← Sirius Bandy
Tillberga - Sirius ons. 30 nov kl 19:00
Jocke
· 2016-11-28 14:08
· 5092 visningar
Poängtappet sist svider fortfarande och jag har en dålig känsla inför denna match. Tillberga har blandat och gett och jag hoppas naturligtvis att de har en skitdålig dag mot oss.
Något positivt tips ändå:
4-4 inför 312 åskådare
Ska du inte med på bussen, Jocke?
#2 ·
Jocke
· 2016-11-28 14:28
Jag är på Gotland i jobb tyvärr. Våra pojkar 03-04 möter VSK 03 samtidigt på Hakonplan utanför. Vi får se om de går in och hejar på sista 20 minuterna.
#3 ·
Joint
· 2016-11-28 14:34
De hade en riktigt tung period med 5/5 förluster på 15 dagar (hockeymässigt spelschema, btw…), men vann faktiskt senast på Zinken. Lurigt lag som blandar och ger, som sagt. Känns defensivt svajiga, men det brukar bli tajta matcher lagen emellan och med vårt senaste spel i färskt minne vågar jag inte sticka ut hakan. Så, 3-3 inför 333 pers. Eventuellt uddamålsvinst åt något håll.
Två fyrapoängsmatcher på raken som blir rätt avgörande för om drömmen om okval ska uppfyllas. Jag lägger ribban lågt och är nöjd med allt annat än två förluster.
#5 ·
Nyllet
· 2016-11-28 17:42
Efter matchen mot Tellus vaknade Nyllets depressiva anlag till liv igen. Nu är det som det brukar vara. Torsk alltså, och det med 6-3 inför 380 pers.
Jag vill vinna för mkt för att våga tippa. Är redan så nervös att jag mår illa. Jag föraktar tillberga.
Apan is the voice of reason.
Idag tar vi revanch för 2 pissmatcher. 11-2 till oss! 120 tittar på, 46 håller på sirius 30 på tillberga resten är förvirrade vskare.
Pregame på Lucullus?
Skönt att "Glad-Jonas" har återkommit!!! Det ger hopp, även om jag som mest tror på en pinne och är nöjd med 3-3.
#11 ·
Lars
· 2016-11-30 11:08
Pregame på Lucullus?
Det tycker jag!
Jag är inte alls särskilt nöjd med 3-3 eller något annat oavgjort resultat, jag vill vinna.
Seger med 3-5 inför 353 åskådare! Firandet på bussen blir hårt. Så hårt så att det blir sjukskrivning imorgon! :D
Sirius verkar vassare så här långt. Måste bero på konspirationer och domarskandaler och tur.
#15 ·
johann
· 2016-11-30 18:52
Undrar om domarrummet rensas nu i paus.
HÅLL I NU!!!!!
Enda positiva: Att jag slapp kasta bort ännu en kväll i Fonus Arena. Kir eller inte.
På fredag blir det roligare i en lite mindre vidrig hall.
#17 ·
Love
· 2016-11-30 20:52
TIllbergs är en illusion och är skapad av egots viberetioner.
Svårt att göra mål när man hatar att anfalla. Det verkar vara det värsta vi vet.
#19 ·
Nyllet
· 2016-11-30 21:05
Tråkigt men jag hade det på känn. Kollade publiksiffrorna, snacka om segregation!
Usch... dubbelusch... trippelusch... Den andra halvleken är en av de sämsta jag någonsin sett av blåsvart. Det lilla hopp jag hade om att slippa kval flög all världens väg.
#21 ·
Joint
· 2016-12-01 03:05
Sååå jääävla USELT! Vi blir bara sämre och sämre.
Brukarn kan sluta hoppas redan nu. Laget är i spillror. Förlust med 7-3 på fredag. Max ett par-tre spelare kan kvittera ut ett godkänt betyg i denna patetiska match.
#22 ·
RRR
· 2016-12-01 04:36
mmmm bandy
Älskar att lida med det här laget
Sååå jääävla USELT! Vi blir bara sämre och sämre.
Brukarn kan sluta hoppas redan nu. Laget är i spillror. Förlust med 7-3 på fredag. Max ett par-tre spelare kan kvittera ut ett godkänt betyg i denna patetiska match.
Jag syftade inte på något resultat när jag skrev att det blir roligare på fredag. Jag syftade på att vi inte är i Västerås.
Är dock förvånad över den massiva uppgivenheten och katastrofkänslan. Kanske skulle jag känt annorlunda om jag varit på plats de senaste två matcherna, men ändå - värre än så här måste vi väl ha varit med om? Var ju inte ens två veckor sedan vi glänste mot Väners och alla var glada, och nu sågas hela lagbygget vid fotknölarna.
