Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius - IFK Vänersborg lör. 19 nov kl 16.00

Ingen rast ingen ro och glöm för all del inte bort att gå Bissen Brainwalk kl 15.00. För kunskapstörstande blir det forskartält (14.00-14.45) med hjärnforskare (Jonathan Cedernaes, läkare och sömnforskare) från Uppsala universitet som presenterar pågående forskning och svarar på frågor. Tema: Hur påverkar sömnen vår hjärna och vårt välmående.

Efter den forskningstunga pregamen så är det gratis entré för de som är med på vandringen.

Matchen: Jämt till en början men de blir för tunga för oss. 2-6 stannar det vid och 1750 åskådare stannar kvar efter vandringen.
825 pers på läktaren. Lomanov får hemlängtan och gör en balja i egen kasse. 1-6 blir det.
Jag behöver en seger för mitt välmående. 4-3 alla mål av koumpoja 1111 kollar på.
Torsk 2-7, tyvärr. Vi måste på alla sätt undvika hörnor mot oss. Hörnqvist är ju äckligt effektiv. Kan vi göra det eller ha jäkligt bra rus kanske vi kan hålla nere siffrorna.
Sirius Hej!
Vi verkar har fått lite fart på målfabrikationen... Det ger en hyggligt bra insats. Lill-Sigge åker dock igenom några gånger och Lill-Hedqvist stänker in ett gäng. 4-8!
3-7, Kumpuoja x2 och Andersson gör våra mål som håller oss kvar i matchen ett tag. Judas-Sigge och Hörnqvist gör ett par mål vardera, Ivanov och Lukkarila hamnar också i målprotokollet, liksom Maya som bjuder på en löjlig målgest där han formar klubban som ett gevär. 1234 hjärnhalvor följer spektaklet på plats.
Ser ut att bli ännu en match med bra bandyväder. 4-4 och en skrällpinne blir ett bra lördagsmys..
Intresset verkar skralt. Kommer det över 600?
Över 1000 garanterat.
Det låter bra.
äntligen kan man gå på bandy, trots att det inte är söndag kl 1315
Potentiellt tror jag faktiskt den här matchen skulle kunnat locka ett par hundra nostalgiska Siriusgubbar extra eftersom Lomanov Jr kommer på besök. Om det hade funnits någon marknadsföring vilket det tyvärr inte gör.
Brainwalken har dock marknadsförts en del på utvalda kanaler. Men jag håller med om kritiken i stort.
Uppmanar alla som kan att gå Brainwalken! Ruggigt bra grej.
Fast kan ju vara lite självkritisk. Västra borde också jobba hårdare på det här. Utlovar en ambition till bättring.
3-1 i paus, håll i det här nu!
Man blir gråtfärdig av glädje! Så starkt och så på rätt väg.
Vilket krigargäng!
20 ryssar på våra finnar!
Det kändes som en rätt given vinst på förhand.
Visst bör det bli slutspel som jag ser det. VSK och VBK som nu ligger och skuggar oss i tabellen ska inte kunna hota oss i längden.
Vi spelade så oerhört bra! Vilka krigare!

Starkt att vända matchen direkt att de gjort mål på den felsöka hörnan
Vad ska man säga om detta underbara gäng? Jo, jag älskar er!
Fyfan va gött! Helt jävla grymt! Fraaamåååått!!! Uppååååtttt!!!
Bra försvar! Bra anfall!
Alla får en 5a i betyg av mig men ingen hybris...Än.
Riktigt bra, överprestation och krigarinsats rakt igenom! Och vilken effektivitet av våra superfinnar! Kung Kjelle satte grickor i huvudena på divorna i Väners. Så viktigt att han spikade igen med den ena kanonräddningen efter den andra i början när grabbarna inte riktigt hade fått upp farten. Kul och tack, boys!
Andreas "Lack och läder-domarkläder" Broberg missade en del saker men det var åt båda håll tycker jag. Det var visserligen straff när Kumpuoja tog med handen på mållinjen i slutet men de fick en billig straff innan så ... Utjämnat!
Det var förövrigt en snygg räddning med vänsterhanden.
Tobias A var bra igår med stiliga framspelningar, Kjelle stabil i målet och Kumpuoja var skarp. Dock vill jag lyfta Jenefeldt som jag tycker bara blir bättre å bättre. Lundbergs uppoffrande rus på hörna... Ja det blir mycket

Höjdpunkter: https://youtu.be/h1NhWkZzIiA
Hela matchen: https://youtu.be/Z-EClwnDvqg

Intressant att Lomanov rusar på hörna fast inte för att ta bollen utan för kontring
En så självisk lirare som lomanov har jag inte sett sen knattebandyn. Han sänkte ju hela lagets chanser när han bara åkte i cirklar.
Vilken match av blåsvart! Det är en sak att spöa Gripen och Kalix men att vinna med 7-4 mot självaste Lomanov & Co en helt annan. För självförtroendet och för att göra medgångssupportrar nyfikna att komma ner till Studan och se blåsvart lira. Framtiden är vår!
Sirius Hej!