsongen 2014 med Falken. Drog till Kalmar, råfloppade och fick sparken för att sedan återvända till FFF i år och vara med om den sämsta moderna allsvenska säsongen någonsin där man blev jumbohistoriska i stil med Billingsfors.
Ja jävlar vad dåliga FFF var. Grävde lite i historien, och med ett poängsnitt på 0.33 var de det sämsta Allsvenska laget sedan GIF Sundsvall 1965 (!) (omräknat från två- till trepoängssystemet). Det är fan illa.
(Sorry för OT)
Sant.
Ordf-Ove dementerar "MP-ryktet".
Ordf-Ove dementerar "MP-ryktet".
Sillynytt Sirius:
* RÅP bekräftar: "Har varit i kontakt med Sirius"
* RÅP bekräftar: "Har varit i kontakt med Sirius"
Den där Åhman Persson-figuren är nån slags fotbollsvariant av Daniel Berlin va?
Fast mer trovärdig och kanske håller vad han lovar?
Fast utan att lova ett skit. I den där artikeln säger han att han pratat med Sirius men att han inte bestämt sig för nånting över huvud taget än. Berlin verkar lova att han ska komma till Sirius varje säsong.
Samt att RÅP inte har någonting med Sirius att göra förutom upplänning och farsan hans. Känns som en fantastisk värvning om det blir av. Men jävlar vad han kommer få gå ner i lön (hoppas jag). Men han är iofs inte purung heller.
Jag tänkte mest på att han är en sån där som folk tror ska flytta till ett sämre lag för halva lönen för att han har en Uppsalakoppling. Pluspoäng dock för att han inte kallas för hans farsas namn med ett "Lill" som prefix.
RÅP spelade bandy i Sirius i några ungdomsår, liksom Bella. Samma årgång.
Med tanke på att vi inför denna säsong värvade en av superettans bäst betalda spelare så ser jag inte det omöjligt att vi kan få RÅP, som i sig har en mindre lön än vad den nysshintade hade. Men ja, med tanke på att ÖSK och andra klubbars intresse, som man kan anses som högre upp i näringskedjan, så vore det ju rätt stort om han kom. Sluta cirkeln?
Med tanke på att vi inför denna säsong värvade en av superettans bäst betalda spelare så ser jag inte det omöjligt att vi kan få RÅP, som i sig har en mindre lön än vad den nysshintade hade. Men ja, med tanke på att ÖSK och andra klubbars intresse, som man kan anses som högre upp i näringskedjan, så vore det ju rätt stort om han kom. Sluta cirkeln?
Montiel definitivt klar. Har ingen koll på honom eftersom jag missade båda matcherna mot Dalkurd. Men är han hälften så bra som hans namn är snyggt så blir det succé.
http://www.unt.se/sport/sirius-varvar-mittfaltare-4435367.aspx
http://www.unt.se/sport/sirius-varvar-mittfaltare-4435367.aspx
Bra där!
Det finns också något tillfredställande i att några av Västerås bästa fotbollsspelare spelar i Sirius.
Det verkar som någon KimTolle verkligen vill ha och inget i desperation eller tryck från klubben. Känns tryggt.
En ganska traditionell KimTolle-värvning.
Diego är bolltrygg, har bra blick för spelet och är utvecklingsbar. En helt okey värvning och ändå inget man blir direkt till sig för.
Sorry, men jag ser det som en utfyllnads spelare. Inte en kille som gör Sirius bättre.
En värvning i min smak. Jag har inte spanat in honom jättenoga, men tycker att han blixtrar till i en del matcher och har förhoppningar om utvecklingspotentialen. Känner att Kim-Tolle-Mirza har koll på läget, även om det blivit ett par floppar under åren (tänker främst på Bayón och Aho).
Att vi norpar spelare från Dalkurd känns inte heller helt fel i dessa tider. ;-)
Jag minns att ÖFK värvade ett par guldkorn från fjolårets superetta, inte minst mittfältaren Saman Ghoddos och oj, så han tagit allsvenskan med storm! Hoppas på liknande tendens här med DM. Diego Mara…Montiel. :-)
Att vi norpar spelare från Dalkurd känns inte heller helt fel i dessa tider. ;-)
Jag minns att ÖFK värvade ett par guldkorn från fjolårets superetta, inte minst mittfältaren Saman Ghoddos och oj, så han tagit allsvenskan med storm! Hoppas på liknande tendens här med DM. Diego Mara…Montiel. :-)
Jag gillar verkligen Kim/Tolles värvningsstrategi att värva relativt okända, lovande och utvecklingsbara unga spelare. Visst händer det att en och annan värvning floppar men det kan också hända med väletablerade allsvenska spelare. Man kan också se denna typ av värvning som en potentiell investering för framtiden som kan, om lyckan står Sirius bi, ge klirr i kassan vid försäljning till europeisk storklubb.
Nytt grepp för att få in pengar: http://unt.se/sport/sirius-borsnoterar-spelartruppen-4438170.aspx
Kanske kan vara värt att pytsa in lite pengar i?
Kanske kan vara värt att pytsa in lite pengar i?
Har två andelar nu. Känner mig maktgalen redan.
Snart kan man säga upp sig från jobbet. Skönt.
Jag kommer köpa.
Hoppas Ågerup köper 30 000 andelar.
6 andelar köpta!
Årets julklapp?
10 köpta.
10 köpta.
Om Kingen växlar upp även nästa år så kan det ju faktiskt bli tal om en ren och skär vinstaffär – för investerarna. För klen poängleverans i år tror jag för att locka till sig de feta buden.
Det där med andelar som julklapp var en bra idé !
Är endast en tidsmiljonär som präntar här
Och har Sirius färger o flagga så kär!
Är endast en tidsmiljonär som präntar här
Och har Sirius färger o flagga så kär!
Jag fattar inte riktigt hur det funka men köpa tänker jag.
10 andelar i julklapp till mig själv. Kul sätt att sponsra på!!!
Har läst på, tänkt och räknat lite, så kan försöka förtydliga. En andel motsvarar 0,00033 (0,3*(1/9000)) av Sirius transferöverskott, och gäller Maj 2017-Mars 2018, alltså kommande sommar- och vinterfönster. För oss "investerare" gäller detta: Köper IKS för mer än de säljer dessa fönster så får vi 0 kr i utdelning. Går IKS plus med 1 000 000 så får vi 1 000 000 * 0,00033 = 33 kr / köpt andel. Brytpunkten då investerarna börjar få vinst är 3 030 303 kr transferöverskott.
För IKS gäller detta: lyckas de sälja sina andelar så har de ett kapital på 900 000 i ett osäkert skede av den allsvenska satsningen, vilket kan vara värdefullt. Lyckas de sälja spelare över brytpunkten under dessa fönster så blir andelsförsäljningen en förlustaffär, men det är det bevisligen värt för att kunna rusta med större medel inför säsongen. Då det är en relativt liten andel som säljs ut så är det fortfarande tal om bra pengar vid försäljningar vilket ju är bra.
Angående att "vinstägandet" sprids ut tänker jag såhär. Det är bra på så sätt att det förhoppningsvis går att involvera mer folk i Sirius och att det gör att intresset (främst i stan) blir större, vilket är viktigt. Det kan däremot vara negativt om klubben börjar känna en press från andelsägarna, och inte agerar självständigt efter Sirius långsiktiga bästa. Den mediala bilden är viktig för att locka åskådare och sponsorer, och blir andelsägarnas förluster ett negativt bränsle i den mediala debatten så är det olyckligt. Jag tror dock inte det borde vara någon fara då folk som lägger in pengar antagligen mest gör det för att hjälpa klubben, och ser utdelning som en bonus.
För IKS gäller detta: lyckas de sälja sina andelar så har de ett kapital på 900 000 i ett osäkert skede av den allsvenska satsningen, vilket kan vara värdefullt. Lyckas de sälja spelare över brytpunkten under dessa fönster så blir andelsförsäljningen en förlustaffär, men det är det bevisligen värt för att kunna rusta med större medel inför säsongen. Då det är en relativt liten andel som säljs ut så är det fortfarande tal om bra pengar vid försäljningar vilket ju är bra.
Angående att "vinstägandet" sprids ut tänker jag såhär. Det är bra på så sätt att det förhoppningsvis går att involvera mer folk i Sirius och att det gör att intresset (främst i stan) blir större, vilket är viktigt. Det kan däremot vara negativt om klubben börjar känna en press från andelsägarna, och inte agerar självständigt efter Sirius långsiktiga bästa. Den mediala bilden är viktig för att locka åskådare och sponsorer, och blir andelsägarnas förluster ett negativt bränsle i den mediala debatten så är det olyckligt. Jag tror dock inte det borde vara någon fara då folk som lägger in pengar antagligen mest gör det för att hjälpa klubben, och ser utdelning som en bonus.
Jag ser det som en lite värdigare form av swishkampanj.
Vill förresten någon statistiskt lagd våga sig på att tippa sannolikheten för att IKS lyckas gå mer än 3 miljoner plus på transfers under de nämnda fönsterna, och alltså ger andelsägarna vinst? Jag slår till med 34%
Bra sammanställning, Landau. Med tanke på att vi bara sålt Kerim för miljonbelopp så ska det ju till något utöver det vanliga. Allsvenskan är ju dock utöver det vanliga för oss så det blir ett helt annat skyltfönster för spelarna. Jernberg för 25K och Maripuu för något liknande är väl egentligen de enda affärer som gjorts genom åren. Frånsett lite utbildningsbidrag då. Vi har ju dock ingen historik med att köpa kontrakterade spelare heller. Aho är den historiska lyxförpackningen i våra mått mätt.
Är det förmätet att skriva "Klubbägare" på visitkortet med tio andelar? Motsvarar ju en dryg örsnibb på en random yttermittfältare. Känns fint hursomhelst.
Räknas även "andrahandsförsäljning" in? Det vill säga klausul där tidigare försålda spelare säljs vidare. Typ om Mrbati säljs vidare till Parma om ett år för 20 mkr, där vi har procent på vidareförsäljningen.
Trevligt att lyssna på Richard Henriksson i podcasten "Are you Sirius".
http://www.unt.se/sport/darfor-behover-inte-sirius-varva-4438876.aspx
http://www.unt.se/sport/darfor-behover-inte-sirius-varva-4438876.aspx
08 fotboll med Kerim Mrabti,lite otäckt snack om att Kerim gärna vill spela med Kingsley Sarfo i Djurgårn http://www.fantv.se/fotboll/08-fotboll-med-kerim-mrabti
Sen om det är silly, det tåls att diskutera. ;) Bra sillydag för övrigt: OP klar för två nya år och NBT är en byråkratisk kråka ifrån en förlängning!
08 fotboll med Kerim Mrabti,lite otäckt snack om att Kerim gärna vill spela med Kingsley Sarfo i Djurgårn http://www.fantv.se/fotboll/08-fotboll-med-kerim-mrabti
Tittade på avsnittet innan. Att höra Stockholmare prata fotboll yikeees, parafraserar pratet om Nanne Bergstrand
"Han måste ändra bortaspel, det är för tråkigt. Visst vi sätter rekord i hållna nollor på bortaplan och gör vår bästa bortasäsong men det är för tråkigt!"
Man ber ju om att åka ur och få spela superettan igen.
Intressant kravbild i Stockholm.
Nu är det officiellt att Nanne lämnar Bajen, även om det är vad alla väntat sig. Ny huvudtränare ska enl. deras hemsida vara klar inom kort. Hoppas inte han heter Bergstrand.
Spännande! Hoppas nån skum dansk/norrman har lurat i dem att han är bättre än KB.
Förstod nu även att Hammarby fotbolls ordförande är det gamla Stockholmsskinheadet "Yxan".
Dålig magkänsla kring Bergstrands fortsättning hos oss nu...Hoppas jag har fel
Känns väl 50/50. Som det gjort hela tiden.
10% risk att KB lämnar oss är mitt tips.
Känns rätt lugnt va?
http://www.unt.se/sport/respekten-for-nanne-har-varit-noll-4442890.aspx
http://www.unt.se/sport/respekten-for-nanne-har-varit-noll-4442890.aspx
Där ser man. Vi har kanske Sveriges mest intressanta, moderna nyskapande tränarpar. Jag är så tacksam för det.
Oroande dock att han just idag inte var på träningen utan var i Östersund av alla ställen istället. Kan inte låta bli att spekulera om han var någon annanstans egentligen.
Han var i Östersund. Och han ska inte träffa ÖFK.
Väl svingat av den gode KB. Respekt!
Sillybetraktelse:
Provspelarna, Krantz och Echague, nobbas.
Holster är fri från AFF nu, liksom några till, men det kanske inte är någon värd att kontraktera. Sett till den gångna säsongen.
Jag har inte sett BP något i år, men Örlund är också fri därifrån och ryktades väl hit för ett år sedan, men valet föll på Benny? Åldermannen fyller dock 37 nästa år. Värdefull rutin från högstaligor, men kanske avdankad? Målvaktsfrågan känns hur som helst ständigt aktuell i vårt led. Lukas?!
BP:s Omar Jawo är väl en bra mittback och är fri från BP, men har just fyllt 35. Rutinen och omkring 80 allsvenska matcher är dock inte att förkasta.
Hasse Ismail-look-a-liken Walid Atta är fri från ÖFK. En bra försvarare som kan spela både mittback och vänsterback, vilket skulle kännas bra. Arvidssons höst kändes sådär.
Andrew Stadler också fri från ÖFK, men den anfallaren är jag inte så imponerad av.
Pontus Engblom söker sig vidare från Sandnes Ulf efter två succésäsonger med 26 och 17 mål. Lär väl dock vara måltavla för större klubbar, annars känns han AIK/Giffarna i Sverige men det gjorde ju Marpan också. Tolle får locka hit anfallslöftet! ;-)
Provspelarna, Krantz och Echague, nobbas.
Holster är fri från AFF nu, liksom några till, men det kanske inte är någon värd att kontraktera. Sett till den gångna säsongen.
Jag har inte sett BP något i år, men Örlund är också fri därifrån och ryktades väl hit för ett år sedan, men valet föll på Benny? Åldermannen fyller dock 37 nästa år. Värdefull rutin från högstaligor, men kanske avdankad? Målvaktsfrågan känns hur som helst ständigt aktuell i vårt led. Lukas?!
BP:s Omar Jawo är väl en bra mittback och är fri från BP, men har just fyllt 35. Rutinen och omkring 80 allsvenska matcher är dock inte att förkasta.
Hasse Ismail-look-a-liken Walid Atta är fri från ÖFK. En bra försvarare som kan spela både mittback och vänsterback, vilket skulle kännas bra. Arvidssons höst kändes sådär.
Andrew Stadler också fri från ÖFK, men den anfallaren är jag inte så imponerad av.
Pontus Engblom söker sig vidare från Sandnes Ulf efter två succésäsonger med 26 och 17 mål. Lär väl dock vara måltavla för större klubbar, annars känns han AIK/Giffarna i Sverige men det gjorde ju Marpan också. Tolle får locka hit anfallslöftet! ;-)
Lediga "allsvenska" tränare: Gerhardsson, Franzén, N.Bergstrand, Dempsey, Kuhn.
Eftertraktade tränare i allsvenska lag: Potter (kontrakterad), K.Bergstrand (kontrakterad), Melkemichel (utan kontrakt).
Eftertraktade tränare i allsvenska lag: Potter (kontrakterad), K.Bergstrand (kontrakterad), Melkemichel (utan kontrakt).
Jimmy thelin borde också räknas in bland de eftertraktade. Men av någon anledning får han stå utanför alla spekulationer.
"Emil Bellander, 22, har kontrakt med Gefle IF över säsongen 2016.
Nu meddelar AIK via sin officiella hemsida att man hämtar in anfallaren på provspel.
Tidigare har det rapporterats att Sirius och Sundsvall är intresserade av Bellander."
Nu meddelar AIK via sin officiella hemsida att man hämtar in anfallaren på provspel.
Tidigare har det rapporterats att Sirius och Sundsvall är intresserade av Bellander."
Läste att det beryktade Hammarby-budet på den danske tränaren låg på 900 lax. Så marknadspriset på "KB ut" är väl en miljonaffär.
En oslipad anfallare och (mitt)back känns högt upp på önskelistan. Jag fortsätter se över marknaden.
– Nu ska jag se till att hitta en klubb som passar mig och där jag kan utvecklas. Det finns intresse från Holland, Finland, Sverige, Norge och Danmark, säger Admir Bajrovic till Bohusläningen.
Rent konkret ryktas det lite om ÖFK, Bröndby och Lyngby. Bra agent eller vad?
Lite hybris på en forward som just åkt ur superettan och "bara" gjort sex mål. Han hade dock inget större förtroende under våren, utan blixtrade till först under Zorans vingar. Sammanlagt nio starter. Såg en del LSK när de var i knipa och imponerades faktiskt lite av detta anfallslöfte. Men känns väl som att han hamnar i Gais eller nå't sån't.
Försvararen Erik Moberg har just fullföljt ett treårskontrakt i ÖSK. För tillfället free-transfer, men lär förhandla med sin nuvarande klubb. 72 spelade matcher där de senaste tre åren och dessförinnan sex säsonger i Åtvid (varav två uppflyttningar och tre allsvenska säsonger) som var att betraktas som ordinarie.
Positionssäker och högerfotad 30-åring, vore inte pjåkig att ha bredvid OP. Men känslan där är väl egentligen samma som med RÅP. Denne spelare har ingen koppling till Sirius/Uppsala heller så då känns det som ett längre långskott. Om vi ändå kunde erbjuda mer deg så hade det kanske varit andra bullar, men det lär vi ju inte göra. Vore därför en skräll om han skulle vilja byta till Blåsvart, men det skadar ju inte att ringa karln.
En oslipad anfallare och (mitt)back känns högt upp på önskelistan. Jag fortsätter se över marknaden.
– Nu ska jag se till att hitta en klubb som passar mig och där jag kan utvecklas. Det finns intresse från Holland, Finland, Sverige, Norge och Danmark, säger Admir Bajrovic till Bohusläningen.
Rent konkret ryktas det lite om ÖFK, Bröndby och Lyngby. Bra agent eller vad?
Lite hybris på en forward som just åkt ur superettan och "bara" gjort sex mål. Han hade dock inget större förtroende under våren, utan blixtrade till först under Zorans vingar. Sammanlagt nio starter. Såg en del LSK när de var i knipa och imponerades faktiskt lite av detta anfallslöfte. Men känns väl som att han hamnar i Gais eller nå't sån't.
Försvararen Erik Moberg har just fullföljt ett treårskontrakt i ÖSK. För tillfället free-transfer, men lär förhandla med sin nuvarande klubb. 72 spelade matcher där de senaste tre åren och dessförinnan sex säsonger i Åtvid (varav två uppflyttningar och tre allsvenska säsonger) som var att betraktas som ordinarie.
Positionssäker och högerfotad 30-åring, vore inte pjåkig att ha bredvid OP. Men känslan där är väl egentligen samma som med RÅP. Denne spelare har ingen koppling till Sirius/Uppsala heller så då känns det som ett längre långskott. Om vi ändå kunde erbjuda mer deg så hade det kanske varit andra bullar, men det lär vi ju inte göra. Vore därför en skräll om han skulle vilja byta till Blåsvart, men det skadar ju inte att ringa karln.
ÖFK fortsätter sondera marknaden på ett smart sätt och ryktas nu knutit till sig poängmaskinen Johan Bertilsson.
En annan poängmaskin, Omar Eddhari, kopplas också ihop med bland annat ÖFK, ÖSK och Giffarna samt andra bra klubbar både här och utomlands, men är kontrakterad av Ryssholm.
Förutom Man Utd uppges tio allsvenska klubbar uppges också jaga falkentalangen Jesper Karlsson, som mitt i all misär gjorde sju mål och två assist. Närmast är väl Elfsborg som redan värvat Östersunds bäste spelare.
En annan poängmaskin, Omar Eddhari, kopplas också ihop med bland annat ÖFK, ÖSK och Giffarna samt andra bra klubbar både här och utomlands, men är kontrakterad av Ryssholm.
Förutom Man Utd uppges tio allsvenska klubbar uppges också jaga falkentalangen Jesper Karlsson, som mitt i all misär gjorde sju mål och två assist. Närmast är väl Elfsborg som redan värvat Östersunds bäste spelare.
Står i UNT idag att Hopkins ska snacka kontrakt med KB. Det om något talar ju för att KB blir kvar. Vore mycket märkligt om han var på väg till Bajen och samtidigt har ansvaret för nästa års kontraktsskrivande.
En annan i Gefle vars kontrakt löper ut och som skulle kunna vara lite intressant är ju anfallaren Dioh Williams.
Glöm det!
http://www.gd.se/blaljus/brott/gif-stjarna-atalas-for-misshandel-av-sin-hustru-aklagaren-han-hotade-att-doda-henne
AFC nästa?
[i]Försvararen Erik Moberg har just fullföljt ett treårskontrakt i ÖSK. För tillfället free-transfer, men lär förhandla med sin nuvarande klubb. 72 spelade matcher där de senaste tre åren och dessförinnan sex säsonger i Åtvid (varav två uppflyttningar och tre allsvenska säsonger) som var att betraktas som ordinarie.
Haha Silly-Joint! Jag gick i parallellklass med Erik Moberg på gymnasiet i Motala, vore sjukt om Sirius värvade honom.
Sirius har sålt 2300 andelar (Trade in sports). Hyfsat. Kan bli bättre tycker man ju.
9000 var målet eller hur var det?
Det har inte varit löning sen lösningen presenterades. Kan det komma en försäljningstopp runt helgen?
Bra julklapp också. Jag har minst ett köp till i kroppen!
Tolles kommentar i UNT känns ju bra. "Vi är inställda på det" (d.v.s. vara kvar i Sirius). "Det har vi sagt hela tiden".
Fast ett definitivt besked är det ju inte, märkligt nog. Kan vara att Kim och Tolle retas lite med våra journalister på UNT ;-).
Fast ett definitivt besked är det ju inte, märkligt nog. Kan vara att Kim och Tolle retas lite med våra journalister på UNT ;-).
http://www.unt.se/sport/har-ar-sirius-nye-mittback-4449776.aspx
Härligt och viktigt med en till stabil mittback! Fascinerande värvning som så många andra.
