Äntligen dags för detta himlakroppsderby! Det knyter sig dock tyvärr och vi krampar till oss ett oavgjort. 3-3 med 689 åskådare på plats.
Sirius-Tellus fre. 25 nov kl19.00
6-2 inför 1007 pers!
6-4 med 976 på läktarna!
Krampaktig vinst.... mycket nerver på is och på läktare. 4-3
Detta tar vi relativt lätt! 5-2 till blåsvart inför 777 pers.
Intressant att se hur vi fixar ett förmodligen rätt defensivt uppställt Tellus.
Sirius står i 1.13 hos Unibet, får väl ses som ett skapligt underodds...
Sirius står i 1.13 hos Unibet, får väl ses som ett skapligt underodds...
6-3 inför 789 pers.
över tusen måste vi bli, alla till studan
Fredagsmatch och god vinstprognos - tror det kan bli en riktigt skön kväll på Studan. Gäller bara att inte underskatta Tellus det allra minsta. Tyvärr missar jag, är just på väg upp till Kalix, tio dagar för sent.
Var f.ö. nästan tolv år sen vi senast spelade himlakroppsderby. Då vann vi med 9-3, tre mål av "Erra" Eriksson, två var av Förare och Johan Olofsson, och ett var av Broberg och Calle Berglund.
http://www.vastrasidan.se/web/bandysasongen-20042005/
http://www.vastrasidan.se/web/bandysasongen-20042005/
Vi får hoppas att det blir raketer ikväll då ... och ryndmusik i högtalaren ...
Det är förövrigt "Lack och läder - domarkläder" som dömer igen!
Det är förövrigt "Lack och läder - domarkläder" som dömer igen!
ALLA anställda och studenter på Uppsala universitet har fri entré till kvällens match.
Visa giltigt student-id alternativt personalpasserkort vid entrén.
Visa giltigt student-id alternativt personalpasserkort vid entrén.
Fy vilket skitväder. Det skrämmer bort många tyvärr. Men dom goda vinner med 5-2 inför endast 583 personer
Perfekt bandyväder!
Lugnt. Det ska, enligt Klart.se, bli uppehåll vid 17-tiden. Vid matchstart 3-4°C, vind 4-7 m/s och 0 mm nederbörd. Har vi tur slipper vi duggregnet som enligt prognosen ska börja vid 21-tiden.
Perfekt bandyväder!
Allt väder är perfekt bandyväder! :D
Jag ser fram emot att se Stellan göra Tranan varje gång vi har hörna ikväll.
Jag gillar att tranan har spridit sig.
Det är mycket roligt! Lite våran "Tomahawk Chop"
Hur fan kan vi slå bort varenda jävla boll efter timeouten? Vi vinner inte en jävla boll! Och sedan spelar vi exakt likadant efter den andra timeouten … Bedrövligt! Hur kan man spela de i fatet så? All credd till Tellus kämparglöd. Självrannsakan, Blåsvart!
Om det är någon tröst så ligger vi före Tillberga iaf
Det är surt att ha tippat "rätt" en dag som denna, det positiva är att vi tagit fler poäng än på många år (vid den här tiden)
Taktisk härdsmälta och hoppas på någon slags lärdom. Tillberga ska få sota för detta onödiga poängtapp.
Långa utkast o lyft sista 20 min, inte ett tillstymmelse till spel, medans Tellus anföll med full glöd efter isen. Spelade de på bättre is än IKS?
Bara att förlora hörnstatistiken MOT Tellus på hemmaplan är för bedrövligt, ungt lag eller ej.
Måste ge Tellus för deras inställning, kampvilja och taktik, de visade att vi inte har ett spel för att föra en match. Blev utcoachade!
Bara att förlora hörnstatistiken MOT Tellus på hemmaplan är för bedrövligt, ungt lag eller ej.
Måste ge Tellus för deras inställning, kampvilja och taktik, de visade att vi inte har ett spel för att föra en match. Blev utcoachade!
Visst har vi spel för att föra en match, det visade vi i Trollhättan till exempel. Men uppenbarligen fungerade det inte idag.
5-10 i hörnor och Tellus var minst lika bra om än uddlösa. God natt.
Godmorgon! Känns inte bra idag heller! Hoppas det blev en typ av match som vi kan lära oss mycket av. Vi måste vara å tå mot alla lag. Nu ska det sägas att vi hade chansen att avgöra. Tobias A var ren med Kimmo och så bollen som dömdes bort för spark.
Vet inte om jag någon gång hört västringarna så upprörda över Sirius taktik de sista 10 min. Jag själv blev skitförbannad över "fegspelet". Hoppas innerligt att denna förlorade poäng inte gör att vi missar okvalplatsen, det skulle kännas förjävligt.
Oj vad arg jag var. Det känns renande. Jag hoppas verkligen att det här var en engångsföreteelse för det var ren skit rakt igenom.
Jag sade till och med svordomar på läktaren och fick en känsla av kvalmatch.