Skönt med vinst mot Gripen. Ny match på lördag! Jag tror på en relativt jämn match men vi tappar på slutet. 3-5 till slut och 1110 åskådare
Sirius - Villa lör. 12 nov kl. 15:00
5-4 till blåsvart och 627 på läktaren.
Alltså, Villa har vacklat en del och nu får de spela ute igen och det kan ju vara kallt, blåsigt och t.o.m. regnigt eller snöfall. Usch! Chans har vi definitivt och jag tror som CarlApan att vi vinner (har ni märkt vilken optimist jag blivit :-) ), 3-2 till det vackra och smarta blåsvarta gänget inför 888 pers.
Håller med, poäng är inte uteslutet även om Villa såklart fortfarande är favoriter. Över 1000 pers tror jag det blir också. I alla fall officiellt.
Alltså, Villa har vacklat en del och nu får de spela ute igen och det kan ju vara kallt, blåsigt och t.o.m. regnigt eller snöfall. Usch! Chans har vi definitivt och jag tror som CarlApan att vi vinner (har ni märkt vilken optimist jag blivit :-) ), 3-2 till det vackra och smarta blåsvarta gänget inför 888 pers.
Ja din optimism gör mig lite skeptisk måste jag erkänna.
Efter att ha läst Brukarns resumé av matchen mot Gripen blev jag än mer optimistisk! Har sagt det tidigare, det här laget kommer bara att bli bättre och bättre. Krossa Villa!
Helt rätt. SM-GÖLD!
Vi spelar riktigt bra tycker jag och med lite flyt så kan vi nog vara med och sno någon poäng mot topplagen. Roligt med Tobias A så offensiv
Det ska bli kanonväder på Lördag, hoppas många "orkar" släpa sig till Studan!
Ser ut att bli perfekta förhållanden. bandymyz!!
"Lill-Murren" har verkligen tagit efterlängtade kliv känner jag. :-)
Första halvtimmarna har vi ju varit bra varje match hittills. Så vi kommer nog inte sälja oss så lätt. Jag tror på X i halvtid, sedan vettefan. Äh, 4-4 inför 820 pers. ;-)
Första halvtimmarna har vi ju varit bra varje match hittills. Så vi kommer nog inte sälja oss så lätt. Jag tror på X i halvtid, sedan vettefan. Äh, 4-4 inför 820 pers. ;-)
Vill tippa poäng men fan villa e jävligt bra. 2-7 inför 769 pers.
Det blir 3-3 inför 1232 personer
Vart fan är världen på väg när alla utom Kniv-Jonas är optimister?
Vi möter villa har inga förhoppningar om poäng mot dom på bra is, tycker inte 2-7 skulle vara något att skämmas över. Släng in lite sämre förhållanden och jag skulle tro på poäng.
Brukarn skrev...
Haha, man har väl inte riktigt kunna glömma den underbara fotbollssäsongen med vinster i parti och minut och omställningen till bandyn blir ju därefter. Men snart är man pessimist igen så du kan vara lugn Brukarn ;-)
Haha, man har väl inte riktigt kunna glömma den underbara fotbollssäsongen med vinster i parti och minut och omställningen till bandyn blir ju därefter. Men snart är man pessimist igen så du kan vara lugn Brukarn ;-)
2-7 är väl inte orimligt. Men det fanns ju en tid när du aldrig var rimlig.
Nä, detta lär väl bli en övermäktig uppgift. 2-5 eller nåt men hoppas på en anständig publiksiffra som tröst.
Tänkte ta ett varv till Relitan i kväll och kolla in UNIK mot en av våra tänkbara kvalmotståndare - Ljusdal.
Tänkte ta ett varv till Relitan i kväll och kolla in UNIK mot en av våra tänkbara kvalmotståndare - Ljusdal.
Hybris efter segern mot kassa Gripen? ;-) Nej men frånsett senast när Villa vann med tvåsiffrigt mot oklara TB så hade de två matcher i rad med 10-3-torsk mot Edsbyn och kryss mot Broberg. Sedan trodde jag att deras ordinarie målis (som petade Sälen) gick sönder senast men läste att det var okej med honom, så det försvårar ju våra poängchanser lite till. Nåja!