Jag gillar Kim/Tolles värvningsstrategi till stora delar. Jag gillar också klubbens inställning till allsvenskt spel. Det är ingen toksatsning helt enkelt. Kim/Tolle fortsätter på den inslagna vägen att värva spelare som är utvecklingsbara. Det hade ju varit lätt att göra en AFC annars, plocka in alla rejects som finns runtom i landet.
Först cuplottningen och nu en värvning. Vi lär aldrig helt bli av med Ängelholm :-)
Två värvningar från årets superettan. Helt i min smak. Nämnde ju det där med att greppa ur russinen ur kakan, vilket det känns som att vi gör just nu även om jag personligen inte har superkoll på spelarna ifråga. Men potentialen har de bägge. Såg att "Jojje" har 14 allsvenska matcher i bagaget ändock samt en dryg handfull ungdomslandskamper. Med det sagt ser jag gärna en lite mer rutinerad spelare härnäst, då mixen behövs. Kanske en rutinerad räv mellan stolparna?
Och det svåraste; en ny bra anfallare.
målvakt? Lukas?
Oj, den var oväntad!
http://www.siriusfotboll.se/joshua-wicks-till-sirius-fotboll/
http://www.siriusfotboll.se/joshua-wicks-till-sirius-fotboll/
Nej, Joshua Wicks. Vet inte vad jag tycker om den värvningen. Bör betyda ingen Lukas i Sirius nästa år. Benny har ju kontrakt och ska vi ha tre målvakter (varför?) så verkar man ju gilla Karim.
Tveksam till honom.
Hans starkaste sida är att fördröja spelet vid uddamålsledning.
Hans starkaste sida är att fördröja spelet vid uddamålsledning.
Wicks är 32 och visserligen är det en bra ålder för en målvakt, men hur mycket mer kan han utvecklas? Då ser jag hellre att man behåller Lukas och släpper Benny.
Känns spontant inte bra. Jag vill se Lukas som etta. Sen är det en kompetent målvakt som nog inte kommer göra bort sig.
Från en annan vinkel så känns det bra att sirius är aktiva på marknaden och bygger laget fort inför nästa säsong. Det är bara anfallaren kvar nu, kanske det är möjligt att lägga krut där då ingen värvning hittills känns som någon högkostnadsaffär.
Från en annan vinkel så känns det bra att sirius är aktiva på marknaden och bygger laget fort inför nästa säsong. Det är bara anfallaren kvar nu, kanske det är möjligt att lägga krut där då ingen värvning hittills känns som någon högkostnadsaffär.
Man borde plocka in LGP, 25 mål för Akropolis i ettan. Kung!
Wow, Wicks har ju varit seriens bästa målvakt – på att rädda bollar. Trist att Lukas får söka sig vidare för han var en skön snubbe, men tror vi fått en bättre målvakt nu. På att rädda bollar, som sagt. Osäker på hur hans fötter är kanske. Han verkar vara en rätt skön jävel också: Minns att han leendes gav mig tummen upp såväl hemma som borta när jag på skämt skrek "Joshua, smoke a cigarett". :-D
Långtidsavstängd i MLS efter att ha trampat på en spelare (finns på youtube) samt en riktigt stökig tid utanför planen på Åland enligt en källa som bett om att få vara anonym. Jävla bra målvakt dock.
Spännande att se hur en bad boy passar in i vårt snälla gäng.
Spännande att se hur en bad boy passar in i vårt snälla gäng.
Känns hur som helst skönt att sno spelare från AFC. Undrar om Lukas ville någon annanstans eller om de inte ville förlänga?
Hade gärna haft kvar Lukas, både för att han är bra och för att han är trevlig, men om han nu inte blir kvar så är nog nästan Joshua det bästa vi kan få sett till kvalitet. Överlägsen statistik i Superettan i år.
Blev väl strandade förhandlingar med Lukas. Och i dagsläget tror jag att man får fler räddningar för pengarna med Wicks. Vi har inte alltid råd att vara långsiktiga. Sedan får man ju hoppas att Joshua sköter sig. Reviderar mitt epitet "skön" till "dåre" kanske. Eller en "skön jävel". Kan nog bossa bra. Lukas och Adde är bägge två talangfulla målisar, men är orosmoln på fasta situationer.
Så länge ingen jävel tar med killen på sexa så kommer det nog gå bra för honom!
En stockholmare utan insyn i superettan frågade mig för nån månad sen varför AFC gick så bra. Jag svarade spontant -För att dom harJoshua Wicks. Nuff said!
Holy smoke. ..!
Då ska vi ha in en anfallare också. Några tips?
Moses?
Helst inte. För det första har han kontrakt med J-Södra, för det andra imponerande han inte direkt under lånet. Plus att vi behöver en striker, mittfältare har vi nog av.
Benny oönskad. Lukas kvar?
http://mobil.unt.se/sport/lekstrom-oonskad-i-sirius-4454469.aspx
http://mobil.unt.se/sport/lekstrom-oonskad-i-sirius-4454469.aspx
Ja, man hade en känsla att så var fallet. Hoppas Benny hittar en bra klubb.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/hammarby/article24010405.ab
Hoppas det inte är någon annan än dansken! Blir en nervös morgondag ändå.
Hoppas det inte är någon annan än dansken! Blir en nervös morgondag ändå.
http://www.fotbolltransfers.com/site/news/72183
Michelsen och assisterande klara för Bajen enligt sajten ovan.
Michelsen och assisterande klara för Bajen enligt sajten ovan.
Verkar rätt klart va? Läst samma sak på många olika sidor nu. Om det är så är jag nog rätt lugn, inte så orolig för att Djurgården skulle ta Kim.
Jag vet inte varför, men jag fick en känsla att vi knyter till oss anfallstalangen Erik Pärsson.
Så här kommenterade han till Labois hemsida: "– Jag har trivts mycket bra i BoIS och hade gärna stannat kvar men när jag fick det här anbudet nyligen så ville jag tacka ja till detta."
Han hade ändå lekstuga med MFF i cupen i somras och stod för 17 mål i söderettan. Skulle inte bli tokförvånad ifall vi värvade. Vi har ju tagit ett guldkorn (Kingsley) från Skåne för ett par år sedan, kanske dags för nästa nu? Dessutom har det tisslat och tasslats om en talang på väg in. Och en forward behöver vi ju. Hoppas, hoppas!
[size=10]Skönt förresten att "alla" fortsatt heter Kim i Sirius, apropå tränarcirkusen.[/size]
Så här kommenterade han till Labois hemsida: "– Jag har trivts mycket bra i BoIS och hade gärna stannat kvar men när jag fick det här anbudet nyligen så ville jag tacka ja till detta."
Han hade ändå lekstuga med MFF i cupen i somras och stod för 17 mål i söderettan. Skulle inte bli tokförvånad ifall vi värvade. Vi har ju tagit ett guldkorn (Kingsley) från Skåne för ett par år sedan, kanske dags för nästa nu? Dessutom har det tisslat och tasslats om en talang på väg in. Och en forward behöver vi ju. Hoppas, hoppas!
[size=10]Skönt förresten att "alla" fortsatt heter Kim i Sirius, apropå tränarcirkusen.[/size]
Har det varit cirkus? Kim o Tolle har väl aldrig sagt nåt annat än blåsvart
Många sköna besked på sistone. Jag vill ha kvar Lukas, blev oroad när Wicks värvades, han är en bra målis, kanske bättre än Lukas. Men det vore konstigt att släppa Lukas när han ändå gjort det bra i Superettan och kan fortsätta utvecklas.
Hoppas behålla Hopkins också, vårt spel och vår framgång bygger på kontinuitet och att spelarna kan systemet. Fortsätt med det, på både tränar och spelarfronten!
Hoppas behålla Hopkins också, vårt spel och vår framgång bygger på kontinuitet och att spelarna kan systemet. Fortsätt med det, på både tränar och spelarfronten!
Michelsen tränare i Bajen. Skönt!
Det som talar emot Erik Pärsson är väl att han är 22 år? "Talang" brukar ju betyda 18-19 år.
Denna gobben hoppas jag på
http://www.folkbladet.se/sport/mittfaltaren-lamnar-ifk-om4394627.aspx
http://www.folkbladet.se/sport/mittfaltaren-lamnar-ifk-om4394627.aspx
Erik Pärsson tror jag också skulle vara ett bra förvärv. Ryktena säger dock att han ska till Helsingborg då han även pluggar där.
Pärsson kanske är att betraktas som "talang" just inom citationstecken. Tycker man kan anses ha talang (potential är ett bättre ord) om man varit en stor tonårstalang, men som ännu inte riktigt tagit det där steget. Han blev värvad av MFF (hear, hear, Uptown!) när han var 16 år och då var han ju riktigt talangfull. Har blommat rätt fint nu efter 20-årsåldern, först i div 2 och nu senast i div 1. Så pass att intresse från superettan väcktes i somras och då verkade det pratas om ett par klubbar på den övre halvan. Jag undrar om inte någon av dessa gjort en uppföljning nu när han är gratis. Vi, AFC eller HBK? Tja, HIF ligger ju bra till geografiskt också månne. Trelle, osexigt?
Labois tränare kommenterade ryktet kring honom så här i somras: "– Superettan är för lågt tycker jag."
Labois tränare kommenterade ryktet kring honom så här i somras: "– Superettan är för lågt tycker jag."
Stefano Vecchia Holmqvist alltså. Oookej.
Mnja,,,,,
Avgjorde mot oss för BP 2015
Spännande! Men hade hoppats på renodlad forward.
Bra!
Vi har en plats för en central forward och 2 naturliga spelare på positionen. Nu har vi fått en tredje, som samtidigt är en bra ytter/innerforward med bra skott och teknik. Låter väl bra. Med Mrabti-potential till och med.
Betänk att Ante håller Max två matcher... Jag vill ha hit Moses, vem ska annars dra segerramsan? Ta tillbaka Bylle för att hänga i omklädningsrummet?
Jag vill inte ha Moses, han övertygade inte alls under lånet, plus att vi antagligen måste lösa honom isf. Enda rollen jag ser för Bylle är möjligtvis på personalsidan.
Finns det något smågodis att plocka?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/article23711348.ab?refpartner=aftonbladet_plus_mejl_SPABSportbladet_VeckaXX2016_Nyhetsbrev
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/article23711348.ab?refpartner=aftonbladet_plus_mejl_SPABSportbladet_VeckaXX2016_Nyhetsbrev
Jag älskar Moses, men redan första matcherna han var med nu i höstas så såg man vissa tendenser från förra årets problem. Dvs att det lätt blir omständigt strax utanför motståndarnas mål men att vi aldrig riktigt kommer in med bollen. Behåll som truppspelare om det ekonomiskt skulle gå lätt att lösa (gratis) men annars är jag tveksam.
IK Sirius
? DE HAR KONTRAKT:
Målvakter:
Josh Wicks (2017)
Benny Lekström (2017)
Försvarare:
Jakob Bergman (2017)
Karl Larson (2017)
Oscar Pehrsson (2018)
Gustav Thörn (2017)
Johan Andersson (2017)
Jesper Arvidsson (2018)
Mittfältare:
Diego Montiel (2019)
Kim Skoglund (2017)
Alexander Nilsson (2017)
Oscar Kindlund (2019)
Kyria Kambusi (2018)
Ian Sirelius (2017)
Kingsley Sarfo (2018)
Andreas Eriksson (2017)
Karvan Ahmadi (2018)
Anfallare:
Ante Björkebaum (2017)
Dragan Kapcevic (2018)
Christer Gustafsson (2018)
DE HAR UTGÅENDE KONTRAKT:
Lukas Jonsson, målvakt
Karim Fegrouch, målvakt
Patrick Hopkins, försvarare
Niklas Busch Thor, mittfältare
DE KAN DUMPAS:
Framtiden tycks ännu osäker för den 30-årige politiker-maken Niklas Busch Thor, trots att han spelade de flesta matcher för laget i fjol. Enligt flera rapporter närmar sig dock parterna en överrenskommelse. Annars är det den marockanske målvakten Karim Fegrouch som tydligast ligger i riskzonen för en flytt. 34-åringen plockades in i somras för att förstärka målvaktskonkurrensen men har inte fått spela en enda match i blåsvart än.
DE MÅSTE SÄKRAS UPP:
Sirius lär vara ivriga att säkra ett kontrakt med mittbacken Patrick Hopkins som var en av nyckelspelarna i vägen till allsvenskan. Flera rapporter tyder på att parterna dessutom ligger väldigt nära en överrenskommelse. Framtiden är nu även osäker för målvakten Lukas Jonsson, som vaktade kassen i de flesta matcher i superettan, efter att klubben nyligen knöt till sig AFC Uniteds succémålvakt Josh Wicks. Det allra största frågetecknet ligger dock nog på tränaren Kim Bergstrand som är ett hett alternativ för flera tränarlösa klubbar, i synnerhet Hammarby och Djurgården. Även den ghanaske talangen Kingsley Sarfo kan bli svår att hålla kvar och är intressant för flera svenska och utländska klubbar.
AFC United/Eskilstuna
? DE HAR UTGÅENDE KONTRAKT:
Davor Blazevic, målvakt
Josh Wicks, målvakt
Denis Viana Da Silva, försvarare
Daniel Jarl, försvarare
John Mensah, försvarare
Isa Demir, försvarare
Erik Figueroa, försvarare
André Österholm, mittfältare
Filip Rogic, mittfältare
Carlos Gaete Moggia, mittfältare
Sasa Matic, anfallare
Tristan Bowen, anfallare
Soufinae Laghmouchi, anfallare
Özcan Melkemichel, tränare
AIK
Patrik Carlgren, målvakt
John Chibuike, mittfältare
Dickson Etuhu, mittfältare
Marko Nikolic, anfallare
Chinedu Obasi, anfallare
BK Häcken
Alexander Nadj, målvakt
Emil Wahlström, försvarare
Babah Mensah, försvarare
Martin Ericsson, mittfältare
Djurgårdens IF
Kenneth Höie, målvakt (slutar)
Alexander Faltsetas, mittfältare
Mathias Ranégie, anfallare
Gif Sundsvall
Jonathan Malmberg, målvakt.
Stefan Ålander, försvarare
Mauricio Albornoz, mittfältare
Johan Eklund, anfallare
Peter Wilson, anfallare
Joel Enarsson, anfallare
Joel Cedergren, tränare
Noah Sonko-Sundberg, försvarare (lån från AIK)
Halmstad BK
Stojan Lukic, målvakt
David Struski Persson, försvarare
Adrian Hallsö, försvarare
Fredrik Liverstam, försvarare
Alexander Berntsson, försvarare
Andreas Bengtsson, försvarare
Kristoffer Fagercrantz, mittfältare
Antonio Rojas, mittfältare
Hammarby IF
David Boo Wiklander, försvarare
Philip Haglund, mittfältare
Kennedy Bakircioglu, mittfältare
Alex, anfallare
IF Elfsborg
Thomas Bendiksen, försvarare
IFK Göteborg
Hjalmar Jonsson, försvarare
Adam Johansson, försvarare
Billy Nordström, försvarare
IFK Norrköping
Andreas Vaikla, målvakt
Marcus Falk Olander, försvarare
Jönköpings Södra IF
Damir Mehic, målvakt
Fran Marmolejo, målvakt
Tom Siwe, försvarare
Jesper Svensson, mittfältare
Viktor Rönneklev, försvarare
Alex Portillo, mittfältare
Joakim Karlsson, försvarare
Tobias Nilsson, mittfältare
Robert Gojani, mittfältare
Cala, mittfältare
Pawel Cibicki, anfallare
Kalmar FF
Måns Olström, försvarare
Giga Chkheidze, försvarare
Rasmus Elm, mittfältare
Jonathan Ring, mittfältare
Muktar Ahmed, anfallare
Henri Anier, anfallare
Malmö FF
–
Örebro SK
Anton Fagerström, målvakt
Carl Ekstrand-Hamrén, försvarare
Sebastian Ring, försvarare
Erik Moberg, försvarare
Daniel Björnquist, försvarare
Robert Åhman Persson, mittfältare
Daniel Nordmark, mittfältare
Astrit Ajdarevic, mittfältare
Martin Broberg, mittfältare
Östersunds FK
Walid Atta, försvarare
Stefan Karlsson, försvarare
Brwa Nouri, mittfältare
Alex Dyer, mittfältare
Andrew Stadler, anfallare
? DE HAR KONTRAKT:
Målvakter:
Josh Wicks (2017)
Benny Lekström (2017)
Försvarare:
Jakob Bergman (2017)
Karl Larson (2017)
Oscar Pehrsson (2018)
Gustav Thörn (2017)
Johan Andersson (2017)
Jesper Arvidsson (2018)
Mittfältare:
Diego Montiel (2019)
Kim Skoglund (2017)
Alexander Nilsson (2017)
Oscar Kindlund (2019)
Kyria Kambusi (2018)
Ian Sirelius (2017)
Kingsley Sarfo (2018)
Andreas Eriksson (2017)
Karvan Ahmadi (2018)
Anfallare:
Ante Björkebaum (2017)
Dragan Kapcevic (2018)
Christer Gustafsson (2018)
Lukas Jonsson, målvakt
Karim Fegrouch, målvakt
Patrick Hopkins, försvarare
Niklas Busch Thor, mittfältare
DE KAN DUMPAS:
Framtiden tycks ännu osäker för den 30-årige politiker-maken Niklas Busch Thor, trots att han spelade de flesta matcher för laget i fjol. Enligt flera rapporter närmar sig dock parterna en överrenskommelse. Annars är det den marockanske målvakten Karim Fegrouch som tydligast ligger i riskzonen för en flytt. 34-åringen plockades in i somras för att förstärka målvaktskonkurrensen men har inte fått spela en enda match i blåsvart än.
DE MÅSTE SÄKRAS UPP:
Sirius lär vara ivriga att säkra ett kontrakt med mittbacken Patrick Hopkins som var en av nyckelspelarna i vägen till allsvenskan. Flera rapporter tyder på att parterna dessutom ligger väldigt nära en överrenskommelse. Framtiden är nu även osäker för målvakten Lukas Jonsson, som vaktade kassen i de flesta matcher i superettan, efter att klubben nyligen knöt till sig AFC Uniteds succémålvakt Josh Wicks. Det allra största frågetecknet ligger dock nog på tränaren Kim Bergstrand som är ett hett alternativ för flera tränarlösa klubbar, i synnerhet Hammarby och Djurgården. Även den ghanaske talangen Kingsley Sarfo kan bli svår att hålla kvar och är intressant för flera svenska och utländska klubbar.
AFC United/Eskilstuna
Davor Blazevic, målvakt
Josh Wicks, målvakt
Denis Viana Da Silva, försvarare
Daniel Jarl, försvarare
John Mensah, försvarare
Isa Demir, försvarare
Erik Figueroa, försvarare
André Österholm, mittfältare
Filip Rogic, mittfältare
Carlos Gaete Moggia, mittfältare
Sasa Matic, anfallare
Tristan Bowen, anfallare
Soufinae Laghmouchi, anfallare
Özcan Melkemichel, tränare
AIK
Patrik Carlgren, målvakt
John Chibuike, mittfältare
Dickson Etuhu, mittfältare
Marko Nikolic, anfallare
Chinedu Obasi, anfallare
BK Häcken
Alexander Nadj, målvakt
Emil Wahlström, försvarare
Babah Mensah, försvarare
Martin Ericsson, mittfältare
Djurgårdens IF
Kenneth Höie, målvakt (slutar)
Alexander Faltsetas, mittfältare
Mathias Ranégie, anfallare
Gif Sundsvall
Jonathan Malmberg, målvakt.
Stefan Ålander, försvarare
Mauricio Albornoz, mittfältare
Johan Eklund, anfallare
Peter Wilson, anfallare
Joel Enarsson, anfallare
Joel Cedergren, tränare
Noah Sonko-Sundberg, försvarare (lån från AIK)
Halmstad BK
Stojan Lukic, målvakt
David Struski Persson, försvarare
Adrian Hallsö, försvarare
Fredrik Liverstam, försvarare
Alexander Berntsson, försvarare
Andreas Bengtsson, försvarare
Kristoffer Fagercrantz, mittfältare
Antonio Rojas, mittfältare
Hammarby IF
David Boo Wiklander, försvarare
Philip Haglund, mittfältare
Kennedy Bakircioglu, mittfältare
Alex, anfallare
IF Elfsborg
Thomas Bendiksen, försvarare
IFK Göteborg
Hjalmar Jonsson, försvarare
Adam Johansson, försvarare
Billy Nordström, försvarare
IFK Norrköping
Andreas Vaikla, målvakt
Marcus Falk Olander, försvarare
Jönköpings Södra IF
Damir Mehic, målvakt
Fran Marmolejo, målvakt
Tom Siwe, försvarare
Jesper Svensson, mittfältare
Viktor Rönneklev, försvarare
Alex Portillo, mittfältare
Joakim Karlsson, försvarare
Tobias Nilsson, mittfältare
Robert Gojani, mittfältare
Cala, mittfältare
Pawel Cibicki, anfallare
Kalmar FF
Måns Olström, försvarare
Giga Chkheidze, försvarare
Rasmus Elm, mittfältare
Jonathan Ring, mittfältare
Muktar Ahmed, anfallare
Henri Anier, anfallare
Malmö FF
–
Örebro SK
Anton Fagerström, målvakt
Carl Ekstrand-Hamrén, försvarare
Sebastian Ring, försvarare
Erik Moberg, försvarare
Daniel Björnquist, försvarare
Robert Åhman Persson, mittfältare
Daniel Nordmark, mittfältare
Astrit Ajdarevic, mittfältare
Martin Broberg, mittfältare
Östersunds FK
Walid Atta, försvarare
Stefan Karlsson, försvarare
Brwa Nouri, mittfältare
Alex Dyer, mittfältare
Andrew Stadler, anfallare
Moses har ju varit så mycket bättre som forward än de perioder han har spelats som mittfältare, en Moses i form går före både Björkenbaum och Kapcevic enligt mitt förmenande. Men när han nu under hösten återigen inte fick plats på topp så bör man nog inte spilla något krut-eller pengar- på honom.