Varit med om värre visst det kan vi ha varit men det betyder ju inget. Men andra halvlek igår är bland det absolut sämsta jag någonsin har sett, vi fick inte låna bollen och va knappt över halva plan. Stort + till Lundberg dock som va en gigant. Laget får motbevisa mig, men väners har vadå 1 pinne på 4-5 matcher? den segern får man nog omvärdera. Och jag fortsätter hävda att våra unga spelare måste få spela i ett lag där dom får chansen att utvecklas mer. Låt dom få 70-90 min i unik i allsvenskan varje match under denna vinter. Ja vi har usel ekonomi och det e ont om spelare men jag e orolig för att dom kommer stanna i utveklingen om dom match efter match bara ska behöva åka med näsan mot eget mål.
Jag kan fan inte släppa det, vi får inte uppträda som vi gör nu i 2 matcher irad. det är direkt pinsamt.
Men för det första, om våra junisar ska spela i Allsvenskan, hur ska vi då få ihop till ett lag? Jag har själv gnällt över den tunna truppen, men nu ser det ju ut som det gör. Vi behöver junisarna.
Sen tror jag att det är bättre för utvecklingen att spela med och mot så bra spelare som möjligt. Det är typ första gången på tjugo år som vi äntligen börjar få utväxling på vår egen ungdomsverksamhet, och vad jag sett av Thorén, Bergström och Rönnkvist är allt annat än att de stannat i utvecklingen. Engstrand är ett annat exempel – varför skulle han blivit bättre av att hasa omkring i UNIK under några säsonger? Och att de bara skulle åka med näsan mot eget mål tycker jag är överdrivet. Har iofs bara sett fyra matcher hittills, men det är i stort sett bara andra halvan av Bollnäs borta som sett ut så.
Att vi får svårt truppmässigt absolut, men jag tror det finns spelare med samma kapacitet som vi kan fåhit billigt. Den andra delen tja där är vi helt oense men inte bara vi. Har diskuterat detta tidigare med några och endel säger es utvecklar bättre och endel säger speltid i as.
Att försöka utveckla våra unga spelare hos UNIK är det vi gjort så länge jag minns, och det har producerat typ noll elitseriespelare. Jag tycker att utvecklingen på de som tagit plats nu visar att det är rätt väg att gå att matcha dem i Elitserien. Det var väl kanske det enda bra Thony gjorde här.
Sen kan jag hålla med om att vi nu lägger lite väl mycket tyngd på många unga spelare. Det hade känts tryggare med en lite bredare trupp så de kan få avlastning.
#29 ·
Joint
· 2016-12-01 10:41
Det som stör mig är att det glöder så mycket mer i tillisspelarna. Vissa spelare åker åttor runt våra. Hur är det ställt när det ser ut på det sättet? Vi har typ Sveriges bästa försäsongs-förutsättningar ändå. Det känns tyvärr inte som att laget är beredda att ta en kula för varandra mer än några få undantag. Svag grupp så väl på isen som utanför, är känslan. Kanske dumt att ta en match mot Edsbyn som exempel, men kolla sista kvarten där och se hur laget mentalt är i omklädningsrummet. Kanske ta hjälp av Curt som hjälpt Sirius fotboll och numera även innebandy? Det känns som att många spelare har en kapacitet de sällan får ut och vi som lag har det rätt tufft när vi knappt vågar forcera mot lag som Tillis och Tellus. Där någonstans är det fundamentalt snett.
Vinsten mot Väners var skön, men känns mer som en sådan där skräll som inträffar en gång per säsong. Hade hoppats att det snarare var ett kvitto på att vi har kapacitet. Men ack, jag tvivlar …
Hallmisär i Västerås eller Vetlanda – pest eller kolera …
Men alltså, jag hajar inte riktigt behovet av att ta till den stora uppgivenheten redan. Vi är ett förväntat kvallag, vi har tappat en poäng i de tre matcherna mot övriga kvallag och tagit tre skrällpoäng därtill. Vi har dessutom spelat riktigt bra, inte bara mot Väners, utan även mot Gripen och Kalix. Det är inte ett dåligt facit. Att det blir svajigt med vår tunna och unga trupp förväntar jag mig. Bristande inställning kan det ofta se ut som när spelarna inte riktigt vet vad de ska göra på planen. Nu har uppenbarligen det offensiva spelet låst sig i de senaste matcherna. Kanske beror det på att motståndarna går hårt åt Fall, och kanske famlar vi efter ett motdrag vi inte har hittat än. Men det finns ju gott om tid att hitta det fortfarande. Inte tycker jag det finns anledning att gå in och såga hela truppen än iaf.
