Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Bortaresor

Vetlanda-Sirius 2/12

Fredagsmatch i bibelbältet! Hade tänkt stanna till i Vetlanda på vägen hem från Lund. Det är lite svåråkt, men det vore kul att få sällskap av någon!
Är riktigt sugen. Sitter och kollar på tågresor och hur det ser ut på jobbfronten.
Det finns en liten chans att Västra Väst sluter upp i Vetlanda, och det kan, högst eventuellt, också finnas övernattningsmöjligheter. Tyvärr blir det nog ändå nattåget hem för min del eftersom jag nog lovat att vara i Stockholm på lördagen.
Har bokat, kommer till Vetlanda söderifrån och är framme 15-16 någongång. Hem med nattåget, 22.45 från Vetlanda, två härliga timmars väntan i Nässjö, framme i Stockholm 6.16.

Tyvärr tar SJ vidriga ockerpriser till Vetlanda på fredagen. Rimligaste priset får man med Snälltåget om man kan åka redan på morgonen 7.56.
Under dom två timmarna i Nässjö kan du ta en bärs på hotellet som ligger precis vid stationen. Man får starkölen direkt i burken. Mkt snitsigt.

Dom har en nattportier som släpper in en.
Druckit burköl på Högland har man ju gjort. Eftersom det är fredagkväll borde det vara öppet också. Annars blir det väl Statoil i Sörängsrondellen igen.
Jaja här trodde jag att jag hade tips att komma med. Nu är jag nere på jorden igen iaf.
Nu har jag bokat. Åker ner 12.21, så jag är i Vetlanda strax efter 16. Kör samma nattåg hem. Sjukt sugen på burköl! :)
Det har kört ihop sig för mig, så jag kan inte åka. :(
Det var ju tråkiga nyheter.
Någon gång vill jag också festa på Statoil i Vetlanda.
...men med tanke på att jag svek Stellan i Kalix så är vi väl kvitt nu.

70: Det var Nässjö vi Statoilfestade. Statoil i Vetlanda har jag ännu inte prövat.
Mitt tåg blev f.ö försenat med en timme p.g.a. en påkörd fasan(!). Tur att jag har marginaler.
Heja Brukarn!
Tji burköl på hotellet. Nattklubben var öppen så det blev vanlig tråkig fatöl till 80-talsdisco och packade smålänningar.
Det stolpade just in en snubbe i bandana här på Nässjö station och frågade om det var några våldtäktsmän här. Jag och den andra som satt här skakade på huvudet, och då gick han. Bisarrt. Undrar om det skulle föreställa Soldiers of Odin eller nåt.
Finns det någon mer än Sälen som tycker att Nässjö är heaven on earth? Riktig dynghåla.
Strong soloresa, Bruk!