Jocke
· 2016-11-14 12:49
· 4102 visningar
Ett stukat Kalix och ett revanschsuget Sirius eller ett revanschsuget Kalix och ett stukat Sirius....
2-9 slutar matchen (dvs vi vinner) och 619 ser på. Det är nu det vänder/händer!
Visst vinner Sirius men jag tror inte vi gör 9 mål.
#2 ·
Joint
· 2016-11-14 13:54
Vi gör nog som mot Gripen, d.v.s. vinner med uddamålet, om vi nu vinner. "Historiskt" sett (läs: på senare år, dårå) har det ju max blivit vinst med två mål åt något lag, förutom 2015 då vi krossade dem hemma med 7-2. Jag tror nog faktiskt att det blir oavgjort nu – 3-3. Vi har ju i princip samma tabellutseende. Enda skillnaden är att vi släppt in två mål mer. Det gäller att se upp för Kalixs superduo, Johan Sundquist och Jimmy Berglund, som gjort 9/10 mål hittills. En ryss har gjort ett mål för den som undrar. Kom igen nu, Blåsvart!
1-2. Kom igen nu grappar!
2-4 inför 453 kalixbor, tjugotre scootrar och en västring, go Stellan!
Här är en match vi nog måste vinna för att komma 11. Och det gör vi hyffsat enkelt, tror på 6-1.
#6 ·
Nyllet
· 2016-11-15 09:20
5-4 till blåsvart. Thorén, Nisse, och Tobias A var sitt mål och Markus 2 st.
Sirius Hej!
#7 ·
Jocke
· 2016-11-15 11:56
Ja Markus har smugit igång denna säsong men det behöver inte vara något negativt med det. Han var väldigt central i det mesta ifjol och syntes nog maximalt mycket. Nu tar Fall en stor del och Markus kan spela sin roll mer renodlat vilket jag tror är jättebra. Hoppas han kommer igång med det egna målgörandet också (för självförtroendet skull)
Jag kan missta mig, men var det inte så att han inledde även förra säsongen målmässigt ganska svagt?
Jag kommer ihåg att Kumpu var kanon borta mot Gripen ifjol och gjorde nog fyra mål tror jag? Det var ungefär vid den här tiden.
#10 ·
Jocke
· 2016-11-15 16:10
Jo aningen svagt med mål först i fjärde omgången, 11 november närmare bestämt. Fyra mål som sagt borta mot Gripen. 2-6 blev det i matchen.
Tror på vinst, 3-5 inför 353 kalixbor och lilla jag! Trot inte att det blir så många skotrar dock. Har varit samma väder där som här, så det är väl inte riktigt skoterföre. ????
Lycka till! Känns så frustrerande att inte vara där.
Pratade med Olle, Fall och Eskhult i gaten. De hade tydligen bara 4 ledare med sig och har plats för 5 på bänken. De föreslog att jag skulle sitta där. Jag förklarade att med tanke på hur jag brukar skrika på domaren så skulle det nog vara det snabbaste röda i svensk bandys historia. :D
#15 ·
Jocke
· 2016-11-16 14:04
haha men du får väl ändå sitta kvar?.. fast vi får spela med en person mindre en stund vilket ju är dåligt!
#16 ·
Nyllet
· 2016-11-16 14:28
Tog du grillorna med dig Stellan? Du kanske kan få hoppa in :-D
Enligt Olle så kan man fortfarande bli utvisad om man får ett andra rött kort! Vill inte riskera något, så jag tror jag håller mig på läktaren från start. Markus hade en del släktingar som skulle åka hit, så jag får hänga med dem. :D
Och inga skridskor har jag med. De är så jävla kinkiga vad man får ha med sig i handbagaget nu för tiden! ;)
Skönt! Vi har varit jävligt stabila mot de sämre lagen så här långt. Och det är ju det viktigaste.
#19 ·
Jocke
· 2016-11-16 19:56
Men Stellan måste väl ändå räknas som den tolfte spelaren
#20 ·
Nyllet
· 2016-11-16 20:04
Läckert! Stellan tippade rätt. Det ser bra ut. Inte lätt att ta p uppe i Kalix.
Så skön seger! Såg riktigt stabilt ut. Försvaret var bra. Markus verkade få extra energi av att ha sin familj där. Grym laginsats. Alla kalixbor jah pratade med sa att det inte var något att diskutera... Sirius var det bättre laget. Skönt att se jävlar anamma i närkamper också!
Satte tipset! Och antalet skotrar (0)! :D
Fantastiskt underbart bra både av blåsvart och Stellan!
#23 ·
Joint
· 2016-11-16 23:31
Viktigt! Inte minst att Kumpuoja fick lite islossning. Drömmen (nåja...) om okval lever!
Så jävla skönt! Första 25 minutrarna kan vi glömma, men efter det kliver fall och koumpoja fram och visar hur bra och viktiga dom är. Snälla va friska och i form hela säsongen!
-play-by-play-kommentarer dagen efter.
1) Deras första hörnmål kommer ju på en hörna Viktors slarv ställer till. 2) Deras andra hörnmål kommer på, om jag förstår Siriusspelarnas upprördhet, en feldömd hörna.
3) Lars Falls assist till första målet är ju grann, han åker från halvpostion på egen planhalva upp genom mitten - väntar på att deras backar stöter och lyfter fram till en fri Markus. (reprisen ger Markus en halvmeter på rätt sida av offsiden)
4) Mätääs jäkla genomåkning, det ska man väl inte kunna göra i elitserien?
5) Kjellsson var bra.
6) Kommentatorerna tjatar om att Kalix är en svår bortamatch, att det är jobbigt att åka dit. Är det en svår bortamatch för lag som har nära till Arlanda?! Det är 40min buss till Arlanda, sen lite chill på flygplatsen efter incheckning, 1,20min flyg & sen 1,30 min Buss till Kalix. Det är ju jobbigare att sitt på en buss i 5 timmar till Småland/Kungälv/Trollhättan. Och att man sen får sova på hotell i stället för att åka buss genom natten hem till Uppsala igen är väl också nånting som är bra?
#26 ·
Jocke
· 2016-11-18 07:45
Jag kör en Baksmällan rip-off
Vad var bäst? Vad var sämst?
Bästa var Kumpuojas målform, Määttäs solo, två poäng samt Stellan
Sämst är att jag ännu inte varit i Kalix som åskådare
Höjdpunkter: https://youtu.be/WnFx4V73lhU?list=PL7TSxCyboXMvQ1d-dYyXeUO61XO3-D5Gk
Hela matchen: https://youtu.be/HIUnP-1j4KM?list=PL7TSxCyboXMvQ1d-dYyXeUO61XO3-D5Gk
#27 ·
Nyllet
· 2016-11-18 15:37
Stellan i UNT :-)! Läckert!
http://www.unt.se/sport/jag-fick-sta-sjalv-och-kora-vagen-4443122.aspx