Sen ska jag inte säga att jag inte är orolig, för det är jag, precis som varje säsong. Vi har levt på marginalerna i så många år nu. Jag tycker också det är dumdristigt att gå in i en säsong med en trupp som är så tunn att två skador räcker för att inte kunna fylla bänken. Och konkurrenssituationen blir ju noll. Men det är väl en chansning vi gör p.g.a. ekonomin antar jag.
Ber också om ursäkt för att jag kommenterar matcher jag inte sett. Jag kanske också står med hängsnaran i handen efter att ha varit i Vetlanda.
#32 ·
Joint
· 2016-12-01 11:50
Alltså, vi har ju inte en enda skada eller sjukdom i truppen. Så tunnheten kan vi inte skylla på i dagsläget. Visst att det sliter för spelarna med mycket istid beroende på spelschemat, men jag trodde att grabbarna var bättre tränade i år. Det känns inte så.
Visst att kunnandet må vara klent, men det känns tyvärr också som att orken tryter. Om inte annat är det ju på tal om en inställningsfråga. Det måste brinna lite mer. Mot Tellus tappade vi poäng på bristande inställning och en dödgrävartaktik.
Att vi tar en pinne mot Bajen i premiären tycker jag inte är en superskräll med tanke på Bajens kris och – det här ska vi inte underskatta – att vi har varit på stor-is mycket längre och haft UP bredvid som ett fantastiskt träningscenter. Likaså Kalix har knappt haft en försäsong och hade också kris. Gripen, tja, det var väl bra. Väners-matchen känns tyvärr som en – vad ska man säga? – engångsföreteelse.
Vi har Sveriges typ bästa träningsförutsättningar, men som lag blir vi inte bättre? Det är frustrerande. Bandymaffian, fuck off.
#33 ·
haze
· 2016-12-01 12:25
Perioder med dåligt spel är väl ofrånkomligt med denna tunna trupp. Tyckte okval kändes ouppnåligt inför säsongen men vi är fortfarande med i det racet. Nu har tyvärr poängtappet mot Tellus och Tillisförlusten minskat de chanserna rejält. Vi har 9 dagars uppehåll efter SAIK-matchen, tror det uppehållet är väldigt behövligt för att samla kraft.
Annars är det som gör mig mest deppig att vi tvingas spela bandy i dessa tragiska hallar.. Att beskåda ”Vi skapar framtiden”-banderollen i ABB känns som ett riktigt dåligt skämt.
#34 ·
Joint
· 2016-12-01 12:57
Absolut, där sade du något. Spelschemat är ju sjukt hektiskt. Hoppas gruppen snackar ihop sig och enas kring ett mål i uppehållet. Strävan efter okval måste vara stor. Vi måste både som lag och klubb känna att vi kan ta ett steg. Jag kanske är naiv, men jag hade lite större hopp om okval inför säsongen. Fall m.m. Tycker ändå vi har en ganska stark startelva. Peppar-peppar, ta i trä, så har vi ju varit förskonade ifrån skador och elände.
Jag håller med Brukarn. Förstår inte domedagsprofetiorna och sågningarna. Jag kommer på rak arm ihåg två närliggande matcher mot TB som var mycket uslare än den här. 1-10 förra säsongen i den hemska arenan och 1-3 på Studan säsongen innan det. Den sistnämnda matchen var under demontränare TL:s tid och med spelare som Hammarström i truppen. DET var faan det uslaste jag sett, sämre än 1-10, och resor värre än gårdagens insats.
Okej, det var väl inte direkt bra igår...men:
- Lebedevs 2-2 mål är ju mer en lyckträff. Att dunka in den från hörnflaggan i krysset på det sättet? Får han 100 chanser att göra om det går alla utanför.
- Lebedevs 3-2 mål var ju solklar offside!
- TB är ett gäng fegisar som sätter punktmarkering på Larsa Fall!
- Trots halljäveln var ju isen bedrövlig. Det studsar och hoppar och blir chansartat.
- Våra juniorer är inte ett dugg sämre än övriga. Framtiden!
Och...halva serien är inte spelad och vi har för faan lika många poäng som på hela förra? Kom igen nu Västra! Pepp! Nu tar vi VBK i morrn och så spöar vi bönderna från Gävleförorten på måndag!
Håller med Big.Försvaret är starkare,bolltapp och felpassen är färre.Troligen är hörnmålen flera än på länge i en jämnare serie än många hade trott.Och flera av juniorerna spelar i unik verkar det som.PEPP