Vad ska man tro om dagens match då? Bollnäs på sävstaås en fredagskväll är ju inte det lättaste, ska vi säga 7-2? För oss som åker dit verkar det ju iaf bli härligt bandyväder.
bollnäs-Sirius
Hoppas som alltid. 3-4 Thorén sätter i 91:a inför 1400 bollnäsbor och 8 blåsvarta sköningar
Vi biter ifrån bra. Torsk med två mål.
Förlust med 5-1 men bra spel
Torsk blir det garanterat men hoppas vi kan spela någorlunda jämt. Tippar 4-0 varav tre mål kommer i slutet av matchen.
6-3 inför 1907. Hoppas att Kumpuoja får målskyttet att lossna. Tyvärr är Bollnäs på Sävstaås för starka, både historiskt sett och nu. Tror att de kommer vara ännu mer taggade efter förlusten med 1-4 hemma i onsdags. Lägg därtill krysset möt Vetlanda så bör laget vara ännu mer segerladdade. Tyvärr! Får hoppas att Kjelle är lika bra som han har varit hittills. Dessutom vore det kul om vi fortsatte skapa lite chanser trots allt. För övrigt hoppas jag på skadefritt!
Det blir 3-3
Har spelat en trippel på kryss samt seger för villa och väners. 47 ggr degen. Bara att hämta.
ähh det här är ju helt omöjligt. 7-3 till Televerket.
Har en helt ok känsla inför detta. Det hade jag iofs ifjol också och då blev det säsongens största förlust.
Kandell dömer!! Vi har därmed en liten chans om tombolan snurrar vår väg!
1-0 till Sirius, härligt avslut på första perioden.
6-2, ungefär som väntat. Skönt att Kumpuoja fick näta till sist iaf. Proppen ur och seger mot Gripen, nästa!
Men det slutade med en torsk. Inte förvånande precis. Hellmyrs, Berlin, Westh och Herr Nilsson gör ju skillnad. Vänta några år, då....
Kul match i 30 min! När det snöa rejält va vi enligt mig det bättre laget på att hantera det. Sen efter plogningen och det sluta snör va vi inte ens över halva planen tyvär. Hade väl 2 hörnor och kanske 2 avslut på mål sista 60.
Där har vi en del av charmen med bandy utomhus.
UNT och OG tyckte också att vi var bäst första perioden: "I snön var Sirius bäst och tog också ledningen på en straff (Johan Jansson Hydling) sedan Teemu Määttä hållits fast av Andreas Westh. Det kunde faktiskt ha varit något mål till under den första halvtimmen. För Sirius alltså.
– När det var "krig" (första perioden) så var vi bättre än Bollnäs, men sedan ändrades förutsättningarna och vi blev för passiva, säger Gabrielsson."
UNT och OG tyckte också att vi var bäst första perioden: "I snön var Sirius bäst och tog också ledningen på en straff (Johan Jansson Hydling) sedan Teemu Määttä hållits fast av Andreas Westh. Det kunde faktiskt ha varit något mål till under den första halvtimmen. För Sirius alltså.
– När det var "krig" (första perioden) så var vi bättre än Bollnäs, men sedan ändrades förutsättningarna och vi blev för passiva, säger Gabrielsson."