Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Norrköping borta

Måndag 8/10 kl 19.
Den här matchen riskerar väl att bli inte så lite avslagen, men jag måste ju självklart åka ändå. Finns det andra intresserade, eller måste jag ta tåget igen?
Jag kör gärna en stockholmbil, Lars, Olle, 70, någon annan?
Borde funka för mig ja tack
jag lurar helt klart på att åka, ska kunna finnas någon plats över i en bil för dig, bruk.
Man vet aldrig...
Jag är ju lite småsugen på den resan får jag säga. Har blivit klent med bortaresor för mig den här säsongen.
Om jag kommer ifån fängelset dom kallar universitet så hänger jag lätt på.
Jag är sugen!
Kanske, inte helt omöjligt.
Jag är lite sugen, problemet är att jag jobbar i Stockholm och därför vill starta min resa där, men jag vill inte avsluta den där eftersom jag bor i Uppsala. Ska klura lite om det går att ordna.
Jag är på
Nu blev man taggad att hänga med! Får vi ihop en buss kanske?
Vilken tid avgår bussen/bilarna då ev.?
Måste kolla så att man hinner med.
Norrköping borta 8/10 kl 19.
Buss avgår kl 16 från Studan.

Brukarn
RRR
Joint
Lars? (Sthlm)
St. ShitSausage
olle (Sthlm)
CarlApan
Tifo
70 (Sthlm)
Robin (Sthlm)
Erlingmark
gaffa

Jag är verkligen sugen, men är inte säker på ifall jag kan...
Men det borde nog gå :)
Brukarn
RRR
Joint
Lars? (Sthlm)
St. ShitSausage
olle (Sthlm)
CarlApan
Tifo
70 (Sthlm)
Robin (Sthlm)
Johan O (Sthlm)
Erlingmark
gaffa
Brukarn
RRR
Joint
Lars? (Sthlm)
St. ShitSausage
olle (Sthlm)
CarlApan
Tifo
70 (Sthlm)
Robin (Sthlm)
Johan O (Sthlm)
Erlingmark
gaffa
Bigbadda (+ flickvän)
Brukarn
RRR
Joint
Lars? (Sthlm)
St. ShitSausage
olle (Sthlm)
CarlApan
Tifo
70 (Sthlm)
Robin (Sthlm)
Johan O (Sthlm)
Erlingmark
gaffa
Bigbadda (+ flickvän)
dissteffe
Marsta
Godske
Släng gärna upp info om bussen på Nyheter och Officiella. Bör återkomma om 2-3 namn till under dagen.
Ni kan skriva bort mig från Bussen. Om jag, högst oerhört eventuellt åker så åker jag bil jättefort...
upplagt på officiella.

jag åker nog också privat vad det verkar. inte helt hundra än, dock.
Brukarn
RRR
Joint
Lars? (Sthlm)
St. ShitSausage
olle (Sthlm)
CarlApan
Tifo
70 (Sthlm)
Robin (Sthlm)
Johan O (Sthlm)
Erlingmark
gaffa
Bigbadda (+ flickvän)
dissteffe
Marsta
Godske
Foley (Sthlm)
Macke Majs (90%)
Barba (97%)
Jag fick just ett sms av Mikko att jag ska anmäla mig här, men det har jag ju redan gjort. Klockan närdå i Stockholm? Lite tidigare så vi inte missar första målet den här gången kanske?
Jag ska med, måste bara kolla att nån tar butiken men boka en plats åt mig!
Baronen
17.00 är nog rimligt i Stockholm, vi kom inte iväg förrän runt 17.40 förra gången...
Jag tycker alla ska vara på plats minst tio minuter innan bussen går från Uppsala. Det är otroligt dålig stil att komma tio minuter försent. Bussen bör avgå på utsatt tid oavsett om någon är försenad. Sen finns det ju också en poäng med att välja annan väg förbi Sthlm om möjligt. Vi satt fast i kö alldeles för länge när vi skulle till Sylvia-matchen.
Vi måste ju åka genom Stockholm eftersom så många kliver på där. Men den här gången tycker jag vi säger avfärd 15.50 istället.
Buss preliminärbokad. Men vi behöver minst 10 anmälningar till innan fredag. Om det skiter sig kan vi förhoppningsvis sy ihop någon samåkning.