Jag tycker tvärt om många om Moses inser jag. Jag tyckte alltid han var bättre som mittfältare där hans styrka och förmåga att hålla boll lönade sig. Som anfallare tycker jag han är för långsam och för dålig avslutare.
Varför lämnar Hopkins ?? :-(
Är det hans eget beslut eller klubbens?
Är det hans eget beslut eller klubbens?
Surt med ett bakslag när Sillyn varit så trevlig hittills.
Det har låtit på Hopkins som att han varit inställd på att stanna, så det tycks som om Sirius har valt att släppa honom. Möjligen är det ju en lönefråga.
Det har låtit på Hopkins som att han varit inställd på att stanna, så det tycks som om Sirius har valt att släppa honom. Möjligen är det ju en lönefråga.
RÅP på ingående, då måste dom tänka på lönekostnaderna. Men trist att han lämnar
Tråkigt. Och vem ska ersätta Hopkins?
Jag tror det är en lönefråga. Läste att Hopkins hade en lön i Superettan på 40 000, han vill nog inte sänka den i Allsvenskan. Nu måste vi få in en rutinerad mittback för det ser direkt tunt ut där.
Det skulle väl inte bli några fler värvningar så vi får nog köra på de backar vi har nu.
Trist med Hopkins på ett personligt plan. Samtidigt, Pat och Oskar ihop är inte världens snabbaste mittbackspar och en snabb back in är inte fel utan högsta prioritet. Fast det är kanske Ängelholmarn som ska in där!?
Överraskande med Hopkins, men det känns som det varit klart länge från båda håll ef som han åkte hem till USA utan nytt kontrakt, som gick ut igår. Kan det ha varit en lönefråga och de var så långt ifrån varandra att det var olösligt.
Gillade honom, speciellt i år! Tråkigt när de som varit med o krigat några år inte får vara med o spela med IKS i allsvenskan.
Gillade honom, speciellt i år! Tråkigt när de som varit med o krigat några år inte får vara med o spela med IKS i allsvenskan.
Ja just det, Eiswohld blir det då som mittback.
NBT kommer att bli kvar så nu ska vi bara reda ut målvaktshärvan så är truppen klar och det är bara 1:a december. Imponerande.
Mycket tråkgt. Om det var väntat borde det kanske ha införskaffats ytterliggare en mittback istf någon av de offensiva pjäserna? Att ha Kim Skoglund som backup där var inte bra för nerverna ens i Superettan. Kan Arvidsson spela mittback?
En pengafråga, ja.
http://www.unt.se/sport/darfor-lamnar-mittbacken-sirius-4458263.aspx
http://www.unt.se/sport/darfor-lamnar-mittbacken-sirius-4458263.aspx
Kalle Larson kan ju lira mittback också. Kommer dock sakna Hopkins, fin karaktär, men skulle nog fått småtufft i allsvenskan.
Jättetrist. Känns lite sisådär utan tre erfarna mittbackar.
Det stämmer. Larsson vikarierade ju där någon/några gånger. Ja, Hopkins hade säkert fått det tufft i allsvenskan, på samma sätt som OP (och Eiswhold?) kommer att få. Fler varningar och fler avstängningar blottar behovet av tre mittbackar?
Om Hopkins tycker det är skönt att vara hemma och inte letar klubb med någon överdriven nit så kanske man kan tänka sig ett litet artistkontrakt i sommar om ett behov har uppenbarat sig. Ehh...det finns väl fortfarande artistkontrakt?
Om Hopkins tycker det är skönt att vara hemma och inte letar klubb med någon överdriven nit så kanske man kan tänka sig ett litet artistkontrakt i sommar om ett behov har uppenbarat sig. Ehh...det finns väl fortfarande artistkontrakt?
Otroligt trist när det tydligen fanns ett ömsesidigt intresse av fortsättning. Han tillhörde stommen, och jag hade verkligen unnat honom spel med Sirius i Allsvenskan.
Det sket sig med ett deltidsjobb tydligen. Någon som vet inom vilken bransch det handlade om? Nog borde väl det kunna gå att lösa i Uppsala!? Sedan skulle det ju vara utmärkt marknadsföring för ett eller flera företag här att öronmärka pengar just för honom.
- Kampanjen "Rädda Hopkins kvar!"
Det sket sig med ett deltidsjobb tydligen. Någon som vet inom vilken bransch det handlade om? Nog borde väl det kunna gå att lösa i Uppsala!? Sedan skulle det ju vara utmärkt marknadsföring för ett eller flera företag här att öronmärka pengar just för honom.
- Kampanjen "Rädda Hopkins kvar!"
Rätt där Tamb.Moses har blivit en bättre passningsspelare sista året.
Då var truppen stängd då, med undantag för NBT och Lukas antar jag. Tror vårt tunna försvar kommer få det tungt nästa år.
Kanske vi klarar oss utan Hopkins, även om försvarsuppställningen känns tunn. Men framförallt så känns det så jävla B att vi inte har råd att behålla den befintliga truppen när vi just gått upp i Allsvenskan. Det är Uppsala, post-Ågerup.
Som sagt tråkigt med Hopkins men jag tror vi klarar oss bra utan honom. Vi har ju fått en ny back och jag litar 100% på Kim &Tolle att han håller måttet för allsvenskan. Förhoppningsvis får klubben in mer stålar allt eftersom. Jag ska bidra med att köpa några andelar till. Om alla medlemmar i VS i genomsnitt köper 3 andelar bidrar bara vi med 60 000:-. Alltid något. Dessutom, om alla medlemmar i VS köper säsongskort (antar att det kommer kosta 1000:-) bidrar vi med 200 000:-.
Skönt att få det officiellt nu också:
http://www.siriusfotboll.se/niklas-busch-thor-fortsatter-i-blasvart/
http://www.siriusfotboll.se/niklas-busch-thor-fortsatter-i-blasvart/
Utgår från att Hopkins hamnar i Dalkurd
Så Benny får veta att han är oönskad i klubben, meddelar då att han inte bryr sig utan kommer vara kvar. Vilken idiot.
Ingen lämnar väl Sirius frivilligt?
Det var väl snarare så att det i och med värvningen av Josh mer eller mindre klargjordes att Benny på sin höjd skulle bli reserv. Problemet är väl om han inte får förslag från en annan elitklubb, kanske till och med i 08-trakten. Då byter han heltid i Sirius om än i frysboxen mot – vadå? Fortsättning följer.
Man har sagt att han är fri att söka annan klubb och att man inte kommer satsa på honom. Han är alltså oönskad.
"– Jag kommer att göra mitt bästa för att vara bäst.
... och motbevisa tränarna?
– Ja, jag står under kontrakt och jag kommer att göra allt för att få spela matcher. Sedan får tränarna avgöra vem som ska spela."
Ändå rätt skön inställning. :D
... och motbevisa tränarna?
– Ja, jag står under kontrakt och jag kommer att göra allt för att få spela matcher. Sedan får tränarna avgöra vem som ska spela."
Ändå rätt skön inställning. :D
Fast det är ju precis som Benny säger. Han har ett avtal och det är upp till Sirius att hitta ett godtagbart alternativ.
Det är väl klart att alla inblandade inte tycker att det är en optimal situation. Fast man kan ju inte klandra Benny som sitter på ett kontrakt, det är ju upp till Sirius att fixa ett alternativ.
Sedan är det typiskt att Meisels lyfter upp detta, han missar aldrig nåt negativt att skriva om gällande Sirius. Fast att göra en "grej" av att det skulle vara nåt konstigt att Benny tränar med laget under kontrakt, och smälla upp det stort på förstasidan i UNT tycker jag är magstarkt.
Sedan är det typiskt att Meisels lyfter upp detta, han missar aldrig nåt negativt att skriva om gällande Sirius. Fast att göra en "grej" av att det skulle vara nåt konstigt att Benny tränar med laget under kontrakt, och smälla upp det stort på förstasidan i UNT tycker jag är magstarkt.
Klickjournalistik. Ibland undrar jag om journalister har procent på antal klick.
Klickjournalistik. Ibland undrar jag om journalister har procent på antal klick.
Du behöver inte undra, det har dom på många ställen
Mina sympatier ligger med Sirius, inte med Benny.
Benny blev kontrakterad av Sirius.
Bryr jag mig inte så jättemycket om. Jag förutsätter att fotbollsspelare vill spela fotboll, att säga att man hellre sitter på läktaren för att man råkar ha ett kontrakt säger en del om spelaren ifråga. Sen stämmer det att Sirius har ett ansvar också, både enligt kontrakt och att hitta ny klubb, men att som Benny gör bara sitta på arslet och inte ens bry sig, som det verkar i alla fall, säger allt jag behöver veta om honom.
Hade min chef kommit till mig och sagt att jag är oönskad på jobbet så hade jag direkt börjat söka ett nytt jobb.
Hade min chef kommit till mig och sagt att jag är oönskad på jobbet så hade jag direkt börjat söka ett nytt jobb.
Tror Benny förstår att han inte kommer få ett bättre kontrakt någon annanstans nära Stockholm. Tvåårskontraktet var någonting de enades om via förhandling, därför förstår jag att han inte är så pigg på att bara släppa det. Det här är Sirius problem.
Hade jag jobbat på ett tidsbestämt kontrakt och min chef velat att jag skulle avbryta det i förtid så hade jag inte heller bara accepterat det.
Hade jag jobbat på ett tidsbestämt kontrakt och min chef velat att jag skulle avbryta det i förtid så hade jag inte heller bara accepterat det.
Jag säger inte att han ska bryta kontraktet, men det kan väl knappast vara bra för hans fortsatta karriär att sitta på arslet i ett år.
Det är nog också så att han inte har så mycket av en fortsatt karriär i tankarna. I just Bennys fall finns det också en ganska intressant text att läsa om en fotbollsspelares verklighet. Jag kan förstå varför han inte vill ge upp kontraktet.
http://bloggar.expressen.se/orrenius/2012/02/balladen-om-benny/
http://bloggar.expressen.se/orrenius/2012/02/balladen-om-benny/
Fritt val att jobba som fotbollsspelare. Kan man inte försörja sig eller känner att det är osäkra villkor kanske man ska byta bransch. Har svårt att tycka synd om människor som får betalt för att sparka boll.
Jag tycker inte synd om någon, men tycker att det är en intressant text, och med den bakgrunden är det begripligt att han agerar som han gör. Klart det är ett val att försörja sig som fotbollsspelare, men fotbollsspelare står ju heller inte vid sidan om normala lagar och regler om avtal. Jag tycker inte att det gör honom till en idiot. Men hoppas verkligen att Sirius hittar en lösning på problemet.
Klubben kunde ha skrivit 1+1 ist. Nu har man sig själva att "skylla". Kämpa, Benny!
Klubben kunde ha skrivit 1+1 ist. Nu har man sig själva att "skylla". Kämpa, Benny!
Fast det skrev man ju förmodligen i tron att han skulle bli förstekeeper och då är det ju bra att ha 2 år (eller mer beroende på alla möjliga faktorer). Jäkligt lätt att vara efterklok dock.
Långt kontrakt med Kingsley känns ju helrätt, särskilt om han blir bra nog att säljas till utlandet, men kan ju visa sig sisådär om han inte utvecklas än mer.
Ja, jag blejmar ingen egentligen. Så klart lätt att vara efterklok. Inte heller helt lätt att förutspå den utvecklingen som Lukas haft (varför KB tog in ett säkert kort, om än att det var på lite gamla meriter). Men tycker inte att Benny är en så mycket sämre målvakt heller, så det är väl inget jätteproblem detta. Två sköna snubbar bägge två. En lite mer lovande än den andre, men nu har vi ju som sagt Josh som oavsett lär lägga beslag på förstahandskarna.
Jag hade dock förespråkat en 1+1-klausul med Benny där den vid fler än X antal starter hade förlängts med ett år automatiskt. Om jag inte missminner mig hade Ian en sådan klausul. Smart sak.
Skyttekungen Pärsson klar för FFF, för övrigt.
Jag hade dock förespråkat en 1+1-klausul med Benny där den vid fler än X antal starter hade förlängts med ett år automatiskt. Om jag inte missminner mig hade Ian en sådan klausul. Smart sak.
Skyttekungen Pärsson klar för FFF, för övrigt.
Benny är lika bra på fånga bollar efter höjd och mark som Lukas tycker jag.Och en erfaren målvakt kan vi behöva.
Benny har noll potential dock, det har Lukas.
Lukas har fötter
Lukas klar. Fantastiskt bra. Återstår att se vad som händer med Benny.
Kul med lukas men mycket pengar på målvaktsposten i år.
Fyra målvakter nu va? Perfekt!
Nej, 3.
Får man spela med tre målvakter och åtta utespelare? ;) Låter frestande mot topplagen.
Karim har inget kontrakt nästa år, än. Känns som man borde nöja sig på den positionen nu.
Gillar Lukas. Något djävlar anamma med den killen.
Gillar Lukas. Något djävlar anamma med den killen.
Jag gillar målvakter med stora nävar och bra fötter
Välkommen Daniel Jarl. Spontant känns det kanonbra, en spelare sim jag varje gång jag sett honom tänkt att honom skulle vi ha!!
Riktigt jävla bra! Nu har vi dessutom tagit två av AFC:s absolut bästa spelare.
Kul! Har Ågerup "smugit" in lite stålar i Sirius ;-)?
Säger väl en del om AFC att två av deras bästa spelare hellre går till en annan nykomling i Allsvenskan än flyttar med till Eskilstuna. För jag tror knappast AFC släppt honom eller Wicks även om båda tekniskt sett går som Bosman.
Kul med Jarl är att hans moderklubb är Håbo FF, så han är från distriktet.
Kul med Jarl är att hans moderklubb är Håbo FF, så han är från distriktet.
Välkommen, Jalle! Grymt.
Lite OT kanske, men hur skulle en startelva kunna se ut nu? Som förra året men med Jarl i stället för Hopkins och kanske Wicks i mål? Sen kanske Ante E och Johan Andersson ska in nånstans också.
Det kanske bara är jag, men jag vill så gärna läsa in RÅP mellan raderna i dagens KB-citat: "Någon bonusgrej kan det bli. Det finns en hel del bra spelare som är intresserade av att komma till Sirius, men vi är inte i förhandlingar med någon för tillfället. Nu har vi värvat ungdom och framtid och har egentligen bara två spelare (Ante Eriksson och Jesper Arvidsson) som har spelat i allsvenskan. Om vi ska värva någon mer så ska det vara någon som står för något annat än det vi värvat hittills".
Önskedrömmar eller ej, så ser truppen mycket bra ut i nuläget. Grym konkurrens på i stort sett alla positioner och en bra mix av spelartyper och åldrar. Känns bra!
Önskedrömmar eller ej, så ser truppen mycket bra ut i nuläget. Grym konkurrens på i stort sett alla positioner och en bra mix av spelartyper och åldrar. Känns bra!
Just min tanke, Hornby!
Bra jobbat!!
Herregud vad jag ser fram emot ALLSVENSKAN, hör ni västringar, ALLSVENSKAN, nu en realitet för det vackraste lag som någonsin funnits, det blåsvarta med anknytning till den starkast lysande stjärnan i vårt solsystem - Sirius!
Herregud vad jag ser fram emot ALLSVENSKAN, hör ni västringar, ALLSVENSKAN, nu en realitet för det vackraste lag som någonsin funnits, det blåsvarta med anknytning till den starkast lysande stjärnan i vårt solsystem - Sirius!
Jag längtar tillbaka till derbyn mot Vallentuna och Bollstanäs. Bortamatch på Trängen och Bollspelaren hägrar också. Men en säsong i allsvenskan kan jag nog stå ut med...
http://www.unt.se/sport/ar-mittfaltaren-pa-vag-till-sirius-4478188.aspx
Känner inte till den här killen, är han något för oss?
Känner inte till den här killen, är han något för oss?
Min gissning är att han gärna vill gå till Sirius då han är väldigt mån att bo kvar i Stockholm, men inte vill sluta med fotbollen. Han har ett företag med sex anställda och säger i en intervju att hela gänget skulle behöva flytta med honom, låter stökigt. Sen om han verkligen behövs i IKS och är värd pengarna låter jag vara osagt.
Det brukar vara svårt att tacka nej till någon som har spelat i BP...
Enligt sillyseason.se så var hans lön 110 000/mån i Hammarby.
Enligt sillyseason.se så var hans lön 110 000/mån i Hammarby.
Fast de har säkert bara tagit uppgifter från Skatteverket och om han har inkomster från sitt företag så var förstås lönen från Hammarby lägre.
Vad är det för spelartyp?
Rogic till Örebro. Aj aj, AFC. Hihi.
Ah, guld. AFC måste vi ha bakom oss i tabellen.
Alltså, det framgår klart och tydligt att de bästa spelarna i AFC har använt AFC som språngbräda till "riktiga" allsvenska lag. Rogic kommer väl från E-tuna?
Haglund är ju en habil mittfältare, men vi har rätt många sådana. Dock kan ju hans allsvenska rutin vara värdefull.
En fundering: Blir Eis-Jarl det ordinarie mittlåset nu tro? Jarl är ju vänsterfotad liksom OP. En aspekt som jag antar KB har lite i beaktandet, även om försvarsegenskaperna förstås är av högsta vikt. Eis skulle kunna ta plats på mittfältet också iofs. Han verkar bara ha spelat mittback sisådär en och en halv säsong.
För övrigt: 2,20 på AFC att åka ur känns som en bra investering!
En fundering: Blir Eis-Jarl det ordinarie mittlåset nu tro? Jarl är ju vänsterfotad liksom OP. En aspekt som jag antar KB har lite i beaktandet, även om försvarsegenskaperna förstås är av högsta vikt. Eis skulle kunna ta plats på mittfältet också iofs. Han verkar bara ha spelat mittback sisådär en och en halv säsong.
För övrigt: 2,20 på AFC att åka ur känns som en bra investering!
En fundering: Blir Eis-Jarl det ordinarie mittlåset nu tro?
Jag skulle aldrig, aldrig kunna föreställa mig att Kim och Tolle petar OP.
Jag tror backlinjen blir
Arvid - Jarl - OP - Kalle
Arvid - Jarl - OP - Kalle
KB öppnade väl upp för en trebackslinje?
Nu när konkurrenssituationen är som den är så är jag inte främmande till att så kan bli fallet. Att spela med två vänsterfotade mittbackar känns ju inte helt KB-aktigt heller liksom. Eis högerfot kan bjuda på fina långbollar som kan vara en ny dimension i vårt spel och kanske ett nödvändigt verktyg i vårt lag nästa år. Ser fram för mig hur han kan fördela ut på våra framgångsrika kanter på ett fint sätt.
Ja, en trebackslinje med flygande ytterbackar kanske det kan bli ibland. De gånger vi testat det har det väl kanske inte fallit så väl ut, men må vara bättre kuggar för det nu kanske. Något som kanske testas på försäsongen? För som sagt kan ju Kalle spela mittback också om det så skulle behövas, så det finns "bredd" för det.
Hoppas att Arvidsson visar sig vara den klasspelaren som han målats upp att emellertid vara, nu när han får en försäsong och så. Tyckte han var riktigt blek i år bortsett den fina hörnfoten. Annars kanske Bergman kan ta ytterligare ett steg. Det vore kul! Johan känns tveksam. Han behöver också steppa upp nästa år, och frågan är om han trots allt inte ska upp ett hack som en supersub typ. Visst, han ska komma rättvänd och gör det bättre som ytterback i vårt spelsystem, men tror hans defensiva kvaliteter är lite för klena för allsvenskan.
Ja, en trebackslinje med flygande ytterbackar kanske det kan bli ibland. De gånger vi testat det har det väl kanske inte fallit så väl ut, men må vara bättre kuggar för det nu kanske. Något som kanske testas på försäsongen? För som sagt kan ju Kalle spela mittback också om det så skulle behövas, så det finns "bredd" för det.
Hoppas att Arvidsson visar sig vara den klasspelaren som han målats upp att emellertid vara, nu när han får en försäsong och så. Tyckte han var riktigt blek i år bortsett den fina hörnfoten. Annars kanske Bergman kan ta ytterligare ett steg. Det vore kul! Johan känns tveksam. Han behöver också steppa upp nästa år, och frågan är om han trots allt inte ska upp ett hack som en supersub typ. Visst, han ska komma rättvänd och gör det bättre som ytterback i vårt spelsystem, men tror hans defensiva kvaliteter är lite för klena för allsvenskan.
Satsa på ungdomarna med gubbarna som supersubs ;-)
Om man nu får önska sig en sista värvning av tomten så tycker jag personligen att en forward vore en fin julklapp.
Två namnförslag:
Mirkan Aydin, 12 mål i DFF, var i mitt tycke en av seriens bästa anfallare. Nu kontraktslös, varför vet jag inte?
Shkodran Maholli, 15 mål i ÅFF och ssuperettans skyttekung efter målkavalkaden i sista matchen, har det ju snackats om tidigare, men det var ett tag sedan man hörde något om honom och då kopplades han ihop med Hammarby.
Två namnförslag:
Mirkan Aydin, 12 mål i DFF, var i mitt tycke en av seriens bästa anfallare. Nu kontraktslös, varför vet jag inte?
Shkodran Maholli, 15 mål i ÅFF och ssuperettans skyttekung efter målkavalkaden i sista matchen, har det ju snackats om tidigare, men det var ett tag sedan man hörde något om honom och då kopplades han ihop med Hammarby.
Allt tyder på att det blir en kille till in ganska snart. Undrar vem det kan vara? KB ville ju ha in nån rutinerad räv.
Jo det ryktas ju, men har nån sett något konkret rykte?
Hm...det verkar finnas mer pengar i klubben än för ett tag sedan. Eller spelar man högt?
Undra var degen kommer ifrån isf. Ågerup har ju förresten fått en ny skattesmäll, på närmast bisarra 1,2 miljarder verkar det som. Bra med utvidgad budget iaf.
Konkret lär det ju röra sig om RÅP eller Haglund.
Konkret lär det ju röra sig om RÅP eller Haglund.
Det som stod om Ågerup i UNT är väl gamla nyheter? Det där hörde jag för länge sedan och förresten är det väl Skatteverkets åsikt för något domstolsbeslut finns väl inte?
RÅP - gärna. Haglund? Hoppas inte. Fast det är väl en striker vi behöver eller?
