Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

gripen-Sirius

Ok en otroligt viktig match detta. En vinst är ett absolut måste om vi ska ha någon chans att undvika kval. Även viktigt om vi ska kunna locka publik till studan framöver att vi vinner dessa matcher, och jag tror vi kan ta det ska vi säga 4-2. Fall 1 koumpoja 3.
7-1 Överkörning! Kom igen nu grappar!
Precis som Jonas skrev så måste det bli vinst här om vi vill undvika kval men att vi torskar den här matchen är väl en skräll i klass med att SAIK förlorar mot oss. Vinst med 4-1.
Vi vinner! 5-3 och vi spelar bra men Gripen biter ifrån!
Viktigt att vi får i gång offensiven lite nu. Gripen lär väl dock tajta ihop det en del och kriga. Bra att Kumpuoja fick tröstmåla sist. Tycker annars att Määttä varit vår kanske bästa spelare i säsongsinledningen. Två poäng och fixad straff, bra tvåvägsåkningar, gillar att han jobbar frenetiskt vid bolltapp. Jag vill tro att vi har en högre växel än Gripen, som bara tog tre pinnar i fjol och egentligen inte ser bättre ut i år heller. Vinst är det enda som gäller: 6-2 till Blåsvart! Kumpuoja x2, Määttä, Engstrand, Fall, Jenefeldt.
Känner ju tyvärr redan att drömmen om okval är lika ouppnåerlig som tidigare år. Även om vi har höjt oss är det helt omöjligt att hitta fler än tre lag vi kan lägga bakom oss.

Men jaja, som jag ser det blir det här en av seriens sex riktiga tävlingsmatcher! Håller absolut inte med om dissteffes SAIK-liknelse, tror att vi är rätt jämna med Gripen. Hoppas som sagt att det lossnar lite framåt och att vi iaf kan göra fler än två mål den här gången.
Serien har förvisso bara startat men visst är det oroande att både äckel-Tillis och Broberg visat framfötterna. Tror som Brukarn att en okvalplats blir svår att ta. Gripen har vi i alla fall goda möjligheter att slå. Bra för självförtroendet vore det också. Tippar 6-1 till blåsvart.
Byggde min poängkalkyl på att vi skulle vinna här... 3-4 efter en rysare.... Skulle jag satsa pengar på något, så är det dock oavgjort.
Usch e faktiskt ovanligt nervös inför denna match. Sjukskriven klubbchef, marknadsföringen inför våra hemma matcher direkt usel samt ingen elitlicens klar. En torsk idag på det och jag vet inte hur det ska gå. Kriga nu blåsvart!
Har en lite dålig känsla, men tror mest den beror på skillnaden mellan hur lätt alla verkar tro vi kommer att vinna matchen, och hur svårt det faktiskt är att vinna matchen. Hoppas vi kan få igång anfallsspelet lite bättre idag och att våta unga pallar för trycket.
Tycker vi är stabilare i år än på ett tag så vinst blir det.Tur det inte är på studan i kväll då snön vräker ner.
Bra start!
Sirius Hej!
Men sämre avslut på 1:a :-(
Och andra började ju inte heller så kul....
Jaaaaa usch vilka jobbiga sista 15 minuter. Vad otroligt skönt! Kör försiktigt hem i snöovädret
Fan va skönt! Fall överlägset bäst! Jenefeldt och koumpoja även dom riktigt bra. Jämnare än väntat, otroligt skön och viktig seger.
Härligt! Slutet gott.
Bra krigat Blåsvart! Några halvbilliga baklängesmål får man leva med.
Skönt med seger! Nu känns det lite avslappnat...
Då tar vi Villa och går upp på slutis.
Fantastiskt skönt. Jag följde inte matchen utan såg resultatet i efterhand. Så jefla gött.
http://www.ttela.se/sport/bandy/gripenfall-efter-tung-och-trög-start-1.3945097

verkar som Gripen körde derby mot sig själva om man läser texten?
Jäklar, vad kul det har blivit att komma till Trollhättan. Precis som ifjol så tyckte jag Sirius verkligen imponerade igår. OK att vi inte höll kvaliteten under alla 90 minuterna, men under den första halvtimmen och delar av den andra halvleken spelade vi grymt bra. Så fint att se hur vi verkligen kunde anfalla samlat, som en stor våg som sköljde över Gripenförsvaret. Borde ha blivit en klarar seger, men vi bjöd ju på två av Gripens mål.

Kul också att tre västringar dominerar ljudbilden i Slättbergshallen.
Vad var bäst? Vad var sämst?
Bästa att vi vände på slutet och tillresta supportrar
Sämst att vi lät Gripen komma in i matchen

Höjdpunkter: https://www.youtube.com/watch?v=YV5Ru--xIfQ
Hela matchen: https://www.youtube.com/watch?v=9d81jwS0WOM