Brukarn
RRR
Joint
Lars? (Sthlm)
St. ShitSausage
olle (Sthlm)
CarlApan
Tifo
70 (Sthlm)
Robin (Sthlm)
Johan O (Sthlm)
Bigbadda (+ flickvän)
dissteffe
Marsta
Godske
Foley (Sthlm)
Macke Majs (90%)
Barba (97%)
Lägger till ett namn (hoppas på ytterligare 2-3) + införlivar Baronen i listan. Vad kommer det att kosta?
Brukarn
RRR
Joint
Lars? (Sthlm)
St. ShitSausage
olle (Sthlm)
CarlApan
Tifo
70 (Sthlm)
Robin (Sthlm)
Johan O (Sthlm)
Bigbadda (+ flickvän)
dissteffe
Marsta
Godske
Foley (Sthlm)
Macke Majs (90%)
Barba (97%)
Baronen
Öster-Erik
150/200 får det väl kosta, precis som Sylviaresan.
>>Brukarn
Och sen köper man biljett på plats, eller? För inträde ingår väl inte i priset? Hoppas som fan att det blir nån bussresa!
Nej, inträde ingår inte i priset, det får man köpa i luckan på idrottsparken.
Jag kan inte säga säkert om jag kan följa med än. Beror på min arbetssituation nästa vecka. Den klarnar i slutet av denna vecka. Jag tar bort mig själv tills vidare och lägger till mig sen om jag får det att funka.

Brukarn
RRR
Joint
Lars? (Sthlm)
olle (Sthlm)
CarlApan
Tifo
70 (Sthlm)
Robin (Sthlm)
Johan O (Sthlm)
Bigbadda (+ flickvän)
dissteffe
Marsta
Godske
Foley (Sthlm)
Macke Majs (90%)
Barba (97%)
Baronen
Öster-Erik
Jag kan tyvärr inte åka med heller.

Brukarn
RRR
Joint
olle (Sthlm)
CarlApan
Tifo
70 (Sthlm)
Robin (Sthlm)
Johan O (Sthlm)
Bigbadda (+ flickvän)
dissteffe
Marsta
Godske
Foley (Sthlm)
Macke Majs (90%)
Barba (97%)
Baronen
Öster-Erik
raderat
Jag åker med.

Brukarn
RRR
Joint
olle (Sthlm)
CarlApan
Tifo
70 (Sthlm)
Robin (Sthlm)
Johan O (Sthlm)
Bigbadda (+ flickvän)
dissteffe
Marsta
Godske
Foley (Sthlm)
Macke Majs (90%)
Barba (97%)
Baronen
Öster-Erik

Det ser ut att bli svårt att få ihop 30 pers. Reservplanen är samåkning. Finns det några med tillgång till bil?
Jag kan ta följande från Stockholm:
Robin (Sthlm)
70 (Sthlm)
Johan O (Sthlm)
olle (Sthlm)
Plus Lars, nån annan får ta hem honom till Uppsala...
Lars ställde in, ta Foley istället!
ok, Jag kan ta följande från Stockholm:
Robin (Sthlm)
70 (Sthlm)
Johan O (Sthlm)
olle (Sthlm)
Foley (Sthlm)
Helt värdelöst om det inte blir nån buss. Jag, Godske, Marsta och Öster-Erik tar min bil i alla fall. Den tar 5 pers så om ingen annan polare vill haka på (vet detta i morgon) så har jag en plats över. Förtur går till nån som vill köra!
Samling nånstans i Norrköping?
Kom igen nu! Skriv upp er, gör en sista (?) insats för i år på bortaplan och ta tillfället i akt att besöka anrika Idrottsparken.
Självklart hoppas jag på att det blir buss i alla fall, men om inte så vill jag och min flickvän gärna åka med i någon bil. Jag har körkort och kör gärna.
>>Bigbadda
Hade gärna tagit med dig och din tjej men jag har bara en plats kvar. Vet i kväll om den blir upptagen eller inte.
Mikko hälsar från storskogen att han har bil och kan köra.
Om det blir buss och man kan bli upplockad någonstans i Eken så är jag på på resan.
Blir det ingen buss?
Bruk: Hälsa Mikko att jag och min flickvän gärna paxar två platser i hans bil om det går för sig. Jag har som sagt också körkort.
Blir jobbigt det här, man vill ju gärna se matchen. Har vi tillräckligt med bilar?
Det gick ju att ta sig dit relativt smidigt och billigt med tåg (198:-), men att ta sig hem skulle bli en helt annan femma.
Om vi hade vi en bil till så kan alla som vill följa med.