RÅP - gärna. Haglund? Hoppas inte. Fast det är väl en striker vi behöver eller?
Stefan Silva på väg till Palermo. Om man går dit hoppas jag att han kommer att trivas med tränarkarusellen.
Stefan Silva på väg till Palermo. Om man går dit hoppas jag att han kommer att trivas med tränarkarusellen.
Får blåsvart utbildningsbidrag?
Nej, Silva var ju 23 år sommaren när han kom till Blåsvart.
Möjligtvis att vi skulle kunna få några promilles solidaritetsersättning.
Bellander till Åtvid – Maholli till..? ;-)
Eddhari verkar vilja vara kvar i AFC trots att AIK, Djurgården, Bajen och ÖFK är intresserade av hans tjänster.
Han kan ju inte välja och vraka när han sitter på kontrakt heller. "– Det skulle inte vara helt fel att stanna i AFC, men samtidigt kommer något jätteintressant så varför inte." [...] "– Jag är nog ute efter en helhet, ett projekt. Det lockar även att stanna kvar i Stockholm."
Bellander till Åtvid – Maholli till..? ;-)
Maholli var irriterande bra mot oss gjorde väl 2 strutar och ett konstant irritations moment vill verkligen ha hit honom, tror att Ante och Kapsevic kommer få problem att leverera i AS mot bättre mittbackar.
Han har dock kontrakt med Åtvid över 2017.
Har svårt att se att vi har pengar att lösa Maholli. Däremot kanske nåt av Sthlmslagen.
Razak verkar även han lämna AFC, för IFK Göteborg. Börjar se tunt ut...
Ja, riktigt tunt. Vore ett under om AFC klarar hålla sig kvar.
2,20
http://www.unt.se/sport/sirius-besked-om-ahman-persson-4496012.aspx
Tror det här betyder att han är på väg! Just nu är det inget som talar för det i alla fall,,,,, tycker mig hört dom orden förut
Tror det här betyder att han är på väg! Just nu är det inget som talar för det i alla fall,,,,, tycker mig hört dom orden förut
Philip Haglund klar:
http://www.unt.se/sport/rutinerad-mittfaltare-till-sirius-4496453.aspx
http://www.unt.se/sport/rutinerad-mittfaltare-till-sirius-4496453.aspx
Philip Haglund ska alltså vara klar för blåsvart. F.d. BP-kille naturligtvis ;-). Då kan vi nog skriva av RÅP.
Tung värvning! Tuff konkurrens nu. Nu kör vi!
En av de första värvningarna vi gör där jag känner att jag faktiskt har koll på vem det är. Om det är en bra värvning eller inte kan jag däremot inte bedöma.
Som en CG med mer vana vid Allsvenskan?
Fruktansvärd konkurrens på mittfältet. Vi blir mittens rike i år igen. Inte mig emot om det innebär en placering 7-10.
För mig är han bara ett namn. Men han har ett hyfsat CV och har jobbat med KB tidigare. Grym konkurrens på mitten nu!
Riktigt bra CV som sagt, men lite oroväckande att han inte anses platsa i Hammarby.
Fast han verkar ju ha spelat vänsterback i Bajen
Känns som NBT får svårt att ta en plats i start elvan nu, om han inte steppar upp ännu mera denna säsong
Nej, Silva var ju 23 år sommaren när han kom till Blåsvart.
Möjligtvis att vi skulle kunna få några promilles solidaritetsersättning.
Enligt UNT:s uträkning landar beloppet på 12 500 kronor.
Känns som NBT får svårt att ta en plats i start elvan nu, om han inte steppar upp ännu mera denna säsong
Han har ju en märklig förmåga att anpassa sig till nya nivåer. Jag tror att han kommer vara med och slåss om en startplats.
Jag tror inte NBT är den centrala mittfältare som har minst chans att få spela. Han kommer göra många matcher tror jag. Mitt val som de två balansgubbarna är nog Haglund och CG. CG tycker jag har varit viktigaste spelaren de senaste två åren. Tänk er de två bakåt och Ante E som offensiv framför dom...
Lustigt, jag har samma trio på mittfältet i min uppställning. Och tills Haglund anslöt så fick Skoglund den platsen, nu blev det som om tyngden av antalet mittfältsförvärv tvingade mig att ta med en av dem.
Men jag håller med om att NBT säkert har goda möjligheter att få spela, när han t.o.m. placerades som vänsterback under några matcher då man ville ha honom på plan så...
Men jag håller med om att NBT säkert har goda möjligheter att få spela, när han t.o.m. placerades som vänsterback under några matcher då man ville ha honom på plan så...
NBT är lagkapten även nästa år. Leve vår lagkapten! Det talar med styrka för att han kommer att spela en hel del.
Jag tror att det har varit en bra silly. Fast jag skulle gärna se något framåt. Två anfallare är inte mycket, även om det oftast bara är en på topp. En spetsvärvning vore kul, men jag skulle nöja mig med någon hyfsat lovande yngling att ha i reserv. Förhoppningsvis frigörs medel nu när Benny ryktas bort.
Jag tror att det har varit en bra silly. Fast jag skulle gärna se något framåt. Två anfallare är inte mycket, även om det oftast bara är en på topp. En spetsvärvning vore kul, men jag skulle nöja mig med någon hyfsat lovande yngling att ha i reserv. Förhoppningsvis frigörs medel nu när Benny ryktas bort.
Tror det blir svårt för Benny att hitta en klubb där det är lika bra förutsättningar som i Sirius.
Fast inte få spela är inga bra förutsättningar.
Tänkte mest på lön och närhet till Stockholm där han väl bor.
AFC letar väl ny målvakt?
Halmstad också tydligen
Denna tröja kan klä Benny i år:

elakt, jag hoppas verkligen Benny hittar en ny klubb!
Slappna av, det där var med glimten i ögat. Jag gillar Benny! Men nu är det så att han inte ens får ha en träningströja på bänken i årets Blåsvart. Lukas/Josh är ju det uttalade målvaktsparet, om man säger så. Jag är tveksam om han kommer hitta någon ny klubb på den här nivån. Skulle väl vara typ AFC då. Känslan är att han förvisso skulle vilja spela elitfotboll fortsatt, men om anbuden är á la norrettan så tror jag att han stannar. Dels av ekonomiska skäl.
Hehe jag tyckte den var kul. Jag skulle tippa att han till slut går någonstans, men att Sirius får betala en stor del av lönen.
"Tim Erlandsson, 20, lämnar Nottingham Forest för Allsvenskan.
Enligt Fotbollskanalen lånar AFC Eskilstuna målvakten över kommande säsong."
Enligt Fotbollskanalen lånar AFC Eskilstuna målvakten över kommande säsong."
Det ser så flashigt ut när man skriver så där, ungefär som att han tillhör Forests A-lag. Han tillhör deras U23-trupp.
Det ser så flashigt ut när man skriver så där, ungefär som att han tillhör Forests A-lag. Han tillhör deras U23-trupp.
Fast han står väl i Sveriges U-21 också? Lite flashig i så fall.
Ytterligare en toppvärvning av AFC?
http://www.unt.se/sport/ohman-klar-for-nykomlingen-4513726.aspx
http://www.unt.se/sport/ohman-klar-for-nykomlingen-4513726.aspx
Verkar som att Frimpong närmar sig AFC (inte Arsenal FC). Ska bli mycket intressant att se hur han och Pelle Olsson går ihop.
AFC börjar se otäckt starka ut i år också, det var ju ett av två lag som jag hoppats kunna ha bakom oss.
AFC ser inte starka ut någonstans överhuvudtaget. Men jag har iofs räknat ut dem förut och tyvärr haft fel.
Tänkte på att man trodde att förlusten av Wicks och Jarl skulle bli kännbart för dem och så bara så där så ersätts de av två utlandsproffs.
Jaha, Frimpong. Jag trodde det var föredettingen James Frempong de tänkte värva. Då är det kanske litegrann att skryta med iallafall.
Är det denna Frimpong? https://en.wikipedia.org/wiki/Emmanuel_Frimpong
Man darrar inte av fasa av att läsa denna resumé.
Är det denna Frimpong? https://en.wikipedia.org/wiki/Emmanuel_Frimpong
Ska bli spännande att se om han klarar mer än 31 minuter i AFC innan han blir utbytt.
A.A. på lån från Gefle till Östersund.
Borde inte vi vara bussiga och låna ut Benny till Gefle nu?
------------
jaha Gefle hade redan värvat ersättare från Ljungskile.
Borde inte vi vara bussiga och låna ut Benny till Gefle nu?
------------
jaha Gefle hade redan värvat ersättare från Ljungskile.
AIK har sålt både Isak och Ofori. Magkänslan säger att det är läge att köpa lite fler transferandelar. Vore märkligt om de inte är intresserade av kinkan.
Gällande Lekström, blir det nog svårt att bli av med honom, han är 36 år och nog inte så pigg på att flytta från Stockholmsområdet, jag förstår honom.
Däremot har jag fortfarande svårt att förstå värvningen av Wicks, när man uppenbarligen ville ha kvar Lukas.
Tjatet om Sirius dåliga ekonomi verkar inte gälla på målvaktsfronten.
Däremot har jag fortfarande svårt att förstå värvningen av Wicks, när man uppenbarligen ville ha kvar Lukas.
Tjatet om Sirius dåliga ekonomi verkar inte gälla på målvaktsfronten.
Stefan Silva debuterar i Serie A för Palermo ikväll mot Fc crotone i den 74e minuten.
MOSES! Nu jävlar blir det Europaspel!
Det är en vacker historia mellan Moses och Sirius. Hoppas verkligen han får ut allt i år!
Välkommen tillbaka Moses! Haft det lite i misstanke då han under sejouren behållit sin lya i UA.
Men är han fri, hade väl ett år till, eller utlåning igen?
Södra släppte honom gratis!
Fantastiskt, han kanske inte är en så stor förstärkning rent fotbollsmässigt. Men jag tror han är viktig för truppen med sin attityd.
Vilket oroar lite ur ett sportsligt perspektiv, om man ska vara tråkig. Senaste Siriussejouren var ju sådär, men vi känner till hans register, så hoppas som sagt att han får ut allt i år! :-)
Wow !!!
En skänk från ovan! Moses i Sirius är en helt annan sak än Moses i J-Södra. Här trivs han, han kan Sirius spelsystem och han älskar Sirius och Västra. Visst, hans comeback var lite seg men jag tyckte mig se att han växte allteftersom. En Moses i form är en tillgång, även i allsvenskan. Läckert!
Moses är i mångt och mycket en humörspelare och att nu vara klar på riktigt för Sirius kan förhoppningsvis vara det som behövs för att det ska lossna ordentligt för honom.
Ska bli kul att se på när han trycker ner alla motståndare till gräsrötterna.
Fantastiskt!! Kärlek, nostalgi osv... Har också tyckt att folk underskattat hans senaste comeback lite. Var planens bäste i ett par matcher och gjorde ett par viktiga mål.
Moses hade lite svårt att ta en startplats förra året men det är ju betydligt lättare i år med alla skador. Jag tycker nog att det är en ganska bra värvning eftersom han kan spelet utan och innan redan.
Finns ingen som kan hålla/täcka boll och döda minuter som Moses. Kan bli extremt nyttigt om man vill försvara en bräcklig 1-0 ledning. Göld!
Finns ingen som kan hålla/täcka boll och döda minuter som Moses. Kan bli extremt nyttigt om man vill försvara en bräcklig 1-0 ledning. Göld!
Exakt, otrolig på att hålla och täcka boll, vid 1-0 med honom o Kingsley på plan blir det ett vapen.
Tror inte han är en startspelare i ordinarie trupp, men superinhoppare!!
http://www.siriusfotboll.se/benny-lekstrom-lamnar-sirius-fotboll/
Då var vi en profil fattigare.
Men det betyder väl att Alex får plats i bilen från och med nu... http://unt.se/sport/raddade-hast-korde-i-diket-4589776.aspx
Men det betyder väl att Alex får plats i bilen från och med nu... http://unt.se/sport/raddade-hast-korde-i-diket-4589776.aspx
http://www.siriusfotboll.se/benny-lekstrom-lamnar-sirius-fotboll/
Benny pratar: http://www.fotbolldirekt.se/2017/03/24/pa-fd-lekstrom-bryter-med-sirius-installd-pa-att-hitta-ny-klubb-innan-fonstret-stanger/
Någon som vet vad som hände med Mohamed Konthe? Tränar han med Sirius eller?
Han som spelade mot AIK? Han är ute ur leken.
Manchester City var på Studan och såg matchen mot Jönköping. Dom kollade tydligen in Arvidsson
Manchester City var på Studan och såg matchen mot Jönköping. Dom kollade tydligen in Arvidsson
Va? Har du någon källa?
[quote1493729720=Affe Bengtsson]
Va? Har du någon källa?
[/quote1493730584]
Inte den starkaste kanske, läste det på Flashback. Men han sa att det var från säker källa. Han skrev även att Arvidsson, skulle ha tacka nej, för att han gillade ett annat lag (Chelsea) Låter ju märkligt
Det låter inte klokt alls.
Klart de kollade Kingsley, allt annat vore debilt
Funderingarna går ..Hur mycket säljer vi Kingsley för och vem ersätter..Kan ersättaren möjligen vara en annan Ghanan spelande i superettan i ett västkustlag..Tänker då närmast på Thomas Boakye i Varberg ..
Saxat från UNT.
"Det skulle kunna bli en förlängning med Sirius också. Kingsley har det bra i Sirius och Sirius ledning är inte främmande för det. Han älskar Uppsala, Kim och Thomas, säger Strand".
Jag vet att jag är en naiv drömmare men tänk om Sarfo kunde teckna ett nytt 2-års kontrakt med Sirius. Låt honom växa ytterligare och spela hem många härliga p i allsvenskan och sedan sälja Sarfo för 100 miljoner till Barca :-D.
"Det skulle kunna bli en förlängning med Sirius också. Kingsley har det bra i Sirius och Sirius ledning är inte främmande för det. Han älskar Uppsala, Kim och Thomas, säger Strand".
Jag vet att jag är en naiv drömmare men tänk om Sarfo kunde teckna ett nytt 2-års kontrakt med Sirius. Låt honom växa ytterligare och spela hem många härliga p i allsvenskan och sedan sälja Sarfo för 100 miljoner till Barca :-D.
Fotollstransfers värderar Sarfo till 10 Miljoner nu, Värdet kommer öka ännu mer för vår lilla diamant
10 miljoner är ju skrattretande lite....
Ja, hoppas vi kan få lite mer än så. 10 miljoner har ju storlagen i Allsvenskan råd med.
Det svåra är ju att kontraktet går ut snart. Skulle vi kunna förlänga sticker siffrorna iväg.
Undrar om det är några andra av våra spelare som kan vara intressanta för större klubbar?
Det svåra är ju att kontraktet går ut snart. Skulle vi kunna förlänga sticker siffrorna iväg.
Kingsleys kontrakt går väl ut nästa sommar (20180630)?
Sommaren 18 it is.
Bara 8 omgångar har gått men man kan i alla fall fundera över och räkna på vad Europaspel kan tänkas generera innan man bara säljer iväg honom?!
[quote1494854518=kniv-jonas]
Kingsleys kontrakt går väl ut nästa sommar (20180630)?
[/quote1494915845]
Och det är kort tid. En klubb som tex city skulle utan problem kunna säga vänta ut kontraktet så får du såhär många miljoner i sign on bonus. Nu tror jag inte det händer men inte lätt heller för en spelare att tacka nej om en sådan möjlighet dyker upp.
Bara 8 omgångar har gått men man kan i alla fall fundera över och räkna på vad Europaspel kan tänkas generera innan man bara säljer iväg honom?!
Fast Europaspel blir det ju först 2027 väl? Vi kan väl inte ha fel i en ramsa? Det öppnar ju upp för att det är fel i flera ramsor vilket skulle kunna betyda att vi inte brinner för Sirius, att vårt blåsvarta Sirius slutar kämpa eller att vi inte kommer från Upplands enda stad...
[quote1494922704=Håwe]
Fast Europaspel blir det ju först 2027 väl? Vi kan väl inte ha fel i en ramsa? Det öppnar ju upp för att det är fel i flera ramsor vilket skulle kunna betyda att vi inte brinner för Sirius, att vårt blåsvarta Sirius slutar kämpa eller att vi inte kommer från Upplands enda stad...
[/quote1494923729]
Fast ramsan säger ju inte europaspel tidigast eller endast 2027.
Väl rutet!
Vad ska man tro eller tycka om det här då?
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/avslojar-mff-och-krasnodar-vill-ha-sarfo-liten-chans-att-behalla-honom/
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/avslojar-mff-och-krasnodar-vill-ha-sarfo-liten-chans-att-behalla-honom/
Om det är sant som det står att MFF vill ha honom för 6-7 miljoner finns det bara en kommentar. Skambud!!!
Om det är sant som det står att MFF vill ha honom för 6-7 miljoner finns det bara en kommentar. Skambud!!!
Är det verkligen det? Och det är en seriös fråga. Jag e inte så kunnig i vad man betalar för spelare med kort kontrakt och "bara" 7 matcher i högsta ligan. Drömmen e om vi lyckas förlänga o sen säljer direkt alt en bra vidareförsäljnings procent.
[quote1494945003=Håwe]
Är det verkligen det? Och det är en seriös fråga. Jag e inte så kunnig i vad man betalar för spelare med kort kontrakt och "bara" 7 matcher i högsta ligan. Drömmen e om vi lyckas förlänga o sen säljer direkt alt en bra vidareförsäljnings procent.
[/quote1494945602]
Gustav Engvall gick till engelska andraligan för 22 miljoner. Även om han gjort två säsonger i AS så känns det som att med honom som exempel borde ju vi iaf hamna på 10-12 för Kingsley.
Men sälja inom allsvenskan hade varit skönt att slippa oavsett.
Skulle bli mycket förvånad om Sirius säljer Sarfo till MFF för 6-7 miljoner. Det ska väl vara om Sirius får typ 50% vid en vidareförsäljning. Sarfos värde stiger för varje dag och när fönstret öppnas kommer det att kosta.
Sirius prislapp på Sarfo 30 mille enl UNT? Kanske högt men låter inte helt orimligt. 6-7 milj är mediokert
Felinlägg
svar på felinlägg
Räknade jävligt konstigt, upptäckte det och tog bort inlägget!
ok
[quote1494945602=kniv-jonas]
[quote1494945003=Håwe]
[/quote1494945602]
Gustav Engvall gick till engelska andraligan för 22 miljoner. Även om han gjort två säsonger i AS så känns det som att med honom som exempel borde ju vi iaf hamna på 10-12 för Kingsley.
Men sälja inom allsvenskan hade varit skönt att slippa oavsett.
[/quote1495013284]
Där e jag med dig. Sälja inom sverige hoppas jag verkligen vi undviker!
Enligt fotbollstransfers betingar Sarfo nu ett värde på 10 mille.
Undrar om man jobbar från Sirius håll med förlängning med Sarfo. Kanske är lönlöst men känns som en säsong till skulle vara både sportsligt och ekonomiskt bäst för Sirius.
Nu när Sarfo blivit uttagen i Ghana:s landslag och i princip även svenska U21 har säkert prislappen på Sarfo ökar ytterligare. Ryktas om ett bud på 3 mille euro. Fast ett rykte som sagt.
http://podtail.com/podcast/unt-s-allsvenska-podd-are-you-sirius/25-sirius-hemlige-konsult/
Måste ju vara Jeppe Arvidsson, han vet ju vad Sarfo är värd!!
Måste ju vara Jeppe Arvidsson, han vet ju vad Sarfo är värd!!
Funderade på det där med att Fegrouche är på g tillbaka. Kan det va så att Bajen spanat in Lukas? De har ju grava problem på keepersfronten
när är Stefan Silva klar?
Old Man Bremp skrev...
Har du hört att han ska vara på g till blåsvart eller vad?
Vi har nog inte råd med hans lön.
Eftersom Silva har kontrakt så gäller väl att om vi vill ha honom så är det väl lån som gäller. Vi kan inte köpa eller betala hela lönen.
Förmodar att Giffarna har förstatjing isf.
http://www.corrieredellosport.it/news/calcio/calcio-mercato/2017/06/08-26887600/calciomercato_palermo_la_meteora_stefan_silva_verso_l_addio/?cookieAccept
På väg bort från Palermo, enligt italiensk media
Eftersom Silva har kontrakt så gäller väl att om vi vill ha honom så är det väl lån som gäller. Vi kan inte köpa eller betala hela lönen.
Vi får väl fixa en extern finansiär. Bara lös det!
Old Man Bremp skrev...
[i]när är Stefan Silva klar?
[/i]
Nej. Jag bara fantiserar.
Vem vill bo i Sundsvall och spela för att undvika kval?
http://www.corrieredellosport.it/news/calcio/calcio-mercato/2017/06/08-26887600/calciomercato_palermo_la_meteora_stefan_silva_verso_l_addio/?cookieAccept
Cookie Accept indeed!
http://www.unt.se/sport/
Sirius, värva Stephan Odey! Vilken lirare! Fast jag läste att han var värderad till 1 miljon dollar så där sprack det :-(
Sirius, värva Stephan Odey! Vilken lirare! Fast jag läste att han var värderad till 1 miljon dollar så där sprack det :-(
[quote1497008455=Joint]
[/quote1497014137]
Tills något annat inträffar så anser jag att vi också spelar för att undvika kval.
Odey verkar grym! Snubben är ju bara 19 år, om det stämmer. Han besökte Midtjylland förra månaden, men fick lämna efter rapporter om att han förfalskat sin ålder..?
Dock vet jag inte hur bra nigerianska ligan står sig..? Vissa försvarsingripanden i motståndarlagen såg lite taffliga ut och sedan var det ju några straffmål också. Men ändock, en 19-åring som öser in mest mål? Spännande! Dock är det väl tyvärr huggsexa om denna talang, så man ska nog som sagt inte hoppas för mycket.
Apropå Nigeria, Moses brorsa (eller släkting, vad det nu var) då? Är han något att hänga i granen? :)
Dock vet jag inte hur bra nigerianska ligan står sig..? Vissa försvarsingripanden i motståndarlagen såg lite taffliga ut och sedan var det ju några straffmål också. Men ändock, en 19-åring som öser in mest mål? Spännande! Dock är det väl tyvärr huggsexa om denna talang, så man ska nog som sagt inte hoppas för mycket.