Rimlighet är för torrbollar.
Märkligt, det är bara den femte omgången, och det har redan spelats två matcher i det väder som enligt hallmaffian bara infaller en gång per säsong och som är det enda som går att spela bandy utomhus i.
Gubbmys när man tittar ut genom fönstret och vet att det är bandydag. 3-7 efter en jämn första halvlek. Skönt att Kniv-Jonas håller ställningarna när ungdomarna helt låtit sig förledas in i optimismens grumliga vatten.
Fruktansvärt besviken på uppslutningen. Skämmes tamejfan!
Det verkade spegla av sig på isen. Jävla träningsmatch.
Det verkade spegla av sig på isen. Jävla träningsmatch.
1-5 hade varit en godtagbar punkt på matchen.
1-8 kändes bara onödigt.
1-8 kändes bara onödigt.
Fem SM-guld har Sirius hur många guld har ni ?
Vi kommer tillbaka. Gillar det här laget!
Vi kommer tillbaka. Gillar det här laget!
Träningsmatch var ordet sa Bull.... Kändes som det var många sega ben på planen och Villa gjorde absolut inte mer än nöden krävde.
Uppslutningen var väl det enda jag tyckte var sånär på okej, om 985 pers stämmer överens med verkligheten alltså. Kändes snarare som 6-700. Vi var ju typ 15 man i klacken så det var ju inte mycket att hurra för …
Offensiven har fan gått i lås och tyvärr sprack defensiven i dag med. Okej att Villa är bättre i kanske alla avseenden, men vi ska ju kunna ge dem en fajt hemma i alla fall. Bokstavligt talat, menar jag. Visst, vi saknar en spelfördelare på mitten á la Eskil, men minst lika mycket kan jag sakna en härförare á la Hellboy. Jag håller dock med om att det mest kändes som träningsmatch-känsla. Trist, bara att hoppas att Kalix får sota för det härnäst. Nästan en måstematch om vi ska okvala. Poäng där och 1-8 här är förlåtet.
Offensiven har fan gått i lås och tyvärr sprack defensiven i dag med. Okej att Villa är bättre i kanske alla avseenden, men vi ska ju kunna ge dem en fajt hemma i alla fall. Bokstavligt talat, menar jag. Visst, vi saknar en spelfördelare på mitten á la Eskil, men minst lika mycket kan jag sakna en härförare á la Hellboy. Jag håller dock med om att det mest kändes som träningsmatch-känsla. Trist, bara att hoppas att Kalix får sota för det härnäst. Nästan en måstematch om vi ska okvala. Poäng där och 1-8 här är förlåtet.
Bandy är tyvärr ingen Lördags sport där av publiksiffran.Tycker deffensiven var bra i 70min.
Villa, Västerås, Vänersborg och Sandviken har jag inte räknat med att vi ska ta poäng mot även om ett bra spel mot dem naturligtvis är önskvärt. Det rasar tyvärr ihop ibland (se även Villas match mot Byn).
Vad var bäst? Vad var sämst?
Bäst var att snön har kommit och det kändes som bandyväder
Sämst var nog det tidigar baklängesmålet samt uppslutningen. Det var lite glest med folk.
Hödpunkter: https://www.youtube.com/watch?v=8kBphR2PV4A
Hela matchen: https://youtu.be/2s17oe16248?list=PL7TSxCyboXMvQ1d-dYyXeUO61XO3-D5Gk
Vad var bäst? Vad var sämst?
Bäst var att snön har kommit och det kändes som bandyväder
Sämst var nog det tidigar baklängesmålet samt uppslutningen. Det var lite glest med folk.
Hödpunkter: https://www.youtube.com/watch?v=8kBphR2PV4A
Hela matchen: https://youtu.be/2s17oe16248?list=PL7TSxCyboXMvQ1d-dYyXeUO61XO3-D5Gk