Det går iofs att åka hem med tåg också. Det går ett från Norrköping 22.21, och man är är hemma kl 1.17.
Hoppas ni blir en del som åker måste tyvär banga på grund av pissig ekonomi.
Nu är jag hemma från storskogen, med en urladdad telefon, ska ladda den snarast.
Så det bli ingen buss alltså, var är alla Siriussupportrar nu? Det blir väl det gamla gänget som vanligt (sur).

Jag har en "skruttig" bil och ser att BigBadda+flickvän bokat in sig i den vem mer? Om det är smala personer så går det in två till annars om det är välväxta personer endast en till. Jag kör från Uppsala, Svandammen kl 1600. Uppmanar övriga med bil att ta sig dit också så att vi fördelar folket jämnt.

Förhoppningsvis kan jag ta frugans något modernare kärra där det liras cd med country&western och punk annars blir det kassettband och 80-tals musik.
Norrköping borta - trodde på 200 Siriussupportrar!
Jag är 60 kg skinn och ben och bokar in en av fem platser hos Mikko.
Jag och kamraterna har fått förhinder att åka till Norrköping. Vi har tre biljetter på VM-läktaren (rad 29, platserna 18-20). Vi har betalat 160 kr/st (145 + 15 kr serviceavgift).

Finns det någon som är intresserad av att överta plåtarna? 300 pix för alla tre!

Ring mig i så fall: (tel.nr borttaget efter matchen)
Blir det bara två bilar från Uppsala? I så fall möter min bil ("Västra Tvåan") upp Mikkos bil ("Västra Ettan") vid Svandammen kl 16 så kan vi åka tillsammans till Norrköping. Jag har en plats över i min. Resan har kodnamn "Operation Beijing".
Jag tar gärna den platsen distleffe om det är ok?
>>Apan
Visst. Vi syns vid Svandammen kl 16. Min mailadress finns på medlemssidan.Vill du köra?
>>Mikko
Vi åker i en svart Peugeot 307, håll utkik efter oss. Vi har hitills inte orkat ta reda på hur man tar sig till Idrottparken. Det kanske ni vet?
Vi tar reda på vägen, borde fixa sig.
Nån bil från Sthlm med SSS?
Jag hade gärna kört om jag haft ett körkort eller överhuvudtaget vetat hur en bil fungerar, men nu förhåller det sig tyvär inte så.
Ja i alla fall med mig, Johan O och 70, Olle? Nån mer?
CarlApan jag har fortfarande en plats, du är ju rätt smal

CarlApan jag har fortfarande en plats, du är ju rätt smal

Man tackar men det verkade som om jag redan fått plats hos distleffe om jag inte förstått saken fel? Men dom kanske saknade en chafför inte en medpassagerare?

Ja i alla fall med mig, Johan O och 70, Olle? Nån mer?

Jag åker gärna med, när och var?
När och var undrar även jag...
>>Apan (+ alla andra)
Vi kommer ner till Svandammen 16.00 så kan du väl välja vilken bil du vill åka med ;)
P.S. Jag heter inte Leffe.
Ok bra då ses vi där

Kommer vi ha tid att få i sig nån föda någonstans - korv på stadion brukar ju inte mätta så mkt tyvär?

p.s Jag hater inte apan heller.
Nacka Station 17.15 för Foley, 70, johan O och Olle, 4 minuter med buss från slussen, fungerar det?
16 från Svandammen imorgon.
>>Carl
Vi stannar väl och käkar lite snabbt på nåt ställe efter vägen. Hamburgare eller nåt. Tankade bilen i går för övrigt. Inget lämnas åt slumpen...

