Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Edsby - Sirius ons. 23 nov kl 19.00

Nackdelen när det är kort tid mellan matcherna är att man inte hinner njuta av en seger innan det är dags igen! På onsdag är det dags igen.
Edsbyn är förvarnade så det blir en Vetlanda dvs uddamålsförlust. 4-3 till byn
Någon som ska åka dit? Sugen på att haka på isf.

Svårt uppe i ladan där och Byn har blandat och gett, men deras högstanivå är riktigt hög och kommer de upp i den så ska det till en till "bragdmatch" för att vi ska kunna matcha dem. Tror på en hedersam 5-3-förlust, varpå seger på fredag och därmed redan bättre säsongsfacit i år jämfört med förra säsongen!
svårt att komma ifrån så det blir ingen hälsingeresa mitt i veckan

tror på en hedersam vinst med 4-5 efter fantastiskt storspel av Kjellson i målet.
Jag är inne på Joints linje men kan inte tippa samma så säger 4-2 till Byn.
Omöjligt att ta mig dit :( Men ja denna blir svår, dels är byn bra och vi måste ladda om. Säg 5-2 till byn då-.
Se där! Widén närmar sig comeback. http://www.unt.se/sport/mittfaltaren-narmar-sig-comeback-4445854.aspx

Så lät det inte när jag pratade med honom i lördags. Vi får väl se vad som är sant! Roligt ändå och välbehövligt för att bredda truppen.
6-3 till de onda
Match igen alltså. 3-3 blir det.
Uddamålsseger för våra blåsvarta! 4-5 slutar matchen! Slutspel here we kommer! :D
Tror det blir ännu en skräll poäng. Matchen slutar 4-4, dom goda kvitterar i 89e minuten
Hm, folk är förryckta. Jag rycks med och tippar 3-3. Stolleprov!
Kan man köpa sändningen på nåt sätt och isf hur gör man?
https://www.bandyplay.se
Tacktack
Hoppsan! Edsbyn tar timeout efter 27 minuter.
Fruktansvärt missvisande resultat.
Studie i effektivitet. Galet.
5-0 hur gick det till?
Jobbigt! Allt verkar gå in!
Japp, nu fick man så man teg.
Jösses.
Jaha ja det var ju tråkigt det här men en uppryckning i andra kan man kanske ändå ta med sig även om det till stor del säkert beror på att byn slog av på takten.
Så går det när man får hybris. Nu ser jag fram emot Tellus!
Bara att glömma denna match mot effektiva Byn. Nyckelmatcher mot Tellus o Tillberga närmast på tur.
Ok, nere på marken igen men eftersom TB, Kalix, Gripen och Tellus också förlorade så är det väl skitsamma egentligen.
Byn steppade upp efter timeouten och vi stod mest och tittade på (eller blundande, vid hörnor) i slutet av första och därmed basta. Inte okej att släppa in fyra baljor på mindre än åtta minuter. Andra halvlek var väl avslagen, men skönt att slippa tvåsiffrigt och det blev ju faktiskt kryss i andra. Nu ska Tellus få sota för det här!
Vinst på fredag så är vi på slutspelsplats igen!
Nu har jag tittat igenom denna match igen några gånger och det är ju märkligt vilken utdelning de får på sin chanser. Dessutom har de några bra "spel" på hörna som vi borde ta lärdom av. Vi rusar väldigt bra men de spelar bort oss.