Apropå Nigeria, Moses brorsa (eller släkting, vad det nu var) då? Är han något att hänga i granen? :)
[quote1497014137=Old Man Bremp]
[quote1497008455=Joint]
[/quote1497014137]
Tills något annat inträffar så anser jag att vi också spelar för att undvika kval.
Tror inte Silva skulle vara någon förstärkning i dagens Sirius. Förutom att nöta bänk då
[/quote1497042925]
Det ryktas på Malmös sida på Svenska Fans att Sarfo skulle vara klar för dom! Någon som vet?
Han som antagligen ska ta över afc har twitterkonto, undra i hur många veckor till?
Och vem är det som frivilligt kastar sig in i det?
Frivilligt och frivilligt, det är ju inget ideellt arbete precis.
Om Sarfo ska till MFF för tio millar och IKS får behålla högst hälften av det.....då tycker jag vi ska skita i försäljning. Han står ändå under kontrakt!
Fast 30% om MFF säljer vidare är ju bra.
Håller med Håwe. Det verkar bara bli en tummetott för Sirius. 5 mkr tycker jag är för lite. Vi har ändå europaspel inom räckhåll under hösten. Ett rimligt marknadsvärde på ca. 20 mkr, för vårens spelare i hela Allsvenskan, hade åtminstone gett 10 mkr.
S Silva såldes som jämförelse (enligt obekräftade uppgifter) för 8 mkr av Giffarna till Palermo...
S Silva såldes som jämförelse (enligt obekräftade uppgifter) för 8 mkr av Giffarna till Palermo...
Fattar inte varför han ska gå till MFF. Förstår om han vill gå utomlands och bli rik men i MFF lär han inte direkt tiodubbla sin lön. Då kan han väl lika gärna förlänga två år till med Sirius och vara 100% säker på sin plats. Då kan vi sälja själva till utlandet vid årsskiftet för mycket mer...
Främsta anledningen till att han väljer MFF tror jag är för att han inte vill lämna Sverige innan han blivit svensk medborgare.
Exakt och det kan han väl bli i Sirius också!
Om Sirius accepterar budet på säg 10 mille tycker jag man gör en dålig affär. Det måste väl ändå finnas sponsorer här i stan som kan tänka sig lyfta Sarfos lön under ett eller två år? Under tiden hinner han få svenskt medborgarskap och får dessutom möjlighet att utvecklas i en atmosfär han gillar. Eller är det så att Sirius så desperat behöver pengarna nu? Behöver Sirius pengarna för att säkra förlängt kontrakt med Kim och Tolle?
Har det framkommit varför hans medborgarskap inte gick igenom nu?
Robin: Han har inte varit här i fem år än, har jag för mig att orsaken var.
Jag förstår att vi säljer till Malmö. Jag vet inte hur de beryktade utländska buden ser ut, men det verkar inte vara något konkret. Hade Kingsley velat förlänga kontraktet hade det nog gjorts, vilket betyder att han ska säljas nu eller aldrig. Det finns flera fördelar med att gå till Malmö. Han får kanske 2-3 gånger så hög lön, bättre struktur runt träning och förening, spela i Sveriges främsta klubb och därmed ett större skyltfönster, samt visa upp sig i ett Champions League-kval.
Glöm inte Kingsleys status nu. Ska han förlänga med Sirius handlar det om en mycket större lön antagligen och det tror jag inte Sirius har råd med.
Jag förstår att vi säljer till Malmö. Jag vet inte hur de beryktade utländska buden ser ut, men det verkar inte vara något konkret. Hade Kingsley velat förlänga kontraktet hade det nog gjorts, vilket betyder att han ska säljas nu eller aldrig. Det finns flera fördelar med att gå till Malmö. Han får kanske 2-3 gånger så hög lön, bättre struktur runt träning och förening, spela i Sveriges främsta klubb och därmed ett större skyltfönster, samt visa upp sig i ett Champions League-kval.
Glöm inte Kingsleys status nu. Ska han förlänga med Sirius handlar det om en mycket större lön antagligen och det tror jag inte Sirius har råd med.
Ser ut att bli trångt på Malmös MF om dom gör klart med Kingsley..Är ett lån av Eikram en utopi eller??
Sa inte Bergstrand att det inte var aktuellt för Sarfo och stanna i Sverige om han såldes?
Jo
Jag tror precis som Meisels skriver att man av någon anledning räknat med att han skulle bli svensk. Som läget är nu är det kanske MFF eller bosman som gäller och då är valet lätt.
Tror "om" de gör en bra deal med vidareförsäljningen så är MFF det bästa valet.
De kan ju inte rea bort honom i någon hafsig panik-vi-måste-sälja-honom-nu-för-att-det-finns-inga-konkreta-anbud-fr-ulandet.
De kan ju inte rea bort honom i någon hafsig panik-vi-måste-sälja-honom-nu-för-att-det-finns-inga-konkreta-anbud-fr-ulandet.
Beror lite på hur mycket hybris man ska tillåtas ha. Om budet är på några "ynka" (hehe…) miljoner så kanske det inte är värt det, om det är på bekostnad på Europa-plats! Hybris, som sagt, men tåls ändå att tänka på. Placeringspengarna i allsvenskan är också en aspekt. Förutom ära och så, så inkasserar klubben avsevärt mer pengar om man kommer säg topp-6 kontra 12:a. Svårt att säga och värdera exakt hur viktig Kingsley är. Det är ju som sagt inte så långt kvar på kontraktet längre heller tyvärr. :(
Malmö-Sirius spelas samma dag som transferfönstret öppnas...
Jag som kände mig så jävla lättad när KB bestämt hävdade att han i varje fall inte skulle mellanlanda i allsvenskan! Så blir han såklart Rik-Malmös lille guldklimp. Jaja vi har väl kommit en bit när det är CL-kval lag som plockar spelare och inte förbannade Gefle. Heja Kingen, jag tycker som du.
Kommer inte Sirius att tappa en del intäkter när Sarfo säljs (usch, låter som en handelsvara) till oss som har andelar i Trade in Sports? Hur mycket stålar handlar det om egentligen? Känns som historien om mannen som gick till Mäster Skräddare med tyg för att få en kostym men att det i slutändan ”bidde ingenting”.
Ett annat rykte (i Expressen) säger att Sirius vill ha 15 mille för Sarfo. Kan det ha kommit in fler bud?
Om klubben värvar (läs: köper) en "ersättare" till Sarfo, så som det låter som på Ola&Co, så blir ju det en transferkostnad. Så att köpa en spelare i sommar vid eventuell Sarfo-försäljning är väl ett sätt att inte göra TiS-aktieägarna allt för rika. ;)
Nordicon Sports Management har nu Sarfo som kund. Denna "agency" ordnade med Alexander Isaks försäljning till Bor. Dortmund.
Sirius nobbar MFF:s bud (enl. Kvällsposten).
Härligt!
Just läst UNT. Usch, vilken soppa. Värsta scenariot är en missnöjd Sarfo som tvingas vara kvar i blåsvart samt att Sirius inte får ett öre när Sarfo drar sista juni 2018.
Klurigt det här. Givet situationen med inte så långt kontrakt kvar, viljan att bli svensk medborgare och annat så tror jag att det är klokt att sälja och snarare jobba för en "bra" klausul vid ev vidareförsäljning än att försöka mjölka MFF på pengar nu. Särskilt som jag förstår det som att nu kommer en stor del tillfalla den ghananska akademin och andra medan de % vid vidareförsäljning som förhandlas fram är något som IKS får allt av.
Det kallas förhandling. Ett bud läggs, ett motbud läggs åsså håller man på tills man är överens....eller inte och avbryter!!
Undra om vi har sett Kingsley för sista gången i blåsvart eller kommer han spela mot Sundsvall och AFC?
Någon har betett sig svinaktigt här. Agenten, MFF eller Kingsley låter jag vara osagt. Men inte får man väl förhandla spelarkontrakt bara sådär? Först måste väl spelarens klubb acceptera budet ifråga. Han har ju drygt ett år kvar på sitt kontrakt här, vilket borde respekteras så tillvida att IKS gett tillåtelse. Må hända att man gjort det med tanke på att Kingsley var i Malmö i helgen.
"– Han är inställd på att spela för Malmö FF och vill spela för Malmö. Det personliga kontraktet är klart och nu är det en förhandling mellan klubbarna. Kingsley har bestämt sig."
Suck. Hopps vi får de där femt...förlåt, typ sju, miljonerna nu iaf. Kan ju bli rätt miserabelt även om vi inte får den prislappen vi vill ha. Posera att vi nobbar nuvarande bud och Kingsley mot alla odds blir kvar, men omotiverad och sur. Inte heller optimalt.
"– Han är inställd på att spela för Malmö FF och vill spela för Malmö. Det personliga kontraktet är klart och nu är det en förhandling mellan klubbarna. Kingsley har bestämt sig."
Suck. Hopps vi får de där femt...förlåt, typ sju, miljonerna nu iaf. Kan ju bli rätt miserabelt även om vi inte får den prislappen vi vill ha. Posera att vi nobbar nuvarande bud och Kingsley mot alla odds blir kvar, men omotiverad och sur. Inte heller optimalt.
Man får väl anta att de som förhandlar har bättre koll än en själv. Bara för att vi nobbade ett bud två dagar in i sillyn betyder väl inte att en försäljning är tvärkörd? Nu är förhandlingarna låsta men det är ju en månad kvar. Tycker det känns bra att inte acceptera första bästa bud.
Edit: Aha hade inte läst UNT.. hmm
Edit: Aha hade inte läst UNT.. hmm
Blir lite äcklad över hela Sarfoaffären. Ett praktexempel på hur den rike (MFF) utnyttjar den prekära situationen den fattiga (IKS) sitter i. Sarfo vill ha svenskt medborgarskap och han vill spela i MFF (enligt hans agent d.v.s.) till del beroende på ett mycket bra personligt kontrakt med MFF. En lön som de andra siriusspelarna bara kan drömma om samt klausul i kontraktet som gör det möjligt för honom att lämna om ett fett anbud inkommer. Sirius kan inte bjuda emot och inte heller kan de moraliskt ”tvinga” Sarfo att fullfölja kontraktet. Man sitter i en rävsax.
Säg att MFF köper Sarfo för 10 mille av Sirius och tecknar ett 3 års kontrakt. Under höstsäsongen av allsvenskan höjer han lagets kapacitet ett snäpp och MFF vinner, med marginal, allsvenskan. Kanske kan de kvala in till CL. Sarfo får svenskt medborgarskap till våren. MFF och Sarfos agent har inte bråttom utan kan i lugn och ro invänta ett fett bud från en europeisk storklubb. MFF får med råge pengarna tillbaka. Därför är det viktigare att Sirius ser till att få minst 30% av en vidareförsäljning av Sarfo, det är först då klubben kan få in, om allt går bra med Sarfos utveckling, i bästa fall ca 10 miljoner. Sammantaget skulle alltså Sirius kunna dra in ca 15 miljoner vilket inte är fy skam för en klubb långt ner i näringskedjan.
Säg att MFF köper Sarfo för 10 mille av Sirius och tecknar ett 3 års kontrakt. Under höstsäsongen av allsvenskan höjer han lagets kapacitet ett snäpp och MFF vinner, med marginal, allsvenskan. Kanske kan de kvala in till CL. Sarfo får svenskt medborgarskap till våren. MFF och Sarfos agent har inte bråttom utan kan i lugn och ro invänta ett fett bud från en europeisk storklubb. MFF får med råge pengarna tillbaka. Därför är det viktigare att Sirius ser till att få minst 30% av en vidareförsäljning av Sarfo, det är först då klubben kan få in, om allt går bra med Sarfos utveckling, i bästa fall ca 10 miljoner. Sammantaget skulle alltså Sirius kunna dra in ca 15 miljoner vilket inte är fy skam för en klubb långt ner i näringskedjan.
Det här ska väl också kunna generera lite pengar i form av utvecklingsbidrag. Kanske till och med kan bli nån mille.
https://www.fotbollskanalen.se/england/uppgifter-arsenal-nara-att-varva-svenskduo/
https://www.fotbollskanalen.se/england/uppgifter-arsenal-nara-att-varva-svenskduo/
Stackars Kinkan. Man trodde på mänskligheten men när man ser Nordicons tweet så undrar man. Där sitter ett gäng gamar och väntar på resterna
Det blir spännande att se om Kingley har fått tillåtelse att förhandla med andra klubbar eller om gamarna till agenter bara kör över den lilla klubben och hoppas att dom inte agerar.
Ni som har unt. Vad är Sirius svar?
Dom har avvisat ett bud från en klubb och vill inte kommentera om han har tillåtelse att förhandla med andra.
Inte ens säkert att det finns en sådan tillåtelse. Vore konstigt om Sirius gav det tillståndet innan de i princip är överens.
Kan det vara något form av avtalsbrott som begåtts annars? Eller är det ba' doin' the omoraliskt?
Lite besviken att Sirius inte försökt förlänga hans avtal. Tror inte han letat sig mot Malmö om han fått ett bra förslag av klubben. Med hänsyn till truppen som har en bra stomme, men en skadebenägen sådan, så har vi inte stora marginaler. Med detta i åtanke kan vi inte kränga bort en riktig poängspelare och stark bollhållare för småsummor. tappet i publik vid motgång osv kostar oss mer än vi får in vid försäljning.
Jag är tudelad. Klart klubben ska släppa honom om han vill uppåt. (Man måste ju ändå säga att MFF är Sveriges bästa lag o får spela CL) men stör mig på alla gamar runt omkring. Sedan sitter jag här med mina andelar i Sirius trupp och funderar om jag får något av det hela som jag sedan kan vidareinvestera i klubben
Lite besviken att Sirius inte försökt förlänga hans avtal. Tror inte han letat sig mot Malmö om han fått ett bra förslag av klubben. Med hänsyn till truppen som har en bra stomme, men en skadebenägen sådan, så har vi inte stora marginaler. Med detta i åtanke kan vi inte kränga bort en riktig poängspelare och stark bollhållare för småsummor. tappet i publik vid motgång osv kostar oss mer än vi får in vid försäljning.
Jag är övertygad om att sirius har försökt förlänga. Men hur ska vi kunna konkurera med lönerna i mff? det är ju omöjligt. Det är upp till sarfo, förläng med oss få lite lägre lön eller spela för mer pengar hos mff. Alla andra klausuler kan vi säkert matcha men lönen är omöjlig.
Gick in på fotbolltransfers och såg att MFF har många spelare vars kontrakt går ut 2017. Risken är stor att de kommer att förlora viktiga spelare vilket säkert bidrar till deras stora intresse för Sarfo. Lägg därtill att Sarfo är en alldeles utmärkt investering som troligtvis kommer att ge en mycket god ekonomisk avkastning om 1-2 år. Sarfo har ju klart och tydligt deklarerat att han vill spela i en Europeisk storklubb.
Odey mållös när hans lag i söndags bara spelade 1-0 mot jumbon inför Olas ögon. Det var hela nio matcher sedan som denna omtalade spelare gjorde ett spelmål senast …
MFF backar ur Sarfoaffären
http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/darfor-backar-mff-om-kingsley-sarfo/
Räv och rackarspel...
http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/darfor-backar-mff-om-kingsley-sarfo/
Räv och rackarspel...
Usch va rörigt! Hoppas för Sarfos skull att det löser sig.
Oups … Strandade förhandlingar?
Kort intervju med Sarfo i UNT. Han vill helst vara kvar i Sverige men verkar inte ha stängt dörren till spel utomlands. Tror ett fett anbud från en större klubb i Europa kan få honom att dra utomlands. Om man ska var cynisk vore ju detta bäst för Sirius.
Bara jag som inte får lust att dra en high five med den där Nochi Hamasor? Hade hoppats på att Kingsley skulle resonera som så att det var i Sirius han fick chansen att bli den spelare han är idag och visa lojalitet mot klubben och då välja att förlänga kontraktet på ett år så att han får sitt EU-pass och så kan Sirius sälja honom vidare ut i Europa?
Vad är det som säger att han kommer att få lira i MFF? Det är småtrångt på deras mittfält. I Sirius är han given och stjärnan. Nu ska jag inte måla f-n på väggen, men hur många spelare har inte "försvunnit" i större klubbar för att en agent pushat på till affär.
Har han bekant i söder, förutom familjen Strand? Sett till efter matcherna verkar han ha ett stort kontakt- och familjenätverk här i stan. Borde inte det kunna öppna för att förlänga och stanna?
Agenter är lite som försvarsadvokater. Inga jag direkt gillar, men antar att de är nödvändiga...
Vad är det som säger att han kommer att få lira i MFF? Det är småtrångt på deras mittfält. I Sirius är han given och stjärnan. Nu ska jag inte måla f-n på väggen, men hur många spelare har inte "försvunnit" i större klubbar för att en agent pushat på till affär.
Har han bekant i söder, förutom familjen Strand? Sett till efter matcherna verkar han ha ett stort kontakt- och familjenätverk här i stan. Borde inte det kunna öppna för att förlänga och stanna?
Agenter är lite som försvarsadvokater. Inga jag direkt gillar, men antar att de är nödvändiga...
Och här var det lugnt. Många MFF:are som har åsikter om Sirius och Sarfo på vår svenskafans sida. Egentligen tycker de att vi borde skänka Sarfo till denna sublima storklubb. Vi borde vara tacksamma och stolta att storklubben vill ha en spelare av oss pygméer i den svenska fotbollshierakin. Man baxnar över deras hybris och brist på respekt.
Men vad händer nu med Sarfo? Är det helt uteslutet att han kan förlänga kontraktet med blåsvart?
Men vad händer nu med Sarfo? Är det helt uteslutet att han kan förlänga kontraktet med blåsvart?
Troligen har agenterna redan tagit sitt arvode
Nu har jag läst alla inlägg om Sarfos tänkta framtid i forumet på Sirius sida på svenskafans. Låter som att Sirius ska vara glada att en så fin förening som MFF minsann vill ha en av våra spelare, att det skulle vara en ära för IKS att göra business med de himmelsblå.
Behåll Sarfo o få en EL plats i vinter. Ett par matcher mot mot Bate Barisov gerväl ungefär samma intäkt som Iffiffs kaffepengar
Verkar klart nu. Svårt att bestämma mig för bu eller bä...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/vqg5V/avslojar-sarfo-klar-for-malmo-ff
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/vqg5V/avslojar-sarfo-klar-for-malmo-ff
Jag känner bä givet förutsättningarna. Fast det bygger en del på att jag hoppas och tror på en vidareförsäljning.
Jaha. Var det den här eventuella situationen -Sarfo såld och A Eriksson skadad- som föranledde värvningen av Montiel? Synd att hans insatser kanske sett litet tveksamma ut så här långt.
Glöm ej att Sarfo redan förlängt kontraktet en gång, bl.a. med hänvisning till lojalitet med Sirius. Att få 13 miljoner plus 20-30% vid vidareförsäljning för en transfer inom Sverige för en spelare som visserligen har gjort det bra, men bara har en handfull matcher i högsta serien ska vi nog vara nöjda med.
Tråkigt men väntat. Önskar Sarfo all lycka!
Hoppas han blir bänkad inser sitt misstag och kommer tillbaka om säg 2 år gratis.
Jag hoppas på en utlandskarriär följt av hemvändning lagom till guldåret 2027.
Sarfo har ju kontrakt med Sirius t.o.m. 15/7. Innebär detta att han kommer att spela ytterligare två matcher för blåsvart?
Är vi säkra på att kontraktet går ut 15:e juli? Det kanske går ut sista juni eller nåt.
Jag vet inte men det svenska transferfönstret öppnas väl 15/7?
Jo, det stämmer.
Dragan ryktas vara på väg till Öster också.
Jo, det stämmer.
Ja och då kanske det öppnar för något spännande nyförvärv!
Dragan har tydligen en mycket hög lön så det kan verkligen skapa ekonomiska muskler att värva en bra spelare. Silva?
Får vi Mattias Svanberg på lån?
Och där var kingsley borta...
Och Sarfo kommer inte att spela med Sirius mot Sundsvall och AFC. Känns oerhört vemodigt.
Jag hoppas Isac Bråholm blir vår nya Kingsley. :D
Isac såg riktigt bra ut mot ÖSK. Känns lovande med honom på tillväxt i vår akademi.
Det står i Aftonbladet att det enligt säkra källor är 10% vidareförsäljning. I så fall är det riktigt uselt!
Kan de verkligen gått med på 10% efter den sista förhandlingen?
Hoppas vi har mer tur med Sarfos eventuella vidareförsäljning än vad vi hade med Kerim. Känns som att flera potentiella Siriusmiljoner rök med hans korsband. Surt med Sarfo men ett stort fall fram jämfört med inför förra säsongen då tre nyckelspelare + en lagkapten lämnade utan en krona i ersättning.
Får vi Mattias Svanberg på lån?
Han vill lämna på lån, men Sirius verkar inte aktuellt. J-Södra ryktas det om.
Inofficiellt, men; Hej då, Dragan. :-(
Drar han till Öster? Japp. Grattis Öster till en målglad superettan-anfallare!
Drar han till Öster? Japp. Grattis Öster till en målglad superettan-anfallare!
Tudelad. Visst hade man velat haft mer. Men samtidigt är det den tredje största spelaraffären mellan två svenska klubbar, såvitt jag förstår och sätter man det i perspektiv är det svårt att gnälla. Bra att han skrev på ett långt kontrakt med MFF. Bara att hålla tummarna för ett CL-gruppspel där han snurrar upp halva Europa och en vidareförsäljning för dyr peng så fort han lyckats greppa ett svenskt pass.