Nacka Station 17.15 för Foley, 70, johan O och Olle, 4 minuter med buss från slussen, fungerar det?

Funkar utmärkt! vilken buss är det?

I övrigt så kommer det avgå en mkt snabb bil från uppsala med två eller tre platser i. Tror dom planerar att åka 16:30 via Strängnäs. Är det någon som har svårt att ta sej från jobb och så men kan hinna till halv fem så säg till!
Alla bussar mellan 409 och 422, jag rekommenderar saltsjöbanan kl 17.00, annars buss 17.04 eller 17.08, både buss och bana går under tunnelbanan vid slussen, gå ned åt fel håll mao... ring mig på xxxxxxx nån timme innan om ni har problem...
hur många kommer ca vara där då???
ett tjugotal brukar vi ju alltid vara, ska du med? Jag har en plats i min bil.
Inställt från mitt håll tyvärr, jag är sjuk, ni kanske kan åka med Olle?
Inställt från mitt håll tyvärr, jag är sjuk, ni kanske kan åka med Olle?
>>Robin
Trist som fan. Jag och, framför allt, min son blev sjuka precis innan Sylviamatchen så jag missade ju den i sista stund.
OK! Synd! Är det nån annan som har bil från sthlm som jag får plats i.. Jag har nämligen ingen bil, men dock körkort..
Om det inte finns nån bil så skulle vi från sthlm kansk kunna ta tåget tillsammans? Finns sista minuten för ung/stud på 147 spänn.. finns massor med avgångar. skicka gärna sms om det löser sej med bil eller om vi ska åka tillsammans med tåg. jag skriver dugga halva dan så ring helst inte så jag blir påkommen ;)
Finns det några bilplatser från Uppsala kvar?
Jag har bil och vill åka. Hur mång vilka blir det i så fall? 70 kunde inte heller...

Baronen: Mikko har väl en plats över.
jag ringer och kollar?
Jag har inte telefonen på, du får plats

Kl 16 från Svandamen
HURRA
tack och bock!
ses vi snart!

Jag har bil och vill åka. Hur mång vilka blir det i så fall? 70 kunde inte heller...

jag åker gärna från sthlm.. vet inte om det va nån mer som skulle med. Däremot åker jag en annan bil hem.. Hur ställer du dej till tåg annars?
Om det inte blir fler från stockholm så låter tåg bättre om det finns chans på bil hem...

Någon som har en bilplats på hemvägen kvar och som kan tänka sig att droppa mig i stockholm?
Foley skrev ju om en snabb bil från Uppsala med 2-3 lediga platser. Kanske funkar?

Jag har rosslig hals och ger mig själv skrikförbud idag. Så gnäll inte på att jag är tyst Mikko!

Om det inte blir fler från stockholm så låter tåg bättre om det finns chans på bil hem...

Någon som har en bilplats på hemvägen kvar och som kan tänka sig att droppa mig i stockholm?

OK, så här ser det ut för mej nu: Tåg finns på väldigt bra tider (tex 17:20). Problemet är att jag inte vet om bilen hem ska gå eller inte förrän 16.00. men om den går så finns det plats för dej också!

Det andra alternativet är om du vill åka till Bandhagen och hoppa på en gratisbil vid halv fyra (vi får antagligen sitta i en hyfsat bekväm skuff) till uppsala och sedan åka strängnäsvägen med annan bil till norrköping.. Fördelen med detta alternativet är priset, nackdelen är ju uppenbart strulfaktorn.
Det går ju tåg hem från Norrköping också, 22.21 tror jag tiden var.
Mycket riktigt. 107 spänn kostar det också..
Ingen bil :( så jag skiter i det. Jävligt trist..
Du kan trösta dig med att det är bandy på Studan ikväll!
och webbradio: http://sr.se/ostergotland