För Sirius del är jag inte jätteorolig. Det var mycket snack om att vi skulle tappa när Kerim stack också, men så blev det ju inte. Samma sak efter säsongen 2015 när Moses, Silva och Adde stack. Vi lever mer på lagbygget än på enskilda insatser och ärligt talat har Kingsley blandat och gett en hel del. När han är bra är han oerhört bra och han har grym potential. Viktigaste nu är att Stefano och CG blir friska snart, att Ian kommer igång och att Moses låter sin mer spelmässigt irrationella sida ta större plats nu när Sarfö försvinner. Skulle gärna ta tillbaka Silva som kan spelet och medspelarna väl, är kapabel att i sina bästa stunder göra det oväntade och är hyfsad målgörare. Sen finns det mycket mer att hoppad på vad det gäller de yngre spelarna, Johan A, Bergman och Montiel borde kunna lyfta sig ett par snäpp. Tror även att Kindlund kan börja blomma ut. Som lag var vi kassa mot Örebro, men jag tycker att han ändå gjorde en helt ok första halvlek innan han blev skadad. Får vi in en någorlunda pålitlig offensiv kraft kan det nog bli bra så länge laget håller sig friskare under hösten. Hoppet lever definitivt.
För Sirius del är jag inte jätteorolig. Det var mycket snack om att vi skulle tappa när Kerim stack också, men så blev det ju inte. Samma sak efter säsongen 2015 när Moses, Silva och Adde stack. Vi lever mer på lagbygget än på enskilda insatser och ärligt talat har Kingsley blandat och gett en hel del. När han är bra är han oerhört bra och han har grym potential. Viktigaste nu är att Stefano och CG blir friska snart, att Ian kommer igång och att Moses låter sin mer spelmässigt irrationella sida ta större plats nu när Sarfö försvinner. Skulle gärna ta tillbaka Silva som kan spelet och medspelarna väl, är kapabel att i sina bästa stunder göra det oväntade och är hyfsad målgörare. Sen finns det mycket mer att hoppad på vad det gäller de yngre spelarna, Johan A, Bergman och Montiel borde kunna lyfta sig ett par snäpp. Tror även att Kindlund kan börja blomma ut. Som lag var vi kassa mot Örebro, men jag tycker att han ändå gjorde en helt ok första halvlek innan han blev skadad. Får vi in en någorlunda pålitlig offensiv kraft kan det nog bli bra så länge laget håller sig friskare under hösten. Hoppet lever definitivt.
Tycker att klubben blev tagna på sängen med vilket intresse det skulle bli med Kingen. Hade de förlängt med honom tidigare så hade de haft en bättre förhandlingssits och kunnat ha kvar honom tills han blev svensk medborgare.
Tanken var att han skulle säljas till en större liga o inte i AS. Jag hoppas jag har fel, men tror att skillnaden utan honom i laget, med den skadenivån vi har i laget, så är risken stor att vi tappar mycket i resultat och då försvinner också den kräsna medgångspubliken i Uppsala. Vi skulle behövt en hel säsong för att hinna bygga upp lite bredare publikintresse som håller över tid.
Tanken var att han skulle säljas till en större liga o inte i AS. Jag hoppas jag har fel, men tror att skillnaden utan honom i laget, med den skadenivån vi har i laget, så är risken stor att vi tappar mycket i resultat och då försvinner också den kräsna medgångspubliken i Uppsala. Vi skulle behövt en hel säsong för att hinna bygga upp lite bredare publikintresse som håller över tid.
Hoppas verkligen att vi slipper se Sarfo när vi möter Malmö men risken är nog överhängangande eftersom MFF spelar CL kval dagarna innan.
Jag vill att han ska spela mot oss.
Nu när Dragan också försvann har vi både pengar och löneutrymme att ordna in startspelare.
Nu börjar det hända saker...
http://www.siriusfotboll.se/sirius-varvar-elias-andersson-fran-varbergs-bois/
http://www.siriusfotboll.se/sirius-varvar-elias-andersson-fran-varbergs-bois/
Vilken kanonvärvning!!! Har alltid tyckt att Elias Andersson varit överlägset bäst i Varberg.
Undrar vad han kostade?
Härligt med nyförvärv! Nu glömmer vi Sarfo. Hoppas vi inte har betalat för Elias Andersson, någon som vet?
Generellt tycker jag vi inte ska köpa någon ny spelare överhuvudtaget utan använda de nya slantarna långsiktigt och försiktigt. Pengarna och den nya tabellplaceringen gör att vi säkert kan värva bättre spelare än vi någonsin har haft gratis med utgående kontrakt.
Generellt tycker jag vi inte ska köpa någon ny spelare överhuvudtaget utan använda de nya slantarna långsiktigt och försiktigt. Pengarna och den nya tabellplaceringen gör att vi säkert kan värva bättre spelare än vi någonsin har haft gratis med utgående kontrakt.
Välkommen Elias! Välkommet med en till skåning i laget.
Elias fot är fin. Om han är inne så lär han aspirera på att ta en del fasta.
Elias fot är fin. Om han är inne så lär han aspirera på att ta en del fasta.
Tydligen ett halv år kvar på kontraktet med Varberg.
Jörgen Wålemark:
– Elias är en jättefin kille som är värd chansen att spela högre upp. Han hade ett halvår kvar på kontraktet så det var viktigt att vi fick en övergångssumma för honom. Just för Varbergs BoIS fortsatta satsning i Superettan.
Jörgen Wålemark:
– Elias är en jättefin kille som är värd chansen att spela högre upp. Han hade ett halvår kvar på kontraktet så det var viktigt att vi fick en övergångssumma för honom. Just för Varbergs BoIS fortsatta satsning i Superettan.
The Kim and Tolle way! Och Kim & Tolle har inget hört från Sirius angående förlängt kontrakt. "De kanske har något annat på gång". Haha, han är kul vår Kim!
Apropå Sarfo. Läste i Kvällsposten (en sämre version av Expressen för skåningar) att Sarfo kände sig "hemma" och att det blåste friskare luft i Malmö. Menar han stanken av rutten tång? Är inte hemma för Sarfo landet Ghana? Hur som helst kändes det inte bra, lite som att trampa på
oss i Uppsala, vi som älskat hans fotbollskonster och stöttat honom. Nu har jag glömt Sarfo. Ja, jag kanske överdrev en smula men ändå.
oss i Uppsala, vi som älskat hans fotbollskonster och stöttat honom. Nu har jag glömt Sarfo. Ja, jag kanske överdrev en smula men ändå.
Det krävs att båda parter är överens för att ett kontrakt ska förlängas, ni får det nästan att låta som att Sarfo är livegen. Sen kommer det vara så under överskådlig framtid att våra bästa spelare lämnar klubben. Vi får nog vara glada för att vi i alla fall får betalt.
Behöver bara avreagera mig lite innan vi stänger Sarfofönstret för gott och går vidare ... för det känns som en nagel i ögat att se Kingsley i MFF-tröja, nästan lite förnedrande faktiskt. Att vi släpper vår viktigaste spelare må vara hänt, i en internationell kontext så är det ju den ordningen som svenska lag måste rätta in sig efter. Men att vi gör det till ett lag i vår egen serie, som nykomlingar, i ett läge där vi gick till sommarledighet med nio spelare skadade eller avstängda .... Signalvärdet i försäljningen överskuggar pengarna vi får. Vi går med på att vi är underlägsna - en lillebror i serien. Vilken psykologisk effekt får det på resten av truppen?
En match som den mot Örebro där Kingsley var en av alla som saknades visade hur värdefull han är med sin förmåga att hålla i bollen, styra tempot och ensam kunna skapa farligheter. Visst, tryggheten vi har som lag är imponerande, men bara känslan av att också ha en "X-faktor" (som Hasse Backe kallade Kingsley) lyfter laget på det sätt som vi sett under våren. En Kingsley gör skillnad. 2016 gjorde GIF Sundsvall en liknande start i Allsvenskan, sålde sen "sin Kingsley", Runar Sigurjonson, tappade luften och gled ner till bottenträsket.
Just nu är det viktigaste att ha en långsiktig strategi och lite ryggrad. De 13 miljonerna kan kännas försvinnande fjuttiga om vi ses på Påskvallen i stället för Malmö stadion nästa säsong (ett Lex Gävle på nya Studan vägrar jag föreställa mig). Ja, Kingsley ville själv i väg och vi riskerade att få släppa honom gratis 2018 etc ... men känslan är att klubben kunde styrt det här bättre. Jag förstår att Kim Bergstrand är besviken.
En match som den mot Örebro där Kingsley var en av alla som saknades visade hur värdefull han är med sin förmåga att hålla i bollen, styra tempot och ensam kunna skapa farligheter. Visst, tryggheten vi har som lag är imponerande, men bara känslan av att också ha en "X-faktor" (som Hasse Backe kallade Kingsley) lyfter laget på det sätt som vi sett under våren. En Kingsley gör skillnad. 2016 gjorde GIF Sundsvall en liknande start i Allsvenskan, sålde sen "sin Kingsley", Runar Sigurjonson, tappade luften och gled ner till bottenträsket.
Just nu är det viktigaste att ha en långsiktig strategi och lite ryggrad. De 13 miljonerna kan kännas försvinnande fjuttiga om vi ses på Påskvallen i stället för Malmö stadion nästa säsong (ett Lex Gävle på nya Studan vägrar jag föreställa mig). Ja, Kingsley ville själv i väg och vi riskerade att få släppa honom gratis 2018 etc ... men känslan är att klubben kunde styrt det här bättre. Jag förstår att Kim Bergstrand är besviken.
Jag fattar inte alls den här upprördheten över Sarfo. Verkligen nada.
Han bytte till ett bättre jobb, mer pengar och en steg upp i karriären. Ni är märkliga typer som tycker att han ska vara Sirius trogen för all framtid bara för att han lirat här några år - oavsett alternativen.
Han bytte till ett bättre jobb, mer pengar och en steg upp i karriären. Ni är märkliga typer som tycker att han ska vara Sirius trogen för all framtid bara för att han lirat här några år - oavsett alternativen.
Ingen som helst skugga över Sarfo - hans argument är solklara. Vad jag undrar är om klubbledningen håller lika bra som laget på den här nivån. Hade det funnits en riktigt bra backup-idé så hade det varit en sak, men att släppa vår viktigaste spelare till en seriekonkurrent utan att ha det, precis när det blir som viktigast att hålla i, och vi fortfarande har en drös spelare skadade, känns ... en aning vingligt.
Det är alltid lättare att vara efterklok. Hade de vart med tidigare, så hade de varit på tårna och förlängt med honom. Kingsley blev nog erbjuden så pass mycket mer att han inte kunde tacka nej. Inget konstigt med det.
Synd bara att inte klubbledningen var snabba med att erbjuda något mittemellan, med några bonusar kopplade till det. Då hade det sett annorlunda ut.
Det går samtidigt inte att förneka att allt runt klubben han går till har mycket mer resurser på alla plan. Allt är mer professionellt.
Vi håller på att växa in i kostymen ännu.
Synd bara att inte klubbledningen var snabba med att erbjuda något mittemellan, med några bonusar kopplade till det. Då hade det sett annorlunda ut.
Det går samtidigt inte att förneka att allt runt klubben han går till har mycket mer resurser på alla plan. Allt är mer professionellt.
Vi håller på att växa in i kostymen ännu.
Fast klubbledningen kan ju vara medvetna om att det inte fanns en riktigt bra back-up idé men man väljer ändå att sälja då alternativet varit att man inte fått något alls för Kingsley och det alternativet hade varit ännu sämre.
Vad gäller förlängning så lär det ha krävt att man erbjudit en lön som varit så stor att man riskerat en väldig massa ekonomiskt. Kanske fanns det heller inget intresse för förlängning hos Kingsley oavsett erbjudande.
Vad gäller förlängning så lär det ha krävt att man erbjudit en lön som varit så stor att man riskerat en väldig massa ekonomiskt. Kanske fanns det heller inget intresse för förlängning hos Kingsley oavsett erbjudande.
Vadå ingen back-up? Vi har originalet! Världen bästa Ante Eriksson som snart är tillbaka!
Kommer Ante E tillbaka med om så bara 70% kapacitet så är jag inte det minsta orolig
Vilken typ av mittfältare är Elias då? Konkurrerar han på den trånga delen med CG och NBT, eller kan han spela som nr 10?
Känns som en anfallare till skulle vara nyttigt också...
Någon som sett eller hört något om den unga killen från Kenya, som ska ha tränat med Sirius?
Han ska ha blivit sjuk och kommer om någon vecka istället.
Vilken typ av mittfältare är Elias då? Konkurrerar han på den trånga delen med CG och NBT, eller kan han spela som nr 10?
Han är väl mer offensiv och kreativ. Mer en nr. 10 alltså skulle jag tro. Inbillar mig att han kan vara lite åt Kerim-hållet, men vi får väl se.
[quote1498810632=Pinnen]
Han är väl mer offensiv och kreativ. Mer en nr. 10 alltså skulle jag tro. Inbillar mig att han kan vara lite åt Kerim-hållet, men vi får väl se.
[/quote1498817645]
Jag hoppas att han till skillnad från kerim är bra och någon som vill vara här :)
Björkebaum med ny knäskada. Bara att be till korsbandsgudarna. Så jävla trist.
Helt otroligt.
Tyvärr är det väl inte så otroligt med tanke på historiken. Rövig aspekt av fotbollen.
Suck. Antalet friska Ante får tydligen aldrig överskrida ett.
Det ante mig....
Så trist...
Men va fan...
Vi borde ha förlängt tidigare med Kingsley, vi borde ha erbjudit mer pengar, bonusar, etc. etc. Det kan ju vara så att Kingsley inte ville förlänga kontraktet en gång till. Jag hade också bytt jobb om jag fick mer pengar och bättre förutsättningar.
Vi borde ha förlängt tidigare med Kingsley, vi borde ha erbjudit mer pengar, bonusar, etc. etc. Det kan ju vara så att Kingsley inte ville förlänga kontraktet en gång till. Jag hade också bytt jobb om jag fick mer pengar och bättre förutsättningar.
Kan bara instämma, men det är lätt att vara efterklok. Hade Kingsley fått sitt medborgarskap hade han valt en europeisk klubb och inte MFF
Nu vet jag inte hur många bud som faktiskt fanns från utlandet. Inte jättemånga verkar det som i alla fall.
Skittrist med Ante B. En underbar person och fotbollsspelare som aldrig verkar få sina knän att funka som dom ska. Jag har jättesvårt att se att han kommer tillbaka från det här.
Skittrist med Ante B. En underbar person och fotbollsspelare som aldrig verkar få sina knän att funka som dom ska. Jag har jättesvårt att se att han kommer tillbaka från det här.
Tragiskt med Ante B! Måste vara skittungt för honom.
Undrar verkligen om Ante orkar komma tillbaka ännu en gång, så jäkla trist för han. Men hoppas nu att vi har en anfallare på väg in, känns lite klent på den sidan nu.
Riktigt trist med Ante men tycker inte Sirius ska ut och panikvärva en anfallare.
Flytta upp Bergman på topp, effektivare målgörare finns inte.
Flytta upp Bergman på topp, effektivare målgörare finns inte.
Fruktansvärt besked!
Varför kan de inte bara vara en lättare skada, nä när det kommer till Antarna ska de vara överjävliga skador.
En personlig katastrof.
Tycker han ska sluta och se till att han blir riktigt frisk i knät för sin framtid, inte värt att offra kroppen när det ser ut som det gör att man bara går sönder med svåra skador hela tiden. Inte värt att ev bli invalid för fotbollens skull. Satsa på studierna nu ordentligt.
Oerhört ledsen för hans skull.
Varför kan de inte bara vara en lättare skada, nä när det kommer till Antarna ska de vara överjävliga skador.
En personlig katastrof.
Tycker han ska sluta och se till att han blir riktigt frisk i knät för sin framtid, inte värt att offra kroppen när det ser ut som det gör att man bara går sönder med svåra skador hela tiden. Inte värt att ev bli invalid för fotbollens skull. Satsa på studierna nu ordentligt.
Oerhört ledsen för hans skull.
Hjärtskärande!
Operation i mitten på Augusti, har inte vi avtal med Elisabeth Kliniken? Operationen borde skett i dag, om inte igår!
Operation i mitten på Augusti, har inte vi avtal med Elisabeth Kliniken? Operationen borde skett i dag, om inte igår!
Kan tänka mig att man vill att svullnaden i knät går ner innan man opererar
[quote1499108592=Affe Bengtsson]
Kan tänka mig att man vill att svullnaden i knät går ner innan man opererar
[/quote1499109173]
Zlatan väntade dom en vecka på, sen operation
Skrivs nu om att Kerim förmodligen kommer att bli såld under sommaren. Lär väl inte bli någon jätteaffär men tror ni vi har en bra vidareförsäljningsklausul där?
Altmark-Vennermyr eller vad anfallaren I Varberg heter kan väl joina Sirius tillsammans med Elias. Inspelade och klara ;)
Är svag för Savolainen I Norrby ocksa, men han kanske mer är mittfältare men verkar rätt allround och är farlig offensivt :)
Tror likt flera andra att en offensiv kraft in är nödvändigt om vi ska kunna fortsätta vara med i absoluta toppen.
Är svag för Savolainen I Norrby ocksa, men han kanske mer är mittfältare men verkar rätt allround och är farlig offensivt :)
Tror likt flera andra att en offensiv kraft in är nödvändigt om vi ska kunna fortsätta vara med i absoluta toppen.
Skrivs nu om att Kerim förmodligen kommer att bli såld under sommaren. Lär väl inte bli någon jätteaffär men tror ni vi har en bra vidareförsäljningsklausul där?
Nä, han gick väl gratis efter att kontraktet gått ut!? Några kronor i utbildningsbidrag kanske, men knappast mer än så skulle jag tro.
Nej jag tror vi sålde Kerim för ca 1 mille.
Nej jag tror vi sålde Kerim för ca 1 mille.
1,8
hör Ni killar som fotboll gillar!
visst är det trist med skador på knän men..
de andra svartblåa som finns kvar..de får välan ge allt de har så vi får jubla på Studan, ses på lördag!
visst är det trist med skador på knän men..
de andra svartblåa som finns kvar..de får välan ge allt de har så vi får jubla på Studan, ses på lördag!
Vet ni om grabben från Kenya kommer den här veckan? Är faktiskt nyfiken på han.
Skulle han inte komma i morgon? Det har varit många turer kring det här så det kanske inte gäller längre.
Han skulle kommit förra onsdagen, men blev sjuk. Det jag hörde var att han skulle nog dyka upp om ett par veckor.
Tänkte på en grej nu med värvningen av Elias Andersson, när var senast vi värvad någon som stod under kontrakt innan honom? Alltså senast vi värvade nån som inte var bosman (innan Elias)?
Ahonen va?
Ahonen va?
haha, ja jävlar Pasta Ahonen!
Tänk att ett lag av rejects ligger trea i allsvenskan.
Vi är jävligt coola, så är det bara. Inge krångel.
Rejects FC
skönt att Norrköping redan har den vinkeln i allsvenskan, så att media kan fokusera på allting annat härligt med vårat blåsvarta gäng.
http://fotbolltransfers.com/site/news/80459
Känner inte den här grabben. Någon som vet något?
Känner inte den här grabben. Någon som vet något?
Han vann skytteligan i SE framför Dragan ifjol.
Tycker inte vi ska köpa loss Shkodran. Bättre satsa på de spelarna vi har.
"Skadeproblemen avlöste varandra, men Shkodran flyttades ner till U19 och fick ny luft genom att bli Svensk Mästare för U19-lag säsongen 2012. Därpå var han tillbaka i a-truppen, men då började problemen. En korsbandsskada grusade förhoppningarna om ett genombrott då och när knäet precis var friskt och "Shkod" var tillbaka i träning small det igen."
Det är kanske inte den sortens ersättare för Ante vi behöver bäst...
Jag tycker dock absolut vi behöver få in någon på den positionen, och Maholli är absolut helt rätt spelartyp. Om han sen är det bästa vi kan få för pengarna är en annan sak.
Det är kanske inte den sortens ersättare för Ante vi behöver bäst...
Jag tycker dock absolut vi behöver få in någon på den positionen, och Maholli är absolut helt rätt spelartyp. Om han sen är det bästa vi kan få för pengarna är en annan sak.
Han stod högt upp på min lista inför säsongen. Vet inte varför han fått så lite speltid i Häcken. Verkar vara en riktig boxspelare, lite som Dragan men rörligare.
För i helvete värva inte en spelare med tidigare korsbandsskada (om det inte är gratis). Speciellt inte två skador. Det finns gott om statistik att spelare med korsbandsskador fortsätter skada sig. Speciellt baksidor brukar ryka titt som tätt eftersom man plockar en hamstring-sena för att ersätta korsbandet med. Bättre att spara pengarna, vi åker ändå inte ut och kommer inte vinna guld.
Bättre att värva två unga skickliga div-1 spelare som får den här säsongen på sig att komma in i det med lite inhopp och sedan kanske en av dom kan bli något nästa säsong.
Bättre att värva två unga skickliga div-1 spelare som får den här säsongen på sig att komma in i det med lite inhopp och sedan kanske en av dom kan bli något nästa säsong.
Drömde att vi värvade fyra nya offensiva, alla med Siriuskoppling sen tidigare men lite under radarn nu - och ingen av dem var renodlad forward. En röst kallade Kim B för den nye Arséne Wenger...
Medan vi väntar på en ny målspruta: Är Josh Wicks den enskilt bästa värvningen sen ... Roland Grip? Är Philip Haglund potentiellt den största kultspelaren sen ... Tommy Sjölund?
Maholli kommer inte som en överraskning för mig. Vet att vi var intresserade redan i vintras, men BKH budade ju som väntat mer. Då han för tillfället sitter mestadels i frysboxen på Hisingen blir det intressant att se utifall vi kan lösa honom på kontrakt eller lån. Skulle inte banga anfallare ändå, med tanke på truppens status.
Måste vara billig annars får det vara med Maholli om nu skaderisken är i nivå med Ante, BKH vädrar att vi har kulor efter Sarfo dealen och ska ha duktigt betalt antsgligen.
KB och Tolle brukar ju ha bra känsla och få damaged goods att komma tillbaka så varför inte.
KB och Tolle brukar ju ha bra känsla och få damaged goods att komma tillbaka så varför inte.
Häcken är snorrika.
Man får ha i åtanke att Häcken köpte honom för cirka två millar i vintras.
Wicks i UNT: – Vi har inte börjat prata än, halva säsongen har inte ens gått. Jag skulle dock älska att vara kvar, det är underbart här. Jag älskar klubben, laget och staden. Det är en fantastisk plats, men vi har inte börjat prata än, säger Wicks -.
And we love you Wicks!
And we love you Wicks!
Finns inte en målvakt i hela världen jag vill byta Wicks mot!!!
Skulle vara Bylle då ;) men jag håller med, Wicks är så jävla skön!
Shkodran Maholli är petad i Häckens trupp. Kan vara ett tecken på att en övergång är nära.
Enligt unt är han klar för oss
Kommentatorn i matchen Häcken-MFF nämnde att det krävdes lite pappersarbete den 15 Juli för att Sarfo skulle få spela för iff iff mot oss, det var alltså inte 100% klart att dom fixar papprerna under helgen, man kan ju drömma lite
Benny Lek till Hammarby, sparar vi in på lönesidan.
Välkommen Shkodran. 3,5 år!!
Välkommen! Bra med en forward, det behövdes.
Blir det någon mer nu?
Känns som att förlänga vissa kontrakt borde stå högst på listan nu..
Blir det någon mer nu?
Välkommen! Bra med en forward, det behövdes.
Blir det någon mer nu?
kenyanen Mohamed Katana är här och ska träna med Sirius också.
Håller tummarna att knäna håller!
Möcke bra! Kompispris från BKH tackar vi för. :)
Hur mycket?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/nqOea/jumbon-riskerar-att-forlora-sin-stjarna
Blir det ytterligare offensiva krafter månne?
Eddahri är väl "Whatever:s" enda riktiga stjärnspelare? Kanske är det värt en värvning bara för att minska risken att de skall lyckas hanka sig kvar?
Blir det ytterligare offensiva krafter månne?
Eddahri är väl "Whatever:s" enda riktiga stjärnspelare? Kanske är det värt en värvning bara för att minska risken att de skall lyckas hanka sig kvar?
Jag tror han blir kvar i AFC säsongen ut.
Fast Eddahris kontrakt går ut 2017 vilket innebär att om AFC behåller honom kommer han att lämna gratis som Bosman. Nu tror jag inte Sirius har en chans att hänga med någon budgivning om Bajen och klubbar utomlands är intresserade. Vore en bra värvning dock.
Jag tror nog mest att Eddahri var ett anfallspår om det inte skulle gå i lås med Shkodran. Om vi mot all förmodan skulle signa Eddahri också så borde det innebära att målsättningen för årets placering höjts avsevärt internt. Europaspel?
Hur mycket?
"Enligt uppgifter värvades Maholli för närmare två miljoner kronor av Häcken från Åtvidaberg, men det är långt ifrån den summan som Sirius betalat för anfallaren.
– Jag tror inte att Häcken gått ut med den summan och jag tror inte att det var två miljoner. Vi har självklart inte betalat så mycket och är jättenöjda med den summan som vi har betalat."
Det är hur som helst ingen värvning som belastar ekonomin, inte heller nu när Dragan (som var en av de mer välbetalda) lämnat. En kvalificerad gissning är kanske en "Ahonen-summa" således. Så låt oss säga runt en 300 lax kanske? Vilket vi enligt ryktesvägar var beredda att betala i vintras.
Angående AFC Plast så tycker jag allt att det finns ett par till spelare av individuell klass förutom Eddhari. MBT har jag varit imponerad av enda sedan han kom till Sverige. Det finns ett par till, men ryssen lär ju inte gå med på att sälja någon i denna sits. Tvärtom …
Kort gammal intervju med Shkodran:
https://afftv.solidtango.com/video/fem-snabba-med-shkodran-maholli
https://afftv.solidtango.com/video/fem-snabba-med-shkodran-maholli
Fast Eddahris kontrakt går ut 2017 vilket innebär att om AFC behåller honom kommer han att lämna gratis som Bosman.
Så där resonerar bara vanliga klubbar, inte AFC.
Någon som var på träning och såg Katana?
Såg träningen och Katana har en väldigt fin touch.
Hur gammal är Katana, har han fyllt 18?
17, fyller 18 i år.
Som jag har fattat det måste utlänningar vara över 18 för att få spela i svenska seriesystemet.
Verkar vara olika uppgifter på hans ålder. Ove sa 17 på träningen, men får fram att han är född i december 1998, dvs. är 18 och fyller 19 i år
Unt tror jag skrev att han var född på julafton 1999
"Messi" Katana verkar ju högintressant! Kul!
Nån som sett alla nya - Katana, Elias A, Maholli - på träning? Intrycket?
Jag kräver att Babiarne uttalar sig om Katana!
Katana: bolltalang, kvicktänkt, kort, förr tunn, behöver träna avslut
Elias: tuff, bra tryck i skotten, borde inte vara långt från startelvan
Maholli: lite slapp på träningen, men bra bollbehandling och vassa avslut.
På träningen jag var på tränades det alltså avslut.
Elias: tuff, bra tryck i skotten, borde inte vara långt från startelvan
Maholli: lite slapp på träningen, men bra bollbehandling och vassa avslut.
På träningen jag var på tränades det alltså avslut.
Varför har jag en obehaglig känsla att Bergstrand är på väg att lämna oss?
Bergstrand? Var skulle han gå i så fall menar du?
Vet inte, bara en obehaglig känsla jag har
Finns väl inte så många storklubbar som letar tränare? Göteborg kanske.
Va fan! Vi är ju bättre än storklubbarna förutom Malmö....än så länge! Så vart ska han gå då?
http://www.unt.se/sport/sirius-vill-varva-katana-4705690.aspx
Hoppas jag kan åka in på träningen i morgon, blir ju nyfiken på vem den onämnbara spelaren kan vara
Hoppas jag kan åka in på träningen i morgon, blir ju nyfiken på vem den onämnbara spelaren kan vara
Spännande, inte en mittfältare bara är grisigt med folk som kan ta plats på mittfältet nu NBT,Ante, Vecchia, Skoglund, CG, Montiel, elias, haglund, kindlund, med alex nilsson, Ian, j andersson
och Moses som även kan ta den rollen om det kniper
och Moses som även kan ta den rollen om det kniper
Fejzullahu?
Kan va - men han lär kosta i lön, iaf vad han tjänat förut.
[quote1500308599=Affe Bengtsson]
Fejzullahu?
[/quote1500309571]
Omar Eddahri?
Hade det varit så stora namn så hade det nog läckt ut redan tror jag.
Många vill lira i Sirius :-)!
Zlatan? ;-)
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/uppgifter-bjarsmyr-pa-vag-bort-fran-blavitt---for-300-000/
Bjärsa?
Bjärsa?
Inte värt.
En 17-åring från Haninge.
Försvarare.
Mini-Dragan!
En 17-åring från Haninge.
Han fyller 19 i december. Lovande mittback med pojklandslagsmeriter. Med tanke på Eis skadeproblem och att Kim spelat mittback (och gjort det ok) de senaste matcherna, så kan det vara en rimlig värvning.
Min chef som är från Haninge och som följer laget säger att det är den bästa back han nånsin sett på den nivån.
Välkommen Sam Lundholm
Det är väldigt långa kontrakt som har skrivits med samtliga nyförvärv.
Sjukt många mittfältare nu - nån måste vara på väg bort ?
Ähh alla skadar sig ju hela tiden ändå.
artikel från januari:
http://www.expressen.se/sport/fotboll/sam-lundholm-vill-nu-lamna-nec-nijmegen/
http://www.expressen.se/sport/fotboll/sam-lundholm-vill-nu-lamna-nec-nijmegen/
Känns bra! Blir stenhårt att ta en tröja i blåsvart, sånt gillas!
KB o TL bygger sakta men säkert en starkt Sirius med hård konkurrens på samtliga platser. Vilka kommer inte att få nya kontrakt nu?
KB o TL bygger sakta men säkert en starkt Sirius med hård konkurrens på samtliga platser. Vilka kommer inte att få nya kontrakt nu?
Skulle förvåna mig om Montiel är kvar efter det här fönstret.
Intressant med unga spelare in på långa kontrakt. Betyder det att även KB o TL tänker sig en längre, smått Wenger-lik fortsättning?
Eller så vill de inte lämna sitt projekt vind för våg när de slutar.
Eller så vill de inte lämna sitt projekt vind för våg när de slutar.
Mmm Skansen laget verkar vara på jakt efter en ny tränare! Men jag tror och hoppas dom stannar. Har ändå en gnagande känsla
Skulle förvåna mig om Montiel är kvar efter det här fönstret.
Ja, 26 man i truppen nu och Dragan Kabic och kanske Katana på väg in. Känslan är helt klart att någon eller några kommer att lämna/lånas ut i höst.
Om Skansenlaget funderar på tränarbyte nu är de ju seriöst dumma i huvudet, vilket i och för sig kanske inte är så förvånande i sig. Men jag skulle bli rätt förvånad om Kim hamnar där. Känns inte riktigt som den rekryteringen skulle gå hem i supporterleden.
Jag tror att Kim och Tolle värvar med intentionen att de vill jobba vidare med Sirius ett tag till. Sen ska det ju förstås nås ett avtal de anser vara rimligt och säkert en del andra förutsättningar som måste funka om de ska känna att det ska vara lönt att satsa vidare. Tror på nåt sätt att det här är Kim och Tolles stora "livsprojekt" som de inte riktigt vill lämna innan de sett hur långt de kan ta det. Tränarjobben i Stockholmsklubbsrna och även i andra storklubbar som kompenserar brist på tålamod med en fet plånbok kommer fortsätta att dyka upp med kortare mellanrum och KB kommer att fortsätta nämnas som kandidat så fort något av dem blir lediga. Jag tror nog att han någon gång i sin karriär vill ta sig an utmaningen att tampas med nån sportchef som följer sin egen agenda och en klubbledning som inte har tålamod mer än ett halvår om man inte krigar i den absoluta toppen. Men jag tror inte att den tiden kommer riktigt än.
Jag tror att Kim och Tolle värvar med intentionen att de vill jobba vidare med Sirius ett tag till. Sen ska det ju förstås nås ett avtal de anser vara rimligt och säkert en del andra förutsättningar som måste funka om de ska känna att det ska vara lönt att satsa vidare. Tror på nåt sätt att det här är Kim och Tolles stora "livsprojekt" som de inte riktigt vill lämna innan de sett hur långt de kan ta det. Tränarjobben i Stockholmsklubbsrna och även i andra storklubbar som kompenserar brist på tålamod med en fet plånbok kommer fortsätta att dyka upp med kortare mellanrum och KB kommer att fortsätta nämnas som kandidat så fort något av dem blir lediga. Jag tror nog att han någon gång i sin karriär vill ta sig an utmaningen att tampas med nån sportchef som följer sin egen agenda och en klubbledning som inte har tålamod mer än ett halvår om man inte krigar i den absoluta toppen. Men jag tror inte att den tiden kommer riktigt än.
Känns som om tex Sam skrev på pga Tolle och att KB/Tolle fått värva enligt deras önskemål enligt rådande budget.
Konstigt om KB då vill lämna - men klart allt kan hända i förhandlingar.
Konstigt om KB då vill lämna - men klart allt kan hända i förhandlingar.
Från en Kingsley till en annan: 13-årige Siriustalangen Kingsley Chibuike Okafor ska provspela med West Ham. Känns som att Akademien börjar bära frukt. Kimpioka som vi skickade till Sunderland är ju aktuell att steppa upp också. Bråholm och Brekkan jr verkar väl nosa på A-laget också?
Vore bra annars att ha en plan för junisarna. Vi hade väl ett "samarbete" med SIF där ett tag (där väl Thörn huserar?) men jag vet inte hur det är. Gusk finns det väl lite i övrigt att önska med?[left][/left]
Angående KB&Co så tror jag inte att han vill gå ner i en tränar/coach-roll. Tror de trivs bra i IKS och med denna managerroll. De vill väl dock se så att klubben för övrigt också hänger med i utvecklingen. Att det finns fortsatta steg att ta, inte bara att det överpresteras på gräset.
Özkan i Dif var väl inte helt glad på Bosse i vintras när han ville skeppa över en SFC-spelare, men fick nej av sin överman.
Vore bra annars att ha en plan för junisarna. Vi hade väl ett "samarbete" med SIF där ett tag (där väl Thörn huserar?) men jag vet inte hur det är. Gusk finns det väl lite i övrigt att önska med?[left][/left]
Angående KB&Co så tror jag inte att han vill gå ner i en tränar/coach-roll. Tror de trivs bra i IKS och med denna managerroll. De vill väl dock se så att klubben för övrigt också hänger med i utvecklingen. Att det finns fortsatta steg att ta, inte bara att det överpresteras på gräset.
Özkan i Dif var väl inte helt glad på Bosse i vintras när han ville skeppa över en SFC-spelare, men fick nej av sin överman.
Jag lider så oerhört med Ogbu! Det känns som en spelarförlust. Fotledsfrakturer kan vara knepiga att fixa till också. Men hoppas verkligen att operationen går bra.
Usch ja jag är fortfarande helt deppad. Känns som den skadan var skillnaden mellan en "topplacering" dvs 5-7 kanske och en längre ner i tabellen. Men man får väl hoppas att Spelsystemet överlever ett avbräck till. Känns bara så jävla vidrigt.
Nu blev det väl helt plötsligt lite tunt på forwardsidan.. Ersätta Moses är ju inte helt lätt, men vi måste väl försöka täcka upp det på nåt sätt?
Nu blev det väl helt plötsligt lite tunt på forwardsidan.. Ersätta Moses är ju inte helt lätt, men vi måste väl försöka täcka upp det på nåt sätt?
Är självklart ledsen för Moses skull, men mindre orolig att det kommer att kosta oss jättemycket i tabellplaceringar. Vi har väl rätt hyggliga alternativ nu med den trio som avslutade Häckenmatchen i anfallet, Elias-Shkodran-Vecchia, och dessutom Jander, Alex och nye Sam som möjliga alternativ. Men Shkodran får förstås gärna hålla sig hel.
Tack Brukarn det var exakt det jag ville höra!
Sörjer förståss Moses men jag tror inte vi behöver panikvärva. Ser rätt ok ut nu ändå
Vi har väl rätt hyggliga alternativ nu med den trio som avslutade Häckenmatchen i anfallet, Elias-Shkodran-Vecchia, och dessutom Jander, Alex och nye Sam som möjliga alternativ.
Ian! Glöm inte Ian.
Denni Avdic till Sirius?
Denni Avdic till Sirius?
Ere inte en målgörare vi behöver. AIK har inga såna!
[quote1501063804=Nordelind_9]
Denni Avdic till Sirius?
[/quote1501068867]
Håller med dig, nu växer dom flesta när dom får på sig en vacker Blå/Svart tröja. Men den grabben är jag tveksam till
[quote1501068867=Håwe]
[quote1501063804=Nordelind_9]
Denni Avdic till Sirius?
[/quote1501068867]
Håller med dig, nu växer dom flesta när dom får på sig en vacker Blå/Svart tröja. Men den grabben är jag tveksam till
[/quote1501078444]
Även om han inte är en sniper nu så är hans naturliga position anfallare. Var en person som slängde ut sig att han är på ingång.
Inge mer Ante och Ian mystiskt kraftlös.... suck
Så Ante E e borta för gott ? Och Ian sjuk a la Vecchia ? Såg inte Ante eller Ian (tror jag) på träningen.
Ante E är får nog en ny chans nästa år, om han själv vill alltså.
Vadå? Var Antes känning så allvarlig? Jag har inte läst nåt! Vavava?
Precis utveckla istället för att hinta ;)
Det stod väl typ i UNT? Att "baksidorna inte hänger med alls" eller liknande. De räknade inte med honom nåt mer i år.
Nä tydligen funkar inte Antes baksidor enl UNT-podden Are you Sirius.
De räknar inte med honom mer i år.
De räknar inte med honom mer i år.
Funkar de inte alls i år lär de väl knappast börja funka nästa år ????
Så kom det halvt väntade beskedet att Digge lånas ut. Lycka till i Gävle.
Så kom det halvt väntade beskedet att Digge lånas ut. Lycka till i Gävle.
Perfekt, där får han speltid och kan utvecklas och komma tillbaka ännu bättre!
Katana....SIGNA!!!!!!!!!
såg pigg och bollintresserad ut, + härliga moves, håller med SIGNA, kan bli grym (även om man inte sett så mycket av honom ännu)
Till vilket pris, är frågan? Sedan får han väl inte signa riktigt förrän han fyller 18. Håller med om att han såg spännande ut, men det känns som lite lyckosökeri med qatariske (?) agenten i spetsen. Vore intressant att se denne Katana mot lite rejälare motstånd. Farhågan jag har är att han kan väga lite lätt.
Något nytt om talang-Dragan? Borde bjudas in till U21-match.
Men han är väldigt ung ändå - det skulle ju vara för framtiden
Talang-Dragan är nog klar redan.
[quote]
Till vilket pris, är frågan? Sedan får han väl inte signa riktigt förrän han fyller 18. Håller med om att han såg spännande ut, men det känns som lite lyckosökeri med qatariske (?) agenten i spetsen. Vore intressant att se denne Katana mot lite rejälare motstånd. Farhågan jag har är att han kan väga lite lätt.
[/quote1501606573
Tyckte Katana påminde en hel del om en ung Sarfo vad gäller speluppfattning och passningsfot men vekare där han som ung kan och behöver lägga på sig en hel del muskler. Han föreföll dock klart snabbare än Kingsley och jag tror han har möjligheter att utvecklas till en sjuhelsikes bra spelare.
[/quote1501606573
Tyckte Katana påminde en hel del om en ung Sarfo vad gäller speluppfattning och passningsfot men vekare där han som ung kan och behöver lägga på sig en hel del muskler. Han föreföll dock klart snabbare än Kingsley och jag tror han har möjligheter att utvecklas till en sjuhelsikes bra spelare.
Rakare än "bromsklossen" Kinkan ska sägas. Annars så. :)
Tre år till med värdens bästa tränarduo! Nu kan vad som helst hända, det blir ändå succé i slutändan.
Wunderbar....
Bless!
Fan vad skönt.
Fan vad skönt.
Tre år till med värdens bästa tränarduo! Nu kan vad som helst hända, det blir ändå succé i slutändan.
Det är bara att börja skissa på statyn. Känslan nu är smått religiös!!!
Fantastiskt! Härligt! Underbart! ....
3 år också, magi!
Värt att firas överallt på med allahalsdukar tröjor gå ut på stan visa stolthet över vårt lag ,
Kim o Tolletifo på söndag !?
Bästa sillynyheten genom alla tider!?
Instämmer till fullo i hyllnings- och känslokören!
Så skönt, så härligt :)
Ryktena gick ju, men jag vågade aldrig riktigt tro på dem... Alltså, de måste ju kunnat välja och vraka mellan praktiskt taget varenda tränarjobb i Sverige. Att de väljer att skriva på nytt med oss är helt gigantiskt.
Här kommer de i alla fall att få sitta kontraktet ut och arbeta i lugn och ro, hos jättarna får man gå efter ett halvår.
Helt sjukt bra. Vilken underbar nyhet!
Fundamentalt, underbart - snudd på rörande! Känns som en ny milstolpe. Känns som ett privilegium att få fortsätta följa med på en redan magisk resa.
Kims och Tolles nya kontrakt är också en signal som säger "Vi är inte färdiga med det här än, not by a longshot!" Och det är ju en rätt kittlande tanke...
underbart - hoppas på att knyta de viktigaste spelarna nu också som har utgående kontrakt
Ryktena gick ju, men jag vågade aldrig riktigt tro på dem... Alltså, de måste ju kunnat välja och vraka mellan praktiskt taget varenda tränarjobb i Sverige. Att de väljer att skriva på nytt med oss är helt gigantiskt.
Håller med! De har fan trollat med knäna med små resurser, haft krig med kommunpamp mitt i den viktigast delen av säsongen förra året, fått viktiga spelare skadade i parti o minut mm varje år, ändå så blir laget bättre o bättre. Klart som fan de har haft klubbar efter sig ändå sajnar de med de vackraste i tre år. MAGISKT!!!
Kim och Tolle; ge oss en sång!
Han var riktigt vass idag på träningen...
[quote1501689946=MangeD]
Han var riktigt vass idag på träningen...
[/quote1501706940]
Kul då att han sa att han skulle fortsätta hos oss.
Tack Kim & Tolle!
Haksabanovic såld till west ham, spelar inte mot oss enligt Hallandsposten.
http://www.hallandsposten.se/sport/hbk/haksabanovic-till-west-ham-för-bortåt-35-miljoner-1.4512447
http://www.hallandsposten.se/sport/hbk/haksabanovic-till-west-ham-för-bortåt-35-miljoner-1.4512447
Haksabanovic såld till west ham, spelar inte mot oss enligt Hallandsposten.
Bra det, annars känns det som Halmstad har ryckt upp sig lite.
Gött! Återigen, på så där sätt, en fin tajming att möta kommande motståndare. Får se upp för japanen och Oremo nu bara!
Håller alla tillgängliga tummar för att Maholli håller sig skadefri, för vad har vi annars framåt?
Anser därför att för att få en rimlig balans i truppen vore det inte fel med ytterligare en anfallare, för en rimlig peng givetvis.
Anser därför att för att få en rimlig balans i truppen vore det inte fel med ytterligare en anfallare, för en rimlig peng givetvis.
Håller alla tillgängliga tummar för att Maholli håller sig skadefri, för vad har vi annars framåt?
Det är skralt alltså. Känns som man har Johan A som avbytarforward nu. Det är inte så där jävla mycket kvar av säsongen och kontraktet är säkrat, så det är nog en del ekonomi inblandat i beslutet. Nån som vet om Lundholm spelat högst upp nån gång?
Om det hemska skulle hända att Maholli skadar sig så är det väl Alex eller Haglund som ligger närmast att kasta in på topp. Det funkar säkert OK det också, men visst, det är inga optimala lösningar.
Bara att börja planera för nästa säsong, 36 poäng kvar att spela om och vi är 14 poäng före kvalplats. Tror inte de värvar något nytt o sparar pengar om inte det dyker upp en startspelare från ingenstans för billig peng.
Om Shkodran går sönder får Alex mfl köra på topp.
Om Shkodran går sönder får Alex mfl köra på topp.
Nä, någon anfallare av rang är nog inte Sam. Enligt statistiksidorna har han bara gjort ett mål på seniornivå. Utöver de redan nämnda var ju dock CG anfallare en gång i tiden så även han skulle ju kunna vara aktuell där i ett worst case scenario.
Håller dock med om att det vi inte behöver panikvärva nu. Fokus på lagbygget! Och att hålla Maholli mf.l friska!
Håller dock med om att det vi inte behöver panikvärva nu. Fokus på lagbygget! Och att hålla Maholli mf.l friska!
Veccia måste starta nu
RRR - medhåll, tyckte jag även innan Aik-matchen.
Välkommen Zackarias Faour.
Det var som f-n !
Blir till att youtuba honom. Men välkommen får man väl säga
Hittade detta o la upp det på Hörnan.
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1493596937364416&id=1048361921887922&ref=notif¬if_t=like¬if_id=1502468945692945
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1493596937364416&id=1048361921887922&ref=notif¬if_t=like¬if_id=1502468945692945
Spännande med Zach! En ex-supertalang som man får hoppas kan få en nytändning här. :)
Han såg vass ut på specialträningen som anfallare.
Kul med en ung forward! T.o.m. Fotbollskanalen tog upp värvningen stort så killen kan inte vara kattskit.
Golli skrev ...
Tack för det Sirius! Bra, förståndigt och nödvändigt både på kort och längre sikt.
Tack för det Sirius! Bra, förståndigt och nödvändigt både på kort och längre sikt.
AFC har värvat 5 nya spelare i fönstret, samtliga är utlänningar, samtliga har halvårskontrakt. Ett riktigt framtidsprojekt det där.
Det är verkligen tydligt att vi har en ny strategi den här sommaren, att signa unga spelare på långtidskontrakt. Samtliga nya under 24 år, samtliga med minst 3,5-årskontrakt. Dessutom eventuellt Katana och nye Dragan på ingång. Elias och Shkodran är ju redan praktsuccéer och det känns sjukt bra med långa kontrakt på dem. Sam och Zackarias känns lite mer som chansningar, hemvändande ungdomsproffs kan det gå lite si och så med. De befinner sig kanske redan i en nedåtgående spiral som det gäller att bryta.
Lite märkligt med Zackarias förresten, det har stått i flera artiklar och även på MFF’s forum att Manchester City inte ville släppa honom utan endast skulle gå med på en utlåning. Men de måste tydligen har de ändrat sig. MFF’arna verkar lite snopna att han gick till Sirius, så det måste ju vara ett gott tecken.
Lite märkligt med Zackarias förresten, det har stått i flera artiklar och även på MFF’s forum att Manchester City inte ville släppa honom utan endast skulle gå med på en utlåning. Men de måste tydligen har de ändrat sig. MFF’arna verkar lite snopna att han gick till Sirius, så det måste ju vara ett gott tecken.
Saxat från Häckens svenskafans forum:
Den där Maholli i Sirius verkar bra. 4 mål på 5 matcher. Värva!
Man måste väl utgå från att insändaren är ironisk annars blir det ju minst sagt tragikomiskt ;-)
Den där Maholli i Sirius verkar bra. 4 mål på 5 matcher. Värva!
Man måste väl utgå från att insändaren är ironisk annars blir det ju minst sagt tragikomiskt ;-)
Måste slå ett nytt slag för MBT. Vilken lirare! Vilken utveckling!
Förutom diverse skrytvärvningar får man lyfta på hatten för en värvning som Mohamed Buya Turay som hämtades från divison 3-laget Juventus IF.
"– Han kommer att bli utlånad till Nyköping resten av säsongen på lista så att vi kan använda honom också om han behövs. Det är inte helt klart, men tanken är att han ska träna med Nyköping i kväll, säger Sirius tränare Kim Bergstrand."
Bergman spelklar för Bissarna fr.o.m. 4/9. Gott så. Hoppas han återkommer ännu bättre. Finns viss potential i grabben ändå.
Bergman spelklar för Bissarna fr.o.m. 4/9. Gott så. Hoppas han återkommer ännu bättre. Finns viss potential i grabben ändå.
"– Han kommer att bli utlånad till Nyköping resten av säsongen på lista så att vi kan använda honom också om han behövs. Det är inte helt klart, men tanken är att han ska träna med Nyköping i kväll, säger Sirius tränare Kim Bergstrand."
Han behövs för avgörande kvalmål
Några tankar på Sarfo-härvan som UNT rapporterar om? Huvudpersonen själv verkar vara på Sirius sida.
Bergman måste tillbaka. Bättre att ha en ytterback som är bekväm i rollen än att experimentera med mittfältare.
Bergman måste tillbaka. Bättre att ha en ytterback som är bekväm i rollen än att experimentera med mittfältare.
Bergman är nog inte bekväm som ytterback på den här nivån heller. Ironiskt nog var det samme Ken Sema som satte Bergman lite i frysboxen. Bergman blev minst lika skolad uppe i Östersund som Ian blev igår. Fast det kan vara rätt att ta tillbaka honom ändå.
Thor på vänsterbacken och Elias A i balansrollen på mitten tror jag är bästa lösningen om Arvidsson missar fler matcher.
nä flytta över kalle som vänsterback o Johan som högerback.
nä flytta över kalle som vänsterback o Johan som högerback.
Köper den, funkade helt ok i SE.
http://www.unt.se/sport/sirius-petar-josh-wicks-4761423.aspx
Lite självkritik måste man väl ha, Leal lär väl sagt ett o annat om utrusningen hoppas jag och den var ju inte den första som han tokmissat, Peking hemma är ju hans mål och inte förglömma Häcken bort som han bara hade en jävla tur att domaren blåste av felaktigt.
Sen tjafset om kontraktsförslag verkar ju vara märkligt, va fan pratar man inte med varandra i omklädningsrummet utan allt via agenter!? Känns som Kim inte är nöjd över de senaste insatserna med all rätt och kritik måste man ju tåla och ta det till sig.
Lite självkritik måste man väl ha, Leal lär väl sagt ett o annat om utrusningen hoppas jag och den var ju inte den första som han tokmissat, Peking hemma är ju hans mål och inte förglömma Häcken bort som han bara hade en jävla tur att domaren blåste av felaktigt.
Sen tjafset om kontraktsförslag verkar ju vara märkligt, va fan pratar man inte med varandra i omklädningsrummet utan allt via agenter!? Känns som Kim inte är nöjd över de senaste insatserna med all rätt och kritik måste man ju tåla och ta det till sig.
Usch, nu blev jag verkligen besviken. Det som kännetecknat Sirius fotboll under alla år med Kim & Tolle är just den gemytliga sammanhållningen, åtminstone utåt. Nu motstridiga uppgifter i UNT om kontraktsförslag och anledning till petning/vila mellan Wicks och Kim. Känns ju, minst sagt otrevligt.
För övrigt tycker jag det är bra av Kim & Tolle att låta Lukas stå nästa match.
För övrigt tycker jag det är bra av Kim & Tolle att låta Lukas stå nästa match.
Det här var nog Joshs första och sista säsong i Sirius. Tror inte K&T uppskattar hans glappande.
Det här var nog Joshs första och sista säsong i Sirius. Tror inte K&T uppskattar hans glappande.
Jag undrar om du inte får rätt där . Väldigt tråkigt. Jag blev glad när Wicks värvades, enbart beroende på någon fantommatch han gjorde mot oss på Studenternas. Kommentaren inför
Djurgården började ta form i bakhuvudet, " Premiär mot Özcans nya gäng. Nåja, den här gången har han bara Isaksson i målet, vi har Wicks." Sedan såg försäsongen inte så lysande ut och modet svek mig.
Hoppas det går bra för Jonsson och resten av laget i morgon, annars kan det här bli en trist säsongsavslutning. Eller rentav värre, den kan bli spännande.
Wicks har gjort massor av toppenmatcher men på slutet har missarna kommit och en massa gapande på speciellt Skoglund.Ibland måste man ändra för att söka ny trygghet.
Jag hoppas bara inte att vi ska börja hatta mellan målisarna nu utan att det fattas ett beslut om vem som ska stå resten av säsongen owvsett vem det blir.
Kim förtjänar dock åtminstone en del av gapandet. Slog uppspel rakt på ÖFK-spelare och utmanade knappt Ghoddos i luften vid målet.
Kim/Tolle vill förlänga med 8 av de 11 spelare vars kontrakt är utgående. En inte så avancerad gissning är att det är AnteX2 och Bergman som de väljer att avvakta med.
Suck...korsbandet på Jarl.
Och Dalkurd gör nya flyttavancer...
https://www.fotbollskanalen.se/superettan/dalkurds-flyttplaner-igang-igen-de-har-kontaktat-oss/
Nu jävlar blir det fart på arenabygget! Dalkurd kommer ju inte att tolerera några flyttar till Gävle. Få se vilket lag Uppsalapubliken kommer att välja nästa år.
Man tror fan inte det är sant! Äh, tror Dalkurd bara vill sätta press på Borlänge kommun. Och Malmström, har han alla hästar inne?
Det står lite mer grejer på Dalkurds gästbok. De tänker tydligen inte spela här förrän arenan är klar.
"Enligt Malmström skiljer sig Dalkurds nya förfrågan på några punkter, jämfört med den som kom in ifjol.Jag har inte alla detaljer, men det som skiljer nu är att de bara har förfrågningar om att spela på konstgräs. Och de tänker sig inte att spela sina matcher i Uppsala, till en början. De vill ha möjlighet att träna på konstgräs och sen spela på annan ort. Gissningsvis på någon plan där det är konstgräs, vilket gör att de inte kommer att behöva träna på naturgräs, som var den tidigare trånga sektorn.
– De har också visat intresse på att vara på den nya anläggningen, när den blir färdig.Nu är det upp till idrotts- och fritidsförvaltningen att hantera ärendet."
"Enligt Malmström skiljer sig Dalkurds nya förfrågan på några punkter, jämfört med den som kom in ifjol.Jag har inte alla detaljer, men det som skiljer nu är att de bara har förfrågningar om att spela på konstgräs. Och de tänker sig inte att spela sina matcher i Uppsala, till en början. De vill ha möjlighet att träna på konstgräs och sen spela på annan ort. Gissningsvis på någon plan där det är konstgräs, vilket gör att de inte kommer att behöva träna på naturgräs, som var den tidigare trånga sektorn.
– De har också visat intresse på att vara på den nya anläggningen, när den blir färdig.Nu är det upp till idrotts- och fritidsförvaltningen att hantera ärendet."
Ok, så de flyttar inte in på Studan förrän den är klar alltså? Ja, det var ju smart av dem. Få se om de tar över Lötens konstgräs eller om kommunen bygger ny träningsanläggning åt dem.
Fattar inte riktigt vad Dalkurd ser för fördel med det här upplägget. Möjligtvis att det blir mindre snack kring flytten när de väl flyttar på riktigt för att de då redan är ett Uppsalalag till hälften.
De har nog full koll på vad de gör.
Colorado Rapids jagar Kim-Tolle:
http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/mls-klubben-pa-jakt-efter-norling/
Känns inte supertroligt ändå.
http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/mls-klubben-pa-jakt-efter-norling/
Känns inte supertroligt ändå.
Fattar inte riktigt vad Dalkurd ser för fördel med det här upplägget. Möjligtvis att det blir mindre snack kring flytten när de väl flyttar på riktigt för att de då redan är ett Uppsalalag till hälften.
Antar att dom helt enkelt är väldigt måna att det blir av då möjligheten att spela i Uppsala förmodligen är deras bästa alternativ på sikt. Stockholm har redan tre lag och arenorna är för stora. Här får man ett enormt upptagningsområde eftersom en väldigt stor del av Sveriges kurder bor i Stockholm, Uppsala och Västerås. Att vänta på det bästa alternativet går bra då man har rika snubbar i bakgrunden, man står inte och faller med några publiksiffror precis(1200 pers i år).
Begär man månen direkt blir det ett nej. Men väntar man snällt på nya arenan så kan du ge dig fan på att Uppsala kommun kommer välkomna en stor hyresgäst till för att finansiera kalaset. Oavsett om Malmström eller någon annan tjomme står som ansvarig.
Någon som vet varför Wicks inte var på dagens träning? Skadad? Inte välkommen?
Han fick ont i vaden, det högg till, under torsdagens träning och han gick av träningen. Ingen större fara, men inte spelbar just nu.
Sirius riskerar att stämmas, gällande Sarfomiljonerna.
Har varit inställd på att vi bara får hälften av de 13miljonerna men om vi förlorar, hur mycket försvinner då.
https://www.tv4play.se/program/fotbollsklipp/3937408
Har varit inställd på att vi bara får hälften av de 13miljonerna men om vi förlorar, hur mycket försvinner då.
https://www.tv4play.se/program/fotbollsklipp/3937408
Det är verkligen inte förvånande att Strands tar strid för miljonerna. Vi riskerar väl aldrig att förlora mer än hälften av övergångssumman, men så är det ju rättegångskostnaderna som vi kanske åker på - Carl Apan kanske kan förtydliga.
Jag undrar mest om det verkligen är värt att hålla på så här för de typ 7 miljonerna det handlar om? Visst är det mycket pengar, men tänk på all energi det kräver att hålla på och processa, och inte minst risken för badwill.
Jag undrar mest om det verkligen är värt att hålla på så här för de typ 7 miljonerna det handlar om? Visst är det mycket pengar, men tänk på all energi det kräver att hålla på och processa, och inte minst risken för badwill.
Det är verkligen inte förvånande att Strands tar strid för miljonerna. Vi riskerar väl aldrig att förlora mer än hälften av övergångssumman, men så är det ju rättegångskostnaderna som vi kanske åker på - Carl Apan kanske kan förtydliga.
Håller med. Betala pengarna, släpp hela Sarfo-affären och gå vidare.
För övrigt är det väl alltid den förlorande parten i en tvist som åker på rättegångskostnaderna.
Skumt, jag satt idag och funderade på om inte en rättsprocess kunde resultera i dyra rättegångskostnader, vite, skadestånd för kontraktsbrott osv osv. Sirius måste väl ha räknat med att Strandz skulle stämma oss? Usch jag gillar inte detta, det blir ju negativa skriverier även om vi skulle vinna. Vilket vi inte kommer göra, 4-0 till team Strand blir det. Kan inget om juridik f ö, så nån får gärna lugna mig.
Nu har jag inte läst in mig på nån fotbollsjuridik och har ingen susning och vem som rent juridiskt äger rättigheterna till vem. Däremot har ju Sirius ett uselt ombud om han väljer att stämma utan att vara smått övertygad om att vinna.
Skulle Sirius i slutändan vara den förlorande parten till 100% ryker dom på motpartens rättegångskostnader också. Däremot bör man ha nån slags försäkring med ett rättsskydd som täcker typ 80% av kostnaderna både för det egna ombudet samt motpartens vid en eventuell förlust.
Det vanligaste i tvistemål är ju däremot att parterna, som i Ilja-fallet, når nån slags förlikning. Då står ju var part sin egen kostnad.
Skulle Sirius i slutändan vara den förlorande parten till 100% ryker dom på motpartens rättegångskostnader också. Däremot bör man ha nån slags försäkring med ett rättsskydd som täcker typ 80% av kostnaderna både för det egna ombudet samt motpartens vid en eventuell förlust.
Det vanligaste i tvistemål är ju däremot att parterna, som i Ilja-fallet, når nån slags förlikning. Då står ju var part sin egen kostnad.
Det är ju Strands som stämmer Sirius och inte tvärtom. Spelar det någon roll i frågan om rättegångskostnaderna? Och typ på ett ungefär, hur höga kan kostnaderna bli?
Aha sorry. Jag missuppfattade tråden ovan.
Nej det påverkar ju inte frågan om rättegångskostnader utan det beror på utfallet i målet. Det är omöjligt att säga hur höga kostnaderna kan bli men jag har svårt att se att dom skulle bli högre är 100-200 k. Men som sagt, det bör ju finnas ett rättsskydd som täcker merparten av dom kostnaderna.
Nej det påverkar ju inte frågan om rättegångskostnader utan det beror på utfallet i målet. Det är omöjligt att säga hur höga kostnaderna kan bli men jag har svårt att se att dom skulle bli högre är 100-200 k. Men som sagt, det bör ju finnas ett rättsskydd som täcker merparten av dom kostnaderna.
Isåfall är det ju ekonomiskt rationellt av Sirius att ta processen, om vi kan tjäna 7 mille och inte kan förlora med än några 100 000. Men det kan ju som sagt finnas andra skäl att avstå. Säger inte att familjen Strand är de änglar de framställdes som i Kalla Fakta, men det finns ändå en betydande risk att Sirius inte kommer ut som "the good guys" i den här historien.
Tycker nog inte att Kalla faktas reporter framställde familjen Strand som änglar gentemot Sirius, däremot gentemot Sarfos agent. Tyckte reporten lät rätt kritisk när han frågade kvinnan Strand om 50% var en skälig andel. För övrigt tror jag inte (hoppas i alla fall) att Sirius ger sig i kast med att ifrågasätta delar i kontraktet utan att ha kött på benen. Något skumt är det och jag tycker det är bra att Sirius ifrågasätter om det råder minsta tvivel. De vill, naturligtvis, inte bli lurade på pengar av familjen Strand. Och vad är det för sorts "fotbollsakademi" Strand egentligen bedriver? Man blev ju inte direkt imponerad av reportaget ska sägas. Kilarna fick stå och skjuta mot ett plank.
Isåfall är det ju ekonomiskt rationellt av Sirius att ta processen, om vi kan tjäna 7 mille och inte kan förlora med än några 100 000. Men det kan ju som sagt finnas andra skäl att avstå. Säger inte att familjen Strand är de änglar de framställdes som i Kalla Fakta, men det finns ändå en betydande risk att Sirius inte kommer ut som "the good guys" i den här historien.
Han Andréas Sundberg var med i podden "Trea på bollen" och berättade att familjen Strand visat upp en mejlkonversation där Jens T och Ola Andersson försökt deala ner deras bit av kakan. Man hade även kört med "Om ni inte går mer på det här så tänker inte vi sälja"-kortet. Jag tycker det känns jävligt oproffisgt/löjligt och sånt bidrar ju inte direkt till att framställa Sirre som "the good guys". Och vem fan "hotar" via mejl? Lär er av Nochi! Ring!
Tror inte den här affären är bra för Sirius och tror RitOla kostar mer än han smakar.
Ola har vad jag vet ingen roll i Sirus längre. Sen omförhandlas avtal inom fotbollen hela tiden så jag ser inga problem med det. Det är ingen dagisverksamhet.
Ola är ju rådgivare, typ. Var bland annat i Afrika i somras för att hitta en "ny Kingsley". Verkar ha gått sådär.
Märks att vi är orutinerade på det här att sälja spelare, men Kingsley-karusellen är ju ett cirkus i sig. Palla!
Märks att vi är orutinerade på det här att sälja spelare, men Kingsley-karusellen är ju ett cirkus i sig. Palla!
Ska bli intressant och se hur mycket pengar som blir kvar för Sirius när den här infekterade processen är över.
För jag räknar med en förlust även här.
För jag räknar med en förlust även här.
En "förlust" kan det väl aldrig bli. Hälften av pengar från MFF kan ju ingen röra. Det slutar säkert med någon intern uppgörelse. Jag är inte orolig (för en gångs skull ;-)).
Inte förlust rent ekonomiskt men i ärendet och en del omkostnader blir det ju men framförallt negativ reklam för Sirius.
Inte förlust rent ekonomiskt men i ärendet och en del omkostnader blir det ju men framförallt negativ reklam för Sirius.
Jag tror att det glöms väldigt fort oavsett utfall, särskilt då det här är mellan Sirius och en "akademi" och inget annat svenskt lag. Gävle-matchen, dåliga gräsmattor och annat är glömt sedan länge för alla utom oss och Sirius kassörer. Om det här når sitt slut runt jul är det glömt sedan länge till premiären.
Det enda jag inte vill är att det spiller över på nästa säsong. I övrigt har Sirius för mycket att vinna för att inte dra detta vidare. En femtedels årsbudget i runda slängar.
Japp, så lägger även Ante B av med fotbollen. Tråkigt men jag förstår hans beslut. Alltid gillat hans eleganta spelstil och dessutom verka han vara hur sympatisk som helst. Tack Ante!
Montiel bryter med Sirius (har tydligen en klausul i kontraktet om att han får göra detta om han inte har startat minst 10 matcher).
http://www.unt.se/sport/mittfaltare-bryter-med-sirius-4790995.aspx
http://www.unt.se/sport/mittfaltare-bryter-med-sirius-4790995.aspx
Och Jakob Bergman återvänder från Nyköping på grund av skadeläget.
http://www.unt.se/sport/backen-atervander-till-sirius-4791056.aspx
http://www.unt.se/sport/backen-atervander-till-sirius-4791056.aspx
NBT lägger skorna på hyllan
Det hade man på känn. Tråkigt är det ju. Avsiktligt gult kort för att vara garanterad sista hemmamatchen med gänget alltså. Tack Thorsan för allt!
Haglund klar för 2018
https://www.siriusfotboll.se/sirius-forlanger-med-philip-haglund/
https://www.siriusfotboll.se/sirius-forlanger-med-philip-haglund/
Ok, dags att fylla på luckorna inför nästa säsong! Målvakt, mittback, ersättare till NBT och anfallare/ off mitt behövs. Vad händer med Moses?
Väldigt trist att Josh Wicks verkar lämna. Tycker att han varit den enskilt kanske viktigaste spelaren, sett både till hans spel och pådrivande karisma.
Någon som hört något om spelare som kan vara på väg in?
Har Adde kontrakt?
Vart ska Wicks ta vägen BP, ÖFK? Känns jävligt konstigt att han inte vill stanna och verkar ha höga krav, typisk AFC spelare som blivit Ryssholmfierad o tror de är bättre än de är. Släpp o gå vidare, springa omkring o slå sig för bröstet på klubbmärket och i slutändan är det bara stålarna som skramlar som är viktigast. Pajas!!!
Tycker det vore synd om Alexander lämnar också, BP? Öser Majstonovic o Mellberg in stålar med hjälp av Zlatan, de är ju nära kompisar som något typ av projekt!?
Tycker det vore synd om Alexander lämnar också, BP? Öser Majstonovic o Mellberg in stålar med hjälp av Zlatan, de är ju nära kompisar som något typ av projekt!?
Sillyn 16/17 är slut för länge sedan, så nu låser jag tråden!